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市場調査レポート
商品コード
1445585

デジタルサイネージメディアプレーヤー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Digital Signage Media Player - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 193 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルサイネージメディアプレーヤー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 193 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルサイネージメディアプレーヤー市場規模は、2024年に19億5,000万米ドルと推定され、2029年までに30億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.09%のCAGRで成長します。

デジタルサイネージメディアプレーヤー- 市場

デジタルサイネージは、購入の意思決定に影響を与える重要な要素となっています。政府、ヘルスケア、公共交通機関、小売店などの機関は、ターゲットとする視聴者をより適切に引きつけ、メッセージを伝えるために、これに大きく依存しています。メディアプレーヤーはデジタルサイネージシステムの中核であり、デジタルサイネージキャンペーンをディスプレイにブロードキャストするように設計されています。

主なハイライト

  • デジタルサイネージディスプレイは、製品、サービス、イベント、販売のプロモーションを特集するための効果的なソリューションを提供します。マルチメディア画面では、グラフィックを回転させるだけでなく、ビデオやアニメーションも使用します。これは、広告主がデジタルサイネージを使用して、静的な広告、製品デモ、またはビデオの紹介を表示できることを意味します。
  • デジタルサイネージでは、電子画面やデジタルサインにコンテンツやメッセージを表示できるため、物理的なサインを変更せずにコンテンツを変更できます。これは、今後数年間のさまざまな新興国における積極的な成長と一致しています。テクノロジーが進歩し、価格が下がるにつれて、デジタルサイネージを使用し始める人が増えています。
  • 顧客エクスペリエンスを向上させるためにバー、レストラン、および同様の施設でのサイネージソリューションの導入が進んでいることにより、予期される期間にわたってデジタルサイネージメディアプレーヤー市場の需要が促進されると予想されます。メニューカードを通じて顧客に情報を提供する従来の方法に代わって、これらのデバイスはパワースクリーンに採用され、注目を集める広告を表示し、業界に注目すべき市場機会を提供します。また、ブランドの知名度とデジタルサイネージメディアプレーヤー市場へのサービス提供のニーズが高まるにつれて、小売業界でもこれらのデバイスが使用されることが増えています。
  • ただし、インフラストラクチャを独自に開発および展開しようとするエンドユーザーにとって、デジタルサイネージは混乱を招く可能性があります。複雑な作業であるため、IT、オーディオビジュアル、ソフトウェア、機械、ディスプレイ技術など、さまざまな分野の専門知識が必要です。付加価値小売業者(パートナーのハードウェアおよびソフトウェアベンダーの製品を組み込んでいる)が提供する完全なソリューションを活用するには、技術的な容易さとプロトコルの標準化が必要です。これにより、インストールが容易になるだけでなく、アップグレードが簡素化され、メンテナンスが軽減されます。
  • COVID-19の発生は、初期段階で製造施設が閉鎖され、在宅勤務の動向も需要の減少を反映したため、市場に影響を及ぼしました。しかし、このシナリオにより、多くの業界、特に病院や公共の場所でデジタルサイネージを介したマーケティングの範囲が拡大され、重要な情報を表示するテクノロジーが活用されました。
  • パンデミック後の世界では、企業は新しいテクノロジーの出現とデジタルコンテンツの人気の高まりに合わせて顧客を引き付けるための新しいアプローチに注目しています。さらに、かつて印刷された看板や対面コミュニケーションを使用していた組織は、過去2年間でデジタルコミュニケーションへの依存度を高めており、この傾向は今後も続くと予想されます。企業が印刷する物理的な資料の量が減り、容量制限も低くなるため、COVID-19後の世界ではデジタルサイネージが非常に重要になるでしょう。

デジタルサイネージメディアプレーヤー市場動向

市場を牽引するコンテキストアウェア広告の成長を促す動向

従来の広告の大部分は印刷されたサイネージでしたが、長期的な費用対効果による集客と満足を目的としてデジタルサイネージに置き換えられました。印刷された看板は、看板やポスターなどの使い捨てメッセージであり、今日のコンテンツマーケティングのダイナミックな性質により、頻繁に廃棄されます。

  • 小売部門は、広告用のデジタルサイネージへの投資が最も多く、広く採用されている部門です。大きな課題の1つは、さまざまな場所の個別のニーズに対応しながら、マーケティングキャンペーンを調整することです。堅牢なデジタルサイネージシステムを採用することで、小売利害関係者との関わりがはるかに容易になります。
  • ラジオ、テレビ、印刷物などのさまざまな広告チャネルの中で、デジタルは依然として世界の広告市場の成長の主要な推進力であり、上昇軌道に乗っています。このようなデジタル広告支出の増加と、企業がデジタル化に向けて割り当てた予算が、商業部門におけるこれらのデバイスの高い採用率の主な理由です。特に、デジタルサイネージはBluetoothまたはBLEと組み合わせることで、コンテキストマーケティングに効果的な組み合わせを提供します。ビーコン対応モバイルアプリは顧客データを収集し、それを使用してパーソナライズされたメッセージを送信します。同じ理由で、メディアプレーヤープロバイダーは必要な接続を組み込む必要があります。

電通によると、パンデミック後の2021年のデジタル広告支出は32.0%増加しました。 2022年には14.2%増加して4,099億米ドルに達し、世界の広告支出の55.5%を占めると予想されています。同社はまた、2023年にはさらに9.3%、2024年にはさらに7.1%の成長が見込まれると予測しています。デジタル広告支出に対する世界のブランドの親和性とともに、デジタルサイネージに対するデジタル広告支出も増加すると予想され、デジタル広告支出を組み込む道が開かれます。 OOH(Out of Home)広告を使用します。このような動向は市場に明るい見通しをもたらします。

北米が主要な市場シェアを保持

  • 米国は最大のデジタルサイネージ市場の1つです。小売店、交通システム、屋外広告、レストラン、美術館、企業ビル、公共スペースなど、さまざまな用途における表示、接続、および監視スペースにおける最近の技術進歩により、米国ではデジタルサイネージの人気が高まっています。また、普及により表示パネルのコストも大幅に低下しました。
  • 米国の小売部門は、店内での独特のユーザーエクスペリエンスを提供するために、かなりの市場シェアを獲得すると予測されています。 OBERLOは、米国の小売売上高が2023年に0.6%、2024年に1.3%拡大し、2022年第3四半期には1兆9,000億米ドルになると予測しています。企業はオンラインショッピングとオフラインショッピングを組み合わせて、シームレスなマルチチャネルエクスペリエンスを実現しています。これにより、価格、機能、プロモーション方法など、多くのことが変わりました。
  • Scala Digital Signageによると、購入の42%はオンライン、モバイル、ソーシャルコマース Webサイトから行われると予想されます。これに対し、米国の小売業者の74%は、魅力的な店内消費者エクスペリエンスを生み出すことが重要であると考えています。その結果、新興企業と既存企業の両方が、可能な限り最大の市場シェアを獲得するために、研究開発能力に多額の投資を行い、新製品のリリースや古い製品の開発、パートナーシップの形成を行っています。
  • カナダは、人口わずか3,900万人で世界最大の経済大国の1つであるにもかかわらず、経済と産業の分野でその実力を上回ることで有名です。これはデジタルサイネージにも当てはまります。成熟したインフラストラクチャと、オンラインショッピングよりも対面でのショッピングを好む人々がネットワークオペレーターに大きなチャンスをもたらしています。
  • パンデミックはカナダの小売業を永久に変えましたが、eコマースの成長は力強く、長期にわたって続いています。当然のことながら、オンラインの情報、インスピレーション、購入はすべてデジタルによって促進されており、デジタルは今やあらゆる商取引への入り口となり、オンラインおよびオフラインでのカナダのショッピング体験を推進しています。このため、企業にとって顧客のニーズを満たすために強力なデジタルプレゼンスを持つことが重要であるため、カナダのデジタルサイネージ小売市場は成長する可能性があります。

デジタルサイネージメディアプレーヤー業界の概要

デジタルサイネージメディアプレーヤー市場は、ハードウェアやソフトウェアなど、優れた分野で構成されています。市場の両方の分野で激しい競合が続いています。この業界の競争企業間の敵対関係は、 3M、Cisco、Dell、Advantechなどの重要な企業によって支配されています。業界の収益性により、企業の活動が大幅に増加しています。そのため、新規企業は既存の企業とともに、市場での競争力を維持するために強力な戦略を採用しています。したがって、市場での競争企業間の敵対関係は激しいです。

2022年 11月、スマートホーム、セキュリティ、ビルディングオートメーションソリューションの世界的メーカーであるNiceは、新しいGefen AVoIPマトリックスコントローラーの出荷を発表しました。これは、同じネットワーク内で互換性のあるビデオとKVM over IPベースのエクステンダーを制御するための柔軟かつ効果的なソリューションです。 AVoIPマトリックスコントローラーを使用すると、インテグレーターやディストリビューターは高度な機能に簡単にアクセスできると同時に、最大限の制御が可能になります。

2022年 9月、Christie Digital Systemsは、評価の高いMicroTiles LEDに2つの新しいピクセルピッチをイントロダクションと発表しました。現在の1.25および1.5 mmピクセルピッチのラインナップに加えて、新しい0.75 mmおよび1.0 mmのバリエーションは、より高い信頼性、効率性、および耐久性の向上を提供します。同社は事業計画の一環として、教育機関との連携も目指しています。これは、ユーザーエクスペリエンスを容易にし、本物のような画像と完璧な鮮明さで学生が学習しやすくする高品質のディスプレイテクノロジーを提供することでこれを実現します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19による市場への影響の調査

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コンテキストを意識した広告の成長と顧客エクスペリエンスの向上を促進する動向
    • DOOH支出の着実な増加
  • 市場の課題
    • 技術的および標準化の複雑さ

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • 製品別
    • 入門レベル
    • 上級レベル
    • エンタープライズレベル
  • 用途別
    • 小売り
    • ホスピタリティ
    • 企業向け
    • 交通機関
    • その他のアプリケーション(教育、政府など)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Company
    • Advantech Co. Ltd
    • AOPEN Inc.(Acer Group)
    • Barco
    • BrightSign LLC
    • Broadsign
    • Cisco Systems Inc.
    • ClearOne Communications Inc.
    • Dell Technologies Inc.
    • Gefen
    • HaiVision Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise
    • ONELAN(Uniguest)
    • Disguise Technologies Limited
    • Dataton AB
    • AV Stumpfl GmbH
    • Green-Hippo(tvOne NCSA)
    • Modulo Pi
    • Christie Digital Systems USA Inc.
    • 7thSense

第8章 ベンダーのランキング

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 69542

The Digital Signage Media Player Market size is estimated at USD 1.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.09% during the forecast period (2024-2029).

Digital Signage Media Player - Market

Digital signage has played an important factor in influencing the purchase decision. Institutions like government, healthcare, public transit, and retail stores have been heavily relying on it to engage their targeted audiences better and communicate their message. The media player is at the core of a digital signage system and is designed to broadcast the digital signage campaign to the displays.

Key Highlights

  • Digital signage displays offer an effective solution to feature promotions for products, services, events, and sales. As well as rotating graphics, multimedia screens also use video and animation. This means that advertisers can use digital signage to show static ads, product demos, or video testimonials.
  • As digital signage enables content and messages to be displayed on an electronic screen or digital sign, the content can be changed without modifying the physical sign. This is aligned with aggressive growth across various emerging economies over the next few years. As technology gets better and prices go down, more and more people are starting to use digital signage.
  • Progressing installations of signage solutions in bars, restaurants, and similar establishments to enhance the customer experience is expected to propel the digital signage media player market demand over the foreseen period. To substitute the conventional way of informing customers through menu cards, these devices are employed on power screens to display attention-grabbing advertisements and provide notable market opportunities to the industry. Also, more and more of these devices are being used in the retail sector as the need for brand visibility and to serve the digital signage media player market grows.
  • However, digital signage for end users trying to develop and deploy the infrastructure on their own can be confusing. Being a complex undertaking, it requires expertise in various areas, such as IT, audiovisual, software, mechanical, and display technologies. In order to take advantage of complete solutions offered by value-added retailers (who incorporate products from partner hardware and software vendors), the need for technical ease and standardization of protocols is required. This not only eases installation but simplifies upgrades and reduces maintenance.
  • The COVID-19 outbreak affected the market, as the manufacturing facilities were closed in the initial phase, and work-from-home trends also reflected the decrease in demand. However, the scenario expanded the scope of marketing through digital signage across many industries, especially in hospitals and public places, which utilized the technology for displaying important information.
  • In the post-pandemic world, businesses are looking toward new approaches to engaging customers with the emergence of new technologies and the ever-increasing popularity of digital content. Moreover, organizations that once used printed signage and in-person communication have relied more heavily on digital communications over the past two years, and the trend is expected to continue. Digital signage would be very important in the world after COVID-19 because companies would print less physical material and have lower capacity limits.

Digital Signage Media Player Market Trends

Trends Favoring the Growth of Context-Aware Advertising to Drive the Market

The majority of traditional advertising is printed signage, which has been replaced with digital signage, aiming at customer attraction and satisfaction through cost-effectiveness in the long run. Printed signages were single-use messages such as billboards and posters, which are frequently discarded due to the dynamic nature of content marketing today.

  • The retail sector is a widely adopted segment with the highest investment in digital signage for advertising. One major challenge is coordinating marketing campaigns while accommodating the individual needs of various locations. Adopting a robust digital signage system is making the process of engaging retail stakeholders much easier.
  • Out of the different advertising channels, such as radio, television, print, etc., digital remains a key driver of global advertising market growth and is on an upward trajectory. Such increased digital advertising spending, along with allocated budgets by the companies toward digitization, is the major reason for the high adoption rate of these devices in the commercial segment. In particular, digital signage, coupled with Bluetooth or BLE, offers an effective combination for contextual marketing. Beacon-enabled mobile apps collect customer data and use it to send personalized messages.For the same reason, media player providers need to embed the required connectivity.

According to Dentsu, in 2021, digital ad spending increased by 32.0% following the pandemic. It was expected to grow by 14.2% in 2022 to reach USD 409.9 billion, a 55.5% share of global ad spending. The company also predicts a further 9.3% growth in 2023 and an additional 7.1% in 2024. Digital ad spending for digital signage is expected to increase along with global brands' affinity towards digital ad spending (internet), opening paths to incorporate digital spending along with OOH (Out of Home) ads. Such trends create a positive outlook for the market.

North America Holds Major Market Share

  • The United States is one of the largest digital signage marketplaces. Due to recent technological advancements in the display, connectivity, and monitoring spaces in numerous applications, including retail stores, transportation systems, outdoor advertising, restaurants, museums, corporate buildings, and public spaces, digital signage is becoming increasingly popular in the United States. In addition, the widespread usage has led to a sharp decline in the cost of display panels.
  • The retail sector in the United States is predicted to gain a considerable market share to provide a distinct in-store user experience. The OBERLO estimates that US retail sales will expand by 0.6% in 2023 and 1.3% in 2024, standing at USD 1.9 trillion in the third quarter of 2022. Businesses are combining online and offline shopping to make a seamless multi channel experience. This has changed a lot of things, like prices, features, ways to promote, etc.
  • According to Scala Digital Signage, 42% of purchases are anticipated to come from online, mobile, and social commerce websites. In comparison, 74% of US retailers believe creating an engaging in-store consumer experience is crucial. As a result, both new and established firms are heavily investing in their R&D capabilities, releasing new products or developing old ones, and forming partnerships to gain the largest possible market share.
  • Canada is renowned for punching above its weight in the economic and industrial realms despite having a population of only 39 million and one of the largest economies in the world. This is also true for digital signage, where a mature infrastructure and a populace that prefers in-person shopping to online shopping present network operators with enormous opportunities.
  • The pandemic permanently altered Canadian retail, yet the growth of e-commerce has been robust and long-lasting. Unsurprisingly, online information, inspiration, and purchasing are all facilitated by digital, which is now the doorway to all commerce and is driving the Canadian shopping experience online and offline. Because of this, the Canadian retail market for digital signage is likely to grow, since it's important for businesses to have a strong digital presence to meet customer needs.

Digital Signage Media Player Industry Overview

The digital signage media player market comprises diverse areas to excel in, such as hardware and software. There has been intense competition in both sectors of the market. Competitive rivalry in this industry is governed by significant players, such as 3M, Cisco, Dell, and Advantech. Profitability in the industry is significantly increasing player activity.Thus, the new players, along with the existing giants, are adopting powerful strategies to maintain a competitive edge in the market. Therefore, the competitive rivalry in the market is high.

In November 2022, Nice, a global manufacturer of smart home, security, and building automation solutions, announced shipping for the new Gefen AVoIP Matrix Controller, a flexible yet effective solution for controlling compatible video and KVM over IP-based extenders within the same network. The AVoIP Matrix Controller gives integrators and distributors easy access to advanced features while giving them the most control.

In September 2022, Christie Digital Systems announced the introduction of two new pixel pitches for its acclaimed MicroTiles LED. In addition to the current lineup of 1.25 and 1.5mm pixel pitches, the new 0.75mm and 1.0mm variants provide more dependability, efficiency, and improved durability. As part of its business plan, the company also aims to work with educational institutions. It does this by offering high-quality display technology that can make the user experience easier and make it easier for students to learn with lifelike images and perfect clarity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 COVID-19 Impact on the Market Studied

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Trends Favoring the Growth of Context-aware Advertising and Enrich Customer Experience
    • 5.1.2 Steady Increase in DOOH Spending
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Technical and Standardization Complexity

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Entry Level
    • 6.2.2 Advanced Level
    • 6.2.3 Enterprise Level
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Hospitality
    • 6.3.3 Corporate
    • 6.3.4 Transportation
    • 6.3.5 Other Applications (Education, Government, etc.)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdom
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 India
      • 6.4.3.2 China
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Argentina
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 3M Company
    • 7.1.2 Advantech Co. Ltd
    • 7.1.3 AOPEN Inc. (Acer Group)
    • 7.1.4 Barco
    • 7.1.5 BrightSign LLC
    • 7.1.6 Broadsign
    • 7.1.7 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.8 ClearOne Communications Inc.
    • 7.1.9 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.10 Gefen
    • 7.1.11 HaiVision Inc.
    • 7.1.12 Hewlett Packard Enterprise
    • 7.1.13 ONELAN (Uniguest)
    • 7.1.14 Disguise Technologies Limited
    • 7.1.15 Dataton AB
    • 7.1.16 AV Stumpfl GmbH
    • 7.1.17 Green-Hippo (tvOne NCSA)
    • 7.1.18 Modulo Pi
    • 7.1.19 Christie Digital Systems USA Inc.
    • 7.1.20 7thSense

8 VENDOR RANKING

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET