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市場調査レポート
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1403973

3Dテレプレゼンス - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測

3D Telepresence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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3Dテレプレゼンス - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

3Dテレプレゼンス市場規模は2024年に24億米ドルと推定・予測され、2029年には49億米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは15.37%で成長すると予測されます。

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主なハイライト

  • ARやMRなどの先端技術の採用が進むことで、3Dテレプレゼンスと呼ばれる新たなコラボレーティブ・プラットフォームへの道が開かれると期待されます。ARやMRといった先進技術の採用が進むことで、3Dテレプレゼンスと呼ばれる新たなコラボレーティブ・プラットフォームへの道が開かれると期待されます。
  • Googleハングアウト、Facetime、Skype、その他のオフィス向けビデオ会議プラットフォームなどのオーディオおよびビジュアルアプリケーションは、遠隔コミュニケーションを可能にするために企業全体で使用するために今日存在しています。
  • オーディオとビジュアルの伝送に関する体験の質は、ここ数年で大幅に改善されましたが、2Dビデオ技術には、アイコンタクトやジェスチャーなどの非言語的な手がかりが失われるなど、いくつかの固有の欠点があります。3Dテレプレゼンスは、2者間以上の3Dビデオデータのレンダリングとストリーミングを提供し、3Dテレプレゼンスの世界の普及を後押ししています。
  • インテリジェント会議室は、カメラ、4Kスクリーン・スピーカー、サポート・デバイスを束ねたシスコ(スパーク・システム)のような企業によって開発されているが、技術の進歩はテレプレゼンスを通じてよりリアルな体験をもたらします。
  • シスコ、マイクロソフト、Teliris、Huwaei、ソニーなどがテレプレゼンス分野への早期参入組です。設立以来、この技術は、異なるベンダーのテレプレゼンス・システム間の相互運用性や、様々な通信会社が提供するネットワークとの互換性など、いくつかの課題を克服してきました。
  • この技術は、Musion 3Dのようないくつかのエンターテイメント・デモンストレーションで紹介されてきました。しかし、これまでのところ、このような3Dシステムは、2Dのテレプレゼンス/ビデオ会議に比べて高コストであるため、実用化は限られています。
  • 遠隔地にいる消費者のデジタル表現は、Atheer air Glasses、Google Glass、Microsoft holens worldのような3Dと結合した拡張現実(AR)の最近の進歩を利用することで、現実の上にレンダリングされ、複合現実体験を作り出すことができます。COVID-19の流行後、リモートワークや没入型体験の必要性といった動向が勢いを増すと予想されました。そのような観点から、3Dテレプレゼンスシステムはワークフローを確保する上で極めて重要でした。

3Dテレプレゼンス市場動向

ユーザーエクスペリエンスの向上がソフトウェア分野の成長を牽引する見込み。

  • 遠隔没入技術や3D技術は、仮想現実や拡張現実(AR)とバンドルされているかどうかにかかわらず、遠隔地にいるユーザーの存在感を高める。現在2Dビデオ会議で行われているコミュニケーション面でのユーザーエクスペリエンスの向上はもちろんのこと、移動の必要性を減らす他のいくつかの分野でもこの技術を利用できる可能性があります。
  • さらに、設計、製造、医療、物理科学、アーキテクチャ、天文学、デジタル人文科学、教育など、さまざまな分野のチームが3Dデータやモデルと密接に連携しなければならない遠隔コラボレーションなどの用途が、こうしたソリューションの需要を促進すると予想されます。
  • さらに、実体験を実現するための標準的なビデオ会議の導入を促進することを目的としたイニシアチブが、市場の成長を促進しています。例えば、前年、Facebook Reality Labsの研究者は、写実的なアバターを利用して、現実世界での社会的相互作用の視線とアイコンタクト信号をキャプチャして伝える仮想テレプレゼンスシステムの開発を発表しました。
  • 統計予測によると、3Dテレプレゼンス・システムにより、迅速な意思決定、移動コストと移動時間の節約により、組織の生産性が最大40%向上します。
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欧州が市場で圧倒的なシェアを占める

  • 3Dテレプレゼンスシステムで没入感のある体験を保証するために、様々な調査研究が行われています。例えば、英国のレスターにあるデ・モントフォート大学の研究者は、3Dテレプレゼンスで広く利用されている点群の非可逆圧縮を減らす新しいアルゴリズムを開発するプロジェクトに取り組んでいます。
  • 従来のビデオ技術と比較して、3D点群には、自由視点でのレンダリングや、自然物と合成物の混在など、さまざまな利点があります。EUが資金を提供するOPT-PCCプロジェクトでは、新しいデータ圧縮アルゴリズムを開発し、効率的な圧縮方法で画像レート-歪み性能を最適化することで、ストレージ能力を向上させ、帯域幅利用を改善できる可能性があります。
  • ARやMRのような先端技術の採用拡大により、3Dテレプレゼンス市場の採用拡大への道が開かれると予想されます。
  • 産業開発戦略の一環として、英国政府は前年に4億ユーロ(4億3,328万米ドル)の投資を発表し、AR、VR、MRのような没入型技術をカバーする最先端の研究開発プロジェクトを国全体で支援しています。こうした投資により、英国を拠点とする企業が新しいアプリやツール、バーチャル体験を生み出す機会が増えると期待されています。
  • 複合現実(MR)ベースの新興企業は、市場の成長機会をつかむための製品革新のために、定期的に投資家の資金を集めています。例えば、Zapper社は、同社のMRデバイスのために投資を募ることを発表しました。この新興企業は最近、アプリの次期バージョンをリリースしました。
  • 同様に、前年にロンドンを拠点とする新興企業Hyperは、ボトルネックに対処する革新的な複合現実(MR)共同デザイン・プラットフォームを構築しました。Hyperは、EITデジタルが支援する「HyperCRC」イノベーション活動のおかげで、VRと物理的に正確なモーショントラックモデルをうまく融合できる空間デザインプラットフォームを導入しました。
  • さらにHyperは、VRと実世界のモーショントラックモデルを組み合わせた空間デザインプラットフォームを提供します。同社は、顧客が40種類の素材から選択し、4つの没入型3D環境内で4つのオブジェクトをカスタマイズできる標準設計パッケージを提供しています。さらに、この技術により、同社の顧客はリモートで共同作業や共同設計を行うことができます。

3Dテレプレゼンス業界の概要

3Dテレプレゼンス市場は、多数のプレーヤーが存在するため、非常に細分化されています。市場の主なプレーヤーは、TelePresence Tech、Cisco Systems Inc.、Microsoft Corporation、Teliris, Inc.(Dimension Data)、Digital Video Enterprises Inc.、Musion、Polycom Inc.、ZTE Corporationなどです。市場の最近の主な発展は以下の通りである:

2022年11月、メキシコの新興企業であるInbiodroid社は、同社のテレプレゼンス・アバター・ロボットの第2バージョンに資金を提供するため、キックスターター・キャンペーンを開始しました。同社のミッションは、人類の産業発展を制限していた物理的障壁を取り払い、成長と進歩が空間や時間に制限されない新時代を切り開くことだった。

さらに、テレプレゼンス技術を搭載した最先端のアバターロボットであるPROMETHEUS 2.0は、世界中のどこからでもリアルタイムでユーザーの動きを再現できる人型ロボットボディです。現在開発中の高度な機能を備えた全く新しいAVATAR SYSTEM PROTOTYPEを使用することで、ユーザーは没入型プラットフォームとアクティブ・コミュニケーション・インターフェースを介して、自分の意識、スキル、動き、意図をPROMETHEUS 2.0に転送することができます。

2022年2月、シスコは、2021年10月以来、少数のクライアントで徐々に展開されていた遠隔会議サービス、Webex Hologram向けに、写実的なリアルタイムの遠隔テレプレゼンス機能を展開しました。この新サービスは、カメラアレイとHoloLensまたはMagic Leap ARヘッドマウントディスプレイを使用します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • ユーザーエクスペリエンスの向上
    • 組織における時間節約技術への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 高コストと限定的な商業化
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • ソリューションタイプ
    • ソフトウェア
    • ハードウェア
  • 用途
    • 教育
    • 広告
    • 会議
    • カスタマーサービス
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • TelePresence Tech
    • Cisco Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Holoxica Limited
    • Valorem Reply
    • Teliris Inc.(Dimension Data)
    • Digital Video Enterprises Inc.
    • Musion 3D
    • Polycom Inc.
    • ZTE Corporation
    • MDH Hologram Ltd.
    • Primasonic Spectrum Private Ltd.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54438
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The 3D Telepresence Market size is estimated at USD 2.40 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.90 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.37% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The growing adoption of advanced technologies, such as AR and MR, is expected to pave the path for a new collaborative platform called 3D telepresence. The increasing adoption of advanced technologies, such as AR and MR, is expected to pave the way for a new collaborative platform called 3D telepresence.
  • Audio and visual applications like Google Hangouts, Facetime, Skype, and other video conferencing platforms for offices exist today for use across enterprises to enable remote communication.
  • Although the quality of experience, concerning audio and visual transmission, has significantly improved over the years, 2D video technology has several inherent drawbacks, like loss of non-verbal cues, such as eye contact and gestures, which cannot be mitigated easily. Some of these issues are addressed by 3D telepresence, which provides rendering and streaming of 3D video data between two or more parties, boosting the adoption of 3D telepresence globally.
  • While intelligent conference rooms are being developed by companies like Cisco (Spark system), a bundle of cameras, 4K screen speakers, and supporting devices, technology advancements result in more life-like experiences through telepresence.
  • Cisco, Microsoft, Teliris, Huwaei, and Sony are among the early entrants in the telepresence space. Since its inception, the technology has overcome a few challenges, such as interoperability between telepresence systems from different vendors and compatibility with networks provided by various telecom companies.
  • The technology has been showcased in several entertainment demonstrations, like Musion 3D. However, to date, the practical applications have been limited by the high cost of such 3D systems compared to 2D telepresence/video conferencing.
  • The remote consumer's digital representations could be rendered over the real by taking advantage of recent advances in augmented reality (AR), coupled with 3D, such as Atheer air Glasses, Google Glass, and Microsoft hololens world, creating a mixed-reality experience. Following the COVID-19 pandemic, trends such as remote working and the need for immersive experiences were expected to gain momentum. In such a regard, 3D telepresence systems were crucial in ensuring workflow.

3D Telepresence Market Trends

Enhanced User Experience is expected to Drive the Growth in software segment.

  • The tele-immersion technology and 3D technology provide an increased presence for remote users, whether bundled with virtual or augmented reality (AR). Aside from enhancing the user experience in terms of communication, which is currently performed with 2D video conferencing, there is a potential use of this technology in several other areas that would reduce the need for travel.
  • Moreover, applications, such as in remote collaboration, where multi-disciplinary teams have to work closely with 3D data or models, like in design, manufacturing, medicine, physical sciences, architecture, astronomy, digital humanities, and education, among various other applications, are expected to drive the demand for these solutions.
  • Further, initiatives aimed at pushing the deployment of standard video conferencing to achieve real-world experience are driving the market growth. For instance, in the previous year, researchers from Facebook Reality Labs announced the development of a virtual telepresence system that utilizes photorealistic avatars to capture and convey the gaze and eye contact signals of social interactions in the real world.
  • Statistical forecasts suggest that an organization could boost its productivity by up to 40% due to quick decision-making, saving travel costs and travel time because of the 3D telepresence systems.
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Europe to have a Dominant Share in the Market

  • Various research studies are conducted to ensure an immersive experience in 3D telepresence systems. For instance, researchers from the De Montfort University in Leicester, United Kingdom, are working on a project to develop new algorithms that could reduce lossy compression of point clouds whose usage is widely observed in 3D telepresence.
  • Compared to traditional video technology, 3D point clouds offer various advantages, such as free-viewpoint rendering and a mix of natural and synthetic objects. The EU-funded OPT-PCC project is developing new data compression algorithms to optimize the image rate-distortion performance with efficient compression methods that could increase storage capability and improve bandwidth usage.
  • The growing adoption of advanced technologies, such as AR and MR, is expected to pave the path for increased adoption of the 3D telepresence market.
  • As part of its industrial development strategy, the United Kingdom government announced an investment of EURO 400 million (USD 433.28 million) the previous year to back cutting-edge R&D projects across the country, covering immersive technologies like AR, VR, and MR. Such investments are expected to increase opportunities for United Kingdom-based businesses to create new apps, tools, and virtual experiences.
  • Mixed reality (MR) based startups regularly attract investors' funds for product innovations to seize market growth opportunities. For instance, Zapper announced raising investments for its MR device. The startup recently released the next version of its app.
  • Similarly, the previous year, Hyper, a London-based startup, created an innovative Mixed Reality (MR) co-design platform that addresses the bottleneck. Hyper has introduced a spatial design platform that can successfully merge VR with physically accurate, motion-tracked models, owning to the EIT Digital-supported "HyperCRC" innovation activity.
  • Moreover, Hyper provides a spatial design platform that combines VR with real-world motion-tracked models. The company offers a standard design package that allows customers to choose from 40 different materials and customize four objects within four immersive 3D environments. Furthermore, the technology enables the company's clients to collaborate and co-design remotely.

3D Telepresence Industry Overview

The 3D Telepresence Market is Highly fragmented due to the presence of a large number of players. Major players in the market include TelePresence Tech, Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, Teliris, Inc. (Dimension Data), Digital Video Enterprises Inc., Musion, Polycom Inc., and ZTE Corporation. Some key recent developments in the market are as follows:

In November 2022, Inbiodroid, a Mexican startup, launched a Kickstarter campaign to fund the second version of its telepresence avatar robot. The company's mission was to break down the physical barriers that limited humanity's industrial progress and ushered in a new era in which growth and advancement were not limited by space or time.

Moreover, PROMETHEUS 2.0, the most advanced Avatar robot with telepresence technology, is a humanoid robotic body capable of replicating its user's movements in real-time from anywhere in the world. Using a completely new AVATAR SYSTEM PROTOTYPE - with advanced features currently in development - users can transfer their awareness, skills, movements, and intentions to PROMETHEUS 2.0 via an immersive platform and an active communication interface.

In February 2022, Cisco rolled out a photorealistic real-time remote telepresence feature for Webex Hologram, its teleconferencing service that was slowly rolling out with a handful of clients since October 2021. The new service uses a camera array and a HoloLens or Magic Leap AR head-mounted display.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Enhanced User Experience
    • 4.3.2 Increasing Demand For Time-Saving Technologies In Organizations
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 High Costs And Limited Commercialization
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Solution Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Hardware
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Education
    • 5.2.2 Advertising
    • 5.2.3 Conferencing
    • 5.2.4 Customer Service
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 TelePresence Tech
    • 6.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.3 Microsoft Corporation
    • 6.1.4 Holoxica Limited
    • 6.1.5 Valorem Reply
    • 6.1.6 Teliris Inc. (Dimension Data)
    • 6.1.7 Digital Video Enterprises Inc.
    • 6.1.8 Musion 3D
    • 6.1.9 Polycom Inc.
    • 6.1.10 ZTE Corporation
    • 6.1.11 MDH Hologram Ltd.
    • 6.1.12 Primasonic Spectrum Private Ltd.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS