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市場調査レポート
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1438459

ラウドスピーカー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Loudspeaker - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ラウドスピーカー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ラウドスピーカー市場規模は2024年に72億7,000万米ドルと推定され、2029年には99億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.47%で成長する見込みです。

Loudspeaker-Market

コミュニケーション目的でのラウドスピーカー使用の増加と、企業環境におけるマルチメディア機器とデジタル・プレゼンテーション・モードの使用の増加(投資家向けプレゼンテーションから従業員指標のゲーミフィケーションまで)は、ラウドスピーカー市場の今後の成長を後押しすると予想される2つの重要な要因です。

主なハイライト

  • ラウドスピーカーによる聴覚コミュニケーションの増加が市場を牽引。会議、セミナー、大勢の聴衆が参加するイベントなどの音響コミュニケーション・システムにより、ラウドスピーカーの使用はかなりの程度まで増加しています。壁埋め込み型スピーカーのコンパクトなサイズが市場を牽引しています。これらのスピーカは経済的で、音域も平坦で、タワー型や個別スピーカに徐々に取って代わっています。また、場所を取らないため、カフェやレストランでも一般的に使用されています。
  • ワイヤレス・オーディオ技術の需要は、ポータブル・ガジェットの普及と顧客のメディア消費習慣の変化により急速に拡大しています。消費者は、スマートフォン、タブレット、コンピュータを使用して、スピーカーの音声をワイヤレスで放送することが急速に増えています。こうしたユーザーの行動が、Wi-FiおよびBluetooth対応スピーカーの普及を後押ししています。
  • 音声アシスト・スピーカーの世界の需要は予測期間中に勢いを増すと予想され、これは今後数年間、非スマートスピーカーの需要に影響を及ぼすとみられています。この需要により、ベンダーは音声アシスト・ソリューションを提供するようになっています。例えば、ボーズは最近、Dolby Atmos搭載のSmart Soundbar 900を発表したが、これはGoogle AssistantとAlexaの音声コントロールに対応しています。このスピーカーはWi-FiとBluetooth、タッチコントロール用のシンプルなアプリも備えており、Spotify ConnectとAirPlay 2にも対応しています。
  • COVID-19の大流行は、サウンドバーやサブウーファーといったスピーカーの成長に顕著な影響を与えました。旅行が制限されたため、人々はほとんどの時間を家の中で過ごさざるを得なくなり、オーディオ・システムは徐々に各家庭に不可欠なものとなっていった。これらの機器が提供する充実したオーディオ体験によって、人々は映画や無料の電子書籍からゲームまで、さまざまな種類のコンテンツを楽しむことができるようになった。さらに、パンデミック時のOTTプラットフォームの動向の高まりが市場成長に寄与しており、予測期間中も増加すると予想されます。

しかし、子供やその他のユーザーグループに対する有害な健康被害や、政府による周波数規則や規制の統制が、ラウドスピーカー市場の成長を妨げる主な要因となっています。

ラウドスピーカー市場の動向

サウンドバー需要は予測期間中に拡大する見込み

  • サウンドバーは、テレビ用のホーム・オーディオ・エンターテイメント・システムの迅速なアップグレードのために最も求められている機器の1つであり、3Dサウンドバーはこのカテゴリーにおける最新の製品の1つです。3Dサウンド効果をシミュレートするために、サウンドバーは、壁や天井から音のビームを跳ね返す角度のついた 促進要因と、巧みな処理の組み合わせを使用します。
  • 2022年8月、JBLはJBL 1000を含む3Dサウンドバーを発売しました。7.1.4チャンネルのJBLバー1000は、ケーブルのない本格的なホームシアター体験で、4つの上向きスピーカーでドルビーアトモスとDTS:Xの3Dステレオサウンドを提供します。
  • サウンドバーの需要は、シャットダウンが広まったことで増加し、旅行の制限によって個人が自宅で過ごす時間が長くなったため、デジタル素材の需要が大幅に増加しました。ビデオやオーディオを含むストリーミング・プラットフォームが人気を博し、加入者数が大幅に増加しました。例えば、スポティファイによると、スポティファイの有料会員数は2020年第1四半期の1億3,000万人から、2020年第4四半期には1億5,500万人、2022年第2四半期末には1億8,800万人となった。
  • 近年、特にOTTプラットフォームの登場以降、メディア消費にオフラインからオンラインへの変化が起きています。アマゾン・プライム、ネットフリックス、スポティファイなどのサブスクリプション・ベース・プラットフォームの普及が進んでおり、視聴者に高音質を提供するサウンドバーの成長を補完しています。米国レコード協会(RIAA)によると、2021年上半期、米国音楽業界のストリーミングサービス収入は59億米ドルに達しました。こうした傾向は、業界の成長にとって有利な市場環境を生み出すと予測されます。
  • アジア太平洋と中東・北アフリカの発展途上地域では、可処分所得の増加に伴い、ホームエンタテインメントシステムの普及が進み、音質向上へのニーズが高まっており、サウンドバーの需要を牽引しています。この世界の動向は、予測期間を通じて継続すると予想されます。

北米が大幅な市場成長を占める

  • 北米市場はラウドスピーカーの巨大市場であり、予測期間を通じてかなりのペースで成長すると予想されます。米国やカナダなどの国々で高い技術が採用されていることに加え、この地域にはBose CorporationやAvalon Acousticsなどの大手企業が存在します。
  • スマート・スピーカーとステレオ・スピーカー・システムも劇的に拡大し、2024年までに数百万米ドルの市場が見込まれます。スマートスピーカーは、スマートホーム技術の分野で近年最も急成長している製品として浮上しています。アマゾン・ドット・コム、アップル、グーグルなどの既存企業は、インテリジェント・スピーカーのワイヤレス技術に投資したり、スマート・スピーカーのワイヤレス・マルチルーム・オーディオ・ストリーミング・システムの開発に全面的に取り組んでいます。
  • エンターテインメント製品へのアクセス性の向上は、エレクトロニクス分野におけるデジタル化動向の出現からもたらされました。消費者がスピーカーのようなホームシアター機器をより多く購入するようになったのは、現行製品の性能が向上し、より優れたコネクテッド・スピーカーが新たに登場したからです。
  • 音声対応スピーカーの所有率は、他のどの家庭用電子機器よりも急速に伸びています。消費者は、その多機能性と他の機器との通信能力により、従来の家庭用スピーカーをAI対応スピーカーに置き換えつつあり、これが予測期間中の市場成長を押し上げると予想されます。

Consumer Technology Associationの調査によると、米国では41%の世帯がすでにスマートスピーカーを持っており、23%は今後1年以内にスマートスピーカーを購入する予定です。ホームシアターソリューションの人気も高まっています。テレビ(91%)、インターネットストリーミング機器、DVD/ブルーレイ機器(ともに55%)が市場で最も人気のある商品であり、サウンドバー(36%、6ポイント増)も同様に人気があります。米国の家庭の半数以上(52%)が初めて4KウルトラHDテレビを持つことになったが、これは2020年から16ポイント上昇し、評価した製品の中で最も高い成長率でした。このように、全米でこのような成長が進んでいることから、今後数年間はスピーカーの需要が高まると予想されます。

ラウドスピーカー産業の概要

スピーカ市場は、消費者の需要の変化により、より多くの消費者を惹きつけるために各社が技術革新に取り組んでいるため、細分化されています。この市場の競争は年々激化しており、各社は消費者を引き付けるために多数の製品を発売しています。市場の主要企業には、KEF、Bose Corporation、Sonance、Cerwin Vega、Wharfedaleなどがあります。

2022年10月、Alta Audioは最新製品であるReference Titanium Hestia IIの発売を明らかにしました。Titanium Hestia IIの価格は3万7,500米ドルで、光沢のあるブラックオニキスの外観で、オープンバックのダポリート・ドライブと10インチのボトム・ウーファーを特徴とする3ウェイ・フロアスタンダーです。

2022年10月、Electro-Voiceは、ライブ・パフォーマンス、スピーカー補強、オーディオ・ストリーミング、DJ、ミュージシャン、プロダクション、レンタル会社などの用途に適した、Bluetoothサウンドとコントロールを備えた革命的な耐候性バッテリー駆動ラウドスピーカー、EVERSE 8を全世界で発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ホームエンターテイメントにおけるワイヤレススピーカーの需要拡大
    • インウォールスピーカーの小型化
  • 市場抑制要因
    • 子供への健康への悪影響と政府による動作周波数の規制
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • サウンドバー
    • サブウーファー
    • 壁埋め込み型
    • 屋外用
    • その他の製品タイプ
  • アプリケーション
    • 通信機器
    • ホームエンターテイメント
    • 自動車
    • イベント・アウトドア
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • KEF Audio UK Ltd
    • Sonance
    • Bose Corporation
    • Cerwin Vega
    • Wharfedale
    • Bowers & Wilkins(EVA Automation)
    • Behringer(Music Tribe Global Brands Ltd)
    • Peavey Electronics Corporation
    • Klipsch Audio Technologies
    • Jamo(Klipsch LLC)
    • Dynaudio AS
    • Vandersteen Audio Inc.
    • Koninklijke Philips NV
    • Amazon
    • Alphabet
    • Harman International
    • Sonos Inc.
    • Baidu
    • Lenovo
    • Sony Corporation
    • Alibaba Group Holding Ltd
    • Onkyo Corporation
    • Panasonic Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67033

The Loudspeaker Market size is estimated at USD 7.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.94 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.47% during the forecast period (2024-2029).

Loudspeaker - Market

The increasing use of loudspeakers for communication purposes and the increasing use of multimedia equipment and digital modes of presentation in the corporate environment (ranging from investor presentations to gamification of employee metrics) stand to be two significant factors expected to boost the market growth for loudspeakers in the future.

Key Highlights

  • Increasing the use of loudspeakers for aural communication is driving the market. Acoustic communication systems, such as conferences, seminars, and attending events with large audiences, have increased the use of loudspeakers to a considerable extent. The compact size of in-wall loudspeakers is driving the market. These speakers are economical, have a level-headed sound range, and gradually replace the tower and individual speakers. They are also generally used in cafes and restaurants as they occupy less space.
  • The demand for wireless audio technology is quickly expanding as a result of the growing prevalence of portable gadgets and shifting customer media consumption habits. Consumers are rapidly employing smartphones, tablets, and computers to broadcast audio on loudspeakers wirelessly. Such user behavior is propelling the proliferation of Wi-Fi and Bluetooth-enabled speakers.
  • The global demand for voice-assisted speakers is expected to gain momentum over the forecasted period, which is expected to impact the demand for non-smart speakers over the coming years. This demand is pushing vendors to offer voice-assisted solutions. For instance, recently, Bose introduced the Smart Soundbar 900 with Dolby Atmos, which comes with support for Google Assistant and Alexa voice control. The speaker also features Wi-Fi and Bluetooth, a simple app for touch control, and is compatible with Spotify Connect and AirPlay 2.
  • The COVID-19 pandemic had a notable impact on the growth of loudspeakers such as soundbars and subwoofers. As people were forced to spend most of their time within their houses due to travel restrictions, audio systems slowly became essential in every household. The enhanced audio experience offered by these devices enabled people to enjoy different types of content, from movies and free e-books to gaming. Furthermore, the rising trends of OTT platforms during the pandemic have contributed to market growth and are expected to increase over the forecast period.

However, harmful health consequences for children and other user groups and controlling frequency rules and regulations by the government are the major factors that may hinder the loudspeaker market's growth.

Loudspeaker Market Trends

Soundbars demand is expected to grow during the forecast period

  • Soundbars are one of the most sought-after pieces of equipment for a quick upgrade of home audio entertainment systems for TVs, and 3D soundbars are one of the latest offerings in this category. To simulate the 3D sound effect, soundbars use a combination of angled drivers to bounce sound beams off the walls and ceiling and clever processing.
  • In August 2022, JBL launched a 3D soundbar that includes the JBL 1000. The 7.1.4-channel JBL Bar 1000 is a genuine home theater experience without cables, with four up-firing speakers that offer Dolby Atmos and DTS:X 3D stereo sound.
  • Demand for soundbars increased with the widespread shutdown, and travel restrictions caused individuals to spend more time at home, considerably fueling demand for digital material. Streaming platforms, including video and audio, became popular, with significant growth in subscriber numbers. For example, according to Spotify, Spotify's paying member base went from 130 million in Q1 2020 to 155 million in Q4 2020 and 188 million at the end of Q2 2022.
  • In recent years, there has been a change in media consumption, i.e., from offline to online, especially since the arrival of OTT platforms. The increasing penetration of subscription-based platforms, such as Amazon Prime, Netflix, Spotify, etc., is complementing the growth of soundbars as they provide viewers with enhanced sound quality. According to the Recording Industry Association of America (RIAA), in the first half of 2021, the streaming service revenue of the US music industry reached USD 5.9 billion. Such tendencies are projected to produce a favorable market setting for the industry's growth.
  • The increasing penetration of home entertainment systems and the need for enhanced sound quality are rising as disposable income increases in developing regions of Asia Pacific and MENA, driving the demand for soundbars. This trend is expected to be continued globally through the forecast period.

North America to Account for Significant Market Growth

  • The North American market is a huge market for loudspeakers and is expected to grow at a considerable pace throughout the forecast period. High technology adoption in countries such as the U.S. and Canada, along with the presence of significant players in the region, such as Bose Corporation and Avalon Acoustics, among others.
  • Smart speakers and stereo speaker systems will also expand dramatically, with a multimillion-dollar market expected by 2024. Smart speakers have emerged as the fastest-growing product in the smart home technology arena in recent years. Established companies like Amazon.com, Apple, and Google are investing in intelligent speaker wireless technology or entirely in the development of smart speaker wireless multi-room audio streaming systems.
  • Increased accessibility to entertainment products has come from the emergence of digitalization trends in the electronics sector. Consumers are buying more home theater equipment, like loudspeakers, because current products are getting better and because new, better connected loudspeakers are coming out.
  • Ownership of voice-enabled speakers is growing faster than any other household electronic device. Consumers are replacing conventional home loudspeakers with AI-enabled speakers due to their multifunctional capabilities and ability to communicate with other devices, which in turn is expected to boost market growth over the forecast period.

According to a Consumer Technology Association survey, 41% of households in the United States already have a smart speaker, and 23% expect to get one within the next year. Home theater solutions are becoming increasingly popular. TVs (91%), internet streaming equipment, and DVD/Blu-ray machines (both at 55%) are the most popular goods on the market; soundbars (36%, up six points) are likewise popular. For the first time, more than half of all U.S. homes (52%) had a 4K Ultra HD TV, a 16-point gain from 2020 and the highest growth rate of any product assessed. Thus, these growth developments across the nation are expected to boost the demand for loudspeakers over the coming years.

Loudspeaker Industry Overview

The loudspeaker market is fragmented as changing consumer demands push companies to innovate to attract more consumers. The competition in this market has intensified over the years, with companies launching a multitude of products to attract consumers. Some of the key players in the market are KEF, Bose Corporation, Sonance, Cerwin Vega, and Wharfedale.

In October 2022, Alta Audio revealed the availability of their newest product, the Reference Titanium Hestia II. The Titanium Hestia II retails for USD 37,500 in a high-gloss black onyx appearance and is a three-way floorstander featuring open-back D'Appolito drives and a 10-inch bottom woofer.

In October 2022, Electro-Voice unveiled the worldwide release of the EVERSE 8, revolutionary weatherproof battery-powered loudspeakers with Bluetooth sound and control suited for applications such as live performance, speaker reinforcement, audio streaming, DJs, musicians, production and rental firms, and more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand For Wireless Speakers In Home Entertainment
    • 4.2.2 Compact Size of In-Wall Loudspeakers
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Harmful Health Effects on Children And Operating frequency rules and regulations by the Government
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Soundbar
    • 5.1.2 Subwoofer
    • 5.1.3 In-wall
    • 5.1.4 Outdoor
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Communication
    • 5.2.2 Home Entertainment
    • 5.2.3 Automotive
    • 5.2.4 Events and Outdoor Entertainment
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 KEF Audio UK Ltd
    • 6.1.2 Sonance
    • 6.1.3 Bose Corporation
    • 6.1.4 Cerwin Vega
    • 6.1.5 Wharfedale
    • 6.1.6 Bowers & Wilkins (EVA Automation)
    • 6.1.7 Behringer (Music Tribe Global Brands Ltd)
    • 6.1.8 Peavey Electronics Corporation
    • 6.1.9 Klipsch Audio Technologies
    • 6.1.10 Jamo (Klipsch LLC)
    • 6.1.11 Dynaudio AS
    • 6.1.12 Vandersteen Audio Inc.
    • 6.1.13 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.14 Amazon
    • 6.1.15 Alphabet
    • 6.1.16 Harman International
    • 6.1.17 Sonos Inc.
    • 6.1.18 Baidu
    • 6.1.19 Lenovo
    • 6.1.20 Sony Corporation
    • 6.1.21 Alibaba Group Holding Ltd
    • 6.1.22 Onkyo Corporation
    • 6.1.23 Panasonic Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS