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市場調査レポート
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1438558

ロボット掃除機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Robot Vacuum Cleaners - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ロボット掃除機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ロボット掃除機の市場規模は2024年に54億6,000万米ドルと推定され、2029年までに103億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.70%のCAGRで成長します。

ロボット掃除機- 市場

さまざまな業界にわたる多様なロボットアプリケーションに対する需要の増加とロボット業界の改善は、企業が市場に投資する動機となる2つの重要な要素です。

主なハイライト

  • ロボット掃除機市場の成長に影響を与える主な要因の1つは、家庭用消費者ロボットの需要の高まりと、さまざまな家庭用アプリケーションを支援するためのパーソナルサービスロボットの研究開発への投資の増加です。
  • 家庭用ロボット導入の主な要因には、顧客の意識の向上も含まれます。 Future Robot、Ecovacs、Hanool Robotics、iRobot Corporationなどの市場関係者は、さまざまな家庭用アプリケーションを支援するための最先端の家庭用サービスロボットを提供するために、研究開発への投資を増やしています。
  • インターネット設備の普及範囲の拡大と5Gネットワークの普及が市場の成長を後押しする要因となっています。さらに、家事文化の変化に伴い、ロボット掃除機の世界市場も拡大しています。自動運転掃除機も人気が高まっています。
  • 今日、消費者は人間の介入なしにエリアを掃除できるロボット掃除機を購入する傾向が高まっています。これらのロボットは自動的に充電ステーションに向かって移動し、バッテリーが空になったときと同じ位置から再起動できるため、消費者はバッテリーの再充電について気にする必要がありません。顧客は、子供のプレイルームなどの特定のエリアへの入場を制限し、ロボットの仮想境界を定義できます。
  • しかし、高額な設置費用とロボット掃除機のメンテナンス費用の高さなどが市場拡大の妨げとなっています。
  • さらに、COVID-19感染症の流行中、人々は外界とほとんど接触せずに自宅に閉じこもって数週間を過ごすことを余儀なくされ、これにより多くの国でホームオートメーションの需要が高まりました。ティア 3以上の市場からの消費者需要が大幅に増加し、ホームオートメーションデバイスの総需要の約半分を占めていますが、大都市圏からの需要は安定しています。これにより、ロボット掃除機の需要も増加しています。

ロボット掃除機市場動向

住宅世帯が最も急速な成長を遂げる

  • 可処分所得の増加、共働き世帯、ライフスタイルの変化がこの市場の主要な原動力となっており、新興国の消費者がロボット掃除製品などのAIベースのスマートデバイスを購入できるようになりました。欧州、北米、アジア太平洋でのスマートホームの成長により、スマートホームの必要性が世界規模で高まっています。
  • 先進国では、市場ベンダーも商業用洗浄用途をターゲットにすることが増えています。特に空港やホテルのロビーなどの公共の場所で、カーペットに汚れ、ほこり、フケ、バクテリアを集めることができる製品を提供しています。
  • ロボット掃除機の開発と、Wi-Fi接続、人工知能(AI)機能、音声アシスタント(VA)などの最先端技術の採用により、予測期間にわたってロボット掃除機の需要が増加すると予想されます。スマートホームと商業活動。絶え間なく変化する顧客の需要に対応するために、多くの企業は最先端の新製品の開発と提供に注力しています。
  • 時間と労力を節約できるため、あらゆる市場分野の消費者が自動化製品を重視しています。消費者が自動掃除機をより頻繁に使用し、スマートホームテクノロジーの使用が促進されるにつれて、市場の成長が予測されます。しかし、エレクトロニクスの進歩と以前のテクノロジーとのスムーズな統合により、従来の建築方法とインテリジェント住宅が今や手の届くところにあり、人気が高まっています。
  • 最新のロボット掃除機モデルは、GoogleアシスタントやAmazonのAlexaと会話して、音声コマンドを理解して実行することもできます。スマートホームとモノのインターネット(IoT)デバイスの相互運用性は、ロボット掃除機のメーカーに新しい市場と商業機会を生み出す可能性があります。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 北米は、ロボット工学の導入における主要なイノベーターおよびパイオニアの一つであり、最大の市場の1つです。市場成長の主な理由は、地域全体で家庭用ロボットの採用が増えていることです。
  • 近年、ロボット掃除機の世界市場の拡大に大きく貢献している主要国の1つが米国です。この国は、研究対象の分野における重要な投資家であり発明者でもあります。米国には、調査対象の分野において最大規模かつ最も有名な企業がいくつか本拠地を置いています。米国市場のベンダーは最先端の製品で知られています。しかし、これらの企業のほとんどは製造業務を外部委託し、エンジニアリングの努力をロボットの設計に集中させていました。
  • 米国、次いでカナダが、この地域全体でロボット掃除機の大幅な導入により、最も高い成長率を記録しています。この地域の市場成長を促進する主な要因は、地域の消費者の可処分所得の緩やかな増加と人々のライフスタイルの急速な変化です。
  • 米国での5Gの効果的な導入とWi-Fi 6などの優れたWi-Fiテクノロジーにより、ロボット掃除機の市場は大幅に上昇しており、スマート掃除機の受け入れの増加により、予測期間中も成長し続ける可能性があります。北米地域の家庭用テクノロジーと製品が米国に続きます。
  • さらに、すべての家庭用ロボットの中で、自動掃除機とモッパーは最も多く商品化され、開発されている製品です。地域企業は、家庭内の狭い場所にも届く、よりコンパクトで統合された掃除機や水拭きロボットの開発に継続的に投資しています。
  • 調査対象地域のベンダーは、主にアジア太平洋に拠点を置く複数の単一ソース契約製造業者に大きく依存しています。しかし、これらの企業のほとんどは製造施設を移転しており、現在の米中貿易戦争やその他の地政学的困難により、費用と時間がかかるものとなっています。

ロボット掃除機業界の概要

ロボット掃除機市場は、主にiRobot CorporationやNeato Robotics(Vorwerk)などの大手プレーヤーの存在により、非常に競争が激しいです。さらに、新規企業が市場に参入する可能性はかなり高く、市場競争がさらに激化する可能性があります。製品の発売、研究開発への多額の費用、戦略的パートナーシップと買収は、企業が激しい競合を維持するために従う主要な成長戦略です。

2022年 10月、Ecovacsは、アップグレードされた吸引力と高度なdToFテクノロジーを備えたDEEBOT N8 2-in-1を発売し、より優れた洗浄効率と最も強力な吸引(3000 Pa)を保証しました。 2000平方メートル以上をカバーします。 1回の充電でFTでき、OZMOモッピングを備えた高度なdToFテクノロジーを備えています。これは、効率的な清掃経路を正確にスキャン、マッピング、計画する次世代レーザーガイダンステクノロジです。

2022年 6月、世界のコンシューマーロボット企業であるiRobot Corpは、iRobot OSを搭載したプレミアムルンバ J7+スマート掃除機をインドで発表しました。新しいスマート掃除機は現在、既存のルンバ i7シリーズ、S9シリーズ、i3シリーズなどと併用されています。既存の製品シリーズと同様に、ルンバ i7シリーズには通常のルンバ J7とルンバ J7+の2つのモデルがありますが、後者は国内でのみ入手可能です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • COVID-19感染症による業界への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 単価の低下に伴う消費者の嗜好や社会経済的要因の変化
  • 市場の課題
    • 流通チャネル分析オンラインvsオフライン

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • フロアクリーナー
    • プールクリーナー
    • 窓ガラス用洗剤
  • エンドユーザー別
    • 商業
    • 住宅
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • Pricing Analysis
  • 企業プロファイル
    • Ecovacs Robotics Co. Ltd
    • Roborock Technology Co. Ltd
    • LG Electronics Inc.
    • iRobot Corporation
    • Cecotec Innovaciones SL
    • Neato Robotics Inc.
    • Electrolux AB
    • SharkNinja Operating LLC
    • Panasonic Corporation
    • Haier Group Corporation
    • Hitachi Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67448

The Robot Vacuum Cleaners Market size is estimated at USD 5.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.70% during the forecast period (2024-2029).

Robot Vacuum Cleaners - Market

The growth in demand for diverse robotic applications across various industries and robotic industry improvements are two key factors motivating companies to invest in the market.

Key Highlights

  • One of the main factors influencing the growth of the robot vacuum cleaner market is the rising demand for domestic consumer robots and the increasing investment in R&D of personal service robots for aid in various household applications.
  • The key driver of domestic robot adoption also includes increased customer awareness. Market players, including Future Robot, Ecovacs, Hanool Robotics, and iRobot Corporation, are investing more in R&D to provide cutting-edge domestic service robots for assistance in various household applications.
  • The growing reach of Internet facilities and the widespread availability of the 5G network are factors boosting the market growth. Additionally, the global market for robotic vacuum cleaners has expanded as the culture of household chores has changed. The self-driving vacuum cleaner has also become increasingly popular.
  • Consumers are more likely to purchase robotic vacuum cleaners today because of their ability to clean the area without human intervention. As these robots can automatically navigate themselves toward the charging station and restart from the same position at which it was drained, consumers don't need to bother about battery recharging. Customers can restrict admission to certain areas, such as a child's playroom, and define virtual boundaries for the robot.
  • However, factors such as the expensive installation costs combined with the high cost of robot vacuum cleaner maintenance are impeding market expansion.
  • In addition, people were forced to spend several weeks during the COVID-19 outbreak confined to their homes with little contact with the outside world-this increased demand for home automation in numerous nations. Consumer demand from tier-3 and beyond markets has significantly increased, making up about half of the total demand for home automation devices, while demand from metro areas has remained stable. This has also increased the demand for robot vacuum cleaners.

Robotic Vacuum Cleaner Market Trends

Residential Households to Witness Fastest Growth

  • The increase in disposable income, dual-income households, and lifestyle changes are key drivers in this market, enabling consumers in emerging nations to purchase AI-based smart devices such as robotic cleaning products. Due to its growth in Europe, North America, and Asia-Pacific, the need for smart homes is increasing on a global scale.
  • In developed countries, market vendors are also increasingly targeting commercial cleaning applications. They offer a product that enables carpets to collect dirt, dust, dander, and bacteria, especially in public places, like an airport or hotel lobby.
  • Over the forecasted period, demand for robotic vacuum cleaners is anticipated to increase due to the development of robotic vacuum cleaners and the adoption of cutting-edge technology like Wi-Fi connectivity, artificial intelligence (AI) capabilities, and voice assistance (VA) in smart homes and commercial activities. To keep up with the continuously shifting demands of their customers, many companies concentrate on developing and providing cutting-edge new products.
  • Due to the time and effort they save, consumers across all market sectors are placing a premium on automated products. As consumers use automated cleaners more frequently, which encourages the use of smart home technology, market growth is projected. However, conventional construction methods and intelligent homes are now within reach and gaining popularity due to advancements in electronics and their smooth integration with earlier technologies.
  • The latest robotic vacuum models can also converse with Google Assistant or Amazon's Alexa to comprehend and execute audible commands. The interoperability of smart home and Internet of Things (IoT) devices may create new markets and commercial opportunities for manufacturers of robotic vacuum cleaners.

North America to Occupy the Largest Market Share

  • North America, among the leading innovators and pioneers in the adoption of robotics, is one of the largest markets. The primary reason for the market's growth is the increasing adoption of domestic robots across the region.
  • One of the key nations that have contributed considerably to expand the worldwide market for robot vacuum cleaners in recent years is the United States. The nation is a significant investor and inventor in the area under study. The United States is home to several of the largest and most well-known businesses in the sector under investigation. Vendors in the US market are known for their cutting-edge products. However, most of these businesses outsourced their manufacturing tasks and concentrated their engineering efforts on robot design.
  • The United States, followed by Canada, records the highest growth rate, owing to the significant adoption of robot vacuum cleaners throughout the region. The primary factor boosting the market growth in the region is the gradual rise in the disposable income of the consumers in the region and the rapid change in people's lifestyles.
  • With the effective implementation of 5G in the United States and better Wi-Fi technology, such as Wi-Fi 6, the market for robotic vacuum cleaners is significantly rising and is likely to continue growing in the forecast period due to the increasing acceptance of smart home technology and products in the North America region followed by the United States.
  • Moreover, among all the household robots, automated vacuum cleaners and moppers are the most commercialized and developed products. Regional companies are continuously investing in developing more compact and integrated vacuum cleaners and mopping robots to reach small places at home.
  • The vendors in the region under study rely heavily on several single-source contract manufacturers, primarily based in Asia-Pacific. However, most of these businesses are moving their manufacturing facilities, which has become an expensive and time-consuming due to the current US-China trade war and other geopolitical difficulties.

Robotic Vacuum Cleaner Industry Overview

The robot vacuum cleaners market is very competitive primarily due to the presence of major players such as iRobot Corporation and Neato Robotics (Vorwerk). Furthermore, the probability of new players entering the market is moderately high, which could further intensify the market competition. Product launch, high expense on research and development, and strategic partnerships and acquisitions are the prime growth strategy followed by the companies to sustain the intense competition.

In October 2022, Ecovacs launched DEEBOT N8 2-in-1 with upgraded suction power and advanced dToF technology, ensuring better cleaning efficiency and the most powerful suction (3000 Pa). It covers 2000+ Sq. Ft in one charge and has advanced dToF Technology with OZMO Mopping. It is the Next-Gen laser guidance technology that precisely scans, maps, and plans an efficient cleaning path.

In June 2022, Global consumer robot company iRobot Corp unveiled a premium Roomba J7+ smart vacuum cleaner with iRobot OS in India. The new smart-vacuum cleaner currently sits with the existing Roomba i7 series, S9 series, i3 series, and more. Similar to its existing product series, the Roomba i7 series includes two models - the regular Roomba J7 and Roomba J7+, though the latter is only available in the country.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Assessment of the COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Changing Consumer Preferences and Socio-economic Factors Along with Reduced Unit Prices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Distribution Channel Analysis Online vs Offline

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Floor Cleaner
    • 6.1.2 Pool Cleaner
    • 6.1.3 Window Cleaner
  • 6.2 By End-user
    • 6.2.1 Commercial
    • 6.2.2 Residential
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 South Korea
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Pricing Analysis
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Ecovacs Robotics Co. Ltd
    • 7.2.2 Roborock Technology Co. Ltd
    • 7.2.3 LG Electronics Inc.
    • 7.2.4 iRobot Corporation
    • 7.2.5 Cecotec Innovaciones SL
    • 7.2.6 Neato Robotics Inc.
    • 7.2.7 Electrolux AB
    • 7.2.8 SharkNinja Operating LLC
    • 7.2.9 Panasonic Corporation
    • 7.2.10 Haier Group Corporation
    • 7.2.11 Hitachi Ltd
    • 7.2.12 Samsung Electronics Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS