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市場調査レポート
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ハイパーループテクノロジー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hyperloop Technology Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハイパーループテクノロジー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハイパーループテクノロジー市場は、現在10億8000万米ドルと評価されており、予測期間中にCAGR40.45%以上で76億8000万米ドルに達すると予測されています。

ハイパーループは、高速移動に対する需要の高まりに持続可能なソリューションを提供し、輸送における課題の高まりを緩和する可能性を持っています。ハイパーループは、密閉された部分真空チューブ内で動作するカプセル状の車両を使用した、超高速の固定ガイドウェイ、都市間地上輸送のコンセプトです。現段階ではまだ実証されていませんが、ジャーナリスト、投資家、エンジニアリング会社、政府機関などから大きな関心を集めています。

世界中の政府が厳しい排ガス規制を実施している中、ハイパーループは世界中の先進国で公害を減らすための代替ソリューションとして採用されることが期待されています。また、ハイパーループは、交通渋滞や通勤時の時間ロスといった問題を解決することが期待されています。ハイパーループは、太陽エネルギーを利用するため、自動車の排出ガスを効果的に削減することができます。

ハイパーループのさまざまな推進者は、ハイパーループが完全に太陽光技術で動くという考えを大々的に打ち出しています。確かに飛行機での移動はそうではないが、磁気浮上式鉄道もHSRも電気で動くので、望めば太陽エネルギーで動く可能性があります。ハイパーループの運行にどれだけのエネルギーが必要かは不明だが、ほとんどのルートで、乗客1マイルあたりのエネルギー効率は航空輸送の2~3倍になると思われます。

アイサパシフィック地域は、長期的にはハイパーループが導入される可能性が高いと考えられています。これは、ハイパーループのコンセプトに対する投資と政府の傾倒の高まりによるものです。

ハイパーループテクノロジー市場の動向

効率的な輸送手段への需要

世界各地で、高速鉄道網の需要が急速に高まっています。これは、移動時間や移動中の快適性に関する乗客の関心が高まっていることに起因しています。また、ハイパーループの登場により、消費者セグメントのいくつかの課題は、長期的な展望の中ではるかに容易になるであろう。

ハイパーループは、密閉された部分真空チューブ内で動作するカプセル状の車両を使用した、超高速、固定ガイドウェイ、都市間地上輸送のコンセプトです。しかし、ハイパーループはまだ黎明期であるが、世界中の投資家、技術開発企業、政府などがこの技術に大きな関心を寄せています。ハイパーループが提案する速度(最高時速720~760マイル、平均時速600マイル)は、確かに他のどの交通手段よりも速く、二酸化炭素を排出しないため、実現できれば、世界中の渋滞や公害に関する多くの問題を解決できると予想されています。

そのため、先進国や途上国の政府は、ハイパーループ輸送技術の自国での実証実験や、線路の建設に着手しています。

現在、ハイパーループテクノロジーの開発を進めているHyperloop Transportation Technologies(HTT)社は、フランス・トゥールーズで初の本格的な輸送システムの建設を開始しました。同社は、真空中を時速約760マイルで走行する低圧チューブトレインを用いた高速都市間輸送機の開発を目指しています。

ハイパーループに関連する欧州のさまざまなプロジェクトが、欧州委員会から資金援助を受けています。例えば、欧州委員会は、ハイパーループ側の技術を港湾用途に展開するEureka Eurostarsプロジェクトに資金援助しています。

英国は、ハイパーループシステムを実現する上で非常に大きな可能性を持っています。というのも、ロンドンは混雑した都市で、毎営業日に100万人以上がロンドン中心部を移動し、日中の人口が6倍に増えているからです。

ハイパーループは、道路もレールも走らない全く新しいシステムであるため、安全な運行を確保するための連邦政府の役割に関する斬新な問題を提起する可能性があります。このため、各社は輸送の安全性により多くの時間と資金を投入しています。政府からの支援も増え、ハイパーループの標準化を目指す企業も集まってきています。そのひとつが、Hardtが始めた「欧州ハイパーループ・プログラム」です。その目的は、ハイパーループ企業や共同開発パートナーと協力して共通の標準化ロードマップを作成し、研究開発を通じてハイパーループのコストを下げ、開発した技術をテストして展示し、商業化を可能にすることです。

これらの要因とエネルギー効率の高い輸送への懸念の高まりを考慮すると、ハイパーループテクノロジーへの需要は予測期間中に拡大するものと思われます。

アジア太平洋地域がハイパーループテクノロジー市場をリードすると予想される

アジア太平洋地域は、ハイパーループテクノロジー市場を世界的にリードしていくと思われます。Hyperloop TechnologiesとHyperloop Transportation Technologiesは、最初のハイパーループが米国外に建設されると述べています。競合する2社は、政府の支援策や官僚主義が最小限であることから、英国、シンガポール-クアラルンプール、中東をハイパーループの建設候補地として選んでいます。

中国は、交通網を急速に拡大し、貨物輸送に関わるコストを下げようとしています。発展途上国である中国は、GDPの約15%を物流に費やしており、平均で10%~12%程度である欧米と比較すると無能であると言えます。ハイパーループテクノロジーは、従来の道路や鉄道の輸送にかかる時間の何分の一かの時間で貨物を輸送することができます。例えば、こんな感じです。

  • 2022年10月、中国はフルスケールかつ全工程を統合した初のハイパーループプロジェクトの実験に成功しました。これは、時速80マイルで走行する中国の磁気浮上式鉄道に続くものです。テストは、特に中国北部の山西省でテストを構築されている2キロメートル長い大同線で行われました。予備テストが成功した後、実験室は今60キロメートル長く、3つのセクションで終了するフルスケールのテストトラックを造り始めるでしょう。さらに、時速621マイルでの列車走行試験も可能になる予定です。

さらに、インドでもハイパーループの国内導入に向けた重要な姿勢が描かれています。インド政府は、移動時間を短縮し、市民に快適な旅行を提供するために、ハイパーループの建設に向けた重要な措置を講じています。例えば、次のようなことです。

  • 2022年11月、NITI Ayogは、インドにおけるハイパーループテクノロジーの技術と商業化に関する徹底的なフィージビリティを実行するために作られた最終報告書の閉鎖を発表しました。このハイパーループテクノロジーでは、空気抵抗を最小限に抑え、時速1,200kmで走行可能なポッド付き高速密閉チューブを政府が建設する予定です。

このように、アジア太平洋地域のハイパーループテクノロジーに対する需要は、予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。

ハイパーループテクノロジー市場の競合企業分析

世界のハイパーループテクノロジー市場における潜在的な主要企業には、ハイパーループ・トランスポーテーション・テクノロジーズ、ハイパーループ・ワン、スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ・コーポレーション、トランスポッド・インクなどがあります。市場は、スタートアップ企業との提携、土地の利用可能性、世界各国の政府の関心などの要因によって大きく左右されます。

  • 2022年3月、英国のBroughton Capital Groupは、China-East Resources Import &Export Co.と共同で、エドモントン-カルガリー間のトランスポッドラインの開発を加速するために、それぞれ5億5000万米ドルの融資とマスターEPC手配に基本合意しました。
  • 2021年9月、ブラジルのリオグランデ・ド・スル州でフィージビリティスタディを実施。提案された設計は、ポルト・アレグレ、およびカシアス・ド・スルの大都市圏を結ぶものです。137kmを乗客を乗せて20分以内(車で2時間)に走行し、最高時速835kmを達成することが可能です。このプロジェクトの総費用は77億米ドルと見積もられています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • 成分タイプ別
    • カプセル
    • チューブ
    • 推進システム
    • その他システムタイプ(通信システム、圧力維持システムなど)
  • 車両タイプ別
    • 旅客機
    • 貨物/貨物輸送
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 中東
      • 南米

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア/ポジショニング
  • 企業プロファイル
    • Hyperloop Transportation Technologies
    • Virgin Hyperloop
    • Transpod Inc.
    • Dinclix GroundWorks
    • Hardt Global Mobility
    • Zeleros Hyperloop
    • Arrivo Corporation
    • Nevomo
    • The Boring Company(SpaceX)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64118

The Hyperloop Technology Market is valued at USD 1.08 billion currently, and it is anticipated to reach USD 7.68 billion, with a CAGR of more than 40.45% over the forecast period.

The hyperloop has the potential to provide a sustainable solution to the growing demand for high-speed travel and alleviate the rising challenges in transportation. Hyperloop is a concept for very high-speed, fixed-guideway, intercity surface transportation, using capsule-like vehicles that operate in sealed partial-vacuum tubes. At this stage, the technology is unproven, but it has elicited a great deal of interest from journalists, investors, engineering firms, and government organizations.

With governments across the world implementing stringent emission norms, the hyperloop is expected to be adapted as an alternative solution to reduce pollution in developed countries across the world. Hyperloop is also expected to solve the problem of traffic congestion and the loss of time while commuting. Hyperloop can effectively reduce vehicle emissions as it uses solar energy.

The various hyperloop proponents make much of the idea that the hyperloop would be completely powered by solar technology. While that is certainly not true of air travel, both maglev and HSR are electrically powered and could be powered by solar, if desired. It is not clear how much energy would be needed to operate the hyperloop, but most routes would be two to three times more energy efficient than air travel per passenger mile.

Aisa-Pacific region is expted to hold high potential for witnessing hyperloop intergration over the longer term forecat period. This is attriuted rising investment and inclination of government towards concept of hyperloop.

Hyperloop Technology Market Trends

Demand for Efficient Mode of Transportation

Across the globe, demand for high-speed railway networks is quickly taking up steps. This is attributed to increased passenger concerns regarding travel duration and increased comfort during the journey. In addition, with the inception of the hyperloop, several consumer segment challenges would become much easier during the longer-term perspective.

Hyperloop is a concept for very high-speed, fixed-guideway, intercity surface transportation, using capsule-like vehicles that operate in sealed partial-vacuum tubes. However, the hyperloop is at a nascent stage, but investors, technology-developing companies, and governments around the world are taking great interest in this technology. As Hyperloop's proposed speeds (maximum 720-760 mph and average of 600 mph) would indeed be faster than any other mode of transportation with no carbon emissions, if feasible, it is anticipated that it would solve many problems associated with congestion and pollution across the world.

As a result, the governments of developed and developing countries are testing the hyperloop transport technology in their countries and also has started building the tracks.

Hyperloop Transportation Technologies (HTT), a company that is currently developing hyperloop technology, has started building its first full-scale transportation system in Toulouse, France. The company aims to develop a high-speed intercity transporter using a low-pressure tube train that travels in a vacuum at a speed of about 760 miles per hour.

Different European projects related to the hyperloop have received funding from the European Commission. For instance, The commission has funded Eureka Eurostars projects to deploy hyperloop side technologies in port applications.

The United Kingdom shows tremendous potential for the implementation of a hyperloop system, as the country's current transportation systems are operating beyond capacity. This is because London is a congested city, with over one million people traveling across central London each working day, increasing its daytime population six times.

Hyperloop is an entirely new system that runs on neither roads nor rails, it may present novel issues related to the Federal role in ensuring safe operation. Due to this move, the companies are investing more time and money in safety features of transport. With increasing support from the government, companies are coming together to standardize the hyperloop. One such example is the European Hyperloop Program initiated by Hardt. Its objective is to collaborate with hyperloop companies and co-developing partners in a common standardization roadmap, to bring down the costs of hyperloop through R&D, and to test and display the developed technologies to allow its commercialization.

Considering these factors and rising concerns of energy efficient transportation, demand for hyperloop technology is expted to evelated during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to Lead the Hyperloop Technology Market

Asia-Pacific is likely to lead the hyperloop technology market globally. Hyperloop Technologies and Hyperloop Transportation Technologies say that the first hyperloop will be built outside the USA. Two competitors have chosen the United Kingdom, Singapore-Kuala Lumpur, or Middle-East as their possible sites for the hyperloop due to supportive government initiatives and minimal bureaucracy.

China is expanding its transportation network rapidly and trying to bring down the costs related to freight hauling. Being a developing country, China spends about 15% of its GDP on logistics, which makes it incompetent compared to the West, where the average stands at around 10%-12% of the GDP. Hyperloop technology can transport goods at a fraction of the time conventional road or rail transport takes. For instance,

  • In October 2022, China successfully tested its first hyperloop project which is a full-scale and full-process integrated test. This came after China's maglev train which ran at the speed of 80 miles per hour. The test was carried out at the 2 km long Datong line which is specifically constructed testing in the Shanxi province of North China. After the preliminary test was successful, the laboratory will now start building a full-scale test track that will be 60 km long and will be finished in three sections. In addition, the full-scale track will be completely enabled for train testing at rates of 621 miles per hour.

Further, India has also portrayed its significant stance for the adoption of hyperloop in the country. Indian government is also taking significant steps to construct a hyperloop in the country to reduce travel time and provide traveling comfort to the citizens. For instance,

  • In November 2022, NITI Ayog announced the closure of the finalized report which was made to run the thorough feasibility on technology and commercialization of hyperloop technology in India. Under this hyperloop technology, the government will construct a highspeed sealed tube with a pod that will experience minimal air resistance and can travel at a speed of 1,200 Km per hour.

Considering this development, demand for hyperloop technology in Asia-Pacific is expected to witness high growth rate over the forecast period.

Hyperloop Technology Market Competitor Analysis

Some of the potential key players in the global hyperloop technology market are Hyperloop Transportation Technologies, Hyperloop One, Space Exploration Technologies Corp., Transpod Inc., among others. The market is highly driven by factors like partnerships with start-ups, land availability, and governments' interest across the world.

  • In March 2022, UK-based Broughton Capital Group, in cooperation with China-East Resources Import & Export Co., agreed in principle to provide a combined USD 550 million finance and Master EPC arrangement, respectively, to accelerate the development of a TransPod Line between Edmonton and Calgary.
  • In September 2021, a feasibility study was conducted in Brazil's Rio Grande do Sul. The proposed design would connect the metropolitan regions of Porto Alegre, and Caxias do Sul. The 137km can be covered in less than 20 minutes (compared to two hours by car) with passengers and achieving maximum speeds of 835km/h. The total cost of this project is estimated to be USD 7.7 billion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Component Type
    • 5.1.1 Capsule
    • 5.1.2 Tube
    • 5.1.3 Propulsion System
    • 5.1.4 Other System Types ( Communication Systems, Pressure Maintenance Systems, Etc)
  • 5.2 By Carriage Type
    • 5.2.1 Passenger
    • 5.2.2 Cargo/Freight
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Middle-East
      • 5.3.4.2 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share/Positioning**
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Hyperloop Transportation Technologies
    • 6.2.2 Virgin Hyperloop
    • 6.2.3 Transpod Inc.
    • 6.2.4 Dinclix GroundWorks
    • 6.2.5 Hardt Global Mobility
    • 6.2.6 Zeleros Hyperloop
    • 6.2.7 Arrivo Corporation
    • 6.2.8 Nevomo
    • 6.2.9 The Boring Company (SpaceX)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS