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市場調査レポート
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1439821

ワイヤレススピーカー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Wireless Speaker - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ワイヤレススピーカー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ワイヤレススピーカーの市場規模は2024年に341億5,000万米ドルと推定され、2029年には975億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは23.36%で成長する見込みです。

Wireless Speaker-Market

スマートホーム分野への投資の増加、ポータブルスピーカーへの嗜好の高まり、ワイヤレススピーカー分野での製品革新の増加は、ワイヤレススピーカーの採用を促進する主な要因の一部です。調査された市場における製品革新の割合が高いため、現在、ほとんどのワイヤレススピーカーは手頃な価格で提供されています。ワイヤレススピーカーの使用は便利であり、それがさらに調査市場に機会を生み出しています。

主なハイライト

  • 主に音声アシスタントの動向に起因するスマートスピーカーの世界の動向の高まりは、ワイヤレススピーカーの市場をさらに発展させています。近年、ミレニアル世代のユーザーによるスピーカー市場への投資の増加と、便利で持ち運びやすいデバイスへの嗜好により、世界のスピーカーメーカーは有線スピーカーからワイヤレス技術への移行を余儀なくされています。当初、ほとんどの市場ベンダーは、音楽を再生しながらスピーカーを持ち歩くのが好きなミレニアル世代のユーザーをターゲットにしていました。グーグルやアマゾンのような企業は、最近ますますこの顧客層をターゲットにしています。ベンダーはまた、より多くの顧客を引き付けるために、防滴や防水などの追加機能を提供しています。
  • 現在、Bluetoothスピーカーは多くの地域で大きな市場シェアを占めているが、動向は主にWi-Fiスピーカーに移行しつつあります。待ち時間、信頼性、インターネットへの直接接続、複数のモードなどの機能は、多くの顧客から報告されているBluetoothに対するWi-Fiスピーカーの利点の一部です。ソノスのような企業は、最大16ビット深度、1,536kbpsのビットレート、48kHzのサンプルレートというCD品質以上のオーディオをサポートするWi-Fiスピーカーを販売しています。60社以上のエレクトロニクス企業で構成されるワイヤレス・スピーカー・オーディオ協会(WiSA)のようなイニシアチブは、ワイヤレス・スピーカー全体の標準化とハイレゾ・オーディオを推進し、市場での製品革新をさらに後押ししています。
  • さらに、Bluetooth接続の分野では、品質とプライバシーをさらに向上させるためのさまざまな技術革新が見られます。例えば、2022年3月、ソノスはBluetoothスピーカーをアップグレードしました。新しいSonos Roam SLは、オリジナルのSonos Roamスピーカーからマイクを取り除いたもので、ユーザーが音声で操作したり、他のスマートホームデバイスの管理に使用したりすることはできないです。
  • ソノスのような市場ベンダーは最近、無料の広告付きストリーミング・ラジオ体験ができるSonos Radioを開始しました。これもワイヤレス・スピーカーの需要を牽引しています。グーグルホーム・マックス、アマゾン・エコー・ドット第3世代、JBLリンク10は、AI技術を搭載したワイヤレス・スマートスピーカーです。バーチャルアシスタント対応のワイヤレススピーカーに対するエンドユーザーの支出は、昨年35億米ドルを超えると予想されていました。
  • さらに最近、ディクソン・テクノロジーズは、boAtウェアラブル・エレクトロニクス開発で有名なイマジン・マーケティングと、ツイン・ワイヤレス・スピーカーの製造に関する契約を締結しました。ディクソンは、ウッタル・プラデーシュ州ノイダにある製造施設でこの製品を製造します。このような開発の確立は、市場の成長をさらに促進すると思われます。
  • COVID-19は市場に大きな影響を与えました。中国、インド、韓国、台湾、日本など、ワイヤレス・スピーカー製造に使用される原材料メーカーの存在感が大きいアジア諸国では、ロックダウンが発生し、生産スケジュールが混乱しました。世界経済の大半でロックダウンが発生したため、納品は必需品に限られ、企業は収益目標を見直したため、売上は減少しました。しかし、多くの国では、スマートホームセグメント製品は、ロックダウンの緩和後、需要の増加を示しました。

ワイヤレススピーカー市場動向

Bluetoothワイヤレススピーカーが主要シェアを占める見込み

  • ワイヤレススピーカーのニーズと人気は、過去数年間でBluetoothスピーカーの需要を強化しました。この動向は、これらの手頃な価格のデバイスのより大きな可用性とスマートポータブルデバイスへの消費者の嗜好に起因することができます。2台のBluetoothスピーカーを接続して出力を2倍にできるトゥルーワイヤレス接続(TWS)の動向の高まりが、主にミレニアル世代におけるBluetoothスピーカーの採用を後押ししています。マルチルーム・ワイヤレス・スピーカーは、電話やパソコンに頼らずインターネットに直接接続するが、通話やメールなどの通知が再生を中断するのを防ぐことが、Bluetoothスピーカーにとって課題となっています。
  • さらに、Chromecast内蔵スピーカーも、モバイル機器からスピーカーに音楽、ラジオ、ポッドキャストを即座にストリーミングできるため、Bluetoothスピーカーの需要を脅かしています。Bluetoothとは異なり、Chromecastの内蔵スピーカーはWi-Fi経由で動作し、複数のデバイスを同時にスピーカーに接続し、家のどこからでも再生内容をコントロールできます。とはいえ、絶え間ない製品の革新と進歩がBluetoothスピーカー市場を支えてきました。これらの侵食には、耐水性スピーカーの開発、かなりのバッテリー寿命を持つ複数機器の接続などが含まれます。
  • さらに、リチウムイオンバッテリーの進化は、頻繁に充電することなく、より長い再生時間を提供することにより、ポータブルスピーカー市場を大いに助けた。パワーバンクと急速充電技術は、充電に関する懸念に対処し、スピーカーの重量を軽減することで、需要を後押ししました。
  • 絶え間ない製品の革新と進歩がBluetoothスピーカー市場を支えています。例えば、2022年2月、ファーウェイは新しいポータブルBluetoothスピーカーを発表しました。Huawei Sound Joyは同社初のポータブルBluetoothスピーカーです。このスピーカーは、IP67準拠の防塵・防水性能を備え、水深1mで30分間使用できます。カラーはグリーンとブラックの2色。
  • さらに2022年2月、ミヴィはオクターブ・ワイヤレス・スピーカー・シリーズを更新し、オクターブ3Bluetoothスピーカーを発表しました。グレー、レッド、ブルー、グリーンの鮮やかな4色が用意されています。MiviのOctaveはワイヤレススピーカーのシリーズです。その結果、新しいMiviOctave 3は、その円筒形とデザインにより、16Wのサウンドを出力し、360ツー無指向性のサウンドを体験することができる拡張機能です。
  • また、Bluetoothは、ワイヤレススピーカーやエンターテインメント機器に世界的に最も広く使用されているワイヤレス技術規格のひとつです。BluetoothSIGによると、Bluetoothオーディオ・デバイスの世界年間出荷台数は、昨年13億台に達すると予想されています。5年後の年間出荷台数は18億台に達すると予想されています。ワイヤレスヘッドセット、ワイヤレススピーカー、車載システムは、Bluetooth対応オーディオ機器の典型的な用途です。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米はワイヤレススピーカー市場で大きなシェアを占めると予想されます。技術の飛躍的進歩により、さまざまな用途で精度を大幅に向上できるワイヤレススピーカーの進歩が後押しされています。
  • 米国は、スマートフォンやその他のモバイル機器の普及が進み、オンライン音楽やビデオストリーミングがいち早く利用可能になったため、ポータブルスピーカーの早期利用が始まった。米国レコード協会によると、米国における有料定額ストリーミング音楽配信の売上は、前年の7,300万件から13%増の8,200万件に増加しました。
  • 米国国勢調査局によると、2022年1月、米国で販売されるスマートフォンの販売額は17億米ドル増加し、2022年度の販売総額は747億米ドルとなります。こうしたスマートフォンの新興国市場の開拓が、市場の成長をさらに後押しする可能性があります。
  • このようなワイヤレス・スピーカーの需要を裏付けるように、Bluetooth技術の広範な利用が市場の需要をさらに強化しています。国内では、ソニー、フィリップス、パナソニック、ボーズが最も使用されているスピーカーです。さらに、北米を拠点とするボーズのような企業にとって、米国は大きな収益を生み出しています。ソニー株式会社やサムスングループのようにアジア太平洋地域を拠点とする企業にとって、米国は有利な事業拡大の機会を提供しています。その理由は、急速な技術開発と地域におけるスマートホームの普及率の高さです。
  • さらに、ボーズ・コーポレーションは最近、米国でBose Smart Soundbar 900を発売しました。Bose Smart Soundbar 900は、マルチルームWi-Fi音楽ストリーミングとAirPlay 2に対応しています。新しいBose Smart Soundbar 900は、Bose Smart Soundbar 700の後継機として販売され、アマゾンのアレクサとグーグル・アシスタントにも対応しています。

ワイヤレススピーカー業界の概要

ワイヤレス・スピーカー市場は、消費者の需要の変化により、各社がより多くの消費者を惹きつけるための技術革新に追われているため、断片化しています。この市場の競合は年々激化しており、各社は消費者を引き付けるために多くの製品を発売しています。

  • 2022年7月-ソニー・エレクトロニクスは、ポータブルスピーカーのラインアップを拡充し、パワフルで高音質な「SRS-XG300」、ラインシェイプ・ディフューザーにより広いリスニングエリアを実現した「SRS-XE300」「SRS-XE200」の3機種を発売しました。3機種ともポータブルタイプで、どこでも楽しむことができます。
  • 2022年7月-サムスン電子オーストラリアは、多目的スピーカーのサウンドタワー・シリーズを発表し、「パーティー・オーディオ」カテゴリーを立ち上げました。Sound Tower MX-ST90B、MX-ST50B、MX-ST40Bの3製品がラインナップされています。サウンド・タワーは、カジュアルな集まり、カラオケ・ナイト、ガーデン・パーティーなどに理想的なエンターテインメント・ハブで、ポータブルでありながら、双方向のサウンドが均等に拡散し、LEDライトによって補完されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ワイヤレスポータブルスピーカーの利用増加
    • スマートホームセグメントの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 音質劣化を引き起こす信号干渉

第6章 技術スナップショット、政府の規制と認証

第7章 市場セグメント市場セグメンテーション

  • 接続タイプ別
    • Bluetooth
    • Wi-Fi(コンボスピーカーを含む、スマートスピーカーを除く)
    • スマート・スピーカー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bose Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd(Harman International Industries Inc.)
    • Sonos Inc.
    • Sony Corporation
    • Amazon.com Inc.
    • Beats Electronics LLC(Apple Inc.)
    • Koninkluke Philips NV
    • Logitech International
    • Panasonic Corporation
    • Pioneer Electronics Inc.
    • Bang & Olufsen
    • LG Electronics Inc.
    • Google LLC
    • Baidu Inc
    • Xiaomi Corporation

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 68821

The Wireless Speaker Market size is estimated at USD 34.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 97.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 23.36% during the forecast period (2024-2029).

Wireless Speaker - Market

The growing investment in the smart home segment, increasing preference for portable speakers, and increasing product innovations in the wireless speaker segment are some of the major factors driving the adoption of wireless speakers. Due to the high rate of product innovation in the studied market, most wireless speakers now come at affordable prices. They are convenient to use, which is further creating opportunities in the studied market.

Key Highlights

  • The growing trend of smart speakers globally, mainly due to the trending feature of voice assistants, is further developing space for wireless speakers. In recent years, the growing investment by millennial users in the speakers market and their preference for convenient and easy-to-carry devices have forced global speaker manufacturers to shift to wireless technology from wired speakers. Initially, most market vendors target millennial users who like to carry their speakers around while playing music. Companies like Google and Amazon have been increasingly targeting this customer base recently. Market vendors also provide additional features such as splash resistant or water-resistant to attract more customers.
  • Although, presently, Bluetooth speakers account for a significant market share in many regions; however, the trend is mainly shifting toward Wi-Fi speakers. Features like latency, reliability, direct connection to the internet, and multiple modes are some of the advantages of Wi-Fi speakers over Bluetooth reported by many customers. Companies like Sonos are selling Wi-Fi speakers that support audio up to 16-bit depth, 1,536kbps bitrate, and 48 kHz sample rates above the CD-quality level. An initiative like the Wireless Speaker and Audio Association (WiSA), consisting of more than 60 electronics companies, promotes standards and high-resolution audio across wireless speakers, further supporting product innovation in the market.
  • Furthermore, various technological innovations are witnessed in the Bluetooth connectivity space to enhance quality and privacy further. For instance, in March 2022, Sonos upgraded its bluetooth speaker. The new Sonos Roam SL removes the microphones from the original Sonos Roam speaker, which means the user won't control it with voice or use it to manage other smart home devices.
  • Market vendors like Sonos recently launched Sonos Radio, a free, ad-supported streaming radio experience that brings 60,000 global stations to the sound system. This is also driving the demand for wireless speakers. Google Home Max, Amazon Echo Dot 3rd Gen and JBL Link 10 are some wireless smart speakers with AI technology. It was expected that end-user spending on virtual personal assistant-enabled wireless speakers would be estimated to cross USD 3.5 billion last year.
  • Furthermore, recently, Dixon Technologies signed an agreement with Imagine Marketing, the famous boAt wearable electronics developer, to manufacture twin wireless speakers. Dixon will manufacture the products at its manufacturing facility in Noida, Uttar Pradesh. Establishing such developments will further drive market growth.
  • COVID-19 impacted the market significantly. Asian countries such as China, India, South Korea, Taiwan, and Japan, which have a significant presence of manufacturers of the raw materials used in wireless speaker manufacturing, experienced lockdowns and disrupted production schedules. The sales were down as the lockdown in most global economies resulted in deliveries limited to essentials and companies revising their revenue targets. However, in many countries, the smart home segment products witnessed increased demand after the ease of the lockdown.

Wireless Speaker Market Trends

Bluetooth Wireless Speakers are Expected to Hold the Major Share

  • The need and popularity of wireless speakers bolstered the demand for Bluetooth speakers over the past few years. This trend can be attributed to the greater availability of these affordable devices and the consumer preference for smart portable devices. The growing trend of True Wireless Connectivity (TWS), where one can connect two Bluetooth speakers and double the output, is mainly driving the adoption of Bluetooth speakers among millennials. Although multiroom wireless speakers connect directly to the internet instead of relying on a phone or computer, preventing calls, texts, and other notifications from interrupting playback has posed a challenge to Bluetooth speakers.
  • Moreover, Chromecast built-in speakers have also threatened the demand for Bluetooth speakers, as they can instantly stream music, radio, or podcasts from a mobile device to speakers. Unlike Bluetooth, Chromecast's built-in speakers work over Wi-Fi to connect multiple devices to speakers simultaneously and control what's playing from anywhere in the house. Nevertheless, constant product innovations and advancements have sustained the market for Bluetooth speakers. These encroachments include developing water-resistant speakers to connect more than one device with considerable battery life.
  • Furthermore, the evolution of lithium-ion batteries helped the portable speaker market immensely by offering more extended playtime without frequent charging. Power banks and quick charging technology assisted in fueling the demand by addressing charging concerns and reducing the weight of speakers.
  • Constant product innovations and advancements have sustained the market for Bluetooth speakers. For instance, in February 2022, Huawei announced its new portable Bluetooth speaker. The Huawei Sound Joy is the company's first portable Bluetooth speaker. The speaker is IP67-rated, dustproof, and water-resistant for 30 minutes at a depth of one meter. The speakers are offered in two colors, green and black.
  • Furthermore, in February 2022, Mivi announced updating the Octave wireless speaker series with the Octave 3 Bluetooth speaker. Grey, Red, Blue, and Green are the four vibrant color possibilities. Mivi'sOctave is a series of wireless speakers. As a result, the new MiviOctave 3 is an extension capable of producing 16W of sound and experiencing 360° Omnidirectional sound due to its cylindrical shape and design.
  • In addition, Bluetooth is one of the most widely used wireless technology standards for wireless speakers and entertainment devices globally. According to Bluetooth SIG, annual Bluetooth audio device shipments worldwide were expected to reach 1.3 billion units last year. Annual shipments are expected to reach 1.8 billion units in five years. Wireless headsets, wireless speakers, and in-car systems are typical applications for Bluetooth-enabled audio devices.

North America is Expected to Hold Major Share

  • North America is expected to hold a prominent share of the wireless speaker market. Technological breakthroughs have assisted the advancement of wireless speakers that can significantly improve accuracy in various applications.
  • The United States had marked the beginning of the early use of portable speakers, owing to increased penetration of smartphones and other mobile devices and the availability of online music and video streaming at the earliest. According to the Recording Industry Association of America, the paid subscription streaming music revenue in the United States increased from 82 million recently, up 13% compared with 73 million in the previous year.
  • In January 2022, according to the U.S. Census Bureau, a 1.7 billion U.S. dollar increase in the sales value of smartphones sold in the United States for a sum of 74.7 billion U.S. dollars in sales in FY 2022. Such developments in smartphones may further drive market growth.
  • In support of this demand for wireless speakers, the extensive use of Bluetooth technology further strengthens the market demand. Sony, Philips, Panasonic, and Bose are the most used speakers in the country. Furthermore, for companies like Bose based out of North America, the United States generates significant revenues. For companies like Sony Corporation and Samsung Group that are out of the Asian-Pacific region, the United States offers a lucrative opportunity for expansion. This is due to rapid technological developments and higher regional smart home penetration.
  • Furthermore, Bose Corporation recently launched Bose Smart Soundbar 900 in the United States. The Bose Smart Soundbar 900 supports multi-room Wi-Fi music streaming and AirPlay 2. The new Bose Smart Soundbar 900, marketed as a replacement for the Bose Smart Soundbar 700, also supports Amazon's Alexa and Google Assistant.

Wireless Speaker Industry Overview

The wireless speaker market is fragmented, as changing consumer demands push companies to innovate to attract more consumers. The competition in this market has intensified over the years, with companies launching many products to attract consumers. Some of the market players are Sony Corporation, Harman International Industries, Bose Corporation, Sonos Inc., and Amazon.com Inc.

  • July 2022 - Sony Electronics Inc. expanded its portable speaker lineup with three unique models: the SRS-XG300, which features powerful and high-quality sound, and the SRS-XE300 and SRS-XE200, which feature a larger listening area from the Line-Shape Diffuser. All three models are portable, permitting users to enjoy them wherever they go.
  • July 2022 - Samsung Electronics Australia has launched the "party audio" category by introducing its Sound Tower series of multi-purpose speakers. The Sound Tower MX-ST90B, MX-ST50B, and MX-ST40B are among the three products in the lineup. The Sound Tower is an ideal entertainment hub for casual gatherings, karaoke nights, and garden parties, with a bi-directional sound that disperses evenly and is complemented by LED lights while remaining portable.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Usage of Wireless Portable Speakers
    • 5.1.2 Growing Demand in Smart Home Segment
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Signal Interference that Causes Degradation in the Sound Quality

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT AND GOVERNMENT REGULATIONS AND CERTIFICATIONS

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Connectivity Type
    • 7.1.1 Bluetooth
    • 7.1.2 Wi-Fi (Incl. Combo Speakers and Excl. Smart Speakers)
    • 7.1.3 Smart Speakers
  • 7.2 By Geography
    • 7.2.1 North America
    • 7.2.2 Europe
    • 7.2.3 Asia-Pacific
    • 7.2.4 Latin America
    • 7.2.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Bose Corporation
    • 8.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd (Harman International Industries Inc.)
    • 8.1.3 Sonos Inc.
    • 8.1.4 Sony Corporation
    • 8.1.5 Amazon.com Inc.
    • 8.1.6 Beats Electronics LLC (Apple Inc.)
    • 8.1.7 Koninkluke Philips NV
    • 8.1.8 Logitech International
    • 8.1.9 Panasonic Corporation
    • 8.1.10 Pioneer Electronics Inc.
    • 8.1.11 Bang & Olufsen
    • 8.1.12 LG Electronics Inc.
    • 8.1.13 Google LLC
    • 8.1.14 Baidu Inc
    • 8.1.15 Xiaomi Corporation

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET