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市場調査レポート
商品コード
1435815

コンテンツインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Content Intelligence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンテンツインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンテンツインテリジェンスの市場規模は、2024年に15億5,000万米ドルと推定され、2029年までに56億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に29.38%のCAGRで成長すると予想されます。

コンテンツインテリジェンス-マーケット

インターネットの成長と業界全体でのデジタル変革テクノロジーの導入により、膨大な量のデータが生成されています。たとえば、Web上のすべてのサイトの35.2%を支えている人気のコンテンツ管理システム(CMS)プラットフォームであるWordPressは、2020年 3月の時点で、毎月4億900万人以上が200億ページ、7,000万件の新しい投稿を閲覧していると報告しています。

主なハイライト

  • また、Adobe Incが実施した調査によると、平均的な人はデジタルコンテンツの操作に毎日約7.8時間を費やしており、10代の若者は毎日11.1時間を報告しています。さらに、ユーザーがよりパーソナライズされたコンテンツを求める傾向もあります。
  • 現代のマーケティング担当者は、競合の中で成長するデジタルコンテンツ市場を活用するために有用なコンテンツを配信する重要性と価値を認識し始めており、それによってインバウンドマーケティングなどのコンテンツマーケティング戦略が主流になっています。
  • さらに、コンテンツマーケティングはここ数年でさまざまな変革を経験しています。自動化を強化するためのマーケティング分析への移行は、高度なテクノロジーを活用したコンテンツマーケティング戦略の進化を主導しており、それによってコンテンツインテリジェンスの需要が始まっています。
  • Content Intelligenceは、コンテンツマーケティング担当者に視聴者を理解し、戦略を立てて高いROIを証明するのに不可欠なデータを提供します。これにより、マーケティング担当者は生成された大量のデータから貴重な洞察を得ることができ、データに基づいた意思決定を導き出し、より効果的なコンテンツを作成しながら、意思決定を正当化し、効果的に管理できるようになります。
  • 基本的に、コンテンツインテリジェンスは、機械学習、自然言語処理、AI、ビッグデータなどのテクノロジーを活用しており、情報を正確に分析しながら反復的なタスクを効率的かつ効果的に実行できるため、マーケティング担当者がコンテンツを高度にパーソナライズするのに役立ちます。より多くのトラフィック、エンゲージメント、リード、維持を確保します。
  • たとえば、CIツールであるConcuredはAIを活用して、インターネットで最も注目を集めるテーマを予測し、次に何を書くべきコンテンツかを提案します。さらに、TwitterやFacebookなどのプラットフォームからのソーシャルエンゲージメントを元のコンテンツからトピックと関連付けてトピックスコアに変換し、エンドユーザーに新しいコンテンツ作成の機会を提供します。さらに、動向を提供するために深層学習アルゴリズムに依存しています。

コンテンツインテリジェンスの市場動向

業界全体におけるコンテンツインテリジェンスの新たな動向

  • インターネットトラフィックが増加する中、マーケティング担当者は現在、パーソナライゼーションなどのコンテンツ戦略を検討しています。これにより、組織はユーザーの所在地や人口統計に基づいた従来のコンテンツマーケティング戦略を超えて、ユーザーの行動やソーシャルメディア活動などの高度な情報に目を向けることができるようになります。コンテンツインテリジェンスのようなツールを活用し、それによって市場の成長を推進します。たとえば、Youtube、Amazon Prime、Netflixなどのメディアストリーミングプラットフォームは、ユーザーエンゲージメントを高めるためにコンテンツのパーソナライゼーションを積極的に利用しています。
  • 顧客関係の効率的かつ効果的な管理を支援するSalesforce DeskやZoho CRMなどのCRMプラットフォームが業界全体で成長しているのと同様に、AIなどのテクノロジーをそのようなプラットフォームに導入することを検討している企業がコンテンツインテリジェンス市場の潜在的な成長を推進しています。
  • たとえば、Content IQは、受信通信を通じて生成されたコンテンツを抽出し、関連情報を下流プロセスに統合して、消費者向けシステムに提供します。コンテンツを実用的なデータに迅速に変換することで、スタッフは顧客とコミュニケーションをとりながら、包括的な洞察を得ることができます。さらに、チャットボットや電子メールなどの非構造化データへのアクセスが与えられると、組織は顧客にパーソナライズされたサービスを提供することになります。
  • また、コンテンツインテリジェンスをビジネスインテリジェンスと統合することで、組織はコンテンツインテリジェンスの潜在力を活用して契約、通信、電子メールなどから既存のビジネスコンテンツを分析することで、ビジネス上の意思決定をさらに強化し、傾向、機会、最適化を特定できるようになります。
  • さらに、コンテンツインテリジェンスは、ドキュメントとそのコンテンツの早期追跡を可能にし、セットの完了の概要をより良く把握するための所定のデータによるインテリジェントな洞察を追加できるため、リスク分析にも役立ち、組織が規制を遵守し、それによって不正行為を防止するのに役立ちます。

北米が主要な市場シェアを保持

  • 北米は、 Adobe Inc.、Scoop、OpenText Corporation、Atomic Reach Inc.、Vennli Inc.などの大手ベンダーの存在により、大きなシェアを占めています。
  • さらに、Interactive Advertising BureauとPricewaterhouseCoopersが発行したレポートでは、米国のデジタル広告支出が1,000億米ドルを超えたと述べており、コンテンツインテリジェンスなどの市場インテリジェンスプラットフォームの潜在的な成長を示唆しています。
  • さらに、この地域は、アクティブなソーシャルメディアユーザー、コンテンツ作成者、スマートフォンの普及という点で健全な成長を遂げていると考えられています。たとえば、Facebookは、米国とカナダの月間アクティブユーザー数が約2億4,800万人であると報告しています。これは、この地域で生成されるデータ量の増加を示唆しており、コンテンツインテリジェンスのようなプラットフォームを活用して動向に関する洞察を促進し、それによって市場の成長を高めることができます。
  • さらに、最近のCOVID-19の世界的大流行、ロックダウンの発表、および働く専門家の在宅勤務により、インターネットの需要が増加しました。メディア各社は全世界で50~70%の成長を報告し、米国・カリフォルニア州では46.5%の変化を報告しました。この事例では、組織がパンデミックのさなかにコンテンツ戦略をさらに立て、市場の成長を促進できるようにするため、コンテンツインテリジェンスの開発を活用しました。

コンテンツインテリジェンス業界の概要

コンテンツインテリジェンス市場は適度に細分化されており、Adobe IncやScoopなどの複数の主要企業で構成されています。それとOpenText Corporation。ベンダーは、市場シェアを獲得するための競争上の優位性として、戦略的共同イニシアチブや買収を活用して、リーチを強化しています。

2023年 2月、Adobe Experience Cloudには、デジタル出会いをパーソナライズするための追加のAI機能が含まれます。 Adobe Teacher GenAIは、マーケティング担当者やその他のカスタマーエクスペリエンスチームが、カスタマージャーニー全体におけるアセットの作成やパーソナライゼーションなど、いくつかのユースケースで多くのAdobe Experience Cloudアプリケーションを活用できる新しい副パイロットです。

2023年 3月、IBMとAdobeは協力して、マーケティングおよびクリエイティブ企業のコンテンツサプライチェーンの最適化を支援しました。コンテンツサプライチェーンは、人、プロセス、ツール、洞察、作業方法を統合ワークフローにリンクし、利害関係者にエンドツーエンドの可視性を提供することで、コンテンツの作成、管理、レビュー、展開、分析を行います。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント
    • ソリューション
    • サービス
  • 展開
    • クラウド
    • オンプレミス
    • ハイブリッド
  • 組織規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業種別
    • メディア・エンターテインメント
    • 政府・公共部門
    • BFSI
    • IT・通信
    • 製造
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 小売業
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • M-Files Corporation
    • Adobe Inc.
    • Scoop.it
    • ABBYY
    • OpenText Corporation
    • Curata Inc.
    • Socialbakers
    • Concured
    • Atomic Reach Inc.
    • OneSpot Inc.
    • Vennli Inc.
    • Content360 Ltd
    • Smartlogic

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69652

The Content Intelligence Market size is estimated at USD 1.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.62 billion by 2029, growing at a CAGR of 29.38% during the forecast period (2024-2029).

Content Intelligence - Market

The growth of the internet and the adoption of digital transformation technologies across the industry are leading to the generation of an enormous volume of data. For instance, WordPress, a popular content management system (CMS) platform that powers 35.2% of all sites on the web, reports as of March 2020, each month, it generates over 409 million people viewing 20 billion pages with 70 million new posts.

Key Highlights

  • Also, research conducted by Adobe Inc states that the average person spends around 7.8 hours daily interacting with digital content, with teenagers reporting 11.1 hours daily. Furthermore, there also has been a trend with users demanding more personalized content.
  • Modern marketers are starting to appreciate the importance and value of delivering useful content to capitalize on the growing digital content market amidst the competition, thereby content marketing strategies such as inbound marketing have become a dominant force.
  • Furthermore, content marketing has been experiencing various transformations over the last few years. The shift towards marketing analytics to increase automation is leading the evolution of content marketing strategies leveraging advanced technologies, thereby initiating the demand for content intelligence.
  • Content Intelligence offers content marketers the data essential to understand the audience and help them strategize and prove higher ROI. It enables marketers to gain valuable insights from the volume of data generated that allows them to derive data-driven decisions to create more effective content while justifying the decisions and managing upwards effectively.
  • Essentially, Content intelligence is powered by technologies such as machine learning, natural language processing, AI, and big data that enable it to conduct repetitive tasks efficiently and effectively while ensuring the information is analyzed accurately, thereby helping marketers to hyper-personalize the content while ensuring greater traffic, engagement, leads, and retention.
  • For instance, Concured, a CI tool, utilizes AI to predict subjects that grab the most internet attention and suggest what the content should be written about next. Additionally, it correlates social engagements from platforms like Twitter and Facebook from the original content against the topic to translate into a topic score, thereby providing the end-users opportunity for new content creation. Furthermore, it relies on deep-learning algorithms to provide trends.

Content Intelligence Market Trends

Emerging Trends of Content Intelligence Across Industries

  • Amidst the growth of internet traffic, marketers are now considering content strategies, such as personalization, as it allows organizations to look beyond traditional content marketing strategies based on users' location and demographics to advanced information, like their behavior and social media activity. It leverages tools like content intelligence, thereby driving the market's growth. For instance, media streaming platforms such as Youtube, Amazon Prime, and Netflix actively use content personalization to increase user engagement.
  • As with the growth of CRM platforms such as Salesforce Desk and Zoho CRM across the industry to help manage customer relationships efficiently and effectively, added businesses considering implementing technologies such as AI into such platforms drive the potential growth of the content intelligence market.
  • For instance, the Content IQ extracts the content generated through incoming communication, integrates relevant information to the downstream processes, and provides it to the consumer-facing system; this quick turnaround of content to actionable data provides the staff comprehensive insights while still communicating with the customer. Additionally, given access to unstructured data, such as chatbots and email, organizations would provide personalized services to their customers.
  • Also, integrating content intelligence with business intelligence would allow organizations to enhance their business decisions further to identify trends, opportunities, and optimization by leveraging content intelligence potential to analyze existing business content from contracts, communications, and emails, among others.
  • Furthermore, content intelligence would also help analyze risk as it makes early tracking of documentation and its content possible added with intelligent insights with the given data for a better overview of completion of the set help organizations to comply with regulations and thereby prevent fraud.

North America Holds Major Market Share

  • North America holds a significant share owing to the presence of major vendors, such as Adobe Inc. and Scoop: it, OpenText Corporation, Atomic Reach Inc., and Vennli Inc.
  • Moreover, a report published by Interactive Advertising Bureau and PricewaterhouseCoopers states that US digital ad spending has exceeded USD 100 billion, which suggests the potential growth of market intelligence platforms such as content intelligence.
  • Furthermore, the region is considered to have healthy growth in terms of active social media users, content makers, and smartphone penetration. For instance, Facebook reported around 248 million monthly active users in the United States and Canada. It suggests growth in the volume of data generated in the region, which platforms like content intelligence can leverage to drive insights about trends, thereby elevating the market's growth.
  • Additionally, the recent global COVID-19 outbreak, the announcement of lockdowns, and work from home for the working professional increased the demand for the internet. Media houses reported a growth of 50-70% worldwide, with the US-California reporting a change of 46.5%; this instance leveraged the development of content intelligence as it allowed organizations to strategize their content amid the pandemic further and drive the market's growth.

Content Intelligence Industry Overview

The content intelligence market is moderately fragmented and consists of several major players, including Adobe Inc and Scoop. It, and OpenText Corporation. The vendors are enhancing their reach, leveraging strategic collaborative initiatives and acquisitions as a competitive advantage to capture market share.

In February 2023, Adobe Experience Cloud includes additional AI features for personalizing digital encounters. Adobe Sensei GenAI is a new copilot for marketers and other customer experience teams to leverage across many Adobe Experience Cloud applications for several use cases, like asset creation and personalization across the customer journey.

In March 2023, IBM and Adobe collaborated to help marketing and creative firms optimize their content supply chains. The content supply chain creates, manages, reviews, deploys, and analyzes the content by linking people, processes, tools, insights, and working methods into a unified workflow and providing stakeholders with end-to-end visibility.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assesment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Component
    • 5.1.1 Solution
    • 5.1.2 Service
  • 5.2 Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-premise
    • 5.2.3 Hybrid
  • 5.3 Organization Size
    • 5.3.1 Small- and Medium-Sized Enterprises
    • 5.3.2 Large Enterprises
  • 5.4 End-user Vertical
    • 5.4.1 Media and Entertainment
    • 5.4.2 Government and Public Sector
    • 5.4.3 BFSI
    • 5.4.4 IT and Telecom
    • 5.4.5 Manufacturing
    • 5.4.6 Healthcare and Lifesciences
    • 5.4.7 Retail
    • 5.4.8 Other End-user Verticals
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 M-Files Corporation
    • 6.1.2 Adobe Inc.
    • 6.1.3 Scoop.it
    • 6.1.4 ABBYY
    • 6.1.5 OpenText Corporation
    • 6.1.6 Curata Inc.
    • 6.1.7 Socialbakers
    • 6.1.8 Concured
    • 6.1.9 Atomic Reach Inc.
    • 6.1.10 OneSpot Inc.
    • 6.1.11 Vennli Inc.
    • 6.1.12 Content360 Ltd
    • 6.1.13 Smartlogic

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS