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市場調査レポート
商品コード
1406121

次世代3Dディスプレイ - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測

Next Generation 3D Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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次世代3Dディスプレイ - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

次世代3Dディスプレイ市場は前年度982億2,000万米ドルで、予測期間中にCAGR 16.5%で成長し、今後5年間で5,722億5,000万米ドルになると予想されています。

また、Samsung Electronics、Nvidia、Microsoftなど、大半の企業がマルチユーザーディスプレイの開発に重点を置き、特に屈折光学アプローチを採用していることも、市場の成長を後押ししています。

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主なハイライト

  • パネル製造の絶え間ない開拓、8Kテレビのイントロダクション、視覚的快適性の重視の高まりは、市場成長を促進する要因の一部です。世界中でスマートテレビの利用が増加していることが市場成長の原動力となっています。Ofcomによると、昨年、英国では家庭の67%がスマートTVを所有していました。
  • 市場での競争優位性を獲得する目的で、すでにグラスレス3Dを製品に組み込んでいる企業もあります。例えば、2023年3月、中国のハイテク企業であるZTEは、グラスレス3Dビジュアルを提供する最新イノベーション、Nubia pad 3Dを発表しました。このタブレットは、ネイティブ解像度2560x1600px、リフレッシュレート120Hz、アスペクト比16:10の12.4インチLCDスクリーンを搭載しています。さらに、AcerやAsusといったブランドは、すでにグラスレス3D技術を搭載したノートパソコンを発表しています。
  • さらに、産業オートメーションの一環として産業界で5Gの導入が拡大していることも、3D表示のスマートフォンやコンピューターが重要な役割を果たすコネクテッド・エコシステムの発展に寄与しています。HMS Networksによると、産業オートメーション・ネットワーク市場は2021年に6%成長し、工場では無線が5Gを待ち望んでいます。
  • PCゲームは、ミレニアル世代のゲーム愛好家の間で人気の選択肢となっています。この変化は主に、ゲームプレイの質、ハイエンドのソフトウェアとハードウェアの入手可能性、インターネット帯域幅の改善など、複数の要因によるものです。現在では、VRや3Dディスプレイなど、よりエキサイティングで要求の高い新技術が利用できます。その結果、PCゲーマーはそれに応じて機器をアップグレードすることが予想され、これがゲーム専用PCやゲーミングスクリーンなどのアクセサリーの売上を押し上げる要因のひとつにもなっています。
  • さらに、3Dディスプレイ・デバイスの組み立てコストが高いことが、市場の成長を抑制しています。この手順には斬新な技術の生産と構築が含まれるため、中小企業にとっては経済的に負担が大きいことが判明する可能性があります。さらに、後進国の消費者にとっては価格設定が割高に映る可能性があり、市場の拡大を抑制しています。
  • COVIDの第一段階では、スマートフォン、テレビ、および類似の付属家電製品に対する需要は、3 19ディスプレイ市場に影響を与えた製品への消費者の支出遅延の結果として減少しました。一方、家電製品に対する需要は、インターネットトレーニングや在宅勤務の結果、規制が解除されたことで伸びていました。

次世代3Dディスプレイ市場動向

成長機会を提供する家電製品

  • VRの活発な発展に伴い、AR(拡張現実)も徐々に台頭してきています。ホログラフィックディスプレイをベースとしたVR/AR技術の将来は、両眼視ディスプレイやライトフィールドディスプレイをベースとしたVR/ARとのアナロジーによって予測され、コンシューマエレクトロニクス業界における次世代3Dディスプレイの成長機会を創出します。例えば、2023年6月、アップル社は史上初の複合現実ヘッドセット「Vision Pro」のイントロダクションを発表しました。このヘッドセットは主に拡張現実(Augmented Reality)デバイスとして位置づけられているが、ダイヤルを使ってARとVRを簡単に切り替えることができます。
  • 次世代3Dディスプレイ市場における家電分野は、技術進歩の高まりにより高い成長を遂げると思われます。
  • また、モニター、テレビ、スマートフォン、デジタルフォトフレーム、ノートパソコンなど、様々な家電機器への搭載が進んでいるため、予測期間中に市場は安定的に成長します。家電製品のガラスレス3Dディスプレイは、視聴者が画像の表示深度を調整できるため、視聴体験をより自由にコントロールできます。
  • エリクソンによると、スマートフォンの世界契約台数は2026年までに75億1,600万台に達すると予想されています。このように、ハイエンドスマートフォンの普及が進むにつれて、スマートフォン・メーカーは競合他社に差をつけるために先進的なスマートフォン機能を導入するようになり、それが市場の成長に寄与しており、調査期間中もその傾向が続くと予想されます。
  • さらに、複数の大手メーカーが需要の増加に対応するため、新製品の開発に注力しています。例えば、2023年4月、ソニー株式会社は新しい3Dディスプレイ、ELF-SR2を発表しました。このディスプレイは、視聴者が特別なメガネを必要とせずに見ることができる立体画像を表示します。
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アジア太平洋地域が市場で最大の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、新興経済諸国や台湾のような民生用電子機器の分野で躍進した国々の存在により、ホログラフィック・ディスプレイ市場にとって非常に有利な市場となっています。台湾、中国、韓国。インド市場は非常に発展途上の段階にあるが、小売セクター、広告費の増加、公共・民間インフラの改善に支えられた新興経済諸国により、次世代ディスプレイの需要は予測期間中に拡大すると予想されます。
  • いくつかの大手企業は、この地域に新しく先進的な技術をもたらすことに注力しており、市場の成長をさらに後押ししています。例えば、2022年4月、インドのマーケティング・コミュニケーション・グループであるLaqshya Media Groupは、Tanishqのシーズン・オブ・ブルーム・コレクション「Live a Dream」のために、没入型3Dディスプレイをインドに導入すると発表しました。ディスプレイはムンバイのバンドラにあるバンドスタンド・プロムナードに設置されます。この3Dインスタレーションは、幻想的な夢の世界を体験できるもので、品揃えの優雅さ、複雑さ、芸術性を生き生きと表現しています。
  • さらに2023年5月、世界のスマートフォンブランドであるモトローラは、3D曲面ディスプレイを搭載した新型スマートフォン「Edge 40」をインドで発売すると発表しました。この新型スマートフォンは、最先端技術、非の打ちどころのないデザイン、そして進化し続ける消費者の要求に応えるソフトウェア体験が完璧に融合したものです。各社のこうしたイントロダクションは市場の成長を支えると思われます。
  • さらに、コンシューマー・エレクトロニクスの製造能力の拡大、近隣の東南アジア諸国への輸出の増加、4K、LCD、LED、OLEDなどさまざまなディスプレイ技術の平均販売価格の低下により、ホログラフィック・ディスプレイの採用は特に中国南中部地域で成長すると予測されます。
  • 任天堂のような主要ベンダーのほとんどがこの地域に拠点を置いているため、この地域は他の地域よりも競争力があります。

次世代3Dディスプレイ産業の概要

次世代3Dディスプレイ市場は、多数の企業が存在するため、非常に断片化されています。主要企業は技術の進歩に注力しており、買収、提携、合弁といったさまざまな戦略を採用しています。

  • 2023年2月-Continental AGは、立体的で没入感のあるユーザー体験のための革新的なディスプレイソリューションである5K natural 3Dディスプレイで3Dディスプレイソリューションポートフォリオを拡大すると発表しました。このディスプレイは3,000個のLEDを使用したマトリクスバックライトで照明され、高コントラストで優れた画質を実現し、さらに省電力と読みやすさの向上に貢献します。
  • 2023年1月-サムスン電子は、ライフスタイル製品やアクセサリーとともに、新しいNeo QLED、MICRO LED、Samsung OLEDのラインアップを発表しました。サムスンの3Dマップビューは、消費者の自宅やSmartThingsデバイスのすべてを一目で見渡せる。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動車市場と家電市場の成長拡大
    • デジタルフォトフレームとヘッドマウントディスプレイの採用増加
  • 市場抑制要因
    • 3Dコンテンツの開発不足
    • コスト高な3Dディスプレイ
  • COVID-19の業界への影響評価

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • 3Dホログラフィック・ディスプレイ
    • ヘッドマウントディスプレイ(HMD)
    • スタティック・ボリューム・ディスプレイ
    • ステレオスコピー
    • 掃引ボリューム・ディスプレイ
    • ボリューム・ディスプレイ
  • 技術
    • デジタル光処理リアプロジェクションテレビ(DLP RPTV)
    • 発光ダイオード(LED)
    • 有機発光ダイオード(OLED)
    • プラズマ・ディスプレイ・パネル(PDP)
    • 液晶ディスプレイ(LCD)
  • アクセス方式
    • マイクロディスプレイ
    • 従来型/スクリーン・ベース・ディスプレイ
  • エンドユーザー産業
    • コンシューマー・エレクトロニクス
    • 自動車・輸送
    • 医療
    • 航空宇宙・防衛
    • 産業
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Avalon Holographics Inc.
    • Avegant Corp.
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Fovi 3D
    • Samsung Electronics
    • Nvidia
    • Google
    • Coretronic Corporation
    • Creal 3D
    • SHARP Corporation
    • LG Electronics
    • AU Optronics Corp.
    • Panasonic Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69688
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The next-generation 3D display market was valued at 98.22 billion in the previous year and is expected to grow at a CAGR of 16.5 % during the forecast period to become USD 572.25 billion by the next five years. The emphasis on developing multi-user displays and, in particular, using the refractive optics approach by the majority of companies, such as Samsung Electronics, Nvidia, Microsoft, etc., is also boosting the growth of the market.

Key Highlights

  • The continuous development in panel manufacturing, the introduction of 8K television, and the increasing emphasis on visual comfort are some of the factors driving the growth of the market. The increase in smart TV use throughout the globe drives market growth. According to Ofcom, in the last year, 67% of homes in the UK owned a Smart TV.
  • For the purpose of gaining an competitive advantage on the market, some companies have already incorporated glassless 3D into their products. For instance, in March 2023, ZTE, a China-based tech company, announced introducing of its latest innovation, the Nubia pad 3D, which offers glass-free 3D visuals. This tablet features a 12.4-inch LCD screen with a native resolution of 2560x1600px with a 120Hz refresh rate and 16:10 aspect ratio. Furthermore, brands like Acer and Asus have already announced laptops with glass-less 3D technology.
  • Moreover, the growth in the 5G deployment in industries as part of industrial automation also contributes to developing a connected ecosystem where 3D-displayed smartphones and computers play a vital role. According to HMS Networks, the industrial automation networking market grew by 6% in 2021, with wireless waiting for 5G in factories.
  • PC gaming has become a favorite choice among millennial gaming enthusiasts. This shift is primarily due to multiple factors, such as the quality of gameplay, availability of high-end software and hardware, and improved internet bandwidth. Newer exciting, and demanding technology, such as VR and 3D displays, are available today. As a result, PC gamers are expected to upgrade their equipment accordingly, which is also one of the reasons for helping to drive the sales of gaming-specific PCs and accessories such as gaming screens.
  • Moreover, the high cost of assembling 3D display devices is restraining the market growth. The procedure entails the production and construction of novel technologies, which could prove to be financially burdensome for smaller enterprises. Moreover, the pricing may appear expensive for consumers in less developed countries, constraining the expansion of the market.
  • Demand for smartphones, televisions and similar ancillary consumer electronics declined during the first phase of COVID as a consequence of consumers' delays in spending on products which had affected the 3 19 display market. Demand for consumer electronics products, on the other hand, had grown following the lifting of restrictions as a result of Internet training and working from home.

Next Generation 3D Display Market Trends

Consumer Electronics to Provide Growth Opportunities

  • With the vigorous development of VR, augmented reality (AR) is also gradually emerging. The future of VR/AR technology based on holographic display is predicted by analogy with the VR/AR based on binocular vision display and light field display, thus creating growth opportunities for next-generation 3D display in the consumer electronics industry. For instance, in June 2023, Apple Inc. announced the introduction of its first-ever mixed-reality headset, ' Vision Pro.' The headset is primarily positioned as an Augmented Reality device but switches between AR and VR effortlessly using a dial.
  • The consumer electronics segment in the next-generation 3D display market will witness high growth due to rising technological advancement, and the industry stands to gain significantly if glassless 3D technology gains wider acceptance.
  • In addition, the market will grow steadily over the forecast period due to an increasing uptake of these screens in various consumer electronic devices such as monitors, TVs, smartphones, digital photo frames and notebook computers. The glassless 3D display in consumer electronics allows viewers to adjust the image's viewing depth, giving them greater control over their viewing experience.
  • According to Ericsson, worldwide smartphone subscription is expected to reach 7,516.0 million units by 2026. Thus, the increasing adoption of high-end smartphones has led smartphone manufacturers to introduce advanced smartphone features to stay ahead of the competitors, which in turn has contributed to the market growth and is expected to do so over the study period.
  • Furthermore, several leading manufacturers are focusing on developing new products to meet the growing demand. For instance, in April 2023, Sony Corporation announced to introduce new 3D display, the ELF-SR2, which displays a stereoscopic image where viewers can see without needing special glasses.
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Asia Pacific to Witness Largest Growth in The Market

  • Asia Pacific presents a very lucrative market for the holographic display market owing to the presence of developing economies as well as Countries like Taiwan have made great strides in the area of consumer electronics. Taiwan, China, , and South Korea. While the market in India is at a very nascent stage, however with a developing economy buoyed by a retail sector, increasing advertising expenditures, and improving public and private infrastructure in India, the demand for next-generation displays is expected to grow over the forecast period.
  • Several leading players are focusing on bringing new and advanced technologies to the region, further supporting the market growth. For instance, in April 2022, Laqshya Media Group, a marketing communication group in India, announced to bring the immersive 3D display to India for Tanishq's season of bloom collection, Live a Dream. The display is installed at Bandstand Promenade, Bandra, in Mumbai. This 3D installation is a senatorial experience of fantastical realm of dreams and brings to life the elegance, complexity, and artistry of the assortment.
  • Moreover, in May 2023, Motorola, a global smartphone brand, announced to launch of a new smartphone, "Edge 40," with a 3D curved display in India. The new smartphone is the perfect blend of cutting-edge technology, impeccable design, and software experiences that cater to the ever-evolving demands of consumers. Such introduction by the players will support the market growth.
  • Further, the expansion of consumer electronics manufacturing capacities, The adoption of holographic displays is projected to grow especially in China's South Central Region due to the increasing exports into neighbouring Southeast Asian countries and lower average selling prices for various display technologies such as 4K, LCD, LED or OLED. among the different 3D display devices in the region.
  • The easy availability of 3D gaming hardware and software in the region will boost the growth opportunities for next-generation 3D displays, as most of the prime vendors like Nintendo are based in the region, providing the region with a competitive edge over others.

Next Generation 3D Display Industry Overview

The next generation 3D display market is highly fragmented because of the presence of large number of players in the market. The major market players are focusing on technological advancements and the players are adopting different strategies namely acquisitions, partnerships, joint ventures, by which only top players are gaining the market share.

  • February 2023- Continental AG announced to expand its 3D display solutions portfolio with 5K natural 3D display, an innovative display solution for a three-dimensional and immersive user experience. The display is illuminated through a matrix backlight with 3,000 LEDs, which results in excellent picture quality with high contrast, further helping to save power and improve readability.
  • January 2023- Samsung Electronics announced to introduce its new Neo QLED, MICRO LED, and Samsung OLED lineups alongside lifestyle products and accessories. It features a 3D map view, designed for users to conveniently control and monitor connected devices; Samsung's 3D Map View provides users a bird's eye view of consumers' homes and all of their SmartThings devices at-a-glance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Growth of Automotive and Consumer Electronics Market
    • 5.1.2 Rising Adoption of Digital Photo Frames and Head-mount Displays
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of 3D Content Development
    • 5.2.2 Cost-Intensive 3D Displays
  • 5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product
    • 6.1.1 3D Holographic Display
    • 6.1.2 Head Mounted Displays (HMD)
    • 6.1.3 Static Volume Displays
    • 6.1.4 Stereoscopy
    • 6.1.5 Swept Volume Displays
    • 6.1.6 Volumetric Displays
  • 6.2 Technology
    • 6.2.1 Digital Light Processing Rear-Projection Television (DLP RPTV)
    • 6.2.2 Light Emitting Diode (LED)
    • 6.2.3 Organic Light Emitting Diode (OLED)
    • 6.2.4 Plasma Display Panel (PDP)
    • 6.2.5 Liquid Crystal Display (LCD)
  • 6.3 Access Method
    • 6.3.1 Micro Display
    • 6.3.2 Conventional/Screen Based Display
  • 6.4 End User Industry
    • 6.4.1 Consumer Electronics
    • 6.4.2 Automotive and Transportation
    • 6.4.3 Medical
    • 6.4.4 Aerospace & Defense
    • 6.4.5 Industrial
    • 6.4.6 Others
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Avalon Holographics Inc.
    • 7.1.2 Avegant Corp.
    • 7.1.3 Robert Bosch GmbH
    • 7.1.4 Continental AG
    • 7.1.5 Fovi 3D
    • 7.1.6 Samsung Electronics
    • 7.1.7 Nvidia
    • 7.1.8 Google
    • 7.1.9 Coretronic Corporation
    • 7.1.10 Creal 3D
    • 7.1.11 SHARP Corporation
    • 7.1.12 LG Electronics
    • 7.1.13 AU Optronics Corp.
    • 7.1.14 Panasonic Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS