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市場調査レポート
商品コード
1406098

脂肪アルコール - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測

Fatty Alcohol - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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脂肪アルコール - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

脂肪アルコール市場規模は2024年に396万トンと推定され、2029年には484万トンに達し、予測期間(2024年~2029年)のCAGRは4.06%で成長すると予測されます。

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市場はCOVID-19によりマイナスの影響を受けました。パンデミックの蔓延を抑えるため、いくつかの国が封鎖状態に入った。数多くの企業や工場が操業停止となったことで、世界中の供給網が混乱し、世界の生産、納品スケジュール、製品販売に打撃を与えました。現在、脂肪アルコール市場はCOVID-19パンデミックの影響から回復し、著しい成長を見せています。

主なハイライト

  • 中期的には、製薬業界からの需要の増加と、パーソナルケアおよび化粧品製品における脂肪アルコールの使用量の増加が、市場の主な牽引要因になると予想されます。
  • その反面、原料価格の高騰が市場の抑制要因になるとみられます。
  • バイオベースの脂肪アルコール製品に対する需要の高まりは、今後数年間、市場にとって好機となる可能性が高いです。
  • アジア太平洋地域が最も高い市場シェアを占めており、予測期間中も同地域の優位は続くとみられます。

脂肪アルコールの市場動向

市場を独占する界面活性剤用途

  • 脂肪アルコールは主に洗剤や界面活性剤の製造に使用されます。脂肪アルコールは両親媒性であるため、非イオン界面活性剤として作用します。
  • 脂肪アルコールはC6からC22の一級アルコールで、通常は直鎖であり、洗剤産業で使用されるのはこのタイプです。現代の洗剤は当初、脂肪アルコール原料から作られた界面活性剤をベースにしていました。これには天然の油脂やワックスが含まれ、最近では様々な炭化水素源から高分子量のアルコールが合成されています。
  • 世界中の脂肪アルコールの大部分は、界面活性剤や表面活性剤に変換され、洗濯用洗剤、食器用洗剤、その他の家庭用洗浄剤の製造に使用される基本原料となっています。
  • 国際貿易センターによると、ドイツは石鹸と有機界面活性剤の最大の輸出国であり、輸出額は2019年の118億2,000万米ドルから2022年には145億4,000万米ドルへと大幅に増加します。この成長は、国際市場におけるこれらの製品に対する需要の高まりを意味し、界面活性剤の生産における主要成分としての脂肪酸の需要増につながります。
  • 中国の化学産業からの生産物は、石鹸、洗剤、化粧品など様々な製品に不可欠です。60社以上の洗濯・ケア・洗浄剤メーカーが存在することは、この分野の競合性を裏付けています。さらに、中国では100世帯あたり約98.7台の洗濯機が使用されており、洗浄剤に対する消費者基盤が拡大しています。中国の家庭用電化製品メーカーが台頭し、手頃な価格の製品に力を入れるようになったことで、洗濯機へのアクセスが増え、洗剤の需要が高まっています。
  • さらに、インドは世界有数の石鹸生産国です。同国におけるトイレ・入浴用石鹸の一人当たり消費量は約800グラムです。一人当たりのトイレ・入浴用石鹸の消費量が平均800グラム前後であることは、同国の石鹸製品に対する需要が安定していることを示しています。さらに、家庭用・パーソナルケア分野はインドのFMCG市場の約50%のシェアを占めています。合成洗剤中間体の生産量が、2019年の71万4,680トンから2022年度には78万トンを超えるまで一貫して増加していることは、洗剤製品の需要が増加していることを示しています。その結果、界面活性剤生産の原料としての脂肪酸の需要は、インドの洗剤市場の拡大とともに成長を経験します。
  • これらの要因により、今後数年間は脂肪アルコールの需要が高まると予想されます。
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市場を独占するアジア太平洋地域

  • 中国、インド、日本などの主要国では、界面活性剤、パーソナルケア・化粧品、医薬品など様々な産業からの需要が高く、市場推計・予測期間中の市場調査を後押しすると予測されます。
  • 中国は世界第2位の化粧品消費国です。L'Oreal社の報告書によると、同国の美容・パーソナルケア市場は2022年に総額553億米ドルを生み出しました。同国の美容市場は、経済の不確実性、多数の営業停止、その他の流行政策の変更による減速に直面した後、2022年に力強い回復を示しました。
  • 中国では、合成洗剤の生産は主に広東省、浙江省、四川省に集中しており、年間生産能力はそれぞれ325万トン、114万トン、109万トンです。
  • 中国の製薬産業は世界最大級の規模を誇る。ジェネリック医薬品、治療薬、原薬、漢方薬の生産に携わっています。国内で登録されている医薬品の90%以上がジェネリック医薬品です。2022年現在、同国には約5,000の製造業者からなる大規模かつ多様な国内医薬品産業があり、その多くは中小企業です。
  • 国家投資促進・円滑化庁(インベスト・インディア)によると、インドは美容・パーソナルケア(BPC)市場で8位につけています。意識の高まり、アクセスの容易さ、ライフスタイルの変化といった要因が市場を牽引しています。インドの個人衛生市場は、今年末までに150億米ドルに達すると予想されています。
  • シャンプーに使用される脂肪酸メチルエステルは、皮脂や固形微粒子などの汚れを髪から効果的に除去します。国家投資促進・円滑化庁(インベスト・インディア)によると、インドのヘアケア市場は今後2年間で48億9,000万米ドルの規模に達し、CAGRは6.6%になると予想されています。
  • 日本の化粧品産業の成長を促進するため、2023年4月、東京都化粧品工業連合会、日本化粧品工業連合会、西日本化粧品工業連合会、中部化粧品工業連合会が統合し、日本化粧品工業連合会(JCIA)が設立されました。日本の化粧品業界の主要企業の一つである花王株式会社が発表した報告書によると、日本の化粧品市場全体は昨年3%以上の成長を遂げ、今後数年間はさらなる成長が見込まれています。
  • この地域のエンドユーザー産業が急成長していることから、脂肪アルコールの需要も予測期間中に増加すると見込まれています。

脂肪アルコール産業の概要

世界の脂肪アルコール市場は細分化されており、大企業や中規模企業が市場に存在しています。市場の主要企業(順不同)には、PT.Ecogreen Oledochemicals、Shell PLC、花王株式会社、Wilmar International Ltd、Sinarmad Cepsa Pte.Ltd.などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 製薬業界からの需要の高まり
    • パーソナルケアおよび化粧品製品における脂肪アルコールの使用の増加
  • 市場抑制要因
    • 原料価格の高騰
    • その他の阻害要因
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • タイプ別
    • 天然資源
    • 石油化学由来
  • 用途別
    • 界面活性剤
    • 医薬品
    • 潤滑油
    • パーソナルケア
    • 食品
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Arkema
    • Croda International PLC
    • Godrej Industries Limited
    • Kao Corporation
    • KLK OLEO
    • Musim Mas
    • Procter & Gamble
    • PT. Ecogreen Oledochemicals
    • SABIC
    • Sasol
    • Shell PLC
    • Sinarmad Cepsa Pte. Ltd
    • VVF LLC
    • Wilmar International Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • バイオベースの脂肪アルコール製品に対する需要の高まり
  • その他の機会
目次
Product Code: 69477
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The Fatty Alcohol Market size is estimated at 3.96 Million tons in 2024, and is expected to reach 4.84 Million tons by 2029, growing at a CAGR of 4.06% during the forecast period (2024-2029).

The market was negatively impacted due to COVID-19. Several countries went into lockdown to curb the spread of the pandemic. The shutdown of numerous companies and factories disrupted supply networks worldwide and harmed global production, delivery schedules, and product sales. Currently, the fatty alcohol market has recovered from the impacts of the COVID-19 pandemic and is growing at a significant rate.

Key Highlights

  • Over the medium term, the growing demand from the pharmaceutical industry and the increasing usage of fatty alcohol in personal care and cosmetics products are expected to be the major driving factors for the market.
  • On the flip side, high volatility in raw material prices is likely to pose as a restraint for the market.
  • The growing demand for bio-based fatty alcohol products is likely to act as an opportunity for the market in the coming years.
  • The Asia-Pacific region accounts for the highest market share, and the region is likely to continue its dominance in the market during the forecast period.

Fatty Alcohol Market Trends

Surfactants Application to Dominate the Market

  • Fatty alcohols are mainly used in the production of detergents and surfactants. Due to their amphipathic nature, fatty alcohols behave as nonionic surfactants.
  • Fatty alcohol is primary alcohol from C6 to C22, usually straight-chain, which is the type used by the detergent industry. Modern detergents were initially based on surfactants made from fatty alcohol raw materials. These include natural fats, oils, and waxes, and more recently, high molecular weight alcohols have been produced synthetically from various hydrocarbon sources.
  • A substantial majority of fatty alcohols worldwide are converted into surfactants or surface active agents, the basic materials used to produce laundry detergent, dishwashing detergent, and other household cleaning products.
  • According to the International Trade Centre, Germany stands out as the largest exporter of soap and organic surface-active products, witnessing a substantial increase in export value from USD 11.82 billion in 2019 to USD 14.54 billion in 2022. This growth signifies a growing demand for these products in international markets, translating to increased demand for fatty acids as key components in producing surfactants.
  • The output from the Chinese chemical industry is essential in various products, which include soaps, detergents, cosmetics, etc. The presence of over 60 washing, care, and cleaning agent manufacturers underscores this sector's competitive nature. Furthermore, with approximately 98.7 washing machines per one hundred households in China, there is a growing consumer base for cleaning products. The rise of Chinese household appliance producers and their focus on affordable products have increased access to washing machines, resulting in a higher demand for detergents.
  • Moreover, India is one of the largest producers of soaps in the world. The per capita consumption of toilet/bathing soaps in the country is around 800 grams. The per capita consumption of toilet/bathing soaps, averaging around 800 grams, further indicates the country's steady demand for soap products. Additionally, the household and personal care segment accounts for around 50% share of the FMCG market in India. The consistent increase in the production of synthetic detergent intermediates, from 714.68 thousand metric tons in 2019 to over 780 thousand metric tons in FY 2022, indicates the rising demand for detergent products. Consequently, the demand for fatty acids as raw materials in surfactant production experiences growth alongside the expansion of the detergent market in India.
  • These factors are expected to enhance the demand for fatty alcohol over the coming years.
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Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The high demand from various industries, like surfactants, personal care and cosmetics, pharmaceuticals, and others, in major economies, such as China, India, and Japan, is estimated to boost the market studied during the forecast period.
  • China is the second-largest consumer of cosmetic products across the world. According to a report by L'Oreal, the country generated a total of USD 55.3 billion in the beauty and personal care market in 2022. The country's beauty market witnessed a strong rebound in 2022 after facing a slowdown due to economic uncertainties, numerous lockdowns, and other pandemic policy changes.
  • In China, the production of synthetic detergents is mainly concentrated in Guangdong, Zhejiang, and Sichuan, with an annual production capacity of 3.25 million tons, 1.14 million tons, and 1.09 million tons, respectively.
  • The pharmaceutical industry in China is one of the largest in the world. The country is involved in the production of generics, therapeutic medicines, active pharmaceutical ingredients, and traditional Chinese medicine. More than 90% of the drugs registered in the country are generic. As of 2022, the country has a large and diverse domestic drug industry comprising around 5,000 manufacturers, many of which are small or medium-sized companies.
  • According to the National Investment Promotion and Facilitation Agency (Invest India), India stands 8th in the beauty and personal care (BPC) market. Factors such as growing awareness, easier access, and changing lifestyles are driving the market. The personal hygiene market in India is expected to reach a value of USD 15 billion by the end of this year.
  • The fatty acid methyl esters used in shampoos effectively remove soils, such as sebum and solid particulates, from the hair. According to the National Investment Promotion and Facilitation Agency (Invest India), the Indian hair care market is expected to reach a value of USD 4.89 billion with a CAGR of 6.6% in the next two years.
  • To facilitate the growth of the Japanese cosmetic industry, the Japan Cosmetic Industry Association (JCIA) was established in April 2023 by integrating the Tokyo Cosmetic Industry Association, the Japan Cosmetic Industry Federation, the West Japan Cosmetic Industry Association, and the Chubu Cosmetic Industry Association. According to a report published by Kao Corporation, one of the key players in the Japanese cosmetic industry, the overall market in Japan grew by over 3% last year, with further growth anticipated in the upcoming years.
  • With the rapidly growing end-user industries in the region, the demand for fatty alcohol is also expected to increase over the forecast period.

Fatty Alcohol Industry Overview

The global fatty alcohol market is fragmented in nature, with the presence of several large-scale and medium-scale companies in the market. Some of the major companies in the market (not in any particular order) include PT. Ecogreen Oledochemicals, Shell PLC, Kao Corporation, Wilmar International Ltd, and Sinarmad Cepsa Pte. Ltd, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand from Pharmaceutical Industry
    • 4.1.2 Increasing Usage of Fatty Alcohol in Personal Care and Cosmetics Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Volatility in Raw Material Prices
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Natural Sources
    • 5.1.2 Petrochemical Sources
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Surfactants
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Lubricants
    • 5.2.4 Personal Care
    • 5.2.5 Foods
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Arkema
    • 6.4.2 Croda International PLC
    • 6.4.3 Godrej Industries Limited
    • 6.4.4 Kao Corporation
    • 6.4.5 KLK OLEO
    • 6.4.6 Musim Mas
    • 6.4.7 Procter & Gamble
    • 6.4.8 PT. Ecogreen Oledochemicals
    • 6.4.9 SABIC
    • 6.4.10 Sasol
    • 6.4.11 Shell PLC
    • 6.4.12 Sinarmad Cepsa Pte. Ltd
    • 6.4.13 VVF LLC
    • 6.4.14 Wilmar International Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Demand for Bio-Based Fatty Alcohol Products
  • 7.2 Other Opportunities