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市場調査レポート
商品コード
1438460

イヤホンとヘッドホン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Earphones and Headphones - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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イヤホンとヘッドホン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

イヤホンとヘッドホン市場規模は2024年に619億米ドルと推定され、2029年には1,066億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは11.5%で成長します。

Earphones and Headphones-Market

顧客のリスニング体験を向上させるアクティブノイズキャンセレーションのイントロダクションなど、イヤホンとヘッドホンの技術開拓により、予測期間を通じて市場は上昇すると予測されます。

主なハイライト

  • スマートデバイスの採用と技術革新が市場成長の主な要因です。オフィスや家庭のインフラで家電製品が広く使用されるようになったことで、業界成長の機会がいくつか生まれています。ワイヤレス技術がより身近になったため、物理的な接続は必要ではなくなりつつあります。メーカー各社はワイヤレス技術を開発し、優れた音質のワイヤレスヘッドホンを提供するようになり、市場全般の成長を促進しています。
  • フィットネス愛好家が業界を牽引しています。人々は雨や埃など様々な天候の中でヘッドホンやイヤホンを運動用に使用するため、メーカーは製品の耐久性を向上させてきました。多くの企業は、埃や水に対する防御力を提供する安全等級である、特定の(進入保護)IPX等級を持つ製品を製造しています。
  • 技術の進歩は主に、高い忠実性とスタイルを求める消費者の需要の高まりによってもたらされます。近距離無線通信(NFC)とアクティブ・ノイズ・キャンセレーション(ANC)は、ユーザーのリスニング体験を向上させ、音楽企業とのシームレスな接続を可能にするために設計された高度な機能です。例えば、イヤホンやヘッドホンのANC技術は周囲のノイズを低減し、音質を向上させる。
  • 新規参入企業の増加と既存参入企業による製品発売の増加により、ヘッドホン、イヤホン、ヘッドセットの選択肢は膨大なものとなっており、様々な環境で誰もが楽しめるものとなっています。例えば、ソニーは2022年5月、2018年のWH-1000XM3と2020年のWH-1000XM4に代わる新しいヘッドフォン、ソニーWH-1000XM5を市場に投入しました。新しいヘッドホンは、新鮮なデザイン、より優れたアクティブノイズキャンセリング(ANC)、クイックアクセスやマイクロソフト・スイフトペアなどの追加機能を含みます。
  • ここ数年、スマートフォンや携帯電話の販売台数は、特に発展途上国において著しく増加しています。ヘッドフォンやヘッドセットの需要は、モバイル機器の使用率の上昇と連動して伸びています。
  • 心配なのは、ヘッドホンが耳に与える音量です。イヤホンは耳の近くで大きな音を出すため、非常に有害です。さらに、耳の感染症、耳鳴り、難聴、乗り物酔い、皮膚の炎症などを悪化させる可能性があるため、ヘッドホンの正しい使い方を実践することが重要です。従って、健康問題の深刻化は市場の重要な抑制要因となる可能性があります。
  • COVID-19の流行はヘッドフォンとイヤフォンの市場成長に中程度の影響を与えています。このパンデミックにより、政府機関は厳格な封鎖措置と渡航禁止措置を実施し、物流、サプライチェーン、生産能力を中断させ、全体的な売上に影響を及ぼしています。さらに、小売店の閉鎖は、企業の収入を得る能力に害を及ぼしています。

イヤホンとヘッドホンの市場動向

ワイヤレス接続タイプが市場を牽引する見込み

  • ワイヤレス接続には、ケーブルとBluetooth、FM、DECTなどのワイヤレスシステムがあります。ワイヤレスイヤホンやヘッドホンは、耳の中、耳の後ろ、耳の上などに設置できます。ブルートゥース対応のヘッドフォンやノイズキャンセリング技術が搭載されています。様々なヘッドホンやイヤホンを簡単かつ便利に活用できます。音楽、エンターテインメント、コミュニケーション、ゲーム、その他多くの産業で、ヘッドホンやイヤホンが広く使われています。
  • 現代的な商品や技術に対する顧客の嗜好の高まりは、創造的なデザインや最先端の機能への扉を開くと予想されます。例えば、純正のワイヤレスイヤホンを導入することで、ワイヤレスイヤホン市場の売上は急上昇しています。例えば、世界有数の楽器メーカーであり、オーディオ/ビジュアル製品のプロバイダーとしても有名なヤマハ株式会社は、性能よりもユーザーの聴覚の健康を優先したトゥルーワイヤレスイヤホンを発表しました。TW-E7BとTW-ES5Aには、同社のトゥルー・サウンドとリスニング・ケア技術が搭載されています。
  • 純正ワイヤレスイヤホンの登場は、人々の音楽の聴き方にパラダイムシフトを起こしました。左右のイヤーピースを分けるワイヤーがないため、このイヤホンは絡まることのないリスニング体験を提供します。小型で充電ケースに入れて持ち運びができるため、特に携帯性に優れています。この製品は、若者、アスリート、フィットネス愛好家にアピールし、携帯性も高いため、市場の成長を後押しすると予測されます。
  • さらに、音声アシスト、ジェスチャー認識、フィットネストラッキング、再生や音楽一時停止のための装着検知といったスマート機能の追加により、ワイヤレスイヤホンやヘッドホンの人気も高まると予測されます。長距離での良好な通信を可能にし、長時間のリスニングのためのより長いバッテリー寿命を可能にするために、最新のワイヤレスイヤホンやヘッドホンは、アップグレードされたブルートゥース技術を装備しています。このような複雑な機能と絶え間ない技術革新が、ワイヤレス製品市場を牽引すると予想されます。
  • さらに、バッテリー技術が発展し、USB-Cが新たな充電規格となるにつれ、ブルートゥース技術を搭載したイヤホンやヘッドホンが、"接続からワイヤレスへ"という方向からますます離れていくことは明らかです。都市が大きくなり、通勤時間が長くなり、ポッドキャスティング・ネットワークが利益を生み始めるにつれ、最先端のワイヤレスイヤホンやヘッドホンのニーズは高まる一方です。
  • 市場拡大を後押しする重要な要素は、技術的ブレークスルーの急増と、スマートガジェットのシンプルな受容と使用です。家庭や企業のインフラで家電製品が広く使用されているため、この業界は大きな可能性を秘めています。ワイヤレス技術が手頃な価格で手に入るようになったため、物理的なケーブル配線は時代遅れになりつつあります。メーカー各社はワイヤレス技術を改良し、高品質のワイヤレス・ヘッドフォンを提供するようになり、市場全体を押し上げています。

アジア太平洋地域が最速の成長を記録する見込み

  • アジア太平洋地域は、ソニー、パナソニック、ゼブロンなどの大手メーカーの存在により、予測期間を通じて最も急成長すると予測されます。この地域は、これらのプレイヤーの存在と彼らが行ってきた実質的な研究開発により、大規模にイヤホンやヘッドホンを採用しています。
  • さらに、アジア太平洋地域は予測期間中、市場のかなりの部分を占めると予想されています。これは、同地域の可処分所得の増加とスマートフォン利用の増加に関連しています。さらに、低コスト技術の登場と安価な労働力の入手が可能なことから、いくつかの重要な営利企業が中国に大規模な投資を行っています。しかし、模倣品の出回りが増え、特にインドで設計・生産されるようになったため、複数の重要企業が同国に製造拠点を設けることができ、市場拡大につながった。
  • ヘッドフォンジャックの廃止は、同地域における携帯電話のスマート化・薄型化のメーカー間の動向の結果です。その結果、顧客はワイヤレスイヤホンやヘッドホンを採用するようになっており、予測期間中の市場の成長を牽引しています。
  • さらに、インドではインターネットの普及率が上昇し、技術的に強化された商品を好む傾向が見られます。インドではGDPと一人当たりの所得が上昇しているため、音楽市場の成長が見込まれており、イヤホンとヘッドホンメーカーのチャンスも広がると思われます。
  • 同地域では快適さと品質が重視されるようになり、個人使用向けのイヤホンやヘッドホンの需要が高まると思われます。APACの消費者は、リスニング体験を向上させるために最先端の製品に投資することを重視するようになっています。スマートフォン、PC、タブレットでは、ブルートゥース、IR、NFC技術の統合により、シームレスな接続体験が可能になった。さらに、エコーキャンセラーやノイズリダクションの開発により、使いやすさも向上しました。このような技術の追加により、デバイスの柔軟性と接続範囲が拡大し、個人使用目的での消費者の製品採用が可能になった。
  • この地域では、プレミアムで技術的に洗練された製品を提供する国際企業の参入により、ハイエンドのヘッドフォンやイヤフォンの需要が増加しています。予測期間中、これは市場成長を促進すると予想されます。
  • さらに、市場シェアを拡大するために、いくつかの地域企業はeコマース・ウェブサイトやその他のオンライン・プラットフォームで新製品を紹介する一方、顧客にポジティブなオンライン体験を提供するために投資しています。例えば、2022年9月、NokiaスマートフォンのメーカーであるHMD Globalは、ワイヤレスイヤホンを内蔵した新しい4GフィーチャーフォンであるNokia 5710 XpressAudioをインドで発表しました。

イヤホンとヘッドホン業界の概要

イヤホンとヘッドホン市場の競争企業間の敵対関係は、Grado、Bose、Sennheiserなどの主要ベンダーによって依然として高いです。市場企業は、研究開発への大規模な投資を通じて技術的に統合された製品を提供する方向に向かっており、これにより市場内の他の企業に対する競争優位性を獲得しています。

また、戦略的パートナーシップ、合併、買収を通じて、企業は市場でより大きな足跡を得ることができています。2022年11月、国内のエレクトロニクス企業であるboAtは、インド市場向けにTWSブルートゥースイヤホンを発売し、boAt Airdopes 100 TWSと名付けた。このイヤホンにはENx、BEAST、IWP、ASAPといった革新的な技術が搭載されており、メーカーによれば、優れた音質、より優れた通話機能、長時間のバッテリー駆動を実現しているといいます。また、ゼブロニクスは2022年11月、真のワイヤレス・ヘッドセット、ブルートゥース・スピーカー、トーチの3つの機能を兼ね備えた「Zeb-Sound Bomb X1 3-in-1」を発売しました。このイヤホンは、1回の充電で最大5時間のバッテリー駆動が可能。音声アシスタントにも対応しており、ヘッドセットはホワイト、ブルー、ブラックの3色から選べる。

2022年9月、ソニーはWH-100XM4の後継機種としてノイズキャンセリングヘッドホンWH-1000XM5を発売し、インドにおけるワイヤレスヘッドホンのラインナップを拡大しました。新しいWH-1000XM5ワイヤレス・ヘッドフォンは、無段階スライド式ヘッドフォン、2つのプロセッサーと8つのマイクによる改良されたANCなど、ユニークなデザインとなっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及
    • アクティブノイズキャンセリングなどの技術進歩が市場を牽引
  • 市場の課題
    • 健康への懸念の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ヘッドフォン
    • イヤホン
  • 接続性別
    • 有線
    • ワイヤレス
  • 用途別
    • コンシューマー
    • プロフェッショナル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sony Corporation
    • Skullcandy Inc.
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG(Sennheiser)
    • Harman International Industries, Incorporated
    • Bose Corporation
    • Zebronics India Pvt. Ltd
    • Koninklijke Philips NV(Philips)
    • Panasonic Corporation
    • Pioneer Corporation
    • Apple Inc.
    • Grado Labs
    • JABRA Corporation
    • V-MODA LLC
    • Shure Incorporated
    • Shenzhen Cannice Technology Co. Ltd
    • Yamaha Corporation.
    • Beyerdynamic GmbH & Co. KG

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67042

The Earphones and Headphones Market size is estimated at USD 61.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 106.68 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.5% during the forecast period (2024-2029).

Earphones and Headphones - Market

It is anticipated that the market will rise through the projection period due to technological developments in earphones and headphones, such as the introduction of Active Noise Cancellation, which improves customer listening experience.

Key Highlights

  • The adoption of smart devices and technical innovation are the main factors propelling market progress. The extensive usage of consumer electronics in office and home infrastructures opens up several opportunities for industry growth. Since wireless technology has become more accessible, physical connections are becoming less necessary. Wireless technologies have been developed by manufacturers, who are now offering wireless headphones with excellent audio quality, promoting market growth in general.
  • Fitness fanatics are driving the industry. Because people use headphones and earbuds for exercise in various weather conditions, including rain and dust, manufacturers have improved product durability. Many companies have created their products with a specific (ingress protection) IPX rating, a safety grade offering defense against dust and water.
  • Technology advances are primarily driven by rising consumer demand for high fidelity and style. Near-field communication (NFC) and active noise cancellation (ANC) are advanced features designed to improve users' listening experiences and allow a seamless connection to their music players. For instance, ANC technology in earbuds and headphones lowers ambient noise, improving audio quality.
  • The growing entry of new players into the market, coupled with the increasing product launches by the pre-existing players, has resulted in a vast choice of headphones, earphones, and headsets - something for everyone in various environments. For instance, in May 2022, Sony introduced a new headphone to the market, the Sony WH-1000XM5, which replaced the WH-1000XM3 from 2018 and the WH-1000XM4 from 2020. The new headphones include a fresh design, better active noise cancellation (ANC), and additional functions such as Quick Access and Microsoft Swift Pair.
  • Sales of smartphones and mobile phones have increased significantly during the past few years, particularly in developing nations. The demand for headphones and headsets has grown in tandem with the rise in mobile device usage.
  • The volume exposure that headphones subject the ears to is the main worry. Earphones are incredibly harmful because they can produce loud sounds near the ear. Furthermore, it's critical to practice proper usage of headphones because they can aggravate ear infections, tinnitus, hearing loss, motion sickness, and skin irritations. Therefore, escalating health issues could be a significant market restraining factor.
  • The COVID-19 epidemic has moderately affected the market growth for headphones and earbuds. The pandemic has led government agencies to enact stringent lockdown measures and travel bans, interrupting the logistics, supply chain, and production capabilities and affecting overall sales. Additionally, the closure of retail outlets has harmed the company's ability to generate income.

Earphone and Headphone Market Trends

Wireless Connectivity Type is Expected to Drive the Market

  • The Wireless connection includes a cable and a wireless system, such as Bluetooth, FM, or DECT. Wireless earbuds and headphones can be positioned inside the ear, behind the ear, above the ear, or in other places. It comes with Bluetooth-enabled headphones and noise-canceling technology. You can utilize a variety of headphones and earbuds with ease and convenience. Music, entertainment, communication, gaming, and a host of other industries use them extensively.
  • Rising customer preference for contemporary goods and technology is anticipated to open the door for creative designs and cutting-edge features. For instance, introducing genuine wireless earbuds has resulted in a spike in sales in the wireless earphone market. For example, Yamaha Corporation, one of the world's leading producers of musical instruments and a well-known provider of audio/visual products, has introduced a pair of True Wireless Earbuds that prioritize users' hearing health over their performance. The company's True Sound and Listening Care technologies are available in the TW-E7B and TW-ES5A.
  • The advent of genuine wireless earphones has caused a paradigm shift in how people listen to music. Since there is no wire separating the left and right earpieces, these earbuds offer a tangle-free listening experience. The earbuds are particularly portable due to their small size and ability to be transported in a charging case. This product's appeal to young people, athletes, and fitness fanatics, as well as its portability, is projected to boost the market growth.
  • Moreover, with the addition of smart features like voice assistance, gesture recognition, fitness tracking, and wearing detection for playback and music pause, the popularity of wireless earphones and headphones is also predicted to rise. To enable good communication over long distances and longer battery life for listening for extended periods, modern wireless earphones and headphones are equipped with upgraded Bluetooth technology. Such complex features and constant innovation are anticipated to drive the market for wireless products.
  • Furthermore, as battery technology develops and USB-C becomes the new charging standard, it is clear that earbuds and headphones with Bluetooth technology are increasingly moving away from being "connected to wireless." As cities get bigger, commutes get longer, and podcasting networks start to generate a profit, the need for cutting-edge wireless earphones and headphones will only rise.
  • The key elements propelling market expansion are the surge in technical breakthroughs and the simple acceptance and usage of smart gadgets. Due to the widespread use of consumer electronics in infrastructures for homes and businesses, the industry has much potential. Physical cabling is becoming obsolete due to the affordability of wireless technology. Manufacturers have improved wireless technology and are now offering high-quality wireless headphones, boosting the market as a whole.

Asia Pacific is Expected to Register Fastest Growth

  • Asia-Pacific is predicted to grow the fastest throughout the forecast period, owing to the presence of significant players such as Sony, Panasonic, and Zebronics, among others. The region has adopted earphones and headphones on a large scale due to these players' presence and the substantial research and development work they have done.
  • Moreover, Asia Pacific is anticipated to dominate a sizable portion of the market over the forecast period. This is linked to the region's growing disposable income and increasing smartphone usage. Additionally, several important commercial companies are making significant investments in China due to the advent of low-cost technologies and the accessibility of cheap labor in the area. However, as counterfeit goods are increasingly available and are designed and produced, particularly in India, several significant firms have been able to set up their manufacturing facilities there, which has led to market expansion.
  • The removal of the headphone jack is a result of the trend among manufacturers to make cellphones sleeker and thinner in the region. As a result, customers are increasingly adopting wireless earbuds or headphones, driving the market's growth over the projection period.
  • Additionally, the market in India is seeing a rise in internet penetration and a penchant for technologically enhanced goods. The music market is anticipated to grow in India due to the country's rising GDP and per capita income, which will improve earphone and headphone makers' chances.
  • The region's increased emphasis on comfort and quality will boost industry demand for earbuds and headphones for personal usage. APAC consumers place a rising focus on investing in cutting-edge products to enhance their listening experience. With smartphones, PCs, and tablets, a seamless connectivity experience has been made possible by integrating Bluetooth, IR, and NFC technology. Additionally, the development of echo cancellation and noise reduction has improved user ease. The addition of such technologies has increased the devices' flexibility and connectivity range, enabling consumer adoption of the product for personal usage.
  • The demand for high-end headphones and earbuds has increased due to the entry of international companies that offer premium, technologically sophisticated products in the region. Over the projected period, this is anticipated to fuel market growth.
  • Additionally, to increase their market share, several regional firms are introducing new products on e-commerce websites and other online platforms while investing in giving their customers a positive online experience. For instance, in September 2022, HMD Global, the manufacturer of Nokia smartphones, introduced the Nokia 5710 XpressAudio in India, a new 4G feature phone with built-in wireless earphones.

Earphone and Headphone Industry Overview

The competitive rivalry in the Earphones and Headphones Market remains high owing to some key vendors such as Grado, Bose, and Sennheiser, amongst others, as the market remains consolidated. The market players are moving toward providing technologically integrated products through extensive investments in research and development that have enabled them to gain a competitive advantage over other players in the market.

Also, through strategic partnerships, mergers, and acquisitions, the players have been able to gain a more significant footprint in the market. In November 2022, boAt, a domestic electronics company, released its TWS Bluetooth earphones for the Indian market, named boAt Airdopes 100 TWS. These earbuds have innovative technologies like ENx, BEAST, IWP, and ASAP, which the manufacturer says give excellent sound quality, better-calling features, and long battery life. Also in November 2022, Zebronics launched the three-in-one Zeb-Sound Bomb X1 3-in-1, a combination product that is a truly wireless headset, Bluetooth speaker, and a Torch. The earbuds offer up to five hours of battery life per charge. There is also voice assistant support, and the headset is available in three color options - white, blue, and black.

In September 2022, Sony expanded its range of wireless headphones in India with the launch of WH-1000XM5 noise-canceling headphones successor to the much more popular WH-100XM4. The new WH-1000XM5 wireless headphones have a unique design with stepless sliding headphones, improved ANC with two processors and eight microphones, and more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Technology Snapshot
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Proliferation of Smart Phones
    • 5.1.2 Technological Advancements like Active Noise Cancellations to Drive the Market
  • 5.2 Market Challenegs
    • 5.2.1 Growing Health Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Product
    • 6.1.1 Headphones
    • 6.1.2 Earphones
  • 6.2 By Connectivity
    • 6.2.1 Wired
    • 6.2.2 Wireless
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Consumer
    • 6.3.2 Professional
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 South Korea
      • 6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sony Corporation
    • 7.1.2 Skullcandy Inc.
    • 7.1.3 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG (Sennheiser)
    • 7.1.4 Harman International Industries, Incorporated
    • 7.1.5 Bose Corporation
    • 7.1.6 Zebronics India Pvt. Ltd
    • 7.1.7 Koninklijke Philips NV (Philips)
    • 7.1.8 Panasonic Corporation
    • 7.1.9 Pioneer Corporation ?
    • 7.1.10 Apple Inc.
    • 7.1.11 Grado Labs
    • 7.1.12 JABRA Corporation
    • 7.1.13 V-MODA LLC
    • 7.1.14 Shure Incorporated
    • 7.1.15 Shenzhen Cannice Technology Co. Ltd
    • 7.1.16 Yamaha Corporation.
    • 7.1.17 Beyerdynamic GmbH & Co. KG

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS