市場調査レポート
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1197130

大型トラック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Heavy-Duty Trucks Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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大型トラック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

現在、大型トラック市場は2,045億6,000万米ドルであり、今後5年間で3,139億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2022-2027年)のCAGRは約7.4%で推移する見込みです。

COVID-19の大流行の中、主要OEMは大型トラック市場の大幅な落ち込みを経験しました。輸送業界はパンデミックのために完全に停止し、貨物と生産拠点がある場所から別の場所に荷物を移動するための新たな課題を作成しました。パンデミックの間、世界な物流とサプライチェーンシステムに深刻な障害が発生し、大型トラックの生産が減少しました。しかし、OEMが大規模な投資を行うことで生産を再開しようとしているため、予測期間中に市場が成長することが期待されます。

長期的には、自動車の排ガス規制の高まり、自動車の安全性の向上、物流・小売・eコマースの急成長により、世界中で新型・高機能トラックの需要が高まると予想されます。また、より高い積載重量と強力なサスペンションシステムを備えたパワフルな車両への需要の高まりや、燃費の良いトラックへのニーズの高まりが、市場の需要をさらに押し上げる可能性があります。例えば、米国道路交通安全局は、ディーゼル、天然ガス、代替燃料を使用する大型トラックエンジンの燃費に関する新しい基準を設定しました。

アジア太平洋地域は、世界で最も速い経済成長率を示しています。インドやASEAN諸国では建設活動が活発化しており、世界の建設業界を牽引する主要市場となることが予想されます。北米は、フレイトライナー、ケンワース、インターナショナル、ピータービルト、ボルボ、マックなどの主要メーカーが存在し、貨物需要が急増しているため、大型トラック市場においてかなりの成長を記録する可能性があります。

大型トラックの市場動向

ハイブリッドおよび電気式大型トラックは市場にプラスの影響

ハイブリッド・電気自動車分野の高い市場成長率は、各国政府が定める厳しい排ガス規制によってもたらされます。欧州委員会(EC)も、燃料消費量とCO2排出量を測定する新しいソフトウェアソリューションを開発しています。北米と欧州におけるこうした政策変更に対応して、市場参加者はハイブリッド電気トラックと完全電気式大型トラックの新モデルを導入しています。

北米、インド、日本は、インフラの拡大と貨物輸送のニーズの増加により、今後数年間で電気トラックの売上が増加することが予想される地域です。しかし、2019年は世界各国の景気減速によりトラック販売台数が減少し、2020年はCOVID-19の発生により、さらに減少が続きました。

Tesla、BYD、Volvo、Mercedes-Benzなどの企業は、今後数年間、ディーゼルやガソリンエンジンのモデルに代わる電気トラックモデルを発売しています。例えば、以下のようなものです。

  • 2022年1月:ボルボ・トラックは、航続距離を伸ばしたボルボVNR電気トラックを発売しました。ボルボVNRエレクトリックの稼働距離は最大240km(150マイル)だっています。同社は、クラス8*の電気トラックの強化版を発売し、稼働距離を最大440km(275マイル)に伸ばし、エネルギー貯蔵量を最大565kWhに増やしました。この性能向上は、バッテリー設計の改善と、新しい6つのバッテリーパッケージオプションなどによるものです。

消費者の嗜好の変化、充電インフラの開拓、急速充電ステーションの利用可能性、従来の内燃機関トラックに対する電気自動車の補助的メリットなどにより、貨物輸送用電気トラックの需要は伸びると予想され、予測期間中に市場は急激な上昇軌道を描く可能性があります。

アジア太平洋地域が市場全体に大きな影響力を持つ見込み

調査期間中、アジア太平洋地域の大型トラック産業が拡大したのは、製品販売が増加していることに加え、同地域で評判の高いプレーヤーが巨大な存在感を示していることによります。労働力を低賃金で容易に入手でき、豊富な原材料を低コストで入手できるため、建設と自動車部門を後押しし、結果としてアジア太平洋地域での巨大な製品浸透につながる可能性があります。タイ、中国、インド、マレーシア、インドネシアなどの国々は、予測期間中、この地域の市場の収益に大きく貢献すると予測されています。

電気自動車の普及を促進するための政府規制の強化や、中国の自動車産業からの需要増に対応するためにこの地域のOEMやサプライヤーが採用する強固な拡張は、予測期間中に市場に明るい展望を生み出すと予想されます。例えば、次のようなことです。

  • 中国政府は、人々に電気自動車の導入を奨励しています。同国はすでに、現世代のトラクターや建設機械を動かしているディーゼル燃料を段階的に廃止する計画を立てています。2040年までにディーゼル車とガソリン車を完全に禁止する計画です。

インドの州政府は、ICEバス群を転換し、運用コストを削減すると同時に、二酸化炭素排出量を減らし、大気環境を改善するために、電気バスを車両に組み込んでいます。例えば

  • 2021年3月:デリー政府は、市内のバスを増やすため、新たに300台の低床式電気(AC)バスを調達する案を承認しました。今度のバスは、デリー交通公社(DTC)に導入されるようです。2021年10月に最初のロット118台、11月に100台、12月に60台、2022年1月までに残りの20台のバスが到着する見込みでした。

大型トラック市場の競合他社分析

市場は断片化も統合もされていないです。大型トラック市場は、地域の主要企業と新規プレーヤーを収容し、平等な機会を提供しています。大型トラックメーカーは、増大する消費者需要に対応するため、高品質な製品をタイムリーに提供できるよう、効果的なサプライヤー関係の構築に取り組んでいます。

  • 2022年1月:フォードモーターカンパニーは、全電気パワートレインを搭載し、テールパイプ排出ゼロを謳う全電気バン、e-Transitの生産を開始しました。
  • 2021年9月Tata Motorsは、商用車事業のロードマップを再構築するために、今後4-5年間に10億米ドル以上、または7,500カロールインドルピーを超える金額を投資する計画を発表しました。

市場を独占する主要なプレーヤーには、Volvo Trucks、Daimler Trucks、Isuzu Motors Ltd、PACCAR Inc.、Tata Motors、FAW Group Corp.が含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • トン数タイプ
    • 10トン以上15トン未満
    • 15トン以上
  • クラス
    • クラス5
    • クラス6
    • クラス7
    • クラス8
  • 燃料の種類
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • 電気
    • 代替燃料
  • アプリケーションの種類
    • 建設・鉱山
    • 貨物・ロジスティクス
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • AB Volvo
    • Daimler AG
    • Traton Group
    • PACCAR Inc.
    • Tata Motors Limited
    • Ashok Leyland
    • FAW Group Corporation
    • China National Heavy Duty Truck Group
    • Dongfeng Motor Corporation
    • Isuzu Motors Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66715

Currently, The heavy-duty trucks market was valued at USD 204.56 billion and it is expected to reach USD 313.95 billion in the next five years registering a CAGR of around 7.4% during the forecast period (2022-2027).

Amid the COVID-19 pandemic, major OEMs experienced a significant decline in the heavy-duty trucks market. The transportation industry completely shut down due to the pandemic, creating new challenges for the cargo and production houses to shift their goods from one place to another. Severe disturbances in global logistics and supply chain systems during the pandemic caused in decline in the production of heavy-duty trucks. However, the market is expected to grow during the forecast period as OEMs are trying to restart production by bringing heavy investments to the market.

Over the long term, the rising regulations on vehicle emissions, advancement in vehicle safety, and rapidly growing logistics, retail, and e-commerce sectors are expected to drive demand for new and advanced trucks across the world. Growing demand for powerful vehicles with higher carrying capacity to handle weights and strong suspension systems, as well as rising need for fuel-efficient trucks, may further boost the demand in the market. For example, the US National Highway Traffic Safety Administration set new standards for fuel economy for heavy-duty truck engines driven by diesel, natural gas, and substitute fuels.

Asia-Pacific exhibits the fastest economic growth rates in the world. The region is expected to be a major market propelling the global construction industry, with growing construction activities in India and ASEAN countries. North America may register considerable growth in the heavy-duty trucks market due to the presence of major manufacturers, such as Freightliner, Kenworth, International, Peterbilt, Volvo, and Mack, with the surging freight demand in the region.

Heavy-duty Trucks Market Trends

Hybrid and Electric Heavy-duty Trucks to Have Positive Impact on the Market

The high market growth in the hybrid electric segment will be driven by the stringent emission norms established by the governments. The European Commission (EC) is also developing new software solutions to determine fuel consumption and CO2 emissions. In response to these policy changes across North America and Europe, the market players are introducing new models of hybrid electric and fully electric heavy-duty trucks.

North America, India, and Japan are some of the prominent regions saw positive sales for electric trucks in coming years owing to the expanding infrastructure and constantly growing need of freight loading. However, most countries across the globe in 2019 have witnessed decline in truck sales owing to the slowdown in economy, which was further continued during 2020 due to the outbreak of COVID-19.

Companies such as Tesla, BYD, Volvo, and Mercedes-Benz are launching electric truck models to replace diesel and gasoline-powered models in the coming years. For instance,

  • January, 2022 : Volvo Truks launched Volvo VNR electric truck with longer range. Volvo VNR Electric had an operating range of up to 240 km (150 miles). The company launched an enhanced version of the class 8* electric truck, with an operational range of up to 440 km (275 miles) and increased energy storage of up to 565kWh. The improved performance is due to improved battery design and a new six battery package option, among other things.

With the shifting consumer preferences, development of charging infrastructure, availability of fast-charging station, and subsidiary benefits on electric vehicles over conventional internal combustion engine trucks, the demand for electric trucks for freight operation is expected to grow, and the market may experience an exponential upward trajectory during the forecast period.

Asia-Pacific Likely to Have Major Influence on Overall Market

The expansion of the heavy-duty trucks industry in Asia-Pacific over the study period was due to the increasing product sales, with a huge presence of reputed players in the region. The easy availability of a workforce at reduced wages and access to abundant raw materials at lower costs may boost the construction and automotive sectors, resulting in huge product penetration in Asia-Pacific. Countries like Thailand, China, India, Malaysia, and Indonesia are projected to contribute sizeably to the regional market's revenue over the forecast period.

The growing government regulations to improve electric vehicle adoption and robust expansion adopted by OEMs and suppliers in the region to accommodate rising demand from the automotive industry in China are expected to create a positive outlook for the market during the forecast period. For instance,

  • The government of China is encouraging people to adopt electric vehicles. The country has already made plans to phase out diesel fuel, which runs the current generation of tractors and construction equipment. The country is planning to completely ban diesel and petrol vehicles by 2040.

The state governments of India are including electric buses in their fleets to convert their ICE fleet of buses and reduce the operational cost while also reducing carbon emissions and improving the air quality. For instance,

  • March, 2021 : The Delhi government approved a proposal to procure 300 new low-floor electric (AC) buses to increase the number of buses in the city. The upcoming buses will likely be inducted into the Delhi Transport Corporation (DTC). The first lot of 118 buses were expected to arrive in October 2021, an addition of 100 buses in November 2021, 60 buses in December 2021, and the remaining 20 buses by January 2022.

Heavy-duty Trucks Market Competitor Analysis

The market is neither fragmented nor consolidated. The heavy-duty truck market accommodates major regional players and new players, providing equal opportunities. Manufacturers of heavy-duty trucks are engaged in developing effective supplier relations to ensure the timely delivery of high-quality products to meet the growing consumer demand.

  • January 2022: Ford Motor Company began the production of an all-electric van, an e-Transit, which has an all-electric powertrain and claims zero tailpipe emissions.
  • September 2021: Tata Motors announced its plans to invest over USD 1 billion, or an amount exceeding INR 7,500 crore, over the next 4-5 years to recreate its roadmap for the commercial vehicle business, a major part of which comprises electric vehicles, especially buses.

Some of the major players dominating the market include Volvo Trucks, Daimler Trucks, Isuzu Motors Ltd, PACCAR Inc., Tata Motors, and FAW Group Corp.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD billion)

  • 5.1 Tonnage Type
    • 5.1.1 10 to 15 tons
    • 5.1.2 More than 15 tons
  • 5.2 Class
    • 5.2.1 Class 5
    • 5.2.2 Class 6
    • 5.2.3 Class 7
    • 5.2.4 Class 8
  • 5.3 Fuel Type
    • 5.3.1 Gasoline
    • 5.3.2 Diesel
    • 5.3.3 Electric
    • 5.3.4 Alternative Fuels
  • 5.4 Application Type
    • 5.4.1 Construction and Mining
    • 5.4.2 Freight and Logistics
    • 5.4.3 Other Applications
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 India
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 AB Volvo
    • 6.2.2 Daimler AG
    • 6.2.3 Traton Group
    • 6.2.4 PACCAR Inc.
    • 6.2.5 Tata Motors Limited
    • 6.2.6 Ashok Leyland
    • 6.2.7 FAW Group Corporation
    • 6.2.8 China National Heavy Duty Truck Group
    • 6.2.9 Dongfeng Motor Corporation
    • 6.2.10 Isuzu Motors Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS