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市場調査レポート
商品コード
1435985

蚊よけ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Mosquito Repellent - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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蚊よけ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

蚊よけ市場規模は2024年に48億3,000万米ドルと推定され、2029年までに62億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.27%のCAGRで成長します。

蚊よけ- 市場

主なハイライト

  • 蚊よけ市場は、チクングニア熱、デング熱、フィラリア症、黄熱病などの蚊が媒介する病気の発生率の増加と、それに続く多くの政府による蚊対策プログラムの取り組みにより急速に成長しています。北米、アジア太平洋、欧州などの地域では、過去数年間にデング熱、マラリア、チクングニア熱の症例が多数発生しています。
  • しかし、DEETなどの蚊よけ製品の製造において、低コストだが有毒な化学物質をさまざまな蚊よけ製品に使用すると、人間の健康に悪影響を及ぼし、中期的にこの市場の成長を妨げる可能性があります。
  • このため、蚊よけ剤に含まれる有毒化学物質に関連する一般的な問題を克服し、競争力のある価格帯で革新的な製品を提供するための研究開発に投資するメーカーが、世界的にも地元の業者も増加しています。たとえば、2016年にヘルスプロブランドの子会社であるフィットオーガニックは、フィットオーガニック蚊よけスプレーを発売しました。これは、DEETと同様に最大3時間効果があり、妊娠中の女性や子供にも安全であることが科学的に証明されたオーガニック認定忌避剤です。
  • デング熱と2019年のCOVID-19の同時流行は、同時感染など多くの好ましくない結果を生み出す可能性があります。その結果、保健コミュニティと政策立案者は、COVID-19感染症の新時代におけるデング熱やその他のベクター媒介疾患の再発を予防し管理するために、積極的な政策を策定し、適切なリソースを割り当てています。
  • したがって、このような状況により、世界中で、主にインド、米国、ブラジル、イタリアなど最も被害の大きかった国で蚊よけ剤の売上が増加しました。

蚊よけ市場動向

蚊が媒介する病気の発生率の増加

世界の蚊よけ市場の主な促進要因は、世界中でマラリア、デング熱、チクングニア熱、黄熱病、ジカウイルスなどの蚊が媒介する病気の発生率の増加です。 2016年は、世界中でデング熱が大規模に発生した年でした。世界保健機関(WHO)によると、ベクター媒介疾患は全感染症の17%以上を占め、年間70万人以上が死亡しています。これらの病気は、寄生虫、ウイルス、細菌のいずれかによって引き起こされる可能性があります。ベクター媒介疾患の中で、デング熱は最も蔓延しているウイルス感染症で、毎年推定40,000人の死者を出しています。さらに、2016年にアメリカ地域では238万件を超える感染者が報告されましたが、ブラジルだけでも150万件弱の感染者が発生しました。同様に、2020年に汎米保健機関(PAHO)は、南北アメリカ地域だけでデング熱の疑いと確定患者が220万6612人、死亡者が900人であると報告しました。これは、2019年の数字と比較して30%の減少に相当します。最も多くの感染者を報告している5か国は、ブラジル(1,418,296人)、パラグアイ(221,544人)、メキシコ(114,642人)、ボリビア(84,146人)、コロンビア(75,246人)です。これらの要因により、競合他社は、蚊関連疾患についての意識を高めるために、テレビ、新聞、看板、買いだめ、ソーシャルメディアなどの統合コミュニケーションプラットフォームを通じて自社製品を宣伝することに注力しています。これにより、蚊よけ製品の需要が増加します。

アジア太平洋地域は最も急成長している市場

アジア太平洋地域は、蚊が媒介する病気に対する意識の高さ、蚊が媒介する病気を最小限に抑えるための政府および非政府支援プログラムなどにより、蚊よけ市場で最も急速な成長率を示すと予想されています。たとえば、キャンペーンの開始などです。デリー(インド)で、チクングニア熱やデング熱などの媒介感染症に取り組みながら、その蔓延を防ぐための住民の参加を増やす活動を行っています。さらに、噴霧器、スプレー、クリーム、忌避布地などの最新の蚊よけ製品の普及の増加により、予測期間中の市場の成長がさらに促進されると予想されます。また、この地域は大幅な成長に伴い、肌に優しい、オーガニック/ナチュラル、フレグランスなどの機能的特性の点で製品革新が増えています。たとえば、2019年にAunt Fannie'sは、DEETを含まず、エッセンシャルオイルで作られた2つの新しい蚊よけスプレーを発売しました。これは、子供と大人を蚊に刺されないように効果的に保護します。

蚊よけ業界の概要

Reckitt Benckiser Group、The Godrej Company、Dabur International、Coglans Ltd.、SC Johnson &Son、Johnson and Johnson、Spectrum Brands、Jyothi Labsなどが業界の主要企業です。調査対象の市場で事業を展開している企業は、競争上の優位性を得るために、機能性、成分、価格、匂い、パッケージング、形式の点で自社の製品を差別化しています。メーカーは、対象となる消費者向けに広範囲で確立された製品ポートフォリオを保有するために、天然成分を使用した革新的な防虫製品の製造に注力しています。たとえば、Godrejは、その場所の香りを変えることなく最終的に蚊を殺す新しいライムフレーバーの蚊のヒット商品を発売しました。さらに、広告と有料プロモーションも業界で重要な役割を果たしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スプレー/エアゾール
    • クリーム&オイル
    • 気化器(液体および紙)
    • その他の製品
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • コマーシャル
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • Market Positioning Analysis
  • 企業プロファイル
    • Spectrum Brands, Inc.
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • Coghlans Ltd
    • Godrej Consumer Products Ltd
    • Enesis Group
    • Jyothy Laboratories
    • Dabur India Ltd
    • SC Johnson &Son
    • Reckitt Benckiser Group PLC

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 71892

The Mosquito Repellent Market size is estimated at USD 4.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2024-2029).

Mosquito Repellent - Market

Key Highlights

  • Mosquito repellent market is growing rapidly due to rise in incidence of mosquito-borne diseases as chikungunya, dengue, filariasis, or yellow fever followed by many governments initiatives for mosquito control programmes. Regions such as North America, Asia Pacific, and Europe have witnessed a large number of cases of dengue, malaria, and chikungunya in the past years.
  • However, application of low-cost but toxic chemicals in manufacturing of mosquito repellent, such as DEET, in various mosquito repellent products causes ill effects on human health, and are likely to obstruct the growth of this market for medium term.
  • Thus, an increasing number of manufacturers both global as well as local plyaers are investing in the research and development to overcome the prevailing problem associated with toxic chemicals in mosiquto repllent and offer innovative product offerings under competitive price range. For instance in 2016, Fit Organic, a subsidiary of HealthPro Brand, launched Fit Organic Mosquito Repellent Spray,which is a organic certified repellent scientifically proven as effective as DEET for up to three hours, yet safe for pregnant women and children.
  • The concurrent circulation of dengue and coronavirus disease 2019 (COVID-19) may produce many unfavourable outcomes-such as co-infections. Consequently, the health community and policy makers are developing proactive policies and allocating adequate resources to prevent and manage the resurgence of dengue and other vector-borne diseases in the new era of COVID-19.
  • Thus, such situations has increased the sales of mosiquto repellents across the globe primarly in worst hit countries such as India, United States, Brazil and Italy.

Mosquito Repellents Market Trends

Increased Incidence of Mosquito Borne Diseases

Key driver of the global mosquito repellent market is increased incidence of mosquito-borne diseases such as malaria, dengue, chikungunya, yellow fever, zika virus, and others across the globe. The year 2016 was characterized by large dengue outbreaks, worldwide. According to the World Health Organization (WHO), vector-borne diseases account for more than 17 percent of all infectious diseases, causing more than 700,000 deaths annually. These diseases can be caused either by parasites, viruses, or bacteria. Out of all vector-borne diseases, dengue is the most prevalent viral infection causing an estimated 40,000 deaths every year. Additionally, the American region reported more than 2.38 million cases in 2016, whereas, Brazil alone contributed slightly less than 1.5 million cases. Similarly, in 2020, the Pan American Health Organization (PAHO) reported 2 206 612 suspected and confirmed dengue cases and 900 deaths, in the Americas region alone. This corresponds to a 30% decrease compared to 2019 figures. The five countries reporting most cases are: Brazil (1 418 296 cases), Paraguay (221 544), Mexico (114 642), Bolivia (84 146) and Colombia (75 246). Owing to these factors, competitors are focusing on promoting their products through integrated communication platforms, such as TVs, newspapers, billboards, hoardings, and social media, to create awareness about mosquito-related diseases. This, in turn, increases the demand for their mosequto repellent offerings.

Asia Pacific is the Fastest Growing Market

Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth rate in the mosquito repellent market, due to high awareness of mosquito-borne diseases, government and non-government supported programs to minimize the mosquito borne disease etc. For instance, the launch of the campaign in Delhi (India) to tackle vector-borne diseases like chikungunya and dengue while increasing the participation of residents in preventing their spread. Additionally, increasing penetration of modern mosquito repellent products such as vaporizers, sprays, creams, repellent fabrics, etc., is further anticipated to fuel the market growth during the forecast period. Also, with substancial growth, the region has witnessed an increasing number of product innoavtions in terms of functional attributes such as skin friendly, organic/natural, fragrance and others. For instance in 2019 Aunt Fannie's launched two new mosquito repellent sprays that are DEET-free and are made of essential oils, making it effective while protecting kids and adults from mosquito bites.

Mosquito Repellents Industry Overview

Reckitt Benckiser Group, The Godrej Company, Dabur International, Coglans Ltd., S.C Johnson & Son, Johnson and Johnson, Spectrum Brands, Jyothi Labs, and others are some of the major players in the industry. Companies operating in the market studied are differentiating their offerings in terms of functionalities, ingredients, price, odour, packaging, and format, in order to gain competitive advantage. Manufacturers are focusing on producing innovative insect repellent products by using natural ingredients, in order to have an extensive, established product portfolio for their target consumers. For instance, Godrej has launched its new lime flavor mosquito hit that eventually kills mosquitoes without even changing the aroma of the place. Additionally, advertisements and paid promotions play an important role in the industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Produdct Type
    • 5.1.1 Spray/ Aerosols
    • 5.1.2 Cream & Oil
    • 5.1.3 Vaporizer (Liquid and Paper)
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retailers
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Positioning Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Spectrum Brands, Inc.
    • 6.4.2 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.3 Coghlans Ltd
    • 6.4.4 Godrej Consumer Products Ltd
    • 6.4.5 Enesis Group
    • 6.4.6 Jyothy Laboratories
    • 6.4.7 Dabur India Ltd
    • 6.4.8 S. C. Johnson & Son
    • 6.4.9 Reckitt Benckiser Group PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET