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市場調査レポート
商品コード
1445605

UHTミルク:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global UHT Milk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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UHTミルク:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のUHTミルク市場規模は2024年に642億4,000万米ドルと推定され、2029年までに842億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.56%のCAGRで成長します。

世界UHTミルク-市場

UHTミルクは牛乳を超高温で一定時間加熱して作られます。高温により、すべての微生物と胞子が死滅し、栄養素を破壊することなく牛乳が低温殺菌されます。世界中で労働人口が増加しているため、牛乳を長期間保存して新鮮に保つことは容易ではありません。また、家が小さくスペースが少ないため、多くの家庭には冷蔵システムがなく、そのため通常の牛乳を長期間保存することができません。したがって、UHTミルクは室温で長期間保存できるため、労働者だけでなく小規模世帯にとっても有益です。さらに、市場関係者は、賞味期限を延ばし、持続可能性を高めるために牛乳の包装にも投資しています。

UHTミルクはコールドチェーンなしで輸送できるため、レストラン、バー、カフェでの需要が増加しています。さらに、子供と大人の間で乳糖不耐症が蔓延しているため、乳糖を含まないUHTミルクの需要も多くの地域で増加しています。最近の消費者は自分の健康とフィットネスを意識しています。その結果、吸収性の高いたんぱく質を多く含み、運動後の回復に最適なフルクリームミルクやスキムミルクの需要も高まっています。市場関係者は、ポートフォリオを拡大するために、合併、買収、製品の発売などの活動に常に取り組んでいます。たとえば、GEA Group Indiaは2021年 4月に、インドのウッタルプラデーシュ州にあるCreamy Foodsに完全な超高温生産ラインの供給を開始しました。 GEAは、UHT乳製品をCreamy FoodsブランドのMadhusudanに供給しています。

UHTミルク市場の動向

便利で栄養価の高い牛乳の需要が高まる

健康的で便利な食品に対する消費者の需要が高まるにつれ、UHTミルクが市場を牽引し続けています。さらに、世帯全体へのUHTミルクの普及の増加に寄与する要因には、都市化の進行が含まれます。これにより、消費者のペースの速いライフスタイルが誘発され、包装された飲食品の購入が容易になります。さらに、近年、米国、ドイツ、英国、アラブ首長国連邦などに定住する駐在員の数が増加しています。さらに、調査対象国では観光客が増加しています。したがって、消費者がより長い賞味期限と使いやすい特性を備えた製品を求めているため、この要因により、便利なUHTミルクの需要も高まっています。

UHTプロセスにより、牛乳に含まれるすべての栄養素が保持され、保存料を使用せずに室温で長期間保存できます。便利で栄養価の高い選択肢に対する需要の高まりに応えて、さまざまな企業が、身体機能の栄養要件を満たすビタミンやミネラルを豊富に含むUHT乳製品の製品ラインを開発しました。乳糖不耐症の方の特定のニーズに応える、乳糖を含まないバージョンもご利用いただけます。たとえば、2021年 1月に、ストーニーフィールドオーガニックは、新しいオーガニック、長期保存可能な、またはUHTの乳糖を含まないミルクを発売しました。この製品には、2%減脂肪チョコレートミルクと2%減脂肪プレーンミルクがあります。また、UHTミルクは、通常の液体ミルクに比べて、使用前の冷蔵や加熱が不要なため、使いやすさが高く、働く若い世代を中心に人気を集めています。

北米はUHTミルク市場で卓越したシェアを保持

北米地域では冷蔵スペースが限られているため、持ち歩き消費を求める消費者が増えており、賞味期限が長いUHTミルクを購入するようになりました。米国では、UHTミルクの需要は主に、スキムミルクや乳糖を含まないバージョンのUHTミルクの採用によって促進されています。この地域でオーガニック食品として販売されている牛乳のかなりの割合がUHT処理されています。カリフォルニア州では、州保健局が牛乳のUHTプロセスを発行しました。したがって、規制当局のこのような関与により、製品に対する消費者の信頼が高まり、市場の成長が促進されました。さらに、コーヒーショップ、レストラン、バー、その他の食品サービスチャネルの増加により、この地域でのUHTミルクの需要が増加しています。さらに、この地域で乳糖不耐症の人々の増加に伴い、乳糖不耐症ミルクの需要も高まっています。 2022年のProCon.Orgデータによると、乳糖不耐症人口の割合はカナダが59%、米国が36%です。中期的には、従来の牛乳に比べて利便性が高く、保存期間が長いため、UHTミルクの需要が増加すると予想されます。

UHTミルク乳業界の概要

多様な製品ポートフォリオを持つ強力な競合他社は、既存のプレーヤー間の激しい競合につながります。 UHTミルク市場の主要企業は、世界中で圧倒的な存在感を誇っています。消費者のブランドロイヤルティがこれらの企業に優位性をもたらします。市場の消費者は、個人の生活に合わせて新しく革新的な製品を切望しています。動向の中でチャンスを求めて、企業は消費者に特に需要を満たす新しく革新的な製品を提供しようと常に努力しています。市場の主要なプレーヤーには、Nestle SA、Groupe Lactalis SA、Fonterra Co-operative Group Limited、Royal FrieslandCampina NV、Danone SAなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フルクリームUHTミルク
    • スキムUHTミルク
    • セミスキムUHTミルク
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 専門小売店
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Groupe Lactalis SA
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Danone SA
    • China Mengniu Dairy Company Limited
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd.(Amul)
    • Royal FrieslandCampina NV
    • Arla Foods amba
    • Yili Group
    • Groupe Sodiaal
    • Dana Dairy Group
    • Hochwald Milch eG cooperative
    • Dairy Group(Pty)Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69954

The Global UHT Milk Market size is estimated at USD 64.24 billion in 2024, and is expected to reach USD 84.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.56% during the forecast period (2024-2029).

Global UHT Milk - Market

UHT milk is made by heating milk at ultra-high temperatures for a fixed time. The high temperature kills all the microorganisms and spores and pasteurized the milk without destroying any nutrients. Due to the increase in the working population across the world, keeping milk stored and fresh for a long time is not easy. Also, due to small houses and less space, many households do not have refrigeration systems, because of which normal milk cannot be stored for a longer time. Thus, UHT milk can be stored at room temperature for a longer time, which is beneficial for smaller households as well as the working population. Furthermore, market players are also investing in the packaging of milk for a longer shelf life and better sustainability.

As UHT milk can be transported without cold chains, demand for it in restaurants, bars, and cafes is increasing. Additionally, the demand for lactose-free UHT milk is also increasing in many regions because of the prevalence of lactose intolerance among children and adults. Consumers these days are aware of their health and fitness. As a result, demand for full-cream milk and skim milk is also increasing, as they have a high amount of absorbable protein and are ideal for post-exercise recovery. The market players are constantly engaged in activities like mergers, acquisitions, and product launches to expand their portfolios. For instance, in April 2021, GEA Group India started to supply a complete ultra-high temperature production line for Creamy Foods, Uttar Pradesh, India. GEA supplies its UHT dairy products to Madhusudan, a Creamy Foods brand.

Ultra High Temperature (UHT) Milk Market Trends

Increasing Demand of Convenient and Nutritious Milk

As consumer demand for healthy and convenient food products increases, UHT milk, or long-life milk, continues to drive the market. Furthermore, factors contributing to the increased penetration of UHT milk across households include increasing urbanization, which has induced a fast-paced lifestyle among consumers, making it easier for them to buy packaged food and beverages. Furthermore, there has been an increase in the number of expats settling in the United States, Germany, the United Kingdom, and the United Arab Emirates, among other places, in recent years.Moreover, the countries studied have been witnessing increased tourism. Therefore, this factor is also increasing the demand for convenient UHT milk, as consumers are looking for products with a longer shelf life and easy-to-use properties.

The UHT process retains all of the nutrients in milk and allows it to be stored at room temperature for extended periods without preservatives. In response to the growing demand for convenient and nutritious options, various companies have developed a line of UHT milk products enriched with vitamins and minerals to meet nutritional requirements for bodily functions. Lactose-free variants are also available, which cater to the specific needs of those with lactose intolerance. For instance, in January 2021, Stonyfield Organic launched a new organic, shelf-stable or UHT, lactose-free milk. The product is available in 2% reduced-fat chocolate milk and 2% reduced-fat plain milk. Furthermore, UHT milk is more convenient to use than regular fluid milk because it does not need refrigeration or heating before use, contributing to its popularity among young working people.

North America holds a Prominent Share in the UHT Milk Market

The increasing consumer preference for on-the-go consumption in the North American region, with limited refrigeration space, leads them to purchase UHT milk as it has a long shelf life. In the United States, the demand for UHT milk is primarily driven by the adoption of UHT milk in the form of skimmed milk and lactose-free variants. A significant percentage of milk sold in the region as organic food is UHT-treated. In California, the State Department of Health Services issued UHT processes for milk. Such involvement of regulatory bodies has, therefore, boosted consumers' trust in the product, thus propelling the growth of the market. Furthermore, the rising number of coffee shops, restaurants, bars, and other food service channels has increased the demand for UHT milk in the region. Additionally, the demand for lactose-free milk is growing as the number of lactose-intolerant people in the region increases. According to ProCon.Org data from 2022, Canada has 59% and the United States has 36% of the lactose-intolerant population. Over the medium term, demand for UHT milk is expected to grow owing to its convenience and longer storage than conventional milk.

Ultra High Temperature (UHT) Milk Industry Overview

Strong competitors with a diversified product portfolio lead to intense competition among the existing players. The leading players in the UHT milk market enjoy a dominant presence across the globe. Brand loyalty among consumers gives these companies an upper edge. The consumers in the market are craving new and innovative products to accommodate their personal lives. Seeking opportunities in the trend, the companies are constantly trying to offer consumers new and innovative launches that specifically meet their demands. Some of the major players in the market are Nestle S.A., Groupe Lactalis SA, Fonterra Co-operative Group Limited, Royal FrieslandCampina N.V., and Danone SA.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Full-cream UHT milk
    • 5.1.2 Skimmed UHT milk
    • 5.1.3 Semi-skimmed UHT milk
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Specialist Retailers
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Colombia
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle S.A.
    • 6.3.2 Groupe Lactalis SA
    • 6.3.3 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.3.4 Danone SA
    • 6.3.5 China Mengniu Dairy Company Limited
    • 6.3.6 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd. (Amul)
    • 6.3.7 Royal FrieslandCampina N.V.
    • 6.3.8 Arla Foods amba
    • 6.3.9 Yili Group
    • 6.3.10 Groupe Sodiaal
    • 6.3.11 Dana Dairy Group
    • 6.3.12 Hochwald Milch eG cooperative
    • 6.3.13 Dairy Group (Pty) Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS