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市場調査レポート
商品コード
1439827

カウンタートップ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Countertops - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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カウンタートップ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カウンタートップの市場規模は、2024年に1,488億6,000万米ドルと推定され、2029年までには1,830億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは4.22%で成長する見込みです。

Countertops-Market

カウンタートップは、キッチン、浴室、研究室などで一般的に見られる平らな表面を持つ昇降式プラットフォームです。カウンタートップは様々な材料で作ることができ、それぞれが有用性、耐久性、審美性を備えています。

カウンタートップ市場の成長は、COVID-19の大流行時に著しく鈍化しました。ロックダウン規制、工業・建築現場、ホテルの需要が基礎的な商品に切り替わったため、カウンタートップ業界の成長は妨げられました。多くの国で労働力の制限や原材料の不足があったため、カウンタートップの製造は激減しました。さらに、各国政府による貿易制約により、カウンタートップのサプライチェーンにも影響が及びました。

COVID-19の流行後、世界的に住宅建設セクターが着実に増加し、住宅改修への個人支出が増加しているため、市場は力強い成長を目の当たりにしています。カウンタートップは通常、新築住宅やキッチンの改装時に設置されます。さらに、住宅ローンの借り換えや銀行からの融資が増加しているため、既存住宅の改修に利用できる信用が増え、カウンタートップ製品の需要をさらに押し上げています。

さらに、可処分所得の増加、飲食店の増加、広々としたキッチンや複数のバスルームへの選好の高まり、世界の住宅ホテルの増加といった要因も、市場の成長を後押ししています。

ラミネートよりも高価格のキッチンカウンター天板材への選好が高まっているため、調査対象市場の市場価値は予測期間中に上昇するとみられます。中国、インド、ブラジルなど新興国市場の躍進がカウンタートップの需要をさらに押し上げています。

カウンタートップ市場動向

カウンタートップは御影石が最も人気

カウンタートップ市場は世界中で上昇傾向を示しています。この進化の肯定的な事実は、より多くの消費者が、その高品質と比較的安価な価格により、御影石のカウンタートップを好んでいることです。さらに、消費者はその高い美的魅力のために御影石を選んでいます。

ここ数年、御影石カウンタートップは、特にキッチンやバスルームのインテリアなどの住宅用途で、消費者に人気の選択肢となっています。御影石製品は割れにくく、傷がつきにくく、耐熱性であるため、予測期間中にさらに採用が増えると予想されます。さらに、御影石カウンタートップの寿命は、ラミネートや石英に比べて2倍から3倍長く、そのためこの材料はより多くの消費者層を引き付けています。

大型キッチンや定期的なキッチンリフォームへの関心が急増しているため、成長するカウンタートップ市場において、消費者がワークトップの設置を選択する最初の場所はキッチンであることが多いです。ほとんどのキッチン・キャビネット・メーカーは、顧客の期待に応えるべく、耐久性に優れた魅力的な製品を製造しています。御影石は低コストで色や質感のバリエーションが豊富なため、プラットフォーム・キッチン・キャビネットの材料として人気があります。

アジア太平洋が急成長市場に

アジア太平洋は、カウンタートップの最大市場のひとつです。アジア太平洋は、インドや中国などの新興経済諸国を中心に、予測期間中にカウンタートップの販売がさらに成長すると予想されます。

アジアで最も急成長している中国では、消費者の生活水準の向上や、住宅・非住宅の近代化を目指したプロジェクトの継続といった要因から、カウンタートップ製品の需要が伸びると予想されます。インドは同地域で2番目に急成長している市場であり、経済成長、人々の可処分所得の増加、流通網の拡大、建設セクターの成長などの要因により、同国ではカウンタートップ製品の販売増加が見られる可能性が高いです。

カウンタートップ産業の概要

この業界には多数のメーカーが進出しているため、調査対象の市場は非常に細分化されています。著名なメーカーには、Arborite、Cambria、Wilsonart LLC、Caesarstone、Formica、Cosentino SA、Masco Corporationなどがあります。主なメーカーは、存在感と流通チャネルを強化するためにM&Aや新製品開拓戦略を採用しており、その結果、高い市場シェアを獲得しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 御影石
    • ソリッド・サーフェス
    • ラミネート
    • 大理石
    • 石英サーフェス
    • その他の素材
  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • 商業用
  • タイプ別
    • キッチン
    • バスルーム
    • その他のタイプ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • Market Competion Overview
  • 企業プロファイル
    • Caesarstone Ltd.
    • Pokarna Ltd.
    • DuPont de Nemours, Inc.
    • Cosentino S.A
    • AKG Group
    • Cambria
    • Aro Granite Industries Ltd.
    • Asian Granito India Limited
    • STRASSER Steine GmbH
    • Wilsonart LLC
    • ARISTECH SURFACES LLC
    • Vicostone
    • Daltile
    • ROSSKOPF+PARTNER AG
    • Masco Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 68959

The Countertops Market size is estimated at USD 148.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 183.05 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.22% during the forecast period (2024-2029).

Countertops - Market

Countertops are elevated platforms with flat surfaces commonly found in kitchens, baths, labs, and others. A countertop can be made of various materials, each having its own set of useful, durable, and aesthetic properties.

The growth of the countertop market slowed tremendously during the COVID-19 pandemic. Due to the lockdown restrictions, industrial and building sites and hotel demand switching to basic goods, the growth of the countertops industry was hampered. Because of labor restrictions and a lack of raw materials in many nations, the manufacturing of countertops decreased dramatically. Moreover, due to trade constraints by various governments of nations, the supply chain for countertops was affected.

After the COVID-19 epidemic, the market is witnessing strong growth as there is a steady rise in the residential construction sector worldwide and increased private spending on home enhancements. Countertops are usually installed in new homes and during the renovations of kitchens. In addition, there is an increase in mortgage refinances and lending from the banks, hence, more credit available for the refurbishment of existing homes, which is further boosting the demand for countertop products.

Furthermore, the growth of the market is driven by factors, such as rising disposable income, the increasing number of food serving outlets, rising preference for spacious kitchens and multiple bathrooms, and an increasing number of residential hotels worldwide.

The market value of the market studied is set to rise in the forecast period due to an increasing preference for higher-priced kitchen counter-top materials rather than laminates. The ongoing strong advances in developing markets, such as China, India, and Brazil, are further propelling the demand for countertops.

Countertops Market Trends

Granite is the Most Popular Choice for Countertops

The countertops market is showing an upward trend all over the world. A positive fact of this evolution is that more and more consumers prefer granite countertops due to their high quality and relatively lower cost. Furthermore, consumers are choosing granite due to its high aesthetic appeal.

Over the past few years, granite countertops have become a popular choice of consumers, especially for residential applications, such as kitchen and bathroom interiors. The granite products are resistant to cracking, scratch-free, and heat resistant, which is expected to increase their adoption further in the forecast period. Further, the life span of granite countertops is two to three times higher as compared to laminate and quartz, owing to which the material is attracting a larger consumer base.

Because of the surge in interest in large kitchens and regular kitchen remodeling, the kitchen is often the first site in growing countertop markets where consumers choose to install worktops since competition from pedestal sinks has a grip on bathrooms. Most kitchen cabinet manufacturers create durable and attractive products to suit client expectations. Granite is a popular material for platform kitchen cabinetry because of its low cost and wide range of colours and textures.

Asia-Pacific Region to be the Fastest Growing Market

The Asia-Pacific region was one of the largest markets for Countertops The Asia-Pacific region is anticipated to witness further growth in the sale of Countertops in the forecast period primarily in developing economies such as India and China.

In China, which is the fastest-growing market for Countertop products in Asia, the demand for countertop products is expected to witness growth attributed to factors such as the rising living standards of consumers and continued projects aimed at modernizing housing and non-residential building units. India is the region's second-fastest-growing market, and the country is likely to witness an increase in sales of countertop products owing to factors like economic growth, an increase in the rising disposable income of people, expansion of distribution networks, and growth in the construction sector.

Countertops Industry Overview

The market studied is highly fragmented in nature as a large number of manufacturers are operating in this industry. Some prominent players are Arborite, Cambria, Wilsonart LLC, Caesarstone, Formica, Cosentino SA, and Masco Corporation. The key manufacturers have been adopting mergers and acquisitions and new product development strategies to strengthen their presence and distribution channels and, hence, gain a higher market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Granite
    • 5.1.2 Solid Surface
    • 5.1.3 Laminate
    • 5.1.4 Marble
    • 5.1.5 Quartz Surfaces
    • 5.1.6 Other Materials
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Type
    • 5.3.1 Kitchen
    • 5.3.2 Bathroom
    • 5.3.3 Other Types
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competion Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Caesarstone Ltd.
    • 6.2.2 Pokarna Ltd.
    • 6.2.3 DuPont de Nemours, Inc.
    • 6.2.4 Cosentino S.A
    • 6.2.5 AKG Group
    • 6.2.6 Cambria
    • 6.2.7 Aro Granite Industries Ltd.
    • 6.2.8 Asian Granito India Limited
    • 6.2.9 STRASSER Steine GmbH
    • 6.2.10 Wilsonart LLC
    • 6.2.11 ARISTECH SURFACES LLC
    • 6.2.12 Vicostone
    • 6.2.13 Daltile
    • 6.2.14 ROSSKOPF + PARTNER AG
    • 6.2.15 Masco Corporation*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US