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市場調査レポート
商品コード
1445553

ホームフレグランス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Home Fragrances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ホームフレグランス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホームフレグランスの市場規模は、2024年に136億米ドルと推定され、2029年までに170億米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.56%のCAGRで成長します。

ホームフレグランス-マーケット

主なハイライト

  • 消費者の支出能力の増加と、健康的で衛生的な生活スタイルに対する個人間の関心の高まりが、市場の成長を促進する重要な要因です。ソーシャルメディアプラットフォームとオンライン小売チャネルの普及の拡大も、 eコマースチャネルを通じたホームフレグランス製品の売上を押し上げる重要な要因です。視覚的に魅力的で快適な生活空間を作り出すことにますます注目が集まっているため、消費者は香りのキャンドルやディフューザーなどの高級室内装飾製品にお金を費やすようになりました。
  • 近年、ストレスの多いライフスタイルやメンタルヘルスの改善への関心の高まりにより、空気の質を改善し、快適な環境を作り出すことで気分を高揚させるアロマテラピー用のホームフレグランスディフューザーの需要が高まっています。
  • さらに、各メーカーは、個々の顧客の好みに応えるために、さまざまなデザイン、色、香り、素材の製品を提供しています。また、製品のパーソナライズや、オイルなどの天然成分で作られた見た目にも美しい製品の紹介にも注力しています。
  • 今日の消費者は、天然でクリーンな成分を使用した家庭用製品やトイレタリー製品により多くのお金を費やしたいと考えています。したがって、市場では、予測期間中にホームフレグランスの需要が増加すると予想されます。市場関係者も、より大きな市場シェアを獲得するために革新的な戦略を採用しています。
  • たとえば、2022年、インドに本拠を置く消費財会社Godrej Consumer Productsは、Godrej Aer Power Pocketと呼ばれるバスルーム用フレグランスについて、「If Bathrooms Could Talk」という新しいTVCキャンペーンを開始しました。 Creativeland Asiaがコンセプト化したTVCは、最先端のグラフィックスとアニメーション技術を使用して制作され、消費者の注意を引く魅力的な視覚的なものとなっています。

ホームフレグランス市場動向

インテリアに対する消費者の関心の高まり

  • キャンドルやディフューザーなどのホームフレグランス製品は、大切な感情的なニーズを満たし、悪臭をマスキングするなどの重要な機能的問題を解決するのに役立つため、消費者はその製品にますます支出するようになっています。さまざまなデザイン、色、香り、素材の商品があり、世界中のお客様の多様なニーズに応えています。
  • 近年、消費者は、製品に使用される成分の健康への影響についての意識の高まりにより、オーガニックおよび天然成分で作られた付加価値の高い室内装飾品に積極的にお金を費やすようになりました。ヴラムが発表した調査によると、2022年にベルギーのオーガニック製品への家計支出総額は8億9,200万ユーロから2021年には992ユーロに増加しました。
  • 特に若い成人の間で、精神的健康と幸福のためのアロマセラピーや家庭での自然療法の傾向が高まる中、香り付きキャンドルやディフューザーなどのカスタマイズされた室内装飾製品が世界中で絶大な人気を集めています。これらの製品は、気分を改善し、ストレスや不安を軽減し、リラクゼーションを促進し、睡眠を改善すると考えられています。 2022年のフィンランド統計局の調査によると、フィンランド人の16%が過去3か月間に化粧品や健康製品をオンラインで購入しました。オンラインで健康および美容製品を購入する人の最大の割合は25~44歳でした。
  • 製品メーカーや小売業者は、多くの場合、テクノロジーによる差別化、消費者動向の理解、持続可能な生産を実現するイノベーションに依存しています。また、感情的ニーズと機能的ニーズの両方を満たす消費者に評価される製品を提供するために、研究開発にも多額の投資を行っています。上記の要因は、今後数年間の市場の成長にプラスの影響を与える可能性があります。

北米が市場を独占

  • 北米は世界のホームフレグランス市場で最大の市場シェアを保持しています。さらに、米国はホームフレグランス製品の最大の市場の1つです。これは、個人の一人当たりの所得水準が高いことと、価値ある感情的ニーズを満たし、消費者の重大な機能的問題を解決するのに役立つ付加価値のある室内装飾への傾向に起因すると考えられます。
  • 香り付きキャンドル、ディフューザー、ルームスプレーなどのホームフレグランス製品は、全体の雰囲気を高め、家の装飾に個性的なタッチを加えるための、アクセスしやすく効果的な方法です。これらの製品はアロマセラピーにも使用されており、不安レベルの軽減、精神的ストレス、痛み、筋肉の緊張、疲労の軽減などの利点が主張されているため、特に若い成人の間で非常に受け入れられています。
  • これに加えて、家庭での自然療法によるメンタルヘルスとウェルネスへの注目の高まりが、この地域の市場の成長を促進しています。これとは別に、多忙なライフスタイルによりスパセラピーの嗜好が年々大幅に増加しており、革新的なホームフレグランスの需要が高まっています。国際スパ協会によると、2021年には米国にスパ施設が21,510か所あり、訪問者数は1億7,300万人でした。
  • 米国のスパ業界の平均収益は、2021年に約201億米ドルと推定されています。さらに、市場参加者は顧客ベースと市場シェアを拡大するために独自の戦略を採用しています。たとえば、クリスチャンディオールは2021年に、洗練されたフレグランス、キャンドル、石鹸のポートフォリオであるラコレクションプリヴェクリスチャンディオールを備えたカナダの電子ブティックを発表しました。

ホームフレグランス業界の概要

ホームフレグランス市場は競争が激しく、国内外の多くの企業が存在します。これらの企業は、世界のホームフレグランス市場で事業を展開し、競争力を獲得するための重要な戦略である地理的拡大、新製品の発売、合併と買収に焦点を当てています。主要市場企業としては、Reckitt Benckiser Group PLC、The Procter &Gamble Company、doTERRAInternational LLC、Newell Brands Inc.、Henkel AG &Coなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 多次元製品の採用
    • インテリアに対する消費者の関心の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境懸念の高まりと原材料価格の変動
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • スプレー
    • ディフューザー
    • 香り付きキャンドル
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア・スーパーマーケット
    • オンライン小売
    • その他の配布チャネル
  • カテゴリー
    • 質量
    • プレミアム
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • SC Johnson &Sons Inc.
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • The Procter &Gamble Company
    • Newell Brands Inc.
    • Godrej Group
    • Henkel AG &Co. Kgaa
    • Doterra International LLC
    • Now Health Group Inc.
    • Puzhen Life Co. Ltd
    • Bath &Body Works Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68815

The Home Fragrances Market size is estimated at USD 13.60 billion in 2024, and is expected to reach USD 17 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.56% during the forecast period (2024-2029).

Home Fragrances - Market

Key Highlights

  • The increasing spending capacity of consumers and the rising concerns among individuals about healthy and hygienic living styles are the key factors bolstering market growth. The growing penetration of social media platforms and online retail channels is another significant factor boosting the sales of home fragrance products through e-commerce channels. Due to the increasing focus on creating a visually appealing and comfortable living space, consumers are spending on luxury home decor products like scented candles and diffusers.
  • In recent years, owing to stressful lifestyles and the growing focus on improving mental health, there has been a rise in the demand for home fragrance diffusers for aromatherapy to uplift the mood by improving air quality and creating a pleasant environment.
  • Moreover, manufacturers offer these products in various designs, colors, scents, and materials to cater to the preferences of individual customers. They also focus on personalizing products and introducing aesthetically pleasing products made with natural ingredients such as oils.
  • Consumers nowadays are willing to spend more on household and toiletry products with natural and clean ingredients. Therefore, the market is anticipated to witness an increased demand for home fragrances during the forecast period. Market players are also adopting innovative strategies to capture a larger market share.
  • For instance, in 2022, Godrej Consumer Products, an Indian-based consumer goods company, launched a new TVC campaign called "If Bathrooms Could Talk" for its bathroom fragrances called Godrej Aer Power Pocket. The TVC, which Creativeland Asia conceptualized, was produced using cutting-edge graphics and animation techniques, making it visually attractive to grab consumers' attention.

Home Fragrances Market Trends

Growing Consumers' Inclination Toward Home Decor

  • Consumers increasingly spend on home fragrance products like candles and diffusers as they help satisfy valued emotional needs and solve important functional problems, such as masking bad smells. These products come in various designs, colors, scents, and materials, fulfilling the diversified needs of customers worldwide.
  • In recent years, consumers have been willing to spend more on value-added home decor items made with organic and natural ingredients due to increasing awareness about the health impacts of the ingredients used in these products. In 2022, according to a survey published by Vlam, the total household spending on organic products in Belgium increased from 892 million euros to 992 in 2021.
  • With the increasing trend of aromatherapy and at-home natural remedies for mental health and well-being, especially among young adults, customized home decor products like scented candles and diffusers are gaining immense popularity worldwide. These products are believed to improve mood, reduce stress and anxiety, promote relaxation, and improve sleep. As per the survey by Statistics Finland in 2022, 16 percent of Finns bought cosmetics and well-being products online during the past three months. The largest share of online health and beauty product shoppers were 25 to 44 years old.
  • Product manufacturers and retailers often rely on innovation to provide differentiation through technology, understanding consumer trends, and sustainable production. They also invest significantly in R&D to deliver products that consumers value for meeting both emotional and functional needs. The factors mentioned above will likely positively influence market growth in the upcoming years.

North America Dominates the Market

  • North America holds the largest market share in the home fragrances market globally. Furthermore, the United States is one of the largest markets for home fragrance products. This can be attributed to individuals' high per capita income levels and inclination towards value-added home decors that help satisfy valued emotional needs and solve significant functional problems of consumers.
  • Home fragrance products such as scented candles, diffusers, and room sprays are often an accessible and effective way to enhance the overall ambiance and add a personalized touch to home decor. These products are also used in aromatherapy, which has gained immense acceptance, especially among young adults, due to its claimed benefits like reduced anxiety levels and relief of emotional stress, pain, muscular tension, and fatigue.
  • Along with this, the increasing focus on mental health and wellness with at-home natural remedies fuels the market growth in the region. Apart from this, a significant rise in the preference for spa therapies over the years due to hectic lifestyles drives the demand for innovative home fragrances. As per the International Spa Association, in 2021, there were 21,510 spa locations across the United States, with 173 million visitors.
  • The average revenue of the spa industry in the United States is estimated to be around USD 20.1 billion in 2021. Furthermore, market players adopt unique strategies to expand their customer base and market share. For instance, in 2021, Christian Dior unveiled its Canadian e-boutique with La Collection Privee Christian Dior, a portfolio of refined fragrances, candles, and soaps.

Home Fragrances Industry Overview

The home fragrances market is competitive, with the presence of many local and international players. These players focus on geographical expansions, new product launches, and mergers and acquisitions, which are key strategies for operating in the global home fragrances market and gaining a competitive edge. Some leading market players are Reckitt Benckiser Group PLC, The Procter & Gamble Company, doTERRAInternational LLC, Newell Brands Inc., and Henkel AG & Co.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Adoption of Multi-dimensional Products
    • 4.1.2 Growing Consumers' Inclination toward Home Decor
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Rising Environmental Concerns and Raw Material Price Volatility
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Sprays
    • 5.1.2 Diffusers
    • 5.1.3 Scented Candles
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Retail
    • 5.2.4 Other Didtribution channels
  • 5.3 Category
    • 5.3.1 Mass
    • 5.3.2 Premium
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 SC Johnson & Sons Inc.
    • 6.3.2 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.3 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.4 Newell Brands Inc.
    • 6.3.5 Godrej Group
    • 6.3.6 Henkel AG & Co. Kgaa
    • 6.3.7 Doterra International LLC
    • 6.3.8 Now Health Group Inc.
    • 6.3.9 Puzhen Life Co. Ltd
    • 6.3.10 Bath & Body Works Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS