市場調査レポート
商品コード
1435985
蚊よけ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)Mosquito Repellent - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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蚊よけ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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蚊よけ市場規模は2024年に48億3,000万米ドルと推定され、2029年までに62億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.27%のCAGRで成長します。
世界の蚊よけ市場の主な促進要因は、世界中でマラリア、デング熱、チクングニア熱、黄熱病、ジカウイルスなどの蚊が媒介する病気の発生率の増加です。 2016年は、世界中でデング熱が大規模に発生した年でした。世界保健機関(WHO)によると、ベクター媒介疾患は全感染症の17%以上を占め、年間70万人以上が死亡しています。これらの病気は、寄生虫、ウイルス、細菌のいずれかによって引き起こされる可能性があります。ベクター媒介疾患の中で、デング熱は最も蔓延しているウイルス感染症で、毎年推定40,000人の死者を出しています。さらに、2016年にアメリカ地域では238万件を超える感染者が報告されましたが、ブラジルだけでも150万件弱の感染者が発生しました。同様に、2020年に汎米保健機関(PAHO)は、南北アメリカ地域だけでデング熱の疑いと確定患者が220万6612人、死亡者が900人であると報告しました。これは、2019年の数字と比較して30%の減少に相当します。最も多くの感染者を報告している5か国は、ブラジル(1,418,296人)、パラグアイ(221,544人)、メキシコ(114,642人)、ボリビア(84,146人)、コロンビア(75,246人)です。これらの要因により、競合他社は、蚊関連疾患についての意識を高めるために、テレビ、新聞、看板、買いだめ、ソーシャルメディアなどの統合コミュニケーションプラットフォームを通じて自社製品を宣伝することに注力しています。これにより、蚊よけ製品の需要が増加します。
アジア太平洋地域は、蚊が媒介する病気に対する意識の高さ、蚊が媒介する病気を最小限に抑えるための政府および非政府支援プログラムなどにより、蚊よけ市場で最も急速な成長率を示すと予想されています。たとえば、キャンペーンの開始などです。デリー(インド)で、チクングニア熱やデング熱などの媒介感染症に取り組みながら、その蔓延を防ぐための住民の参加を増やす活動を行っています。さらに、噴霧器、スプレー、クリーム、忌避布地などの最新の蚊よけ製品の普及の増加により、予測期間中の市場の成長がさらに促進されると予想されます。また、この地域は大幅な成長に伴い、肌に優しい、オーガニック/ナチュラル、フレグランスなどの機能的特性の点で製品革新が増えています。たとえば、2019年にAunt Fannie'sは、DEETを含まず、エッセンシャルオイルで作られた2つの新しい蚊よけスプレーを発売しました。これは、子供と大人を蚊に刺されないように効果的に保護します。
Reckitt Benckiser Group、The Godrej Company、Dabur International、Coglans Ltd.、SC Johnson &Son、Johnson and Johnson、Spectrum Brands、Jyothi Labsなどが業界の主要企業です。調査対象の市場で事業を展開している企業は、競争上の優位性を得るために、機能性、成分、価格、匂い、パッケージング、形式の点で自社の製品を差別化しています。メーカーは、対象となる消費者向けに広範囲で確立された製品ポートフォリオを保有するために、天然成分を使用した革新的な防虫製品の製造に注力しています。たとえば、Godrejは、その場所の香りを変えることなく最終的に蚊を殺す新しいライムフレーバーの蚊のヒット商品を発売しました。さらに、広告と有料プロモーションも業界で重要な役割を果たしています。
The Mosquito Repellent Market size is estimated at USD 4.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2024-2029).
Key driver of the global mosquito repellent market is increased incidence of mosquito-borne diseases such as malaria, dengue, chikungunya, yellow fever, zika virus, and others across the globe. The year 2016 was characterized by large dengue outbreaks, worldwide. According to the World Health Organization (WHO), vector-borne diseases account for more than 17 percent of all infectious diseases, causing more than 700,000 deaths annually. These diseases can be caused either by parasites, viruses, or bacteria. Out of all vector-borne diseases, dengue is the most prevalent viral infection causing an estimated 40,000 deaths every year. Additionally, the American region reported more than 2.38 million cases in 2016, whereas, Brazil alone contributed slightly less than 1.5 million cases. Similarly, in 2020, the Pan American Health Organization (PAHO) reported 2 206 612 suspected and confirmed dengue cases and 900 deaths, in the Americas region alone. This corresponds to a 30% decrease compared to 2019 figures. The five countries reporting most cases are: Brazil (1 418 296 cases), Paraguay (221 544), Mexico (114 642), Bolivia (84 146) and Colombia (75 246). Owing to these factors, competitors are focusing on promoting their products through integrated communication platforms, such as TVs, newspapers, billboards, hoardings, and social media, to create awareness about mosquito-related diseases. This, in turn, increases the demand for their mosequto repellent offerings.
Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth rate in the mosquito repellent market, due to high awareness of mosquito-borne diseases, government and non-government supported programs to minimize the mosquito borne disease etc. For instance, the launch of the campaign in Delhi (India) to tackle vector-borne diseases like chikungunya and dengue while increasing the participation of residents in preventing their spread. Additionally, increasing penetration of modern mosquito repellent products such as vaporizers, sprays, creams, repellent fabrics, etc., is further anticipated to fuel the market growth during the forecast period. Also, with substancial growth, the region has witnessed an increasing number of product innoavtions in terms of functional attributes such as skin friendly, organic/natural, fragrance and others. For instance in 2019 Aunt Fannie's launched two new mosquito repellent sprays that are DEET-free and are made of essential oils, making it effective while protecting kids and adults from mosquito bites.
Reckitt Benckiser Group, The Godrej Company, Dabur International, Coglans Ltd., S.C Johnson & Son, Johnson and Johnson, Spectrum Brands, Jyothi Labs, and others are some of the major players in the industry. Companies operating in the market studied are differentiating their offerings in terms of functionalities, ingredients, price, odour, packaging, and format, in order to gain competitive advantage. Manufacturers are focusing on producing innovative insect repellent products by using natural ingredients, in order to have an extensive, established product portfolio for their target consumers. For instance, Godrej has launched its new lime flavor mosquito hit that eventually kills mosquitoes without even changing the aroma of the place. Additionally, advertisements and paid promotions play an important role in the industry.