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市場調査レポート
商品コード
1627711
脂肪アルコール市場:予測(2025年~2030年)Fatty Alcohol Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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脂肪アルコール市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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脂肪アルコール市場はCAGR4.50%で成長し、2025年の69億8,600万米ドルから、2030年には87億400万米ドルの市場規模に達すると予測されています。
脂肪アルコールは高分子量の直鎖一級アルコールです。天然または石油化学由来の固体(ワックス状)または油性液体として使用されます。これらの脂肪アルコールは、コロナウイルスが流行する中、衛生管理が非常に重要であることから、パーソナルケアに広く使用されています。同市場は、環境に優しい化粧品や生分解性化粧品への関心の高まりから、さらなる成長が見込まれています。加えて、化粧品への支出の増加や一人当たりの所得の増加が、市場の成長をさらに促進すると思われます。しかし、粗原料価格の不安定やサプライチェーンの混乱といった要因は、市場の成長を妨げると思われます。
石油由来製品の悪影響を懸念する声が高まるにつれ、持続可能な製品に対する世界の需要が劇的に高まっています。そのため、消費者はバイオベースの製品を好むようになり、メーカーは環境に優しい部品に目を向けるようになりました。従来の製品に比べ、バイオベースのオレオケミカルから作られた環境に優しいアルコールは、リサイクル可能で有害性が少ないです。悪影響が少ないため、これらのアルコールは医薬品やパーソナルケア分野で大きな需要があります。例えば、Wilmar Internationalの子会社であるKLK OLEOは、PALMEROLというブランド名で、野菜由来の脂肪アルコールを数多く販売しています。さらに、石油由来製品の環境への影響を制限するREACHのような国際的規制により、この業界は繁栄すると思われます。
アジア太平洋は、主要経済圏における界面活性剤、パーソナルケア、化粧品、製薬業界からの大きな需要によって成長を遂げると考えられています:中国、インド、日本です。この増加は、クリーナーや洗剤などの応用分野の増加によってさらに促進されると考えられています。アジア太平洋の新興国における人口の増加が、クリーニング用品の需要を急増させています。20年以上にわたって、中国経済は工業生産高、輸出入、消費者需要、設備投資といった複数の指標で急速な躍進を遂げてきました。
また、2023年4月には、Tokyo Cosmetic Industry Association、apan Cosmetic Industry Federation、est Japan Cosmetic Industry Association、Chubu Cosmetic Industry Associationが合併し、日本の化粧品開発を推進するJapan Cosmetic Industry Association(JCIA)が設立されました。日本の化粧品業界の巨人として人気の高いKao Corporationの報告によると、日本の市場全体は昨年3%以上の成長を遂げ、今後もさらなる市場開拓が期待されています。
本レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The fatty alcohol market is expected to grow at a CAGR of 4.50%, reaching a market size of US$8.704 billion in 2030 from US$6.986 billion in 2025.
Fatty alcohols are straight-chain primary alcohols of high molecular weight. They are used as solids (waxy) or oily liquids of natural or petrochemical origin. These fatty alcohols are widely used in personal care because hygiene and sanitation are so important amid the coronavirus pandemic. The market is further anticipated to benefit in growth from rising interest in green and biodegradable cosmetics. In addition, increased expenditure on cosmetics and higher per capita income would further drive market growth. However, factors like crude raw material pricing instability and disruption in the supply chain would hinder market growth.
As people get worried about the adverse effects of petroleum-based products, the global demand for sustainable products increases dramatically. Hence, consumers started preferring bio-based products, causing manufacturers to turn to eco-friendly components. Compared with their conventional counterparts, these eco-friendly alcohols made from bio-based oleochemicals are recyclable and less harmful. As they have fewer adverse effects, these alcohols have a big demand in the pharmaceutical and personal care sectors. For instance, KLK OLEO, a subsidiary of Wilmar International, markets numerous fatty alcohols derived from vegetables under the brand name PALMEROL. Moreover, the industry is likely to thrive because of international regulations such as REACH that restrict the environmental effects of petroleum-derived products.
Significantly, Asia Pacific will see growth because of major demand from the surfactant, personal care, cosmetic, and pharmaceutical industries in some of the leading economies: China, India, and Japan. This increase will be fueled further by the rise in application sectors such as cleaners and detergents. The increasing population in emerging countries in Asia Pacific has contributed to the rapid increase in demand for cleaning goods. For over two decades, the Chinese economy has made rapid strides with these multiple indicators - industrial output, import and export, consumer demand, and capital investment.
Moreover, the JCIA, or Japan Cosmetic Industry Association, was established in April 2023 to promote the development of cosmetics in Japan through the merger of the Tokyo Cosmetic Industry Association, the Japan Cosmetic Industry Federation, the West Japan Cosmetic Industry Association, and the Chubu Cosmetic Industry Association. As reported by the popular giant in the Japanese cosmetic industry, namely the Kao Corporation, the overall market in Japan grew by more than 3% last year, with further development expected in the years to come.
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Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence