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市場調査レポート
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1197654

成形パルプ包装市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Molded Pulp Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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成形パルプ包装市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

成形パルプ包装市場は、5年後にはCAGR5.98%で成長し、56億6,123万米ドルに達すると予想されています。

成形パルプ包装は主に、効率的で優れたリサイクルシステムのために採用され、包装サイズのカスタマイズに対する需要の増加を生み出しています。

主なハイライト

  • 便利で持続可能な代替パッケージングに対する需要の急速な高まり、プラスチック代替品としてより競争力のある繊維成形品の開発の進行、エレクトロニクス、食品包装、ヘルスケア分野からの受注の増加が、本市場の主な促進要因の一部となっています。
  • 家電製品などのエンドユーザー産業が高い需要を目の当たりにしているため、持続可能な包装製品は、保護機能を発揮し、環境へのダメージを回避できることから、輸送時の保護層としてますます使用されるようになっています。
  • 成形パルプ包装は、企業の持続可能性目標に役立つかなりのコスト削減を実現します。成型パルプ包装のコストは、安価で信頼性の高い原材料を使用して低く抑えられています。プラスチックや発泡スチロールの包装材は、そのほとんどが石油を原料としているため、石油価格の変動によって価格が変動します。パルプモールド包装には、天然繊維や消費後の紙製品が使用されており、広く入手可能で、価格も手頃です。
  • 製紙業界では、繊維の総量確保が懸念されています。輸入は300万トンに増加し、いくつかの国の政府は輸入に関する法律や制限を採用し、関税や物品税の徴収を増やしました。最近のコンテナ不足のため、国際定期船会社が値上げをしました。40フィートコンテナでの古紙輸送料金は、2,800米ドルから3,600米ドルへと上昇しました。以前は1,600~1,800米ドル以下だっています。
  • COVID-19の大流行は、成形パルプ包装のサプライチェーンに大きな影響を与え、一部のエンドユーザー産業からの需要増加により市場の成長を促しました。また、強制的な閉鎖や警戒態勢により、消費者によるオンラインショッピングの利用が大幅に増加しました。そのため、ダンボール箱の需要も増加する傾向にあります。

成型パルプ包装の市場動向

リサイクル可能な素材や環境に優しい素材への消費者志向の高まり

  • ここ数年、気候変動が世界の問題になっています。また、企業の持続可能性についても、世界的に大きな関心事となっています。飲食品、消費者製品のパッケージから発生する廃棄物は、環境保護に関して言えば、持続可能性の重要な要素の1つです。消費者は環境に配慮した包装を優先するようになりました。
  • 近年、消費者は大量のプラスチックごみ、特に使い捨てのプラスチックごみが環境に与える影響について、より強く認識するようになっています。既存製品の製品別から作られる生分解性アイテムへの需要が高まっているのは、プラスチック消費からの転換を促す良心的な動きの結果です。
  • 世界銀行の予測によると、2016年に20億1,000万トンだったゴミの発生量は、2050年には34億に増加すると予想されています。このゴミの少なくとも33%は、野外投棄や焼却によって世界中で誤処理されています。
  • 廃棄物の構成は社会経済レベルによって異なり、消費パターンの違いを反映しています。高所得国では、食品廃棄物や生ごみが少なく、廃棄物の32%を占め、プラスチック、紙、段ボール、金属、ガラスなど、リサイクル可能な乾燥ごみが多く、廃棄物全体の51%を占めます。
  • 世界中で環境に関する法律が強化されたことにより、予測期間中に成形パルプの需要が増加すると予想されます。環境規制が厳しくなるにつれて、再生材料や生分解性から作られたモールドパルプのパッケージングに対する需要が高まると予想されます。

アジア太平洋地域は著しい成長を遂げるだろう

  • アジア太平洋地域は、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。使い捨ての外食産業は、食品と密接に接触するトレイ、カップ、クラムシェルなどのパッケージ製品の製造にバージンパルプを必要としますが、この地域ではここ数年大きな成長を遂げてきました。
  • また、この地域には、成形パルプや繊維成形品のサプライヤーが世界各地に存在します。例えば、中国では、青島新亜成型パルプ包装有限公司が、ボトルワインキャリアなどの製品の世界サプライヤーであり、世界中に多くのバイヤーがいます。
  • 中国では、食品包装、フードサービス、FMCG、ヘルスケア、エレクトロニクス産業などのエンドユーザーから成形パルプ包装製品への大きな需要があり、これが成形パルプ包装市場をさらに牽引する可能性があります。
  • 都市人口の増加、eコマースパッケージ産業の開拓、環境に優しいパッケージに関する人口の意識向上は、中国の紙製パッケージ市場を推進すると予想されています。
  • インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)の推計によると、インドのeコマース市場は今後数年間で2000億米ドルの規模に達すると予想されています。このような統計は、電子機器の需要の増加を示しており、電子機器包装用の成形パルプを使用したトレイやクラムシェルのニーズを促進させる可能性があります。

モールドパルプ包装市場の競合他社分析

モールドパルプ包装市場は、いくつかの国内および世界プレーヤーが存在するため断片化されています。各社は主に、顧客の要望に応じてカスタマイズされたソリューションを提供しています。主要なプレーヤーは、市場での足跡を増やすために、製品の発売、契約、買収など、さまざまな戦略を使用しています。市場の主要なプレーヤーは、Maspack Ltd、EnviroPAK Corporationなどです。

  • 2022年4月-Sabert Corporationは、シカゴ広域圏に389,400平方フィートの流通センターを開設し、米国中西部とカナダ西部の拡大する顧客基盤に製品を提供するのに役立っています。この新拠点は、インディアナ、イリノイ、ケンタッキーにあるSabert社の3つの製造施設の物流拠点も集約しており、このユニークな物流拠点から300マイル圏内にあるのです。中西部とカナダにまたがるSabert社の顧客の多くは、出荷サイクルの改善やその他のメリットを享受することができるかもしれません。
  • 2022年5月- マースはSABICおよびHuhtamakiと共同で、循環型経済をサポートするためにペットフードのパッケージにリサイクル素材を導入しました。2021年、マースはSABICおよびHuhtamakiと共同で、ペットフードブランドのパッケージに食品用リサイクルプラスチックを含めることを計画しました。この重要なステップは、2025年までに再生材30%、バージンプラスチック25%削減の達成に向けた同社の進捗を加速させることにつながるかもしれません。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界の規制と標準
  • 産業エコシステム分析
  • COVID-19が市場に与える影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • リサイクル可能で環境に優しい材料に対する消費者の嗜好
    • プラスチックやEPSパッケージと比べたコスト削減のメリット
  • 市場の課題/抑制要因
    • 厳しい政府の規則と規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 繊維の種類別
    • リサイクル繊維
    • バージンファイバー
  • 製品タイプ別
    • トレイ
    • ボウル・カップ
    • クラムシェル
    • プレート
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • 食品包装
    • 外食産業
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Maspack Ltd
    • Enviropak Corporation
    • Brodrene Hartmann AS
    • Huhtamaki Oyj
    • Primeware Solutions(Amercare Royal)
    • UFP Technologies Inc.
    • Henry Molded Products Inc.
    • Keiding Inc.
    • Sabert Corporation
    • Pacific Pulp Molding Inc.
    • Protopak Engineering Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 69022

The molded pulp packaging market is expected to reach USD 5,661.23 million in five years, registering a CAGR of 5.98%. Molded pulp packaging is mainly adopted for its efficient and better recycling systems and creates an increasing demand for customized packaging sizes.

Key Highlights

  • Rapidly growing demand for convenient and sustainable packaging alternatives, ongoing development of molded fiber products that are more competitive as a plastic alternative, and increasing orders from electronics, food packaging, and healthcare sectors are some of the primary drivers of the market studied.
  • As end-user industries such as consumer electronics are witnessing high demand, sustainable packaging products are increasingly being used as a protective layer for transporting, as they provide protection and avoid damage to the environment.
  • Molded pulp packaging offers considerable cost savings that can help corporate sustainability goals. The cost of molded pulp packing is kept low using inexpensive and reliable raw materials. As most of the plastic and foam packaging is made from petroleum, the price fluctuates according to changes in oil prices. Natural fibers and post-consumer paper products are used to make molded pulp packaging, which is widely available and affordable.
  • Total fiber availability is a concern in the paper industry. Imports increased to 3 million tons, and governments of several countries have adopted import laws and restrictions and increased tariffs and excise levies. Due to a recent container shortage, international liners have raised their prices. The rate for transporting waste papers in a 40-foot container has increased from USD 2,800 to USD 3,600. It was formerly under USD 1,600-1,800.
  • The COVID-19 pandemic significantly impacted the supply chain for molded pulp packages and helped the market grow with increasing demand from some end-user industries. The amount of online shopping by consumers increased significantly as a result of forced lockdowns and cautionary attitudes. Thus, this trend resulted in an increased demand for cardboard boxes.

Molded Pulp Packaging Market Trends

Growing Consumer Preference Toward Recyclable and Eco-friendly Materials

  • Climate change has become a global issue over the past few years. Sustainability for businesses has also become a significant concern globally. Waste produced from food, beverage, and consumer product packaging is one of the critical elements of sustainability when it comes to environmental protection. Consumers now prioritize eco-friendly packaging.
  • Consumers have recently grown more aware of the environmental consequences of high quantities of plastic trash, particularly single-use plastic waste. Increased demand for biodegradable items made from the byproducts of existing products is a result of a conscientious movement encouraging people to shift away from plastic consumption.
  • Waste creation is expected to rise from 2.01 billion tons in 2016 to 3.40 billion tons in 2050, according to World Bank forecasts. At least 33% of this trash is mishandled worldwide through open dumping or burning.
  • The waste mix varies by socioeconomic level, reflecting different consumption patterns. High-income countries produce less food and green waste, accounting for 32% of destruction, and more dry trash that may be recycled, such as plastic, paper, cardboard, metal, and glass, for 51% of complete garbage.
  • Increased environmental laws worldwide are expected to drive the demand for molded pulp over the forecast period. As environmental rules become more stringent, demand for molded pulp packaging made from recycled materials and biodegradable is expected to rise.

Asia-Pacific to Witness Significant Growth

  • The Asia-Pacific region is expected to grow significantly over the forecast period. The disposable foodservice industry, which demands virgin pulp for manufacturing packaging products, such as trays, cups, and clamshells that come in close contact with food items, has been experiencing substantial growth in the region over the last few years.
  • The region is also home to molded pulp and molded fiber product suppliers worldwide. For instance, in China, Qingdao Xinya Molded Pulp Packaging Co. Ltd is a global supplier of products such as bottle wine carriers, which have a high number of buyers worldwide.
  • China is witnessing a significant demand for molded pulp packaged products from end users, such as food packaging, foodservice, FMCG, healthcare, and electronics industries, which may further drive the molded pulp packaging market.
  • The growing urban population, the development of the e-commerce package industry, and improving population awareness about eco-friendly packaging are expected to propel China's paper packaging market.
  • According to the estimates from the India Brand Equity Foundation (IBEF), the e-commerce market in India is expected to reach a value of USD 200 billion over the next few years. Such statistics indicate a rise in the demand for electronic appliances, which may drive the need for trays and clamshells made using molded pulp for electronics packing.

Molded Pulp Packaging Market Competitor Analysis

The molded pulp packaging market is fragmented due to the presence of several domestic and global players. The companies mainly offer customized solutions as per customers' requirements. Major players use various strategies, such as product launches, agreements, and acquisitions, to increase their footprints in the market. The key players in the market are Maspack Ltd, EnviroPAK Corporation, etc.

  • APR 2022 - Sabert Corporation opened a 389,400 sq ft distribution center in the greater Chicago area, helping the company offer its products to its expanding customer base in the Midwest US and western Canada. The new location also centralizes the distribution point for three of Sabert's manufacturing facilities in Indiana, Illinois, and Kentucky, all within 300 miles of this unique distribution point. Many of Sabert's customers across the Midwest and Canada may see improved shipping cycles and other benefits.
  • MAY 2022 - Mars, with SABIC and Huhtamaki, introduced recycled content into pet food packaging to support a circular economy. In 2021, Mars, working with SABIC and Huhtamaki, planned to include food-grade recycled plastic in the packaging of pet food brands. This important step may help accelerate the company's progress toward achieving 30% recycled content and 25% less virgin plastic by 2025.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Regulations and Standards
  • 4.4 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Consumer Preference Toward Recyclable and Eco-friendly Materials
    • 5.1.2 Better Benefit of Cost Saving Compared to Plastic and EPS Packaging
  • 5.2 Market Challenges/Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Rules and Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Fiber Type
    • 6.1.1 Recycled Fiber
    • 6.1.2 Virgin Fiber
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Trays
    • 6.2.2 Bowls and Cups
    • 6.2.3 Clamshells
    • 6.2.4 Plates
    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Food Packaging
    • 6.3.2 Foodservice
    • 6.3.3 Consumer Electronics
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Other End Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Maspack Ltd
    • 7.1.2 Enviropak Corporation
    • 7.1.3 Brodrene Hartmann AS
    • 7.1.4 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.5 Primeware Solutions (Amercare Royal)
    • 7.1.6 UFP Technologies Inc.
    • 7.1.7 Henry Molded Products Inc.
    • 7.1.8 Keiding Inc.
    • 7.1.9 Sabert Corporation
    • 7.1.10 Pacific Pulp Molding Inc.
    • 7.1.11 Protopak Engineering Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET