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市場調査レポート
商品コード
1435860

受託包装およびフルフィルメントサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Contract Packaging and Fulfillment Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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受託包装およびフルフィルメントサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

受託包装およびフルフィルメントサービスの市場規模は、2024年に983億1,000万米ドルと推定され、2029年までに1,689億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.43%のCAGRで成長します。

受託包装およびフルフィルメントサービス-マーケット

食品・飲料および製薬業界からの需要の増加は、COVID-19感染症のパンデミックによってさらに加速されました。さらに、世界のeコマース業界の成長は、予測期間中に調査された市場の成長を推進する主要な要因の一部です。

主なハイライト

  • 近年、受託包装およびフルフィルメントサービス市場は大幅な成長を遂げています。これは、製造会社がコアコンピテンシーを強化するためにコストの最適化にますます注力しているため、受託包装業者に対する製造会社の好みの変化によります。多くの業界専門家は、これらのサービスにより機械のメンテナンス費用と人件費が削減されるため、運用コストが7~10%削減できると主張しています。
  • また、多くの政府は医薬品や食品のラベル表示と包装に関する厳格な法律や規制を義務付けており、契約包装の範囲はさらに拡大しています。たとえば、米国では、同様の法律により、資本やその他の規制上の障壁により、企業は製造と包装を外部委託することを好みました。
  • 欧州や北米などの先進市場でも、品質を向上させる必要があるため、企業は調査対象市場への投資を余儀なくされています。これらの地域では、受託包装およびフルフィルメントサービスプロバイダーの役割が、外部梱包のための一時的な施設から、納期をさらに短縮し、さらに小さな生産バッチを生産できる戦略的イノベーションパートナーに移行しました。
  • 市場では、調査対象市場での認知度を高めるための協会や組織の出現も目の当たりにしています。 European Co-Packers AssociationやContract Packaging Associationはその一例です。欧州には約1,000社の受託包装ベンダーが活動しており、そのうち40~50%は小規模企業です。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、ロックダウンと社会的距離の規範によりeコマース市場がブームとなり、消費者の大多数がショッピングや企業のオンラインチャネルを好む中、受託包装および履行サービス市場は驚異的な成長を遂げました。需要の高まりに応えるために、パッケージングのエンドツーエンドまたはスタンドアロンのサービスをアウトソーシングしています。

受託包装およびフルフィルメントサービス市場動向

受託包装は大幅な成長が見込まれる

  • 受託包装サービスは、受託包装サービスに欠かせない瓶詰め・充填、包装、ラベル貼付、包装に至るまでの様々な業務で構成されており、調査対象市場において最大のシェアを誇っています。また、受託包装は一次梱包、二次梱包、三次梱包の3つに分かれます。
  • 一次包装は、製品と直接接触するもの、または製品が封入される最初の包装層であり、ユーザーが製品を外部の汚染、損傷、腐敗から保護および保存できるようにします。
  • 一次契約パッケージは、特に新製品やニッチ製品、または季節需要など、通常は一次製造業経済の範囲外にある短期間の生産や頻繁な切り替えを必要とするプロジェクトの場合、製造業者にはアクセスできない可能性がある「ミッションクリティカルな」機能を提供します。
  • 一次包装には通常、ブリスターパック、クラムシェル包装、板紙包装、単位用量パック、シュリンク包装が含まれます。 Wasdell Packaging Groupなどの企業は、ブリスター包装、容器充填、ストリップパック、小袋の充填と梱包を含む一次契約の包装サービスを提供しています。
  • 飲食品、パーソナルケアなど、他のエンドユーザー業界からの一次包装に対する需要が高まっているため、各企業は最終製品の生産を増やす必要があり、それによって市場投入までの時間を短縮することが不可欠となっています。梱包作業をアウトソーシングします。これにより、予測期間中に一次契約パッケージ市場が押し上げられると予想されます。

アジア太平洋は最高の成長を遂げる

  • パンデミックは、中国の売り手と欧州の買い手との間の国境を越えたオンライン販売を含むeコマースの成長を加速させました。 CNBCによると、2020年の中国の越境eコマース売上高は31.1%に増加し、倉庫は80%増加しました。アリババなどの中国市場の大手企業の一部は、アリエクスプレスのプラットフォームや財哈物流部門を通じて越境eコマース事業を拡大しています。これにより、この地域のフルフィルメントおよび倉庫サービスが促進されると予想されます。
  • アリババによると、国境を越えたeコマースは、2020年の最後の3か月でCainiaoの収益を前年比51%増の17億4,000万米ドルに押し上げたといいます。同社の国際商業卸売からの収益は53%増加し、5億7,700万米ドルとなりました。これにより、市場のベンダーがアジア市場で倉庫サービスを拡大する機会が増加します。
  • また、中国では共同梱包サービスが増加しており、このビジネスに参入するベンダーも増えています。たとえば、中国に本拠を置く企業であるSofeastは、中国のバイヤーに地元サプライヤーとの共同パッケージングを提供しており、顧客はIP、価格設定、または流通チャネル情報の必要性を排除することで、ラベル貼りやパッケージングのサービスをアウトソーシングできるようになります。
  • さらに、Amazon、eBay、フリップカート、スナップディールなどのさまざまなオンラインマーケットプレイスからの同日配達やケータリングの注文などの動向は、組織が専門知識を得るのに役立ちました。また、AmazonのFlipkartは、フルフィルメントセンターを開設することで、発展途上経済への足場を拡大しています。たとえば、2020年 7月、Amazon Indiaはインドでのフルフィルメントネットワークを拡大し、10か所のフルフィルメントセンター(FC)を新設し、既存の建物7か所を拡張すると発表しました。これにより、Amazonは運営ネットワークをインドの15州にある60のフルフィルメントセンターに拡大し、保管容量を20%増加させ、合計 3,200万立方フィートを超えます。これは、配送の迅速化と、梱包、物流、輸送の拡大に役立ちます。

受託包装およびフルフィルメントサービス業界の概要

受託包装およびフルフィルメントサービス市場は、国内および国際市場でビジネスを運営する市場に複数のプレーヤーが存在するため、非常に競争が激しくなっています。市場は適度に集中しているようで、大手企業は競争力を維持し、リーチを拡大するために拡大などの戦略を採用しています。市場の主要企業には、Aaron Thomas Company、ActionPak Inc.、Assemblies Unlimitedなどがあります。

  • 2021年3月-ActionPak Inc.は、厳格なSQFおよびFDAに基づいて食品およびOTC製品の一次および二次包装を行うため、ニュージャージー州カムデンにある新しい175,000平方フィートの包装施設に196kWの屋上太陽光発電設置を完了したと発表しました。ガイドライン。 491枚の太陽光パネルは、新しく建設される建物の電力使用量の20%を相殺すると言われています。
  • 2020年5月- シャープ(UDGヘルスケア PLC)は、Quality Packaging Specialists International LLC(QPSI)から医薬品包装施設を買収したと発表しました。施設の面積は160,000平方フィートで、規制当局から完全な承認を得ています。これには、12の一次生産スイート、瓶詰め、ブリスタリング、バイアルラベル貼り付け、医療機器のキッティング、シリアル化サービスを含む一次および二次医薬品包装の両方を提供するための複数の二次包装ライン用のスペースが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーター分析
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症による市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 非中核業務をアウトソーシングすることで競争上の優位性を獲得したい企業
    • 食品・飲料セクターなどの主要業種からの安定した需要
    • イノベーションの推進に期待される受託包装分野への主要倉庫ベンダーの参入
  • 市場抑制要因
    • 政府の厳しい規制
    • 自社パッケージングとの競合
  • 業界の規制と標準
  • コントラクトパッケージの進化

第6章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ
    • パッケージデザインと試作
    • 受託包装(瓶詰め・充填、包装、ラベル貼り、ラッピング等)
    • パッケージのテスト
    • 倉庫保管とフルフィルメント
    • その他のサービスタイプ
  • エンドユーザーのタイプ
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • 家事とパーソナルケア
    • その他のエンドユーザーセグメント
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aaron Thomas Company, Inc.
    • ActionPak Inc.
    • Assemblies Unlimited, Inc.
    • PAC Worldwide, Inc.
    • AmeriPac Inc
    • Kane Logistics
    • FW Logistics
    • Warren Industries, Inc.
    • Swan Packaging Fulfillment, Inc.
    • Multi-Pac Solutions LLC
    • Sharp(UDG Healthcare plc)
    • Boughey Distribution Ltd
    • Budelpack Poortvliet BV
    • Wasdell Packaging Group
    • Sonoco Products Company

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70173

The Contract Packaging and Fulfillment Service Market size is estimated at USD 98.31 billion in 2024, and is expected to reach USD 168.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.43% during the forecast period (2024-2029).

Contract Packaging and Fulfillment Service - Market

The increased demand from food and beverage and pharmaceutical industries was further fuelled by the COVID-19 pandemic. Furthermore, growth of the e-commerce industry globally are among some of the major factors driving growth of the market studied over the forecast period.

Key Highlights

  • In recent years, the contract packaging and fulfilment services market has witnessed significant growth, owing to the changing preference of manufacturing firms toward contract packagers, as they are increasingly focusing on cost optimization, to enhance their core competency. Many industry experts claim that these services can reduce operational costs by 7-10%, due to the reduced maintenance costs of machines and labor costs.
  • Many governments are also mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, which is further expanding the scope of contract packaging. For instance, in the United States, due to similar laws, the companies have preferred to outsource their manufacturing and packaging due to capital and other regulatory barriers.
  • In developed markets, such as Europe and North America, the need to enhance quality is also forcing companies to invest in the studied market. In these regions, the role of contract packaging and fulfilment service providers shifted from temporary facility for external packaging to a strategic innovation partner, which ensures even shorter delivery times and can produce even smaller production batches.
  • The market is also witnessing the emergence of associations and organizations to create more awareness in the studied market. European Co-Packers Association and Contract Packaging Association are a few examples. There are around 1,000 contract packaging vendors active in Europe, out of which 40-50% are small companies.
  • With the outbreak of COVID-19, the contract packaging and fulfillment services market has witnessed tremendous growth as the e-commerce market has taken a boom owing to lockdown and social distancing norms where the majority of the consumer are preferring online channel for shopping and companies are outsourcing their packaging end to end or standalone services to meet the growing demand.

Contract Packaging and Fulfillment Service Market Trends

Contract Packing is Expected to Witness Significant Growth

  • Contract packing service holds one of the largest market shares in the studied market as it comprises of various operation ranging from Bottling/Filling, Packaging, Labeling, Wrapping, among other that are an essential part of contract packaging services. Also, the contract packing are divided into three parts- primary packaging, secondary packaging, and tertiary packaging.
  • Primary packaging involves direct contact with the product or is the first packaging layer in which the product is enclosed, which enables the user to protect and preserve the product from external contamination, damage, and spoiling.
  • Primary contract packaging provides 'mission-critical' capabilities that may be inaccessible to manufacturers, especially when it comes to projects that require short runs or frequent changeovers, such as new or niche products, or seasonal demand, that are usually outside of primary manufacturing economies.
  • The primary packaging typically includes blister packs, clamshell packaging, paperboard packaging, unit dose packs, and shrink-wrapping. Players, such as the Wasdell Packaging Group, provide primary contract packaging services that include blister packing, container filling, strip packs, and sachet filling and packing.
  • The rising demand from other end-user industries, such as food and beverages and personal care, for the primary packaging, has left the players to increase the production of their end products, thereby making it essential for them to reduce the time to markets by outsourcing the packaging activities. This is expected to boost the primary contract packaging market over the forecast period.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • The pandemic has fueled E-commerce growth, including the cross-border online sales between Chinese sellers and European buyers. According to CNBC, China's cross-border e-commerce sales rose to 31.1% in 2020, while warehouses grew by 80%. Some of the Chinese market's big giants, such as Alibaba, have been expanding their cross-border e-commerce business through the AliExpress platform and Cainiao logistics arm. This is expected to drive the Fulfillment and warehousing services in the region.
  • According to Alibaba, cross-border e-commerce has contributed a 51% year-on-year surge in Cainiao's revenue to USD 1.74 billion in the last three months of 2020. Revenue from the company's international commerce wholesale rose 53%, accounting for USD 577 million during that time. This increases opportunities for the vendors in the market to expand the warehousing services in the Asian market.
  • Also, co-packing services are increasing in China, with more and more vendors venturing into the business. For instance, Sofeast, a chines-based company, offers Co-packaging for Chinese buyers with local suppliers and enable the customers to outsource the labeling and packaging services by eliminating the need for IP, pricing, or distribution channel information,
  • Furthermore, trends like same-day deliveries and catering orders from various online marketplaces, like Amazon, eBay, flipkart, and snapdeal, have helped organizations gain expertise. Also, Amazon, Flipkart, is expanding its foothold in the developing economy by opening its fulfillment center. For instance, in July 2020, Amazon India announced to expand its fulfillment network in India, with ten new Fulfillment Centers (FC) and an expansion of 7 existing buildings. With this, Amazon expands its operations network to sixty fulfillment centers across 15 states in India to increase the storage capacity by 20% to total more than 32 million cubic feet. This helps in faster delivery and growth of packaging, logistics, and transportation.

Contract Packaging and Fulfillment Service Industry Overview

The Contract Packaging and Fulfillment Service Market is highly competitive owing to the presence of multiple players in the market operating their business in domestic and international markets. The market appears to be moderately concentrated with the major players adopting strategies like expansion among others in order to stay competitive and expand their reach. Some of the major players in the market are Aaron Thomas Company, ActionPak Inc., Assemblies Unlimited among others.

  • March 2021 - ActionPak Inc. announced that it completed the 196-kW rooftop solar installation on its new 175,000 sq ft, packaging facility located in Camden, New Jersey, to do both primary and secondary packaging of food and OTC products under strict SQF and FDA guidelines. The 491 solar panels are said to offset 20% of the electric usage at the newly constructed building.
  • May 2020 - Sharp (UDG Healthcare PLC) announced the acquisition of a pharmaceutical packaging facility from Quality Packaging Specialists International LLC (QPSI). The facility is 160,000 sq. ft and has full regulatory approval. It encompasses 12 primary production suites, space for multiple secondary packaging lines for offering both primary and secondary pharmaceutical packaging including bottling, blistering, vial labeling and medical device kitting as well as serialization services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Threat of New Entrants
    • 4.3.3 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Companies Looking to Gain Competitive Advantage by Outsourcing Non-core Operations
    • 5.1.2 Steady Demand from Key Verticals, such as the Food and Beverage Sector
    • 5.1.3 Entry of Key Warehousing Vendors in the Field of Contract Packaging Expected to Drive Innovation
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations
    • 5.2.2 Competition from In-house Packaging
  • 5.3 Industry Regulations and Standards
  • 5.4 Evolution of Contract Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Service Type
    • 6.1.1 Packaging Design & Prototyping
    • 6.1.2 Contract Packing (Bottling/Filling, Packaging, Labeling, Wrapping, etc.)
    • 6.1.3 Package Testing
    • 6.1.4 Warehousing and Fulfilment
    • 6.1.5 Other Service Types
  • 6.2 End-user Type
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceutical
    • 6.2.4 Household & Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Segments
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Aaron Thomas Company, Inc.
    • 7.1.2 ActionPak Inc.
    • 7.1.3 Assemblies Unlimited, Inc.
    • 7.1.4 PAC Worldwide, Inc.
    • 7.1.5 AmeriPac Inc
    • 7.1.6 Kane Logistics
    • 7.1.7 FW Logistics
    • 7.1.8 Warren Industries, Inc.
    • 7.1.9 Swan Packaging Fulfillment, Inc.
    • 7.1.10 Multi-Pac Solutions LLC
    • 7.1.11 Sharp (UDG Healthcare plc)
    • 7.1.12 Boughey Distribution Ltd
    • 7.1.13 Budelpack Poortvliet B.V
    • 7.1.14 Wasdell Packaging Group
    • 7.1.15 Sonoco Products Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS