市場調査レポート
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1438387

空調機器:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Global Air Conditioner - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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空調機器:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の空調機器市場規模は2024年に1,995億3,000万米ドルと推定され、2029年までに2,680億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.08%のCAGRで成長します。

世界の空調機器- 市場

空調機器(AC)業界は、世界中で温度と湿度のレベルが急上昇していること、および贅沢品ではなく実用品としての空調機器の受け入れが高まっていることにより、大幅な成長が見込まれています。インバーターや空気浄化技術を備えた空調機器など、技術的に進歩した空調機器の出現は、予測期間を通じて空調機器市場にプラスの影響を与えるとさらに予想されます。

2020年、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延により、市場の需要と世界のサプライチェーンが混乱しました。中国は空調機器製品の最大の消費国および生産国の一つであるが、本質的に使用されるいくつかの入力供給品を輸出することで幅広い国に対応しています。完成品を生産すること。中国での生産停止により、米国や欧州に拠点を置く他の空調機器メーカーも完成品の生産を一時的に停止せざるを得なくなった。これにより、市場の需要と供給のギャップが拡大しました。

空調機器業界の多くの分野、特にスマート空調機器市場は今後数年間で市場規模が拡大する可能性があります。従来のリモコン式空調機器をスマートデバイスに変換できるスマートガジェットの人気の高まりが、スマート空調機器市場を牽引する主な成長原動力となる可能性が高いです。住宅水準の向上によりルーム空調機器の需要が高まっている一方、パッケージ空調機器はモール、オフィス、産業の建設許可率の上昇により緩やかな成長が見込まれています。

冷媒に関する政府の規制により、メーカーはエネルギー効率が高く環境に優しい製品の開発を余儀なくされています。主要な冷媒の段階的廃止により、市場では多くの技術開発が見られました。かつて最も好まれていた冷媒であるCFCは、今後数年間で他の冷媒に完全に置き換わる可能性があります。

空調機器(AC)市場動向

世界の空調機器需要の高まりにより市場が急増

米国海洋大気庁米国によると、2019年 7月の地球の平均気温は20世紀の平均より約1℃高かったです。これにより、記録上最も暖かい月となります。過去5年間は、最も暖かい5年間でした。最大の市場は中国で、ルーム空調機器(RAC)の世界単独最大の生産国であり、ACの数の点で最大の需要があり、4,463万台でした。 2番目に大きい市場は日本と中国を除くアジアで、市場需要は1,782万台でした。 3番目に大きな市場は日本で、その需要は1,052万台に達しました。北米の市場需要は1,559万台で、欧州が691万台、ラテンアメリカが683万台と続きます。

アジア太平洋地域は最も速い速度で成長すると予想されている

急速なインフラ開発と、この地域全体でのライフスタイル製品への人々の関心の高まりにより、空調機器の主な需要はアジア太平洋地域からのものです。

アジア太平洋地域では、他のタイプの空調機器と比較して、PAC(パッケージ空調機器)とルーム空調機器(RAC)が市場を独占しています。中国は世界最大の空調機器システム市場です。中国ではルーム空調機器が市場を独占しています。日本とインドも世界の空調メーカーにとって重要な空調市場です。

空調機器(AC)業界の概要

競合情勢分析では、財務情報、セグメント別および地域別の収益内訳、リスク分析、重要な事実、会社概要、事業戦略、主要製品の提供、マーケティングおよび流通戦略など、会社の事業と業績の詳細な戦略分析、新製品の開発や最近のニュースなどが提供されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 世界の空調機器市場の技術革新と最近の動向
  • 新型コロナウイルス感染症による市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スプリットとマルチスプリット
    • パッケージ空調機器(PAC)
    • 可変冷媒流量(VRF)
    • その他(チラーおよびポータブル)
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 流通チャネル別
    • マルチブランドストア
    • 高級ストア
    • オンライン
    • その他のチャネル
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Daikin Industries Ltd
    • Gree Electrical Appliances Inc.
    • Emerson Electric Company
    • Midea Group Co. Ltd
    • Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.
    • Carrier
    • LG Electronics Inc.
    • Panasonic Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Haier Group Corporation
    • Electrolux
    • Whirlpool
    • Robert Bosch*

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 66446

The Global Air Conditioner Market size is estimated at USD 199.53 billion in 2024, and is expected to reach USD 268.05 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.08% during the forecast period (2024-2029).

Global Air Conditioner - Market

The air conditioning (AC) industry is expected to witness huge growth due to the soaring temperature and humidity levels across the world, along with the rising acceptance of air conditioners as utility products rather than luxury products. The emergence of technologically advanced air conditioners, such as air conditioners with inverters and air purification technologies, is further anticipated to positively influence the air conditioner market through the forecast period.

The spread of COVID-19 disrupted the market demand and global supply chain in 2020. China is one of the largest consumers and producers of air conditioner products, but it also caters to a wide range of countries by exporting several input supplies that are essentially used to produce finished goods. The shutdown of production in China has forced other air conditioner manufacturers based in the United States and Europe to temporarily hold the production of finished goods. This led to an increase in the supply and demand gap in the market.

Numerous segments within the air conditioner industry may increase in market size in the coming years, especially the market for smart air conditioners. The rising popularity of smart gadgets that can convert conventional remote-controlled air conditioners into smart devices is likely to be the primary growth driver, leading the smart air conditioner market. Improvement in housing standards is fueling the demand for room air conditioners, while packaged air conditioners are estimated to grow at a moderate rate with rising permit rates for the construction of malls, offices, and industries.

Government regulations on refrigerants are forcing manufacturers to develop energy-efficient and eco-friendly products. There have been many technological developments observed in the market due to the phasing out of key refrigerants. Once the most preferred refrigerants, CFCs, are likely to be completely replaced by other refrigerants in the next few years.

Air Conditioner (AC) Market Trends

The Growing Demand for Air Conditioners Globally is Surging the Market

The planet's average temperature in July 2019 was about 1°C above the 20th-century average, according to NOAA, the United States (US) National Oceanic and Atmospheric Administration. This makes it the warmest month on record. The last five years have been the five warmest. The largest market was China, the world's single-largest producer of room air conditioners (RAC), and the greatest demand in terms of the number of ACs, with 44.63 million units. The second-largest market was Asia, excluding Japan and China, with a market demand of 17.82 million units. The third-largest market was Japan, whose demand reached 10.52 million units. North America got a market demand of 15.59 million units, followed by Europe with 6.91 million units and Latin America with 6.83 million units.

The Asia-Pacific Region is Anticipated to Grow at the Fastest Rate

The major demand for air conditioners is from Asia-Pacific due to rapid infrastructure development and the rising inclination of people toward lifestyle products across the region.

In the Asia-Pacific region, compared to other types of air conditioners, PAC (packaged air conditioners) and room air conditioners (RAC) dominate the market. China is the largest market for air conditioner systems in the world. In China, room air conditioners dominate the market. Japan and India are other important air conditioning markets for global air conditioning manufacturers.

Air Conditioner (AC) Industry Overview

The competitive landscape analysis provides a detailed strategic analysis of the company's business and performance, such as financial information, revenue breakup by segment and by geography, risk analysis, key facts, company overview, business strategy, key product offerings, marketing and distribution strategies, new product development, and recent news. A few major players include Haier Group Corporation, Daikin Industries Ltd, Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc., LG Electronics Inc., and United Technologies Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porters Five Forces Analysis
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Technological Innovations and Recent Trends in the Global Air Conditioner Market
  • 4.7 Impact of COVID- 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Window
    • 5.1.2 Split and Multi Split
    • 5.1.3 Packaged Air Conditioner (PAC)
    • 5.1.4 Variable Refrigerant Flow (VRF)
    • 5.1.5 Others (Chillers and Portables)
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Multi-brand Stores
    • 5.3.2 Exclusive Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Daikin Industries Ltd
    • 6.2.2 Gree Electrical Appliances Inc.
    • 6.2.3 Emerson Electric Company
    • 6.2.4 Midea Group Co. Ltd
    • 6.2.5 Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.
    • 6.2.6 Carrier
    • 6.2.7 LG Electronics Inc.
    • 6.2.8 Panasonic Corporation
    • 6.2.9 Toshiba Corporation
    • 6.2.10 Haier Group Corporation
    • 6.2.11 Electrolux
    • 6.2.12 Whirlpool
    • 6.2.13 Robert Bosch*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER