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市場調査レポート
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1444916

子供服: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Children's Wear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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子供服: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

子供服市場規模は2024年に2億7,217万米ドルと推定され、2029年までに3億5,320万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.35%のCAGRで成長します。

子供服- マーケット

子供服市場は、アパレル業界で最も収益性の高い分野の1つです。この市場は、人口動態、マクロ経済、社会的動向の組み合わせにより、このカテゴリーの売上高に支えられ、小売額の伸びという点で紳士服と婦人服の両方を追い越すと予想されています。さらに、可処分所得の増加と労働人口の増加が市場の成長を推進します。子供用アパレルや靴の製品のカスタマイズ、イノベーション、手頃な価格の増加が、世界中で市場の成長を推進しています。

カスタマイズ、革新性、ブランド保証、手頃な価格のおかげで、現在、お揃いの服は子供と親の両方の間で人気の動向になっています。この地域の有名人は、子供とお揃いのウェアを宣伝しています。 Instagram、Snapchat、Youtube、その他多くのソーシャルメディアサイトの子供セレブたちは、最近の子供たちを魅了する服の新しい動向に課題しています。たとえば、Instagramで活動する母娘デュオのKikiandshradsは、創造的で愛らしいアイデアを使って子供服を販売しています。 Instagramページと子供たちのおかげで、市場は長期的には成長すると予想されます。

子供服市場動向

子供服の売上に影響を与えるソーシャルメディア

  • ほとんどの先進国および新興諸国では、新世代の親がInstagram、YouTube、Snapchatなどのソーシャルメディアサイトをよく利用し、お揃いの服を着た自分たちと子供たちの写真やビデオを投稿しています。近年、子供たちと双子を作るという動向が非常に人気を集めています。
  • たとえば、2022年 4月、ジョンルイスはANYDAYコレクションで初の「ミニミー」コレクションを発表しました。このコレクションは、ウィメンズウェアと子供服の間の橋渡しをし、16のスタイルが相互に補完し合うようにデザインされています。
  • 最近の科学的調査研究によると、消費者は、真のファンであるかどうかに関係なく、有名人が推奨した製品をよりよく思い出すことが示されています。したがって、消費者の購買行動の変化に伴い、子供服企業は革新的な支持戦略を採用しています。彼らは、ソーシャルメディアチャネルを通じてさまざまなブランドのキャンペーンや広告に有名人が参加することに焦点を当てています。これは、ソーシャルメディアの影響力の増大と相まって、今後数年間で市場にプラスの影響を与えると予想されます。

アジア太平洋は大きな市場シェアを保持すると予想される

  • アジア太平洋は、特にインドや中国などの新興諸国における幼児人口の増加により、予測期間にわたって大きな市場シェアを保持すると考えられます。経済成長と家計収入の増加により、この地域の子供用アパレルおよび履物製品への消費支出が増加すると予想されます。
  • さらに、急速な都市化、メーカーによる積極的なプロモーション活動、消費者に幅広い選択肢を提供しながら手間のかからないショッピング体験を提供するオンライン小売プラットフォームの開発などの要因が市場をさらに推進しています。
  • この地域で事業を展開している主要企業は、より幅広い消費者層を引き付けるためのイノベーションに重点を置いています。たとえば、ユニクロなどのブランドは、子供たちに最適な快適さと安全性を確保するために、非毒性の素材、紫外線(UV)保護、撥水コーティングなどの機能をデザインに組み込んでいます。また、子供用高級衣料品の需要の高まりに応えるために、小売業者は高級ブティックをオープンしています。
  • たとえば、現代百貨店は2022年に京畿道城南市にトムブラウンキッズのポップアップストアをオープンし、2023年にはソウル南部の狎鴎亭洞にベビーディオールのブティックをオープンしました。

子供服業界の概要

子供服市場は競争が激しいです。市場の主要企業には、Carter's Inc.、Adidas AG、Benetton Group SRL、Nike、Dolce &Gabbanaなどがあります。投資、製品革新、合併と買収、パートナーシップは、子供服市場の主要企業が採用する重要な戦略の一部です。これに加えて、同社はターゲットマーケティングにも注力し、製品のより良いポジショニングを獲得し、消費者の人口層に応えるために新しいアパレルデザインを発売することで製品提供を拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 衣服
    • フットウェア
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Carter's Inc.
    • Adidas Group
    • Benetton Group SRL
    • The Gap Inc.
    • Nike Inc.
    • Mothercare PLC
    • OTB Group
    • Puma SE
    • Burberry PLC
    • Dolce &Gabbana Luxembourg Sa RL

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64532

The Children's Wear Market size is estimated at USD 272.17 million in 2024, and is expected to reach USD 353.20 million by 2029, growing at a CAGR of 5.35% during the forecast period (2024-2029).

Children's Wear - Market

The children's wear market is one of the most lucrative segments in the apparel industry. The market is expected to overtake both men's and women's wear in terms of growth in retail value due to a combination of demographic, macroeconomic, and social trends, supported by sales in the category. Moreover, an increase in disposable income and a growing working population drive the market's growth. Increasing product customization, innovation, and affordable pricing of children's apparel and footwear are driving market growth worldwide.

Due to customization, innovations, brand assurance, and affordability, matching clothing is now a popular trend among both kids and parents. Celebrities in the region are promoting matching wear with their kids. Child celebrities on Instagram, Snapchat, Youtube, and many more social media sites are trying new trends in clothes that are attracting kids these days. For example, Kikiandshrads, a mother-daughter duo on Instagram, uses creative and adorable ideas to market children's clothing. Because of Instagram pages and children, the market is expected to grow in the long run.

Children's Clothing Market Trends

Social Media Influencing the Sales of Children's Wear

  • In most developed and developing countries, new-generation parents often use social media sites, such as Instagram, YouTube, and Snapchat, to post photos and videos of themselves and their children in matching outfits. The trend of twinning with children gained immense popularity over recent years.
  • For instance, in April 2022, in its ANYDAY collection, John Lewis launched its first "mini-me" collection. The collection bridges the gap between womenswear and childrenswear, with sixteen styles designed to complement one another.
  • According to recent scientific research studies, consumers show a better recall of products endorsed by celebrities, regardless of them being true fans. Therefore, children's wear companies are adopting innovative endorsement strategies owing to changing consumer buying behavior. They are focusing on celebrity participation in campaigns and advertisements of different brands through social media channels. This, along with the increasing influence of social media, is expected to influence the market positively over the coming years.

Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Market Share

  • Asia-Pacific is likely to hold a significant market share over the forecast period, owing to a growth in the infant population, especially in developing countries like India and China. Economic growth and rising household incomes are expected to increase consumer spending on children's apparel and footwear products in the region.
  • Moreover, factors such as rapid urbanization, aggressive promotional activities by manufacturers, and the development of online retailing platforms that provide a hassle-free shopping experience while offering a wide range of options to consumers, are driving the market further.
  • Key players operating in the region focus on innovations to attract a broader consumer base. For instance, brands like Uniqlo incorporated features, such as non-toxic materials, ultraviolet (UV) protection, and water-repellent coatings, into their designs to ensure optimum comfort and safety for kids. Also, retailers are opening luxury boutiques to meet the increasing demand for children's luxury apparel.
  • For instance, in 2022, Hyundai Department Store opened a Tom Browne Kids pop-up store in Seongnam, Gyeonggi Province, and a Baby Dior boutique in 2023 in southern Seoul's Apgujeong-dong.

Children's Clothing Industry Overview

The children's wear market is highly competitive. Some of the key players in the market include Carter's Inc., Adidas AG, Benetton Group SRL, Nike, and Dolce & Gabbana. Investments, product innovations, mergers and acquisitions, and partnerships are some of the significant strategies adopted by the key players in the children's wear market. Along with this, they are also focusing on target marketing and expanding their product offerings by launching new apparel designs to gain better positioning of products and cater to the demographic segment of consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
  • 4.2 Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Apparel
    • 5.1.2 Footwear
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Carter's Inc.
    • 6.3.2 Adidas Group
    • 6.3.3 Benetton Group SRL
    • 6.3.4 The Gap Inc.
    • 6.3.5 Nike Inc.
    • 6.3.6 Mothercare PLC
    • 6.3.7 OTB Group
    • 6.3.8 Puma SE
    • 6.3.9 Burberry PLC
    • 6.3.10 Dolce & Gabbana Luxembourg S.a R.L.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS