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市場調査レポート
商品コード
1434492

アルコールエトキシレート:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Alcohol Ethoxylates - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アルコールエトキシレート:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アルコールエトキシレート市場規模は、2024年に341万トンと推定され、2029年までに407万トンに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.60%のCAGRで成長します。

アルコールエトキシレート-市場

COVID-19により市場は悪影響を受けました。パンデミックのシナリオにより、世界中のいくつかの国がウイルスの蔓延を抑えるためにロックダウンに入りました。多くの企業や工場の閉鎖により、世界中の供給ネットワークが混乱し、世界の生産、配送スケジュール、製品販売に悪影響が及んでいます。現在、市場はCOVID-19感染症のパンデミックから回復し、大幅に増加しています。

主なハイライト

  • 短期的には、アジア太平洋地域でのパーソナルケア産業の成長と産業用クリーナーの需要の増加が、予測期間にわたって市場を牽引します。
  • しかし、環境への懸念の高まりと原材料コストの変動により、予測期間中のアルコールエトキシレート市場の成長率に大きな制限が生じると予想されます。
  • それにもかかわらず、バイオベースの界面活性剤の応用基盤の拡大と、石油・ガス、塗料およびコーティング業界からの需要の高まりにより、近い将来、世界市場に有利な成長機会が生まれる可能性があります。
  • アジア太平洋地域が世界の市場を独占しており、最大の消費国は中国やインドなどであり、これは将来も変わらないと予想されます。

アルコールエトキシレート市場動向

パーソナルケア業界からの需要の増加

  • 脂肪族アルコールエトキシレートは、シャンプー、バスジェルなどのパーソナルケア製品に広く使用されている非イオン性界面活性剤です。天然脂肪アルコールの例は、ラウリルアルコールエトキシレートです。伝統的に、ラウリルアルコールエトキシレート(LAE)はパーソナルケア製品の発泡剤として機能します。
  • これらの界面活性剤は高性能、低着色、高純度を示し、シャンプー、ボディウォッシュ、固形石鹸、ハンドソープ、ローション、ヘアコンディショナー、デンタル、ペットケア、スキンケア用途において贅沢な泡立ち、マイルドさ、優れた洗浄特性を提供します。
  • 近年、生活の質の向上、美容とパーソナルケアが自尊心や社会的交流にプラスの効果をもたらしていること、個人の衛生状態を維持することに対する消費者の意識が徐々に高まっていることなどにより、パーソナルケア製品の需要が増加しています。予測期間中にパーソナルケア製品からアルコールエトキシレートの市場を推進する可能性があります。
  • ロレアルのレポートによると、世界のビューティー&パーソナルケア市場の収益は、2025年に7,846億米ドルに達すると予想されています。2022年に世界のビューティー&パーソナルケア市場から最も多くの収益を上げたのは米国で、871億3,000万米ドルでした。次いで中国が553億米ドルの収益をあげ、さらに日本が385億米ドルの収益をあげています。さらに、ドイツは欧州諸国の中で第1位にランクされ、170億米ドルを超えました。
  • ブラジルはパーソナルケアおよび美容製品の世界第4位の市場であり、製品発売数では第3位の国です。ブラジルの消費者は、自然で肌に有益で、アンチエイジング、美白、保湿などの高価なプレミアム製品の幅広い複合効果をプレミアム価格よりも低い価格で提供する、コストパフォーマンスの高い製品をますます求めています。国内のパーソナルケア分野の主な製品には、ヘアケア製品、フェイシャルケア製品、シャワージェル、オーラルケア、男性用グルーミング製品、デオドラントおよび制汗剤、化粧品などが含まれます。
  • パーソナルケア協会であるコスメティック・欧州によると、欧州の5億人の消費者は、健康を守り、幸福感を高め、自尊心を高めるために化粧品やパーソナルケア製品を毎日使用しています。制汗剤、フレグランス、メイクアップ、シャンプーから、石鹸、日焼け止め、歯磨き粉、化粧品まで多岐にわたります。
  • 欧州の化粧品産業は、天然成分の発展途上国の輸出業者に大きな機会を提供しています。欧州の化粧品部門からの天然成分の需要が高まっています。この拡大の主な原動力は、天然化粧品に対する消費者の意識の高まりと、合成成分を天然の代替品に置き換えたいという化粧品会社の願望です。
  • コスメティカイタリアによると、2022年に薬局でのシャンプーの消費額は約1億ユーロに相当するのに対し、香水店ではこの数字が1,000万ユーロ近くに達しました。
  • 上記のすべての要因が、今後数年間でパーソナルケア部門におけるアルコールエトキシレートの需要を促進すると予測されています。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域はアルコールエトキシレートの最大の市場であり、石鹸や洗剤、パーソナルケア、産業用および施設用洗浄などの市場セグメントは今後数年間で成長すると予想されています。
  • アジア太平洋はまた、中国、インド、 ASEAN諸国でパーソナルケアなどの分野からの需要が増加しており、予測期間中に最も急成長する市場になると予想されています。
  • 中国とインドは世界中で石鹸と洗剤の最大の消費国です。世界で最も人口の多い2か国であり、成長を続けているため、これらの国では石鹸と洗剤の消費量が予測期間中に増加すると予想されます。この消費により、今後数年間でアルコールエトキシレートの需要が増加すると予想されます。
  • 中国のホーム&ランドリーケア業界全体の収益は、2026年までに229億米ドルに増加すると予想されています。ランドリーケア部門は144億米ドルで、市場最大の部門であり続けると予想されています。中国でも、パーソナルケア市場の収益は2023年に452億2,000万米ドルに達すると予想されています。
  • 日本には、資生堂、花王、コーセー、ポーラオルビスなどの世界的ブランドを含む3,000社以上のビューティーケア企業が存在します。さらに、日本の美容産業には幅広い化粧品があり、スキンケアとメイクアップの需要は高いです。
  • インドにおけるパーソナルケア製品の普及率は、先進国や他の新興経済諸国に比べて比較的低いです。さらに、すべての人口階層における衛生意識の高まりにより、主要なスキンケア、ヘアケア、その他の化粧品の需要が高まっています。
  • このような要因により、パーソナルケアおよび美容業界からの特殊界面活性剤の需要が高まり、それによって予測期間中に国内のアルコールエトキシレートの需要が促進されると予想されます。
  • したがって、さまざまな業界からの需要の高まりが、予測期間中にこの地域の市場を牽引すると予想されます。

アルコールエトキシレート業界の概要

アルコールエトキシレート市場は本質的に細分化されています。主要なプレーヤーには、BASF SE、CLARIANT、Sasol、Nouryon、Shell Plcなどが含まれます(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の成長
    • 工業用クリーナー需要の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 環境問題への関心の高まり
    • 原材料コストの変動
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース))

  • 由来タイプ
    • オレオケミカル
    • ペトロケミカル
  • 用途
    • 農業用化学品
    • 工業・施設洗浄
    • 塗料・コーティング
    • パーソナルケア
    • 石鹸・洗剤
    • 繊維加工
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • メキシコ
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • CLARIANT
    • Dow
    • Evonik Industries AG
    • Huntsman International LLC
    • India Glycols Limited
    • Kemipex
    • Mitsui Chemicals, Inc.
    • Nouryon
    • Oxiteno
    • Procter & Gamble
    • SABIC
    • Sasol
    • Shell Plc
    • Solvay
    • Stepan Company
    • Thai Ethoxylate Co.,Ltd.(TEX)

第7章 市場機会と今後の動向

  • バイオベース界面活性剤の用途基盤の拡大
  • 石油・ガス、塗料・コーティング業界からの需要増加
目次
Product Code: 67954

The Alcohol Ethoxylates Market size is estimated at 3.41 Million tons in 2024, and is expected to reach 4.07 Million tons by 2029, growing at a CAGR of 3.60% during the forecast period (2024-2029).

Alcohol Ethoxylates - Market

The market was negatively impacted due to COVID-19. Owing to the pandemic scenario, several countries around the world went into lockdown to curb the spread of the virus. The shutdown of numerous companies and factories has disrupted worldwide supply networks and harmed global production, delivery schedules, and product sales. Currently, the market has recovered from the COVID-19 pandemic and increasing at a significant rate.

Key Highlights

  • Over the short term, the growing personal care industry in the Asia-Pacific region, and increasing demand for industrial cleaners are driving the market over the forecasted period.
  • However, increasing environmental concerns and volatility in raw materials costs are expected to have major limitations on the growth rate of the alcohol ethoxylates market during the projected period.
  • Nevertheless, expansion of application base for bio-based surfactants and rising demand from the oil & gas, and paints and coatings industry are likely to create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • The Asia-Pacific region dominated the market globally, with the largest consumption coming from countries such as China and India, and this is expected to remain the same in the future.

Alcohol Ethoxylates Market Trends

Increasing Demand from Personal Care Industry

  • The fatty alcohol ethoxylates are non-ionic surfactants that are widely used in, personal care products, such as shampoos, bath gels, and others. Examples of natural fatty alcohols are lauryl alcohol ethoxylates. Traditionally, Lauryl Alcohol Ethoxylates (LAE) function as a foaming agent in personal care products.
  • These surfactants exhibit high performance, low color, and high purity which provide luxurious foam, mildness, and superior cleansing characteristics in shampoo, body wash, bar soap, hand soap, lotions, hair conditioner, dental, pet care, and skin care applications.
  • In recent years, the demand for personal care products has increased due to the improving quality of life, the positive effects of beauty and personal care on self-esteem and social interaction, and the gradual growing awareness amongst the consumer for maintaining personal hygiene which is likely to propel the market for alcohol ethoxylates from the personal care products during the forecast period.
  • According to the reports by L'Oreal, the global beauty & personal care market revenue is anticipated to ascend to USD 784.6 billion in 2025. The United States generated the most revenue from the global beauty and personal care market in 2022, with USD 87.13 billion followed by China generating a revenue of USD 55.3 billion, further followed by Japan with a revenue of USD 38.5 billion. Further, Germany ranked first among European nations, with over USD 17 billion.
  • Brazil is the world's 4th largest market for personal care and beauty products and the 3rd country in terms of the number of product launches. Brazilian consumers are increasingly looking for value-for-money products that are natural and beneficial for the skin and provide a range of combined benefits of high-priced premium products like anti-aging, whitening, moisturizing, etc. at a lower than premium cost. Major products in the personal care segment in the country include hair care products, facial care products, shower gels, oral care, men's grooming products, deodorants and antiperspirants, cosmetics, and others
  • According to Cosmetic Europe the personal care association, Europe's 500 million consumers use cosmetic and personal care products every day to protect their health, enhance their well-being and boost their self-esteem. Ranging from antiperspirants, fragrances, make-up, and shampoos, to soaps, sunscreens, and toothpaste, cosmetics.
  • The European cosmetics industry provides great opportunities for developing-country exporters of natural ingredients. Demand for natural ingredients from the European cosmetics sector is increasing. The main drivers of this expansion are rising consumer awareness of natural cosmetics and cosmetics companies' desire to replace synthetic ingredients with natural alternatives.
  • According to Cosmetica Italia, in 2022, the consumption of shampoos in pharmacies was worth roughly EUR 100 million, whereas this figure amounted to nearly EUR 10 million in perfume shops.
  • All the abovementioned factors, in turn, are projected to drive the demand for alcohol ethoxylates in the personal care segment in the coming years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia Pacific region is the largest market for alcohol ethoxylates, with market segments, like soaps and detergents, personal care, and industrial and institutional cleaning, expected to grow in the coming years.
  • Asia-Pacific is also expected to be the fastest-growing market during the forecast period, with increasing demand from segments like personal care, in China, India, and the ASEAN countries.
  • China and India are the largest consumers of soaps and detergents across the world. Being the two largest populated countries in the world and growing, the consumption of soaps and detergents in these countries is expected to see a rise in the forecasted period. This consumption is expected to propel the demand for alcohol ethoxylates in the coming years.
  • The overall Home & Laundry Care industry in China is anticipated to increase to a revenue of USD 22.9 billion by 2026. With USD 14.4 billion, the Laundry Care segment is expected to remain the biggest segment in the market. In China, revenue in the personal care market is also expected to reach USD 45.22 billion in 2023.
  • Japan is home to more than 3,000 beauty care companies, including global brands of Shiseido, Kao, Kose, and Pola Orbis. Further, the Japanese beauty industry is carried by a wide range of cosmetic products, with skincare and makeup being in high demand.
  • The penetration of personal care products in India is comparatively low compared to developed or other developing economies. Additionally, the rising awareness of hygiene across all population classes is boosting the demand for primary skin care, hair care, and other cosmetics.
  • Such factors are expected to drive the demand for specialty surfactants from the personal care and beauty industry, thereby propelling the demand for alcohol ethoxylates in the country in the forecast period.
  • Thus, the rising demand from various industries is expected to drive the market in the region, during the forecast period.

Alcohol Ethoxylates Industry Overview

The alcohol ethoxylates market is fragmented in nature. The major players include BASF SE, CLARIANT, Sasol, Nouryon, and Shell Plc, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Personal Care Industry in Asia-Pacific
    • 4.1.2 Increasing Demand for Industrial Cleaners
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Environmental Concerns
    • 4.2.2 Volatility in Raw Materials Costs
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Origin Type
    • 5.1.1 Oleochemical
    • 5.1.2 Petrochemical
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Agricultural Chemicals
    • 5.2.2 Industrial and Institutional Cleaning
    • 5.2.3 Paints and Coatings
    • 5.2.4 Personal Care
    • 5.2.5 Soaps and Detergents
    • 5.2.6 Textile Processing
    • 5.2.7 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 ASEAN Countries
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Mexico
      • 5.3.2.3 Canada
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) **/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BASF SE
    • 6.4.2 CLARIANT
    • 6.4.3 Dow
    • 6.4.4 Evonik Industries AG
    • 6.4.5 Huntsman International LLC
    • 6.4.6 India Glycols Limited
    • 6.4.7 Kemipex
    • 6.4.8 Mitsui Chemicals, Inc.
    • 6.4.9 Nouryon
    • 6.4.10 Oxiteno
    • 6.4.11 Procter & Gamble
    • 6.4.12 SABIC
    • 6.4.13 Sasol
    • 6.4.14 Shell Plc
    • 6.4.15 Solvay
    • 6.4.16 Stepan Company
    • 6.4.17 Thai Ethoxylate Co.,Ltd. ( TEX )

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion of Application Base for Bio-based Surfactants
  • 7.2 Rising Demand from the Oil & Gas, and Paints and Coatings Industry