デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627711

脂肪アルコール市場:予測(2025年~2030年)

Fatty Alcohol Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
脂肪アルコール市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

脂肪アルコール市場はCAGR4.50%で成長し、2025年の69億8,600万米ドルから、2030年には87億400万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

脂肪アルコールは高分子量の直鎖一級アルコールです。天然または石油化学由来の固体(ワックス状)または油性液体として使用されます。これらの脂肪アルコールは、コロナウイルスが流行する中、衛生管理が非常に重要であることから、パーソナルケアに広く使用されています。同市場は、環境に優しい化粧品や生分解性化粧品への関心の高まりから、さらなる成長が見込まれています。加えて、化粧品への支出の増加や一人当たりの所得の増加が、市場の成長をさらに促進すると思われます。しかし、粗原料価格の不安定やサプライチェーンの混乱といった要因は、市場の成長を妨げると思われます。

脂肪アルコール市場の促進要因:

  • バイオベース製品への需要増加が脂肪アルコール市場の拡大に貢献

石油由来製品の悪影響を懸念する声が高まるにつれ、持続可能な製品に対する世界の需要が劇的に高まっています。そのため、消費者はバイオベースの製品を好むようになり、メーカーは環境に優しい部品に目を向けるようになりました。従来の製品に比べ、バイオベースのオレオケミカルから作られた環境に優しいアルコールは、リサイクル可能で有害性が少ないです。悪影響が少ないため、これらのアルコールは医薬品やパーソナルケア分野で大きな需要があります。例えば、Wilmar Internationalの子会社であるKLK OLEOは、PALMEROLというブランド名で、野菜由来の脂肪アルコールを数多く販売しています。さらに、石油由来製品の環境への影響を制限するREACHのような国際的規制により、この業界は繁栄すると思われます。

脂肪アルコール市場の地理的展望:

  • アジア太平洋は予測期間中に飛躍的な成長を遂げます。

アジア太平洋は、主要経済圏における界面活性剤、パーソナルケア、化粧品、製薬業界からの大きな需要によって成長を遂げると考えられています:中国、インド、日本です。この増加は、クリーナーや洗剤などの応用分野の増加によってさらに促進されると考えられています。アジア太平洋の新興国における人口の増加が、クリーニング用品の需要を急増させています。20年以上にわたって、中国経済は工業生産高、輸出入、消費者需要、設備投資といった複数の指標で急速な躍進を遂げてきました。

また、2023年4月には、Tokyo Cosmetic Industry Association、apan Cosmetic Industry Federation、est Japan Cosmetic Industry Association、Chubu Cosmetic Industry Associationが合併し、日本の化粧品開発を推進するJapan Cosmetic Industry Association(JCIA)が設立されました。日本の化粧品業界の巨人として人気の高いKao Corporationの報告によると、日本の市場全体は昨年3%以上の成長を遂げ、今後もさらなる市場開拓が期待されています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 脂肪アルコール市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • C6からC10の脂肪アルコール
  • C11からC14の脂肪アルコール
  • C15からC22の脂肪アルコール

第6章 脂肪アルコール市場:用途別

  • イントロダクション
  • 産業・家庭清掃
  • パーソナルケア
  • 潤滑剤
  • 食品・栄養
  • その他

第7章 脂肪アルコール市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Oleon NV
  • Wilmar International Ltd.
  • Sasol
  • Musim Mas
  • Godrej Industries Ltd.
  • Teck Guan Holdings
  • Kao Corporations
  • Emery Oleochemicals
  • BASF
  • Ecogreen Oleochemicals
  • Shell Plc.
  • Atlas Chemicals
  • SABIC
  • The Proctor & Gamble Co.
  • KLK OLEO
  • ChemCeed
目次
Product Code: KSI061613710

The fatty alcohol market is expected to grow at a CAGR of 4.50%, reaching a market size of US$8.704 billion in 2030 from US$6.986 billion in 2025.

Fatty alcohols are straight-chain primary alcohols of high molecular weight. They are used as solids (waxy) or oily liquids of natural or petrochemical origin. These fatty alcohols are widely used in personal care because hygiene and sanitation are so important amid the coronavirus pandemic. The market is further anticipated to benefit in growth from rising interest in green and biodegradable cosmetics. In addition, increased expenditure on cosmetics and higher per capita income would further drive market growth. However, factors like crude raw material pricing instability and disruption in the supply chain would hinder market growth.

Fatty Alcohol Market Drivers:

  • Increasing demand for bio-based products is contributing to the fatty alcohol market expansion

As people get worried about the adverse effects of petroleum-based products, the global demand for sustainable products increases dramatically. Hence, consumers started preferring bio-based products, causing manufacturers to turn to eco-friendly components. Compared with their conventional counterparts, these eco-friendly alcohols made from bio-based oleochemicals are recyclable and less harmful. As they have fewer adverse effects, these alcohols have a big demand in the pharmaceutical and personal care sectors. For instance, KLK OLEO, a subsidiary of Wilmar International, markets numerous fatty alcohols derived from vegetables under the brand name PALMEROL. Moreover, the industry is likely to thrive because of international regulations such as REACH that restrict the environmental effects of petroleum-derived products.

Geographical Outlook of the Fatty Alcohol Market:

  • Adia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period.

Significantly, Asia Pacific will see growth because of major demand from the surfactant, personal care, cosmetic, and pharmaceutical industries in some of the leading economies: China, India, and Japan. This increase will be fueled further by the rise in application sectors such as cleaners and detergents. The increasing population in emerging countries in Asia Pacific has contributed to the rapid increase in demand for cleaning goods. For over two decades, the Chinese economy has made rapid strides with these multiple indicators - industrial output, import and export, consumer demand, and capital investment.

Moreover, the JCIA, or Japan Cosmetic Industry Association, was established in April 2023 to promote the development of cosmetics in Japan through the merger of the Tokyo Cosmetic Industry Association, the Japan Cosmetic Industry Federation, the West Japan Cosmetic Industry Association, and the Chubu Cosmetic Industry Association. As reported by the popular giant in the Japanese cosmetic industry, namely the Kao Corporation, the overall market in Japan grew by more than 3% last year, with further development expected in the years to come.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The fatty alcohol market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • C6 to C10 Fatty Alcohol
  • C11 to C14 Fatty alcohol
  • C15 to C22 Fatty Alcohol

By Application

  • Industrial & Domestic Cleaning
  • Personal Care
  • Lubricants
  • Food & Nutrition
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FATTY ALCOHOL MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. C6 to C10 Fatty Alcohol
  • 5.3. C11 to C14 Fatty alcohol
  • 5.4. C15 to C22 Fatty Alcohol

6. FATTY ALCOHOL MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Industrial & Domestic Cleaning
  • 6.3. Personal Care
  • 6.4. Lubricants
  • 6.5. Food & Nutrition
  • 6.6. Others

7. FATTY ALCOHOL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. Italy
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. Israel
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. Australia
      • 7.6.3.5. South Korea
      • 7.6.3.6. Taiwan
      • 7.6.3.7. Thailand
      • 7.6.3.8. Indonesia
      • 7.6.3.9. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Oleon NV
  • 9.2. Wilmar International Ltd.
  • 9.3. Sasol
  • 9.4. Musim Mas
  • 9.5. Godrej Industries Ltd.
  • 9.6. Teck Guan Holdings
  • 9.7. Kao Corporations
  • 9.8. Emery Oleochemicals
  • 9.9. BASF
  • 9.10. Ecogreen Oleochemicals
  • 9.11. Shell Plc.
  • 9.12. Atlas Chemicals
  • 9.13. SABIC
  • 9.14. The Proctor & Gamble Co.
  • 9.15. KLK OLEO
  • 9.16. ChemCeed