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市場調査レポート
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1644366

インドのワイヤレススピーカー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

India Wireless Speaker - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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インドのワイヤレススピーカー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのワイヤレススピーカー市場規模は2025年に4億米ドルと推定され、2030年には10億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは21.2%です。

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市場開拓の背景には、スマートフォンの普及拡大、低料金でのインターネットアクセス、携帯性と柔軟性に対する需要の高まり、技術開発と普及率の向上などがあります。

主要ハイライト

  • スピーカー市場は、包括的なリスニング体験を提供するホームシアターシステムから、ユーザーが好きな場所でオーディオ/ビデオを再生できるワイヤレススピーカーまで、包括的な製品群を提供しています。例えば、2022年7月、インドでXiaomi Smart Speaker with IR Blasterが発売されました。このスマートフォン会社の新しいスマートスピーカーは、新しいLED時計デザインとIRブラスターを搭載し、Google Assistantの機能を備えています。
  • さらに、2022年6月、BoseはSoundlinkシリーズの一部として、最も不良なBluetoothスピーカーをインドで発売しました。このスピーカーは頑丈なデザインが特徴で、同社独自のBose PositionIQ技術が搭載されており、スピーカーの向きを自動的に検出してオーディオ再生の向上を実現しています。このようなスマートスピーカーの開発は、市場の成長をさらに促進すると考えられます。
  • 調査対象市場は、スマートフォンやスマートデバイスの利用者の増加によって大きく牽引されています。これらの機器にはスマートスピーカーが使用されており、ユーザーはワイヤレス接続が組み込まれたあらゆるスマート機器とスピーカーを接続することができます。さらにIBEFによると、Samsungは今後5年間でインドに3兆7,000億インドルピー(500億米ドル)を投資し、携帯電話を製造する計画を発表しました。Samsungは、PLIスキームの下、1万5,000ルピー(200米ドル)以上の2兆2,000億ルピー(300億米ドル)相当の携帯電話を生産する意向です。
  • さらに、インドのティア2都市では、中価格帯やプレミアム価格帯への移行が急速に進んでいる一方、小規模な町や村では、低価格帯や中価格帯のブランド製品へのアップグレードが進んでおり、偽造品やラベルのない商品への依存度が低下しています。その結果、消費者の消費力が徐々に高まっている消費者は依然として価格に敏感であり、市場のベンダーは最良かつ最も費用対効果の高い選択肢を提供しなければならないです。
  • COVID-19の世界の流行は、初期段階では調査対象市場のサプライチェーンと生産を大きく混乱させました。その影響は、スピーカーに使用される半導体を供給する半導体メーカーにとってより深刻でした。労働力不足のため、世界の半導体サプライチェーンの担い手の多くは操業を縮小、あるいは停止せざるを得なかった。これらの要因は、半導体産業の世界のサプライチェーンを混乱させ、世界のスピーカー市場に大きな影響を与えました。

インドのワイヤレススピーカー市場動向

オンラインストリーミングサービスの採用増加

  • インドでスマートスピーカーの採用が増加している主要理由は、オーディオコンテンツをワイヤレスでストリーミングし、有線・非有線の両方で全体的なサウンド体験を向上させる機能です。さらに、GoogleやAmazonなどの音声アシスタントの統合も、音楽を聴くという顧客行動の変化を促し、市場を牽引しています。
  • デジタルストリーミングサービスの急速な変化により、同国ではワイヤレススピーカーなど、ポータブルで相互運用可能な機器の需要も増加傾向にあります。インドのオーディオ・ストリーミング市場は、国内参入企業のJioSaavn、Gaana、Wynkと、世界参入企業のSpotify、Amazon Music、Apple Music、最近参入したYouTube Musicに分かれています。さらに、2022年3月、KraftonはインドのオーディオコンテンツプラットフォームKuku FMに1,950万米ドルを注入しました。
  • 例えば、Music Ally Ltdによると、スポティファイは1年間でインドでの加入者を倍増させました。月間アクティブユーザー数(MAU)は4億3,300万人で、前年比1,900万人増、同社のガイダンスを500万人上回りました。さらに、Amazonは2022年11月、独自のプライム・ビデオ・モバイル版を年間599インドルピーで開始しました。この新しいサブスクリプションは、標準プランよりもはるかに低価格でモバイルユーザーを対象とします。モバイル版は、1人用のモバイル専用年間プログラムで、最新映画、Amazon・オリジナル、クリケット中継、歌、その他多数にアクセスできます。
  • さらに、OTTプラットフォームで映画や番組のプレミアムな音質を体験したいという国内の上流階級や中流階級の人々の関心の高まりが、市場の成長を後押しし、スピーカーのニーズを促進すると予想されます。
  • 2022年1月、FiiOはインドのポータブルデスクトップクラスミュージック参入企業M17を発売しました。左右のオーディオ・チャネルには、デスクトップ・クラスの8チャネル・フラッグシップDAC ES9038PROが搭載されています。各オーディオトラックには8つのパラレル出力が合計されており、優れた解像度と最小限の歪みで極めてピュアなオーディオ再生を実現します。

オンライン販売チャネルが大きな成長を遂げる見込み

  • オンラインチャネルは、小規模な地元参入企業の市場参入を後押ししています。例えば、ティアⅡとティアⅢ都市の需要に対応することに重点を置くスピーカー・メーカー、Obageは、AmazonやFlipkartを通じて製品を販売しています。さらに、IBEFによると、このセグメントの動向は、YouTubeのようなプラットフォームが、現代的で動画コンテンツにリンクした音楽を無料で提供し続けていることに起因しており、これにより、有料のOTT音楽セグメントは、2023年までに500万人のエンドユーザーに達し、20億インドルピー(2,700万米ドル)の収益を生み出すと予想されています。
  • ティア2都市でのブランド製品の入手性を向上させるため、各社は小規模な町や村での配信ネットワークの改善に取り組んでいます。これは、こうした市場でのブランド製品の浸透に大きく貢献します。既存の地元配送会社、新興の配送新興企業、インドの郵便局との協力は、この地域の企業の強力な配送網の形成に役立っています。
  • IBEFによると、インドのスマートフォンユーザー数は2030年までに8億8,740万人に達すると予想されています。さらに、インドのデータ消費量は世界一で、1人あたり月14.1GBです。2025年までに、インドには短編動画を消費する6億5,000万人のユーザーが住むことになります。さらに、インドのモバイルデータは安価で、信頼性が高く、広く利用可能であるため、消費者はeコマース・サイトを閲覧して比較し、好みや価格帯に応じて選択することができます。IBEFによると、インドのeコマース産業は2024年までに990億米ドルの規模に達すると予想されています。
  • 2022年9月、Amazonはインドで時計付きと時計なしの2種類のエコー・ドット・スピーカーを発表しました。エントリー・レベルのエコー・ドット・スピーカーは、オーディオ、温度センサ、ジェスチャー・コントロールの品質が向上しています。
  • 各社が自社のオンラインポータルのみで新しいスピーカーを発売することも、インドにおけるオンライン販売の成長を後押ししています。Appleのインテリジェントスピーカー「Mini Homepod」は、9,900インドルピー(約121.23米ドル)で直接オンライン販売されました。同社はオンラインストアでスピーカーを購入する際にEMIオプションを提供しています。
  • インターネット普及率の増加も、同国のeコマース部門の成長を支えています。デジタルの普及に伴い、特に第二、第三の都市からのスピーカーのオンライン販売の増加が見込まれています。IAMAIが発表したレポートによると、インドのインターネットユーザーは2025年までに9億人に達すると予想されています。
  • 市場のベンダーとeコマースプラットフォームとの提携も、このセグメントの成長を後押ししています。例えば、FlipkartのボートBluetoothスピーカーの販売は、Bluetoothスピーカーに最大70%の割引を提供しました。さらに、オンラインeコマース企業は、手間のかからない返品、バウチャー、迅速な配達オプションを提供し、電子機器やその他の製品を購入することを実行可能にしています。

インドのワイヤレススピーカー産業概要

インドのワイヤレススピーカー市場は、消費者の需要が絶えず変化しているため、ワイヤレススピーカーベンダーは、より多くの消費者を引き付けるために、このセグメントで技術革新を推進しているため、有利にセグメント化されています。この市場の競争は年々激化しており、各社は消費者を引き付けるために多くの製品を発売しています。

  • 2022年6月-Samsungはインドでドルビーアトモス対応のワイヤレスサウンドバーQシリーズとSシリーズを発売しました。Qシリーズは、世界初のワイヤレスSamsungテレビとサウンドバーのドルビーアトモス接続を内蔵しています。一方、Sシリーズは世界で最もスリムなサウンドバーシリーズです。
  • 2022年4月-Sony Corporationは、プレミアムサウンドバーHT-A7,000とHT-A5,000向けのOTA(Over-the-Air)ファームウェアアップデートを発表しました。このアップデートは、両製品の革新的な360空間サウンドマッピング機能を強化するもので、いずれかのサウンドバーをSA-RS3Sリアスピーカーまたは新しいSA-RS5ワイヤレスレアスピーカーに接続することでアクセスできます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オンラインストリーミングサービスへの需要とアクセスの増加
    • 消費者行動の変化
  • 市場課題
    • 子どもへの健康被害と政府による動作周波数の規制

第6章 市場セグメンテーション

  • デバイスタイプ別
    • Bluetoothのみ
    • Wi-Fi(スマートスピーカー、コンボスピーカーを除く)
    • スマートスピーカー
  • 流通チャネル別
    • オンライン(e-tailersとベンダー自身のウェブサイトを含む)
    • オフライン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon Retail India Private Limited
    • HARMAN International India Pvt. Ltd.(JBL)
    • Sony India Private Limited
    • Samsung India Electronics Private Limited
    • Bose Corporation India Private Limited
    • Google India Private Limited
    • Xiaomi Technology India Private Limited
    • Imagine Marketing Pvt Ltd(Boat)
    • GN Audio A/S(Jabra)
    • Koninklijke Philips NV

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71399

The India Wireless Speaker Market size is estimated at USD 0.40 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.04 billion by 2030, at a CAGR of 21.2% during the forecast period (2025-2030).

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The market's growth is influenced by the increased penetration of smartphones, internet access at lower rates, increased demand for portability and flexibility, and increased technology development and adoption rate.

Key Highlights

  • The speaker market offers a comprehensive range of products, from home theatre systems that provide an inclusive listening experience to wireless speakers that can help users play audio/video anywhere they wish. For instance, in July 2022, Xiaomi Smart Speaker with IR Blaster was launched in India. The new smart speaker from the smartphone company comes with New LED Clock Design and an IR blaster, with Google Assistant powers.
  • Moreover, in June 2022, Bose launched its most delinquent Bluetooth speaker as part of its Soundlink series in India. The speaker features a robust design and comes with the company's proprietary Bose PositionIQ technology, which automatically detects the speaker's orientation to deliver improved audio playback. Such developments in smart speakers will further drive market growth.
  • The studied market is highly driven by the increase in users of smartphones and smart devices. These devices use smart speakers that allow users to connect the speakers with any smart devices incorporated with wireless connections. Furthermore, according to IBEF, Samsung announced plans to invest Rs. 3.7 lakh crore (USD 50 billion) in India over the next five years to manufacture phones. It intends to produce phones worth Rs. 2.2 lakh crore (USD 30 billion), priced above Rs. 15,000 (USD 200), under the PLI scheme.
  • Moreover, Tier 2 cities in India are rapidly moving toward medium and premium price categories, while smaller towns and villages are upgrading to low and medium-priced branded products, reducing the region's reliance on counterfeit and unlabeled goods. As a result, even though consumer spending power is gradually increasing, consumers remain price-sensitive, and market vendors must offer the best and most cost-effective option.
  • The outbreak of COVID-19 across the globe significantly disrupted the supply chain and production of the studied market during the initial phase. The impact was more severe for semiconductor manufacturers, who provide semiconductors used in speakers. Due to labor shortages, many of the global semiconductor supply chain players had to reduce or even suspend their operations. These factors disrupted the global supply chain for semiconductors industries and have majorly impacted the speaker market globally.

India Wireless Speaker Market Trends

Increased Adoption of Online Streaming Services

  • The primary reason for the increasing adoption of smart speakers in India is their ability to wirelessly stream audio content and enhance the overall sound experience for both wired and non-wired counterparts. Moreover, the integration of voice assistants, such as Google and Amazon, is also driving a shift in customer behavior of listening to music, thereby driving the market.
  • The rapid transformation of digital streaming services has also increased the demand for portable and interoperable devices, such as wireless speakers in the country has seen an upward trend. India's audio streaming market is divided among domestic players, JioSaavn, Gaana, and Wynk, and global players Spotify, Amazon Music, Apple Music, and recent entrant YouTube Music. Furthermore, In March 2022, Krafton infused USD 19.5 million into the Indian audio content platform Kuku FM.
  • For instance, according to Music Ally Ltd, Spotify doubled its subscribers in India over the year. It has hit 433 million monthly active users (MAUs), up 19 million (year-on-year) and above the company's guidance by 5 million. Moreover, in November 2022, Amazon launched a unique Prime Video Mobile Edition at INR 599 per year. This new subscription will target mobile users at a much lower cost than the standard plan. The Mobile Edition is a single-user, mobile-only annual program that will provide access to all the latest movies, Amazon Originals, LIVE cricket, Songs, and many more.
  • Further, the growing interests of the country's higher class and the middle-class population toward experiencing premium sound quality for movies and shows over the OTT platforms are expected to boost the market's growth, driving the need for speakers.
  • In January 2022, FiiO launched India's M17 Portable Desktop Class Music Player. The left and right audio channels contain a desktop-class, 8-channel ES9038PRO flagship DAC. Each audio track has eight parallel outputs summed together for superior resolution and minimal distortion for extremely pure audio reproduction.

Online Distribution Channels is Expected to Witness Significant Growth

  • Online channels are boosting smaller local players to venture into the market. For instance, Obage, a speaker manufacturer focusing on meeting the demand from Tier II and Tier III cities, sells its products through Amazon and Flipkart. Further, according to IBEF, the Growth of the sector is attributable to the trend of platforms such as YouTube that continues to offer contemporary and video content-linked music for free, which is expected to drive the paid OTT music sector to reach 5 million end-users by 2023, generating revenue of Rs. 2 billion (USD 27 million).
  • To improve the availability of branded products in tier 2 cities, companies are working on improving the delivery network in smaller towns and villages. This will significantly help in the penetration of branded products in these markets. Collaborating with existing local delivery companies, emerging delivery startups, and Indian posts has helped to form a strong distribution network for companies in the region.
  • According to IBEF, the number of smartphone users in India is expected to reach 887.4 million by 2030. Further, India has the highest data consumption rate worldwide, at 14.1 GB of data per person a month. By 2025, India will be home to 650 million users who consume short-form videos. Further, Mobile data in India is cheap, reliable, and widely available, allowing consumers to browse through E-commerce sites to compare, pick and choose according to their choice and price brackets. According to IBEF, India's E-commerce industry is expected to reach USD 99 billion in size by 2024.
  • The programs from the e-commerce giants in the country, such as Amazon and Flipkart, also create new opportunities for the local players to expand their reach in the market.In September 2022, Amazon announced two Echo Dot speakers in India, one with a clock and one without a clock. The entry-level Echo Dot speaker includes improved audio, temperature sensors, and gesture control qualities.
  • The launch of new speakers by companies exclusively on their online portals is also propelling the Growth of online sales in the country. Apple's intelligent Mini Homepod speaker was directly launched online for INR 9,900 (~USD 121.23). The company offers EMI options to purchase speakers from their online store.
  • The increasing internet penetration also supports the Growth of the e-commerce sector in the country. With the digital penetration increase, there is an expected rise in the online sales of speakers, especially from second and third-tier cities. According to a report published by IAMAI, India's internet users are expected to reach 900 million by 2025.
  • The partnerships between the vendors in the market and e-commerce platforms also push the segment's Growth. For instance, the Flipkart Boat Bluetooth Speaker sales offered up to 70% discounts on Bluetooth speakers. Furthermore, online e-commerce companies offer hassle-free returns, vouchers, and fast delivery options, making them viable to buy electronics and other products.

India Wireless Speaker Industry Overview

The Indian market for wireless speakers is favorably fragmented, owing to constantly changing consumer demands propelling wireless speaker vendors to innovate in the space to attract more consumers. The competitors in this market have intensified over the years, with companies launching many products to attract consumers.

  • June 2022- Samsung launched the Q and S series of wireless soundbars with Dolby Atmos support in India. The Q series is expressed to have the world's first built-in wireless Samsung TV-to-Soundbar Dolby Atmos connection. In contrast, the S series is the world's slimmest soundbar series.
  • April 2022- Sony Corporation announced an over-the-air (OTA) firmware update for the premium HT-A7000 and HT-A5000 soundbars. The update enhances both products' innovative 360 spatial sound mapping capabilities and can be accessed when connecting either soundbar to the SA-RS3S rear speakers or the new SA-RS5 wireless rare speaker.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Demand and Access to Online Streaming Services
    • 5.1.2 Shift in Consumer Behavior
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Harmful Health Effects on Children and Operating Frequency Rules and Regulations by the Government

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Device
    • 6.1.1 Bluetooth-Only
    • 6.1.2 Wi-Fi (Excl. Smart Speakers and Incl. combo speakers)
    • 6.1.3 Smart Speakers
  • 6.2 By Distribution Channel
    • 6.2.1 Online (Incl. e-tailers and vendors own websites)
    • 6.2.2 Offline

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon Retail India Private Limited
    • 7.1.2 HARMAN International India Pvt. Ltd. (JBL)
    • 7.1.3 Sony India Private Limited
    • 7.1.4 Samsung India Electronics Private Limited
    • 7.1.5 Bose Corporation India Private Limited
    • 7.1.6 Google India Private Limited
    • 7.1.7 Xiaomi Technology India Private Limited
    • 7.1.8 Imagine Marketing Pvt Ltd (Boat)
    • 7.1.9 GN Audio A/S (Jabra)
    • 7.1.10 Koninklijke Philips NV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET