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市場調査レポート
商品コード
1440079

ドライビングシミュレーター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Driving Simulator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 111 Pages | 納期: 2~3営業日

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ドライビングシミュレーター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ドライビングシミュレーターの市場規模は、2024年に6億7,797万米ドルと推定され、2029年までに8億7,646万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.27%のCAGRで成長します。

ドライビングシミュレーター- マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックの発生とその後のロックダウン(あらゆる制限が続く)により、ドライビングシミュレーター市場は衰退を目の当たりにしました。他の業界と同様に、パンデミックはドライビングシミュレーター市場にも悪影響を及ぼしました。大きな市場シェアを持つ主要国はパンデミックによる悪影響を受けており、運転シミュレーターの設置が減少しています。しかし、経済が徐々に正常な状態に戻るにつれて、市場はペースを上げており、予測期間中にプラスの成長が見込まれています。

自動車の技術は日々進歩しており、安全機能に対するニーズも高まっています。ほとんどの事故は、人的ミスや運転技術の不足などが原因で発生します。そのような状況を回避するには、リアルタイム環境を人工的に作成し、バーチャルで ドライバーの技術を向上させる最適な方法であるドライビングシミュレーターが最適です。このシステムは、ドライバーが制御された方法で状況を管理するのに役立ちます。したがって、ドライビングシミュレーターはより効率的であり、安全性が大幅に向上します。

仮想環境での製品設計のテストと分析に役立つため、鉄道、航空、海洋、防衛、自動車の分野で運転シミュレーターと分析テクノロジーの導入が増加しています。特に自動車分野では、ほとんどの国で車両の安全性を向上させるための新しい法律が制定されており、小型および中型自動車の先進安全機能に対する需要が一貫して増加しています。さらに、安全性と環境に関する規制がますます厳しくなっているため、メーカーや当局はトレーニング用に革新的な設計の運転シミュレーターへの投資を余儀なくされています。これにより、新しい車両の先進機能の研究開発コストが大幅に削減されます。

シミュレータは、新しい車両の開発とテストの重要な側面の1つです。シミュレーターの結果は、エンジニアがプロトタイプを構築し、トラック上で車両をテストする際に仮想シミュレーションを実行することで、重要な決定を下すのに役立ちます。

さらに、自動車部品の電動化、半自動運転車および自動運転車の出現、自動車業界におけるテクノロジー企業の影響力の増大も、ドライビングシミュレーター市場の成長要因となっています。自動車業界は自動運転車に向かって進んでいます。

ほとんどの自動車メーカーは、シミュレーターなしでは不可能な自動運転車技術に取り組んでおり、将来的には、新しいプレーヤーが自動運転車の分野に参入する可能性があり、それが予測期間の市場の成長を促進する可能性があります。大手自動車メーカー、テクノロジー大手、専門新興企業は、過去5年間で自動運転車(AV)技術の開発に500億米ドル以上を投資しており、その資金の70%は自動車業界以外から来ています。同時に、公的当局は、AVが潜在的に大きな経済的および社会的利益をもたらすことを認識しています。

ドライビングシミュレータ市場動向

自動運転車は市場の成長エンジンとして機能する

自動運転車メーカーは、自動運転車を公道に導入する際の安全性の問題に懸命に取り組んでいます。これらの関係者は、自動運転車は人間のドライバーよりもはるかに安全なドライバーになると信じています。この規格により、既存のテスト設備の大幅な増加が必要になります。

しかし、近年、実際の道路での自動運転車のテストが拡大する一方、自動運転車には大量のデータ収集と処理が必要となるため、自動運転車に対する安全性への懸念が市場企業に自動運転車のシミュレーターテストに取り組むよう促しています。データは、IoTに接続された自動車間で共有され、クラウドシステムにワイヤレスで転送されて検査され、自動化の改善に活用されます。

いくつかの主要な市場企業は、かなり高い安全性評価を備えた自動運転車が路上でリリースされるように、自動運転車用のテストシミュレーションシステムとソフトウェアの開発に多額の投資を行っています。例えば、

最新のCommunicAsia 2022見本市で、自動運転車のシミュレーション技術を開発する韓国企業MORAIは、「本物の自動運転車運転シミュレータ」であるMORAI SIM Driveをデモしました。 MORAIは、自律走行車および自律システムとして、シミュレーションツールとソリューションを開発しています。

自動運転車用リアルドライビングシミュレーター「MORAI SIM Drive」は、自動運転車の検証とシミュレーション環境、センサーデータ、実物を忠実に再現した車両モデルを提供します。 MORAI SIM Driveは仮想環境の構築を自動化し、HDマップと高性能3Dグラフィックエンジン(Unity)により正確なネットワーク表現を提供します。

自動運転車には膨大なデータの収集と処理が必要となるため、自動車メーカーは自動運転車技術に多額の投資を行っており、最高の自動運転車を開発するためにパートナーシップを結んでいます。データ全体はIoTに接続された車両間で共有され、クラウドシステムにワイヤレスでアップロードされて分析され、自動化の改善に使用されます。

  • 2021年 12月、ホンダ R&D Coは、最新の高度なDelta S3 DILシミュレーターを試運転した後、Ansible Motionとの長期関係を延長しました。より広い動作スペースと増加したダイナミックレンジを備えた多用途シミュレータにより、サクラエンジニアリング施設で将来の道路車両およびレース車両とその関連技術の効率的な開発が可能になります。
  • 2021年 3月、ボルボグループは、自動運転商用車および機械の意思決定システムを共同開発するためにNVIDIAと契約を締結しました。トレーニング、シミュレーション、車載コンピューティングにNVIDIAのエンドツーエンドの人工知能プラットフォームを活用し、その結果得られるシステムは、公道や高速道路での完全自動運転を安全に処理できるように設計されることが期待されています。
  • 2021年1月、ゼネラルモーターズは自動運転車の商用化を加速するためにマイクロソフトと長期的な戦略的関係を結んだと発表しました。両社は、ソフトウェアおよびハードウェアエンジニアリングの卓越性、クラウドコンピューティング能力、製造ノウハウ、パートナーエコシステムを結集して、輸送を変革することが期待されています。

OEMは間もなく自動運転に焦点を当て、その後の電気自動車の成長により、特に市場で活動するOEMによるテストと調査用のドライビングシミュレータの需要が高まることが予想されます。

欧州が市場をリードすると予想される

欧州はドイツが主導しており、世界で最も技術的に優れた市場の一つです。この地域では、衝突検知、車線逸脱警報、アダプティブクルーズコントロールなどのADAS(先進運転支援システム)を備えたレベル2およびレベル3の自動運転車が急速に成長しています。

ドライバーインストラクターアカデミーからレーストラックに至るまで、ドライビングシミュレーターは、ドライバーやレーサーのトレーニング教育における戦略的ツールとしてますます使用されています。さらに、ドライビングシミュレータは、乗り心地とハンドリング、NVH(騒音、振動、ハーシュネス)、ヒューマンマシンインターフェイス、およびループ内のハードウェアを評価するために導入され、車両開発プロセス全体のイノベーションの速度を加速することを期待しています。物理的なプロトタイプの数、開発時間とコストを削減します。

ドイツのドライビングシミュレータ市場は、公益事業パートナーによるさまざまな投資や購入により活況を呈しています。例えば、

  • 2022年 4月、シミュレーションおよびドライビングシミュレーターの開発会社VI-gradeは、同社のDiM250ダイナミックシミュレーターの拡張バージョンが長年の顧客であるホンダに採用されたと発表しました。ホンダが新たに買収したDiMは、ホンダグループ内で2番目のVIグレードダイナミックシミュレータであり、同社の研究開発拠点はドイツのオッフェンバッハにあり、2018年以来車両の開発とテストにはDiM250シミュレータのバージョンを使用しています。
  • ボッシュは2022年2月に、自動運転とシミュレーション用の高解像度マップを開発するアトラテックを買収することで、自動運転の専門知識を拡大し、市場での地位を強化する可能性があります。

いくつかのユーティリティプラットフォームや企業は、ドライビングシミュレータの高度な準備を理解しており、高度で信頼性の高い刺激ソリューションを考案するための調査と技術に積極的に投資しています。例えば:

  • 2022年 5月、フランスに本拠を置くタレスは、スイスのRUAGシミュレーションアンドトレーニング(RUAG S&T)の買収を完了しました。 RUAG Simulation and Training(RUAG S&T)の従業員500名全員が、約900名を雇用するタレスに異動しました。タレスは現在、Uniwestがユーザーに提供する軍事用シミュレーションとトレーニングの開発と供給における欧州の大手企業の1つです。 RUAG S&Tは昨年、約9,000万ユーロ(9,450万米ドル)の売上を上げました。

タレスは、今回の統合により、ヘリコプターや軍用機ソリューションの専門知識を維持しながら、陸上市場での事業展開が拡大すると主張しています。この買収により、アラブ首長国連邦とオーストラリアでの存在感を拡大しながら、フランス、スイス、ドイツ、英国での現地拠点を強化することも可能になります。

ドイツにおける運転シミュレーターのこれらの進行中の開発と購入を考慮すると、その需要は予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。

ドライビングシミュレータ業界の概要

ドライビングシミュレータ市場は、既存の大手企業や新興企業を含む複数のアクティブなプレーヤーの存在によって支配されています。市場の主要なプレーヤーには、Cruden BV、AutoSim AS、AVSimulation、Ansible Motionなどがあります。公益事業パートナーやOEMは、車両テストと路上ダイナミクスのための高度なドライビングシミュレータ技術の開発に多額の投資を行っています。プレイヤーは同じために戦略的同盟を結んでいます。例えば:

  • 2022年 9月、AB Dynamics PLCは、世界の自動車市場への高度なシミュレーターの大手プロバイダーであるAnsible Motion Limitedを買収しました。この買収は総額3,120万ポンドで行われると発表されており、その内訳は初期対価1,920万ポンドと、一定のパフォーマンス基準を満たすことを条件とした支払い1,200万ポンドです。
  • 2022年 6月、香港の調査機関であるWIMIホログラムアカデミーは、車両駆動システムにおける仮想現実技術に対する継続的な需要を促進するために、ホログラフィックサイエンスイノベーションセンターと緊密に連携して取り組んでいることを発表しました。
  • 2022年 5月、Ansible Motionは、製品版Deltaシリーズ S3ドライバーインザループ(DIL)シミュレーターのすべての仕様を発表しました。これは、新たな電動化動向、自律性、運転支援、HMIや車両ダイナミクスなどを可能にするために必要なテクノロジーを検証することを目的としています。
  • 2021年 7月、英国のDynisma Ltdは、新しい高度なドライビングシミュレーターのリリースを発表しました。これらのDynismaモーションジェネレーター(DMG)は、自動車メーカーやサプライヤーが先進的な車両の開発とテストを行うために特別に設計されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 用途タイプ別
    • トレーニング
    • 試験と調査
  • シミュレータタイプ別
    • コンパクトシミュレーター
    • 本格的シミュレーター
    • 高度シミュレータ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アラブ首長国連邦
      • 他の国々

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • AutoSim AS
    • AVSimulation
    • VI-grade GmbH
    • Ansible Motion Ltd
    • Cruden BV
    • Tecknotrove Simulator System Pvt. Ltd
    • IPG Automotive GmbH
    • AB Dynamics PLC
    • Virage Simulation
    • XPI Simulation
    • FAAC Incorporated

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69741

The Driving Simulator Market size is estimated at USD 677.97 million in 2024, and is expected to reach USD 876.46 million by 2029, growing at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2024-2029).

Driving Simulator - Market

Due to the COVID-19 pandemic outbreak and the subsequent lockdowns (with all the restrictions followed), the driver simulator market witnessed a decline. Like any other industry, the pandemic showed a negative impact on the driving simulator market as well. Major countries with a large market share are negatively impacted by the pandemic, reducing the installation of driving simulators. However, as the economies slowly returned to a state of normalcy, the market is picking up pace and is expected to grow positively during the forecast period.

As technologies in automobiles are improving day by day, there is also a significant need for safety features in them. Most accidents happen due to human errors, lack of driving skills, etc. To avoid such situations, driving simulators are the best way to enhance driver skills virtually, where a real-time environment is created artificially. This system helps the driver in managing the situation in a controlled manner. Thus, a driving simulator is more efficient and improves safety to a great extent.

The adoption of driving simulators and analysis technology has experienced an increase in the railways, aviation, marine, defense, and automotive sectors, as it helps in testing and analyzing the designs of products in a virtual environment. Especially in the automobile sector, there is a consistent increase in the demand for advanced safety features in compact and mid-sized automobiles, as most countries are bringing in new laws to improve vehicular safety. Moreover, increasing stringency of safety and environmental regulations has compelled manufacturers and authorities to invest in driving simulators with innovative designs for training. This drastically decreases the research and development cost of the advanced features in a new vehicle.

Simulators are one of the crucial aspects of the development and testing of new vehicles. The simulator's result helps engineers make important decisions by running virtual simulations while building the prototype and testing the vehicle on the track.

Additionally, the electrification of automotive components, the advent of semi-autonomous and autonomous vehicles, and the increasing influence of technology companies in the automotive industry are growth factors for the driving simulator market. The automotive industry is heading toward autonomous vehicles.

Most vehicle manufacturers are working on autonomous vehicle technology, which is not possible without simulators, and in the future, new players are likely to enter the field of autonomous vehicles, which may drive market growth in the forecast period. Major automaker companies, technology giants, and specialist start-ups have invested more than USD 50 billion over the past five years to develop autonomous vehicle (AV) technology, with 70% of the money coming from other than the automotive industry. At the same time, public authorities see that AVs offer substantial potential economic and social benefits.

Driving Simulator Market Trends

Autonomous Vehicle Acts as a Growth Engine for the Market

Autonomous vehicle makers are working hard to address the issue of autonomous vehicle safety when they are deployed on public roads. These players believe that autonomous vehicles will be far safer drivers than human drivers. This standard necessitates a large increase in existing testing installations.

However, while testing of driverless vehicles on actual roads has expanded in recent years, safety worries about autonomous vehicles are prompting market firms to engage in simulator testing for autonomous vehicles, as autonomous vehicles require a massive amount of data collection and processing. The data is shared among IoT-connected automobiles and wirelessly transferred to a cloud system to be examined and utilized to improve automation.

Several key market companies are substantially investing in the development of testing simulation systems and software for autonomous cars for these vehicles to be released on the road with considerably higher safety ratings. For instance,

At the most recent CommunicAsia 2022 trade show, MORAI, a Korean company that creates simulation technology for autonomous vehicles, demonstrated its MORAI SIM Drive, a "true-to-life autonomous vehicle driving simulator.' As an autonomous vehicle and autonomous system, MORAI develops simulation tools and solutions.

The realistic driving simulator for autonomous vehicles, MORAI SIM Drive, can verify autonomous vehicles and offer simulation environments, sensor data, and vehicle models that are exact replicas of the real thing. MORAI SIM Drive automates building virtual environment and offers accurate network representation with HD map and a high-performance 3D graphic engine (Unity).

Vehicle manufacturers are investing heavily in autonomous car technology and entering partnerships to develop the best autonomous vehicle, as autonomous vehicles require enormous data collecting and processing. The entire data is shared between IoT-connected cars and uploaded wirelessly to a cloud system to be analyzed and used to improve automation.

  • In December 2021, Honda R&D Co. extended its long-term relationship with Ansible Motion after commissioning the latest advanced Delta S3 DIL simulator. With its larger motion space and increased dynamic range, the versatile simulator would enable the efficient development of future road and race vehicles and their associated technologies at its Sakura engineering facility.
  • In March 2021, Volvo Group signed an agreement with NVIDIA to jointly develop the decision-making system of autonomous commercial vehicles and machines. Utilizing NVIDIA's end-to-end artificial intelligence platform for training, simulation, and in-vehicle computing, the resulting system is expected to be designed to handle fully autonomous driving on public roads and highways safely.
  • In January 2021, General Motors announced they had entered a long-term strategic relationship with Microsoft to accelerate the commercialization of self-driving vehicles. The companies are expected to bring together their software and hardware engineering excellence, cloud computing capabilities, manufacturing know-how, and partner ecosystem to transform transportation.

With OEM's focus on automated driving soon and subsequent growth of electric vehicles is anticipated to drive the demand for driving simulators, especially for testing and research by the OEMs operating in the market.

Europe is Expected to Lead the Market

Europe is led by Germany, one of the global most technologically superior markets. There is rapid growth for Level 2 and Level 3 autonomous cars in this region, equipped with advanced driver assistance systems like collision detection, lane departure warning, and adaptive cruise control.

From driver instructor academies to the race track, driving simulators are increasingly used as strategic tools in training education for drivers and racers. Moreover, the driving simulator will be deployed to assess ride and handling, NVH (Noise, Vibration, and Harshness), human-machine interface, and hardware in the loop in the hope of accelerating the rate of innovation in the overall vehicle development process while reducing the number of physical prototypes, and development time and costs.

The German driving simulator market is booming due to various investments and purchases ensured by utility partners. For instance,

  • In April 2022, Simulation and driving simulator developer VI-grade announced that an extended version of its DiM250 Dynamic simulator had been adopted by long-standing customer Honda. Honda's newly acquired DiM is the second VI-grade Dynamic simulator within the Honda Group, with the company's R&D site in Offenbach, Germany, relying on a version of the DiM250 simulator for vehicle development and testing since 2018.
  • In February 2022, Bosch could expand its expertise in automated driving and strengthen its market position by acquiring Atlatec, a developer of high-definition maps for autonomous driving and simulation.

Several utility platforms and companies understand the deep readiness of driving simulators and thus actively invest in research and technologies to come up with advanced and reliable stimulation solutions. For instance:

  • In May 2022, Thales, based in France, completed its acquisition of Switzerland's RUAG Simulation and Training (RUAG S&T). All 500 RUAG Simulation and Training (RUAG S&T) employees have transferred to Thales, which employs approximately 900 people. Thales is now one of Europe's leading companies in the development and supply of simulation and training for the military, as brought to users by Uniwest. RUAG S&T made around EUR90 million (US$94.5 million) in sales last year.

Thales claims that the consolidation will expand its footprint in the land market while maintaining its expertise in helicopters and military aircraft solutions. This acquisition also allows it to strengthen its local footprint in France, Switzerland, Germany, and the United Kingdom, while expanding its presence in the United Arab Emirates and Australia.

Considering these ongoing developments and purchases for driving simulators in Germany, demand for the same is expected to witness a high growth rate during the forecast period.

Driving Simulator Industry Overview

The driving simulator market is dominated by several active players' presence, which includes major existing companies and new startups. Some of the major players in the market are Cruden BV, AutoSim AS, AVSimulation, and Ansible Motion. utility partners and OEMs are heavily investing in developing advanced driving simulator technology for their vehicle testing and its on-road dynamics. Players are carrying strategic alliances for the same. For instance:

  • In September 2022, AB Dynamics PLC acquired Ansible Motion Limited, a leading provider of advanced simulators to the global automotive market. The acquisition was announced for a total fee of Pound 31.2 Million, which comprises a Pound 19.2 Million initial consideration and a Pound 12 Million payment subject to meeting certain performance criteria.
  • In June 2022, WIMI Hologram Academy, which is a research institute in Hong Kong, announced that it is deeply working in close partnership with Holographic Science Innovation Center in order to felicitate the ongoing demand for virtual reality technology in vehicle driving systems.
  • In May 2022, Ansible Motion unveiled all the specifications for the production Delta series S3 Driver-in-the-Loop (DIL) simulator, which is intended to validate the technologies required to enable the emerging electrification trends, autonomy, driver assistance, as well as HMI and vehicle dynamics.
  • In July 2021, Dynisma Ltd of the United Kingdom announced the release of its new advanced driving simulators. These Dynisma Motion Generators (DMGs) were specifically designed for automotive manufacturers and suppliers for advanced vehicle development and testing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD Million)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Car
    • 5.1.2 Commercial Vehicle
  • 5.2 By Application Type
    • 5.2.1 Training
    • 5.2.2 Testing and Research
  • 5.3 By Simulator Type
    • 5.3.1 Compact Simulator
    • 5.3.2 Full-scale Simulator
    • 5.3.3 Advanced Simulator
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 United Arab Emirates
      • 5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 AutoSim AS
    • 6.2.2 AVSimulation
    • 6.2.3 VI-grade GmbH
    • 6.2.4 Ansible Motion Ltd
    • 6.2.5 Cruden BV
    • 6.2.6 Tecknotrove Simulator System Pvt. Ltd
    • 6.2.7 IPG Automotive GmbH
    • 6.2.8 AB Dynamics PLC
    • 6.2.9 Virage Simulation
    • 6.2.10 XPI Simulation
    • 6.2.11 FAAC Incorporated

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS