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市場調査レポート
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1435851

ライドヘイリング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Ride-Hailing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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ライドヘイリング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ライドヘイリング市場規模は2024年に1,949億8,000万米ドルと推定され、2029年までに2,965億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.75%のCAGRで成長すると予想されています。

ライドヘイリング- マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミック発生中、ウイルスの蔓延を抑制するために世界中で課されたロックダウンにより、市場は大きな打撃を受けました。しかし、段階的な経済活動の再開に伴い、需要は市場に戻りつつあります。

近年、米国や米国などの新興諸国での需要の増加に伴い、インド、中国、ベトナムなどの発展途上国でライドヘイリングサービスを利用する乗客の嗜好が高まっています。これにより、各社は競争の激しい市場でそれぞれの市場シェアを維持するために、モバイルアプリケーションで提供するオプションを強化し、事業を拡大することになりました。

ライドヘイリングサービス会社は、ガソリン車を電気自動車に切り替えることで、排気管からの排出を排除し、車両全体の二酸化炭素排出量を世界的に削減しようと取り組んでいます。フリートの転換は、さまざまな直接的な環境上の利点だけでなく、他の市場にも間接的な利点をもたらします。公共の充電インフラをサポートし、EVへの個人消費者の接触を増やすことができます。

ライドヘイリング市場の動向

ライドヘイリングサービスの需要の高まり

予測期間中にライドヘイリングサービスが従来のタクシーに取って代わると予想されます。いくつかの調査によると、毎日合計 1,500万件のライドヘイリング旅行が行われており、これは大幅に増加し、2030年までに1億件に達すると予想されています。

2020年12月、EUの最高裁判所は、乗客とタクシー運転手を直接連絡させ、交通サービスの重要な部分を提供しないライドヘイリングアプリはオンラインプラットフォームであるとの判決を下しました。欧州連合司法裁判所の今回の判決は、これまでタクシー会社として規制されてきたライドヘイリングアプリ「ウーバー」の勝利に相当します。自社がプラットフォームであることを証明できれば、EUの規制からのさらなる自由を求める機会が開かれます。

いくつかのライドヘイリング会社は、技術を向上させ、顧客により良いサービスを提供することを目的として、投資家から資金を集めています。例えば、

  • 2020年12月、エストニアのライドヘイリング会社ボルトは、D1キャピタル・パートナーズ主導の資金調達ラウンドで1億5,000万ユーロ(1億8,200万米ドル)を調達しました。同社は、この資金を 促進要因の顔認証の開発と機械学習を使用して潜在的な事故を防止するために使用すると述べた。同社のアプリは現在、欧州とアフリカの40か国以上で5,000万人以上のユーザーを数えています。
  • 2020年11月、メルータクシーはプライベートエクイティファンドから5,425万米ドル(400カロールインドルピー)を調達する計画を発表しました。この資金調達計画は、同社が企業へのタクシーの提供とインドでの電気自動車基盤の拡大に重点を置いているタイミングで行われました。

アジア太平洋は2020年の最大の市場となる

アジア太平洋は、2020年に世界のライドヘイリング市場の43.83%を占め、市場で大きなシェアを獲得しました。他の交通手段と比較した場合、交通渋滞の増加とタクシー料金の安さが、ライドヘイリングサービスの成長を促進する主な要因です。アジア太平洋地域におけるバイク/自転車ライドヘイリングサービス。

世界人口の60%がこの地域に居住しているという事実により、この地域のライドヘイリング市場は最大であり、高い率で成長しています。

インドは世界で2番目に人口の多い国で、国民のほとんどが近距離の通勤にタクシーやオートリクシャー(地方三輪タクシー)を利用する中流階級に分類されます。

2020年11月、インド政府は、OlaやUberなどのタクシーアグリゲーターを規制の枠組み下に置くための新たなガイドラインを発行しました。新しい基準は、自動車アグリゲーターガイドライン2020に従って、サージ価格の上限を義務付け、ライドヘイリング会社が基本運賃の1.5倍を超える料金を請求することを禁止しました。新しい規則では、企業が自家用車で相乗りサービスを提供することも認められているが、1日当たりの市内乗車は4回、都市間乗車は週2回に制限されています。

中国で活動するライドヘイリング市場企業は、日々の予約に混乱が生じないよう 促進要因に補助金を支給しています。たとえば、2020年9月、国慶節の祝日が中秋節と重なったため、滴滴出行の 促進要因の多くはライドヘイリングサービスを選択しました。早退。より多くの 促進要因の注文を奨励するために、このプラットフォームはタクシーサービス部門のKuaidi New Taxiおよびニューエコノミー相乗りサービスのHuaxiaozhuと提携し、1億元相当のドライバー補助金を発行しました。

ライドヘイリング業界の概要

それぞれの地域のプレーヤーが地域全体と比較して高い市場シェアを持っているため、市場は本質的に適度に細分化されています。北米地域ではUBERとLyftが突出したシェアを誇る一方、中国では滴滴出行科技が高い市場シェアに貢献しています。さらに、全体として、Didi、Uber、Lyft、Grabは世界的に卓越した市場シェアを持っています。市場における最近の動向は次のとおりです。

  • 2020年 4月-Shouqi Limousine and ChauffeurはAlibaba Cloudと協力し、イノベーションの利点を活用して5G車両インターネットの新しい業界エコシステムを構築しました。 Shouqi Limousine and ChauffeurとAlibaba Cloudの間のパイロットプロジェクトが、オンラインライドヘイリングモバイルサービスの5G、エッジコンピューティングを検討するために開始されました。インテリジェント交通の新時代を先導することで、このプロジェクトは5G下の交通におけるエッジコンピューティングの応用と拡大を共同で模索し、公共交通業界の発展とアップグレードを共同で推進します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要(COVID-19感染症の影響評価)
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ
    • オートバイ
    • 自動車
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Didi Chuxing Technology Co.
    • Uber Technologies Inc.
    • Lyft Inc.
    • Grab Holdings Inc.
    • Free now(Daimler)
    • BlaBla Car
    • ANI Technologies Pvt. Ltd
    • FastGo Vietnam JSC
    • ZuumViet
    • Be Group JSC
    • Yandex.Taxi LLC

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70029

The Ride-Hailing Market size is estimated at USD 194.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 296.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.75% during the forecast period (2024-2029).

Ride-Hailing - Market

During the outbreak of pandemic COVID-19, the market was hit badly because of the imposed lockdowns around the world to curb the spread of virus. Yet, with gradual reopening of economies demand is returning to the market.

In recent years, passenger preferences for utilizing ride-hailing services across the developing countries, such as India, China, Vietnam, etc., have increased, along with increasing demand in the developed regions, such as the United States and Europe. This has led the companies to enhance the options and expand their operations to be provided in mobile applications, to retain their respective market shares in a highly competitive market.

Ride-hailing companies are working to eliminate tailpipe emissions and reduce the overall vehicle carbon emissions globally, by converting gasoline vehicles to electric. Fleet conversion has various direct environmental benefits and indirect benefits for other markets. It can support the public charging infrastructure and increase individual consumer exposure to EVs.

Ride Hailing Market Trends

Rising Demand for Ride-Hailing Services

Ride-hailing is anticipated to takeover the conventionall taxi over the forecast period. According to some surveys, a total of 15 million ride-hailing trips happen each day, which is expected to gigantically increase and hit a 100 million mark, by 2030.

In December 2020, EU's top court ruled that ride-hailing apps that put passengers directly in touch with taxi drivers and do not provide a crucial part of the transport service are online platforms. The ruling from the Court of Justice of the European Union amounts to a victory for ride-hailing apps, namely Uber, which have so far been regulated as taxi companies. It opens an opportunity for them to seek greater freedom from regulation in the EU, if they can prove they are platforms.

Several ride hailing companies are raising funds from investors with an aim to improve their technology and provide better services to its customers. For instance,

  • In December 2020, Estonian ride-hailing firm Bolt raised EUR 150 million (USD 182 million) in a funding round led by D1 Capital Partners. The company said it will use the money to develop driver face verification and use machine learning to prevent potential incidents. The firm's app now counts more than 50 million users in over 40 countries across Europe and Africa.
  • In November 2020, Meru cabs announced that they are planning to raise USD 54.25 million (INR 400 Crore) from private equity funds. The fundraising plan comes at a time when the company is sharpening focus on providing cabs to corporates and expanding its base of electric vehicles in India.

Asia-Pacific is the Largest Market in 2020

Asia-Pacific captured a major share of the market, accounting for 43.83% of the global ride hailing market, in 2020. Increasing traffic congestion and low taxi fare, when compared to other modes of transportation, are the major factors driving the growth of the motorcycle/bike ride hailing service in the Asia-Pacific region.

Owing to the fact that 60% of world population is resident in the region, the ride hailing market in the region is bigget and is growing with high rate.

India is the second-most populous country in the world, and most of the people fall under the middle-class category who utilize cabs and auto-rickshaws (local three-wheeler taxis) for commuting short distances.

In November 2020, the Government of India issued fresh guidelines for cab aggregators, like Ola and Uber, to bring them under regulatory framework. The new norms, as per the Motor Vehicle Aggregator Guidelines 2020, mandated a cap on surge price, preventing ride-hailing companies from charging more than 1.5 times of the base fare. The new rules also allow companies to offer pooling services on private vehicles, but with a daily limit of four intra-city rides and two inter-city rides per week.

Ride-hailing Marketcompanies active in China are providing subsidies to their drivers so that there is no disruption in daily bookings, For instance, in September 2020, as the National Day Holiday overlaps with the Mid-Autumn Festival, many Didi Chuxing drivers opted for an early leave. In order to encourage more drivers to take orders, the platform partnered with taxi service unit, Kuaidi New Taxi, and the new economy ride-sharing service, Huaxiaozhu, to issue a driver subsidy worth CNY 100 million.

Ride Hailing Industry Overview

The market is moderately fragmented in nature as the players in the respective region have their high market share comparing to the overall region. UBER and Lyft have a prominent share in the North America region, whereas, in China, Didi Chuxing Technology Co. contributes to the high market share. Moreover, overall Didi, Uber, Lyft, and Grab have prominent market share globally. Recent developments in the market are -

  • April 2020 - Shouqi Limousine and Chauffeur cooperated with Alibaba Cloud, leveraging innovation advantages to build a new industry ecosystem of 5G Internet of Vehicle. A pilot project between Shouqi Limousine and Chauffeur and Alibaba Cloud has been initiated for exploring 5G, edge computing for online ride-hailing mobile services. By leading the new era of intelligent transportation, the project will jointly explore the application and expansion of edge computing in transportation under 5G and together promote the development and upgrade of the public transport industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview (Assesment of Covid-19 Impact)
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Motorcycle
    • 5.1.2 Cars
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Didi Chuxing Technology Co.
    • 6.2.2 Uber Technologies Inc.
    • 6.2.3 Lyft Inc.
    • 6.2.4 Grab Holdings Inc.
    • 6.2.5 Free now (Daimler)
    • 6.2.6 BlaBla Car
    • 6.2.7 ANI Technologies Pvt. Ltd
    • 6.2.8 FastGo Vietnam JSC
    • 6.2.9 ZuumViet
    • 6.2.10 Be Group JSC
    • 6.2.11 Yandex.Taxi LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS