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市場調査レポート
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1138577

車載音声認識システム市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Automotive Voice Recognition System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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車載音声認識システム市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

車載音声認識システム市市場は、2021年に20億1000万米ドルと評価され、2027年には35億1000万米ドルに達し、予測期間である2022年から2027年の間に約8.07%のCAGRで推移すると予想されています。

2020年にCOVID-19のパンデミックが起こったとき、車載音声認識システム市産業は、それに伴う製造停止、ロックダウン、貿易制限のためにマイナスの影響を受けました。さらに、自動車生産台数の減少、在宅勤務による自動車販売の減少、人手不足に伴う出張制限などにより、パンデミックによる自動車産業への影響は増幅されました。

COVID-19感染者が少ない国々では、自動車販売台数が順調に伸びており、自動車メーカーも操業を再開していることから、予測市場期間中は回復すると思われます。さらに、自動車産業の重要なセクターの顧客との継続性を維持するために、メーカーは将来のビジネスの不確実性を軽減するためのコンティンジェンシープランを実施しています。

長期的には、自動車の生産台数と販売台数の増加、世界のほとんどの地域で消費者の所得水準が向上し、快適さと贅沢なサービスに費やすことができるようになったこと、促進要因に安全と快適さを提供するインフォテインメントとテクノロジーサービスの開発、および最新の接続性とAI機能を備えた自動車に対する若い顧客の好みなどが、予測期間中に市場を推進する要因の一部となることが予想されます。音声認識機能を提供するモデルの数は非常に限られており、今後の市場の成長に影響を与える可能性があります。

市場の主要企業は、主要な自動車OEMと提携し、OEMの車両に音声認識技術を統合することでサービスを拡大しています。例えば、2022年9月、BMWグループは、新型BMW 7シリーズとBMW i7に搭載されるBMW Intelligent Personal Assistant(IPA)の最新バージョンに統合する新しい音声およびAI搭載の音声アシスタントを開発するために、マイクロソフト社の子会社であるセレンスを選定したと発表しました。また、2022年3月には、Volkswagen AGが、新型VW Golf GTi 8でデビューする新しいインフォテインメント・システムに音声会話とAI技術を統合するため、マイクロソフト社の子会社であるセレンスを選定しています。

アジア太平洋地域は、コネクテッドカーの販売台数が多いこと、若い自動車購入者が音声認識技術などの最新のコネクテッド機能を選ぼうとする意欲があること、自動車OEMの存在感が大きいことから、支配的な市場となっています。欧州と北米は、音声認識のような新世代のテクノロジーと自動車購入者の親和性が高く、コネクテッドカーの販売台数が多いことから、次いで大きな市場となっています。

主な市場動向

自動車のコネクティビティと安全性に対する需要の高まりが市場成長を促進

現在、自動車の購入を検討している若い顧客は、自動車の機械的な仕様よりもコネクティビティ機能を重要視しています。この傾向は、欧州やアジア太平洋などの市場でますます顕著になっており、車載音声認識システムのような機能に対する需要の増加につながっています。例えば、2021年に中国で販売された1,300万台以上の乗用車は、音声認識システムを搭載しています。これは、2020年比で13%増となります。

顧客は、コネクテッドカーや自律走行車が提供する安全性の保証を高めるために、ますます購入するようになっています。コネクテッドカーと自律走行車の両方が、音声認識技術を標準装備しています。音声認識システムは、促進要因を基本的な日常業務から解放し、促進要因が運転に完全に集中できるようにするため、自動車事故の件数を減らすことができると考えられています。

また、インドなどの市場では、現地語に対応した音声認識技術を搭載した車の発売が動向となっています。例えば、インドで発売された新型コンパクトSUV「Hyundai Venue」は、英語とヒンディー語に加え、インドの10言語に対応した音声認識システムを搭載しています。車種別では、高級車に搭載されていた音声認識技術が中級車にも搭載されるようになったため、中級車が市場を席巻しています。例えば、本田技研工業は、Googleの音声アシスタント技術を搭載した第5世代Cityをインドで発売しました。

このように、コネクテッドカーや自律走行車の販売増加、自動車の安全性向上への傾向、ファミリーセダンやコンパクトSUVなどの中価格帯の自動車での音声認識システムの利用が、予測期間において市場を牽引すると予想される要因の一部となっています。

予測期間中、アジア太平洋地域が市場を独占すると予想される

アジア太平洋地域が北米、欧州に次いで圧倒的なシェアを占めると予想されます。アジア太平洋地域は、乗用車の巨大市場です。特にインドと中国は世界最大の乗用車市場であり、全世界の乗用車販売台数の約30%を占めていることから、アジア太平洋地域は音声認識システムにとって最も有利な市場となっています。

中国や韓国などの市場で販売される自動車の大半は、何らかの音声認識機能を搭載しています。例えば、2021年に中国で販売された新車の乗用車の68%は音声認識システムを搭載しています。このように、中国などの市場では新車販売におけるコネクテッドカーの普及率が高いため、アジア太平洋は車載音声認識システムにおいて最も優位な地域となっています。

欧州と北米も、音声認識技術の開発企業が多く存在し、これらの地域でコネクテッドカーの販売が伸びていることから、主要な市場となっています。このように、各社がこの分野で新しいイノベーションを打ち出していることから、車載音声認識システム市の市場は、商用車セグメントにおいて予測期間中に成長すると予想されます。例えば

  • 2022年9月、シボレーは音声認識技術を内蔵したXiaoxueオペレーティングシステムを搭載した新型コンパクトSUV「シーカー」を中国で発売しました。
  • 2022年5月、Lexusは新型コンパクトクロスオーバーUXを日本で初公開。この車には音声認識システムが搭載されており、車内のエアコンや音楽のオン・オフに使用することができます。

競合情勢

車載音声認識システムは、高度に統合されています。この市場の特徴は、大手自動車メーカーと提携した大規模なプレーヤーが存在することです。これらのプレイヤーは、ブランドポートフォリオを拡大し、市場での地位を固めるために、合弁事業、M&A、新製品発売、製品開発にも取り組んでいます。

世界市場を独占している主なプレイヤーには、Apple Inc.Alphabet Inc.、Microsoft Corp.、Sensory AI Inc.、VoiceBox Technologies Corp.などです。主要プレイヤーは、新製品を発売し、自動車OEMとのコラボレーションを開始することで、市場での地位を確保し、市場カーブの先陣を切っています。例えば、以下のようなものです。

  • 2022年2月、パイオニア株式会社は、音声コマンドによる検索や制御などの機能を可能にするモビリティ向けの新しい専用プラットフォーム「Promatix AI」を発表しました。
  • 2021年12月には、Volkswagen AGが、Hello Volkswagenのフレーズで音声コマンドを受け付ける音声認識技術を改善した新型Golfを発売しました。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場のセグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • 車種別
    • ICエンジン
    • 電気自動車
  • 車両価格
    • エコノミー車
    • 中価格帯の車
    • 高級車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Apple Inc.
    • Lumenvox
    • iNAGO Corporation
    • Alphabet Inc.
    • Harman Corporation
    • Nuance Communications Inc.
    • Sensory Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69770

The Automotive Voice Recognition System Market was valued at USD 2.01 Billion in 2021, and it is expected to reach USD 3.51 Billion by 2027, registering a CAGR of around 8.07% during the forecast period, 2022-2027.

When the COVID-19 pandemic happened in 2020 the automotive voice recognition system industry was negatively affected due to the resulting manufacturing shutdowns, lockdowns, and trade restrictions. Furthermore, the effects of the pandemic on the automobile industry were amplified due to the fall in automotive production, a decline in automobile sales due to work-from-home routines, and traveling restrictions coupled with a lack of labor.

Since automotive manufacturers have resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover during the forecast market. Furthermore, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry.

Over the long term, increasing number of automobile production and sales, increased income level of consumers in most parts of the world which is allowing them to spend more on comfort and luxury services, development of infotainment and technology services to provide safety and comfort to the driver as well as preference of young customers for automobiles equipped with latest connectivity and AI features are some of the factors which are expected to drive the market during the forecast period. The number of models offered with voice recognition capabilities is very limited which may impact the growth of the market in the future.

Key players in the market are expanding their services by tying up with major automobile OEMs to integrate their voice recognition technologies in the OEMs' vehicles . For instance, in September 2022, BMW Group announced that they have selected Cerence Inc., a Microsoft Corp. subsidiary to develop a new voice and AI powered voice assistant to be integrated in the latest version of BMW Intelligent Personal Assistant (IPA) which would be available in new BMW 7 Series and BMW i7. Also in March 2022, Volkswagen AG selected Cerence Inc., a Microsoft Corp. subsidiary to integrate voice conversational and AI technologies in its new infotainment system which will debut in the new VW Golf GTi 8.

Asia-Pacific is the dominant market due to large sales of connected vehicles, willingness on the part of young automobile buyers to opt for latest conectivity features like voice rcognition technology and large prescence of automobile OEMs. Europe and North America are the next largest markets because of the close affinity of car buyers with new age technologies like voice recognition and high sales of connected vehicles.

Key Market Trends

Increasing Demand for Vehicle Connectivity and Safety is Aiding the Market Growth

Today young customers looking to buy a car attach more significance to the connectivity features than the mechanical specifications of the vehicle because they demand driving comfort and convenience more than the outright power or torque figures. This trend is increasingly observed in markets like Europe and Asia-Pacific which has led to an increase in the demand for features like in-vehicle voice recognition systems. For instance, in 2021 over 13 million passenger vehicles sold in China featured a voice recognition system. This is a Year on Year increase of 13% over 2020.

Customers are increasingly buying connected and autonomous vehicles for the increased assurance of the safety these types of vehicles have on offer. Both connected as well as autonomous have voice recognition technology as a standard feature. Voice recognition systems have been seen to reduce the number of vehicle accidents since they free the drivers from basic, routine tasks so that the drivers can fully concentrate on driving.

Another trend in the markets like India is launching of vehicles featuring voice recognition technologies that support vernacular languages. For instance, the new Hyundai Venue compact SUV launched in India features a voice recognition system which supports 10 Indian languages , in addition to English and Hindi. By vehicle type mid price vehicles dominated the market because the voice recognition technologies which were earlier available in luxury vehicles are now being increasingly offered in mid price vehicles. For instance, Honda Motor Corp. launched fifth generation City in India equipped with Google's Voice Assistant technology.

Thus increasing sales of connected and autonomous vehicles, trend towards greater vehcile safety and availability of voice recognition systems in mid priced vehicles like family sedans and compact SUVs are some of the factors anticipated to drive the market in the forecast period.

Asia-Pacific Region Anticipated to Dominate the Market During Forecast Period

The Asia -Pacific region expected to be dominant market followed by North America and Europe. Asia -Pacific is a huge market for passenger vehicles. India and China are some of the largest markets for passenger vehicles in the world which contribute to almost 30% of the worldwide passenger vehicle sales thus making Asia-Pacific the most lucrative market for automotive voice recognition systems.

The majority of the vehicles sold in markets like China and South Korea are connected and feature some kind of voice recognition capabilities. For instance, in 2021 68% of the new passenger vehicles sold in China featured voice recognition systems. Thus the high prevalence of connected vehicles in new vehicle sales in markets like China makes Asia-pacific the most dominant region for automotive voice recognition systems.

Europe and North America are also major markets due to the large presence of voice recognition technology developers and the rising sales of connected vehicles in these geographies. Thus, with companies coming up with new innovations in this segment, the market for automotive voice rcognition systems is expected to grow over the forecast period for the commercial vehicles segment. For instance

  • In September 2022, Chevrolet launched new Seeker compact SUV in China featuring Xiaoxue operating system with built-in voice recognition technology.
  • In May 2022, Lexus premiered its new UX compact crossover in Japan. The vehicle comes with a voice recognition system which can be used to on/off the airconditioning system and music in the vehicle.

Competitive Landscape

The automotive voice recognition system is highly consolidated. The market is characterized by the presence of considerably large players who have entered into collaborations with major automotive OEMs. These players also engage in joint ventures, mergers and acquisitions, new product launches, and product development to expand their brand portfolios and cement their market positions.

Some of the major players dominating the global market are Apple Inc. Alphabet Inc., Microsoft Corp., Sensory AI Inc., and VoiceBox Technologies Corp. Key players are launching new products and entering into collaborations with automotive OEMs to secure their market position and stay ahead of the market curve. For instance,

  • In February 2022, Pioneer Corporation introduced Promatix AI its new dedicated platform for mobility which enables functions like search and control through voice commands.
  • In December 2021, Volkswagen AG launched new Golf with improved voice recognition technology which will accept voice commands with Hello Volkswagen phrase.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (MARKET VALUE IN USD BILLION)

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 IC Engine
    • 5.1.2 Electric
  • 5.2 Vehicle Price
    • 5.2.1 Economy Vehicles
    • 5.2.2 Mid-Priced Vehicles
    • 5.2.3 Luxury Vehicles
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 United Arab Emirates
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Microsoft Corporation
    • 6.2.2 Apple Inc.
    • 6.2.3 Lumenvox
    • 6.2.4 iNAGO Corporation
    • 6.2.5 Alphabet Inc.
    • 6.2.6 Harman Corporation
    • 6.2.7 Nuance Communications Inc.
    • 6.2.8 Sensory Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS