デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1439731

自動運転列車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Autonomous Train - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
自動運転列車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

自動運転列車の市場規模は2024年に92億5,000万米ドルと推定され、2029年までに122億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.78%のCAGRで成長します。

自動運転列車- 市場

主なハイライト

  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは鉄道業界に悪影響を及ぼしました。パンデミックの影響で大規模な鉄道プロジェクトの建設が中止され、自動運転列車市場にとって課題となる可能性があった。パンデミックの影響で、個人交通機関は大幅な成長を遂げました。しかし、排出ガスに対する懸念が高まる中、公共交通機関の利用やプール利用の必要性が鉄道市場の成長を助けると予想されていました。
  • 交通部門における電化の進展は、自動運転列車市場に大きな成長をもたらす可能性があります。交通機関におけるモノのインターネット(IoT)のイントロダクションは、自動運転列車市場の主要な推進力です。たとえば、2021年 10月、ドイツ鉄道公社とシーメンスモビリティは、鉄道交通内で単独で運行する世界初の列車を開発しました。列車はデジタル技術によって制御され、完全に自動化されています。運転士は列車に留まり、乗客を乗せた移動を監督します。
  • 中国、米国、日本を含む先進国の主要政府はコネクテッドモビリティに投資しており、自動運転列車市場に大きな成長機会をもたらす可能性が高いです。予測期間中、アジア太平洋と北米が自動運転列車市場を独占する可能性があります。アジア太平洋には世界最大級の鉄道網があり、自動運転列車市場で大きな成長が見込まれています。

自動運転列車の市場動向

世界の自動運転列車市場を独占するメトロ/モノレール

  • メトロ/モノレールは、効率的で安全かつ手頃な交通手段の増加により、世界の自動運転列車市場を独占しています。地下鉄鉄道におけるGoA 4テクノロジーの普及の高まりにより、市場が大幅に成長する可能性があります。 GoA 4は無人列車運行(UTO)であり、列車にスタッフが乗らずに発車と停止、ドアの操作、緊急事態への対応が完全に自動化されます。
  • 鉄道は最も安全な陸上交通手段の1つと考えられており、潜在的な乗客にはるかに優れたサービスを提供し、乗客数の増加を促進するため、顧客にとってより魅力的です。より安全でより効率的な輸送に対する需要が世界中の消費者から高まっており、先進技術ベースの輸送、つまり通勤目的での自動運転列車の導入の重要性が浮き彫りになっています。
  • 世界中で厳しい排出基準が制定されたことによる地下鉄/モノレールの電化の進展も、市場の大きな成長を示しています。コネクテッドメトロレールのイントロダクションは、世界中の自動運転列車市場にも課題をもたらしています。現在、鉄道は最もエネルギー効率の高い輸送モードの1つであると認識されており、世界の自動車による旅客移動の8%、貨物輸送の7%を占めていますが、輸送エネルギーの消費量はわずか2%です。

アジア太平洋地域は予測期間中に大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋には世界最大の鉄道ネットワークがあり、世界中の自動運転列車市場を独占する可能性があります。中国、インド、日本を含む地域各国の政府による鉄道インフラ開発への投資の増加により、自動運転列車市場が大幅に成長する可能性が高いです。
  • インドでは公共交通機関として地下鉄旅行の人気が高まっており、市場も大幅に成長しています。このため、鉄道網はアジア太平洋諸国の経済発展において非常に重要な役割を果たしています。
  • たとえば、2022年 2月、杭州地下鉄は2つの新線と延長線を開設することで大幅に拡張し、ネットワークに59路線キロ以上が追加されました。インドでは、大都市における通勤輸送の高い需要により、地下鉄鉄道車両の設置台数は2023年までに5,458両に達すると予測されています。 2018年から2023年までの期間で、合計 3,343両の鉄道車両が地下鉄ネットワークに追加される予定です。
  • アジア太平洋は、シンガポール、マレーシア、インドネシア、バングラデシュなど、先進国と新興経済諸国の両方が存在することも特徴です。たとえば、マレーシアのハイテク産業政府グループ(MIGHT)は、ボンバルディア交通と覚書を締結し、今後数年間にわたる国産鉄道業界の専門知識の開発における協力関係を概説しました。
  • マレーシア政府は、シーメンス中国、株州CRRC、マレーシアのパートナーであるテガップ・ディナミクのコンソーシアムに、クアラルンプール地下鉄LRT3号線用の無人車両252台を発注しました。政府はまた、クアラルンプールのケラナ・ジャヤ線で使用される可能性がある、ハルタスマとボンバルディアのコンソーシアムにイノビア・メトロ300車両108台を発注しました。
  • 主要産業は、市場が大幅に成長しているアジア太平洋で鉄道プロジェクトの設立を計画しています。例えば、CRCCはまた、ナグプールの複合国際貨物ハブおよび空港(MIHAN)に製造施設を設立するため、インドのマハラシュトラ州政府と覚書(MoU)を締結しました。これらの企業の参入により、今後数年間で自動運転列車の開発が急速に促進される可能性があります。

自動運転列車業界の概要

自動運転列車市場は、ボンバルディア、三菱重工業、アルストム、タレス、シーメンス AGなどの大手企業が数社存在するため、高度に統合された市場です。大手企業は国際基準を満たす機器の研究開発に投資しており、市場の大幅な成長が見込まれます。

市場の主要企業の一部は、市場での地位を強化するために合併、買収、提携、契約などのさまざまな成長戦略を採用しています。

2021年8月、Hitachi Rail STS(Ansaldo)はタレスグループと地上交通システム事業を買収する契約を締結しました。この動きは、日立レールの成長を促進し、鉄道信号システム事業を拡大し、鉄道自動化システムを世界的に推進すると予想されます。

2021年3月、三菱重工エンジニアリング株式会社(MHI-ENG)とKEOLIS SAはコンソーシアムを結成し、ドバイ道路交通局(RTA)とドバイの無人地下鉄および路面電車ネットワークを運営・維持する15年間の契約を締結しました。

2021年 1月、アルストムはボンバルディアトランスポーテーションの買収を完了し、モビリティと鉄道輸送において競争力のある世界のメーカーを創設しました。この買収は、世界中でより環境に優しい輸送を促進するという同社の取り組みを反映しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 安全性へのさらなる関心
  • 市場抑制要因
    • 高額な初期投資
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 自動化グレード別
    • ゴア1
    • ゴア2
    • ゴア3
    • ゴア4
  • 用途別
    • 乗客
    • 貨物
  • テクノロジー別
    • CBTC
    • ERTMS
    • ATC
    • PTC
  • 列車タイプ別
    • 地下鉄・モノレール
    • ライトレール
    • 高速鉄道
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Siemens AG
    • Alstom SA
    • Thales Group
    • Hitachi Rail STS(Ansaldo STS)
    • Mitsubishi Heavy Industries Ltd
    • Kawasaki Heavy Industries
    • Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles(CAF)
    • CRRC Corporation Limited
    • Wabtec Corporation
    • Ingeteam Corporation SA

第7章 市場機会と将来の動向

  • 自動運転列車ネットワークの拡大
  • 高度道路交通システム(ITS)の統合
  • ハイパーループおよびリニアモーターカー技術の開発
  • 人工知能(AI)と機械学習(ML)の導入
目次
Product Code: 67704

The Autonomous Train Market size is estimated at USD 9.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.78% during the forecast period (2024-2029).

Autonomous Train - Market

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic adversely affected the railway industry. Major construction of railway projects was stopped due to the pandemic, which was likely to be a challenge for the autonomous train market. Due to the pandemic, personal transportation witnessed significant growth. However, with the rising concerns over emissions, the need for using public transportation and pooling was expected to help the train market grow.
  • Growing electrification in the transportation sector is likely to provide major growth for the autonomous train market. Introduction to the Internet of Things (IoT) in transportation is a major driver for the autonomous train market. For instance, in October 2021, German Rail Corporation and Siemens Mobility developed the world's first train that operates by itself in rail traffic. The train is controlled by digital technology and is fully automated. The driver remains on the train to supervise the journey with passengers on board.
  • Major governments across developed countries, including China, the United States, and Japan, are investing in connected mobility, which is likely to provide significant growth opportunities for the autonomous train market. Asia-Pacific and North America are likely to dominate the autonomous train market during the forecast period. Asia-Pacific has one of the largest rail networks in the world and is expected to show major growth in the autonomous train market.

Autonomous Train Market Trends

Metro/Monorail Dominating the Global Autonomous Train Market

  • Metro/Monorail is dominating the global autonomous train market owing to the increase in an efficient, safe, and affordable mode of transport. The rise in penetration of GoA 4 technology in metro rail is likely to witness major growth for the market. GoA 4 is an unattended train operation (UTO) where starting and stopping, operation of doors, and handling of emergencies are fully automated without any on-train staff.
  • Rail is considered one of the safest modes of land transport and more attractive to the customer as this offers a much better service to potential passengers and drives an increase in passenger numbers. The demand for safer and more efficient transport is increasing from consumers across the world, highlighting the importance of the adoption of advanced technology-based transport, i.e., autonomous trains for commuting purposes.
  • Growing electrification of metro/monorail due to the enactment of stringent emission norms across the globe is also witnessing major growth for the market. The introduction of connected metro rail is also creating a challenge for the autonomous train market across the globe. Currently, rail has been identified as one of the most energy-efficient transport modes, accounting for 8% of global motorized passenger movements and 7% of freight but consuming only 2% of transport energy.
  • Major industries are jointly working on rail projects to develop advanced technology for autonomous metro rail. Latest developments like testing driverless passenger cars are expected to further propel the growth of the market. For instance,
  • In May 2023, Mumbai's first underground metro line in India sought safety approval to begin driverless operations after completing Phase 1 (Bandra Kurla Complex to Aarey) by December 2023. In September 2021, Mitsubishi Heavy Industries Engineering formed a joint venture with Keolis and Mitsubishi Corp for a new concession of Dubai Metro and Dubai Tram.
  • In March 2021, SNCF and its partners tested a prototype in the northern region of Hauts-de-France. The company aims to provide fully automated prototypes running by 2023 and complete the train operation expansion by 2025.

Asia-Pacific Region Expected to Witness Significant Growth During the Forecast Period

  • Asia-Pacific has one of the largest rail networks globally, which is likely to dominate the autonomous train market across the globe. The growing investment by governments across the region, including China, India, and Japan, for rail infrastructure development is likely to witness major growth in the autonomous train market.
  • The growing popularity of metro travel as public transportation in India is also witnessing major growth in the market. Due to this, the railway network plays a very significant role in the economic development of countries in Asia-Pacific.
  • For instance, in February 2022, the Hangzhou metro expanded significantly by opening two new lines and an extension, adding over 59 route km to the network. In India, the installed base of metro-rail rolling stock is projected to reach 5,458 railcars by 2023, driven by the high demand for commuter transportation in metropolitan cities. Over the period from 2018 to 2023, a total of 3,343 railcars are planned to be added to the metro-rail network.
  • Asia-Pacific is also characterized by the presence of both developed and developing economies, such as Singapore, Malaysia, Indonesia, and Bangladesh. For instance, The Malaysian Industry-Government Group for High Technology (MIGHT) signed a memorandum of understanding with Bombardier Transportation, outlining their collaboration on developing home-grown rail industry expertise over the coming years.
  • The Malaysian government ordered 252 driverless vehicles for the Kuala Lumpur metro Line LRT3 from a consortium of Siemens China, CRRC Zhuzhou, and a Malaysian partner, Tegap Dinamik. The government also ordered 108 Innovia Metro 300 vehicles from a consortium of Hartasuma and Bombardier that are likely to be used for Kuala Lumpur's Kelana Jaya Line.
  • Major industries are planning to establish rail projects in Asia-Pacific, which is witnessing significant growth in the market. For instance, CRCC also entered into a memorandum of undertsanding (MoU) with the government of Maharashtra, India, for setting up a manufacturing facility in the Multimodal International Cargo Hub and Airport at Nagpur (MIHAN). With these players, expansion into the country is likely to boost the development of autonomous trains at a fast pace over the coming years.

Autonomous Train Industry Overview

The autonomous train market is a highly consolidated market owing to the presence of a few major players such as Bombardier, Mitsubishi Heavy Industries, Alstom, Thales, and Siemens AG. Major players are investing in R&D of the equipment to meet international standards, which is likely to witness significant growth for the market.

Some of the major players in the market are adopting various growth strategies such as mergers, acquisitions, collaborations, and agreements to strengthen their position in the market. For instance,

In August 2021, Hitachi Rail STS (Ansaldo) entered into an agreement with the Thales Group to acquire its Ground Transportation System business. This move is expected to fuel growth for Hitachi Rail, expanding its rail signaling systems business and advancing rail automation systems globally.

In March 2021, Mitsubishi Heavy Industries Engineering Ltd (MHI-ENG) and KEOLIS SA formed a consortium and secured a 15-year contract to operate and maintain Dubai's driverless metro and tram networks with the Roads & Transport Authority of Dubai (RTA).

In January 2021, Alstom successfully completed the acquisition of Bombardier Transportation, creating a competitive global manufacturer in mobility and rail transport. This acquisition reflects the company's commitment to promoting greener transportation worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increased Focus On Safety
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Initial Investment
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Automation Grade
    • 5.1.1 GoA 1
    • 5.1.2 GoA 2
    • 5.1.3 GoA 3
    • 5.1.4 GoA 4
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Passenger
    • 5.2.2 Freight
  • 5.3 By Technology
    • 5.3.1 CBTC
    • 5.3.2 ERTMS
    • 5.3.3 ATC
    • 5.3.4 PTC
  • 5.4 By Train Type
    • 5.4.1 Metro/Monorail
    • 5.4.2 Light Rail
    • 5.4.3 High-speed Rail
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share**
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Siemens AG
    • 6.2.2 Alstom SA
    • 6.2.3 Thales Group
    • 6.2.4 Hitachi Rail STS (Ansaldo STS)
    • 6.2.5 Mitsubishi Heavy Industries Ltd
    • 6.2.6 Kawasaki Heavy Industries
    • 6.2.7 Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF)
    • 6.2.8 CRRC Corporation Limited
    • 6.2.9 Wabtec Corporation
    • 6.2.10 Ingeteam Corporation SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion of Autonomous Train Networks
  • 7.2 Integration of Intelligent Transportation Systems (ITS)
  • 7.3 Development of Hyperloop and Maglev Technologies
  • 7.4 Adoption of Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML)