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市場調査レポート
商品コード
1438472

ラージフォーマットディスプレイ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Large Format Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ラージフォーマットディスプレイ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ラージフォーマットディスプレイ市場規模は2024年に164億8,000万米ドルと推定・予測され、2029年には226億3,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.54%で成長すると予測されています。

Large Format Display-Market

ラージフォーマットディスプレイ市場は、直視型ファインピクセルLEDディスプレイ技術やナローベゼルLCDなど、ここ数年で多くの重要な技術進歩を目の当たりにしてきました。以前はかさばり、スペースを消費していたディスプレイは、ベゼルレスでスリムなディスプレイへと進化しました。現在、様々な用途に使用されているディスプレイ装置は、コントラスト比が改善され、解像度が高く、従来のディスプレイよりも消費電力が少ないです。

主なハイライト

  • デジタル接続の採用とディスプレイ技術の最近の進歩により、公共情報ディスプレイ(PID)の急速な普及が見込まれます。デジタルディスプレイのパネルサイズが大きくなり、価格も手頃になったことが、ユニークな製品実装を見出す新規参入企業の参入を招き、デジタルスクリーンの急速な普及を後押ししています。数カ国でビルボードがLEDで構成されるデジタルサイネージに置き換わっていることが、大判LEDディスプレイ製品の成長を後押ししています。
  • オンライン広告の複雑化や、広告ブロッカー、マーケティング、広告に課される割高な価格設定により、企業は広告やメッセージを表示できる代替ソリューションを模索しています。この要因は、屋外用ラージフォーマットディスプレイ・セグメントに有利な機会をもたらし、予測期間中の普及を後押しする可能性があります。
  • ディスプレイ技術の進歩により、タッチスクリーン技術がラージフォーマットディスプレイに組み込まれ、ユーザーエクスペリエンスが向上しています。こうしたタッチスクリーン式ディスプレイの主な用途は、企業の会議室、制御室、小売店、教育機関などです。市場の主要ベンダーは、消費者からの高まる需要に応えるため、タッチスクリーンディスプレイを提供しています。
  • 従来の屋内用ビデオウォールは、ディスプレイウォールと呼ばれることもあり、一般的に複数のディスプレイを長方形に配列し、適切な壁のサイズとアスペクトを作り出しています。現在の形式は過去10年間主流であり、このソリューションは価格競争力があり効果的です。そのアプローチとは、薄型ベゼル液晶ディスプレイ(LCD)を活用することです。
  • デジタル・サイネージにおけるラージフォーマットディスプレイの用途の増加は、研究市場に大きなチャンスをもたらします。インタラクティブ性が新しいデジタル・サイネージ・ネットワーク展開の中心になるにつれて、この技術はシングル・タッチ・ディスプレイからマルチタッチ・スクリーンに進化し、最終的にはマルチユーザー、マルチタッチ、超高精細/4Kディスプレイへと移行する可能性が高いです。
  • しかし、COVID-19の流行期間中、プレーヤーはインタラクティブなラージフォーマットディスプレイ向けのタッチレス技術に基づくイノベーションに焦点を当てた。ディスプレイ表面の近くにあるすべての物体や人物のホバー画像や静電容量式画像を使用したラージフォーマットディスプレイによるインタラクションは、直感的な新しいインタラクション方法です。

ラージフォーマットディスプレイ(LFD)市場動向

商業セグメントが大きな市場シェアを占める

  • 主に、ショッピングモールや小売店でさまざまなサイズの大型スクリーンを設置する企業が増えており、ブランド活動や広告が増加しているためです。
  • さらに、多くのベンダーが提供する業務用ディスプレイは、消費者向けディスプレイと比較して、ポートレートモードでの動作、その他の入力ポート、耐環境性、保証期間の延長、終日動作能力、高輝度などの追加機能やサービスが提供されています。
  • LFDは信頼できる資産となるよう設計されており、特別に最適化され、目的に適合し、業務用セグメントで品質を損なうことなく、完璧な性能を発揮します。ウォルマート米国は2022年1月31日現在、全米に4,742店舗を展開しています。ウォルマート(旧社名ウォルマート・ストアーズ)は、世界で最も有名で価値のあるブランドの一つです。ハイストリート全体で人気が高まっているビデオウォール技術は、進化を続けるコマーシャルにとって、ますます魅力的で有益なツールとなっています。顧客の視点は、デジタル・ディスプレイは、購入ポイントの近くに情報が表示されるため、購入するものを変えることができるというものであり、したがって、コマーシャル・セグメントにおけるラージフォーマットディスプレイの需要を促進しています。
  • さらに、滑らかなビデオウォールを構築するために使用される微細ピクセルのLEDディスプレイも、予測期間中に商業分野で高い需要が見込まれています。また、顧客の間でビデオウォールの利点に対する認識が高まっていることから、世界中で需要が大幅に増加すると予想されています。

北米が著しい成長を遂げる

  • 北米地域は、広範な研究開発活動によってラージフォーマットディスプレイの本格的な導入が進んでおり、同地域に不可欠なプレーヤーが存在することから、予測期間中に大きな成長が見込まれます。
  • この地域市場の成長を促す主な要因は、屋外広告の増加です。IAB(米国)によると、米国のオンライン広告収入は近年35.4%増加しています。これにはデジタル・アウト・オブ・ホームが含まれ、ストリート・ファニチャー、交通広告、プレース・ベースド・メディア、ビルボードなどで構成されます。このような業界の前向きな見通しにより、ラージフォーマットディスプレイ市場は予測期間中、同地域で安定した成長が見込まれています。
  • 戦略的パートナーシップを通じて、エコシステムのプレーヤーは緊密に連携し、市場に新技術を導入する研究を行っています。この要因は、予測期間中にラージフォーマットディスプレイの需要を促進すると思われます。
  • ビデオウォールは、高品質のピクセル密度と均一な輝度をすべての画像に提供します。その結果、商業、工業、インフラストラクチャなどの用途でビデオウォール導入への傾斜が著しく高まっています。長期的には普及が進むと予想されます。例えば、2022年10月、ニューヨークの観光のメッカであるタイムズスクエアにあるマリオット・マーキスには、地球上で最も巨大なLEDビデオウォールがホテルのブロック全体に並んでいた。
  • Host Hotels and Resortsが所有するこのホテルは、改修されたロビーに幅50フィート、高さ8フィートの1.8mmファインピッチLEDビデオウォールを2つ設置しました。LGによれば、DVLEDディスプレイは、その驚異的なファクターと用途の柔軟性という点で、マルチパネル設置を圧倒するものであり、北米地域におけるビデオウォールの需要を牽引しています。
  • 北米では、サムスンやLGをはじめとする有力企業が、ビルボードを使った広告キャンペーンを展開しています。したがって、このような技術利用の増加は、予測期間中の市場調査を後押しすると予想されます。

ラージフォーマットディスプレイ(LFD)産業の概要

ラージフォーマットディスプレイ市場は、国内および国際市場に製品を供給する多くの大小プレーヤーの存在により、競争が激しくなっています。主要企業は、地理的範囲を拡大し、競争で優位に立つために、製品革新やM&A、提携、パートナーシップなどの戦略を採用しています。市場の主要企業には、サムスン電子、LG電子、NEC、シャープ、Barco NV、パナソニック、ViewSonic Corporationなどがあります。

2022年7月、サムスンはアジアのエンターテインメント企業CJ ENMと共同で新しいバーチャル・プロダクション・セットを制作しました。これは、マイクロLED技術、ウォールシステム、リアルタイム接続カメラを備えた世界最大級のものです。CJ ENMスタジオは、直径20メートル、高さ7メートルの楕円形のカスタムデザインで、解像度30,720p(32K)×4,320p(4K)に対応する1,000インチ以上のスクリーン「ザ・ウォール」を通じてサムスンのマイクロLED技術を導入しています。The Wall」の仕様は、凸面または凹面のデザインで屋根の上に設置するなど、コンテンツ制作者やスペースの要件に合わせてカスタマイズ可能です。

サムスン電子は2022年3月、タイで最も重要な不動産開発プロジェクトであるThe Forestias by MQDCと提携しました。サムスンは、バンコクのプロジェクトの中心に位置するザ・フォレスト・パビリオンに最先端のディスプレイ技術「ザ・ウォール」を提供し、最も没入感のある映画体験を披露しました。The Wallは世界初のモジュール式MicroLED技術で、サイズや解像度、形状の制約なしに驚異的な精細度を実現します。この技術革新により、ザ・フォレスト・パビリオンでは360度シアターが実現し、観客は唯一無二の映像体験を楽しむことができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19がラージフォーマットディスプレイ市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • LEDディスプレイの技術革新の増加
    • デジタルサイネージ用途の増加
  • 市場の課題
    • オンライン広告の増加

第6章 市場セグメンテーション

  • ディスプレイタイプ別
    • ビデオウォール
    • スタンドアロン
  • 用途別
    • 屋内
    • 屋外
  • エンドユーザー別
    • 商業
    • インフラ
    • 施設
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他地域(ラテンアメリカ、中東とアフリカ)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Panasonic Corporation
    • Barco NV
    • LG Electronics
    • Samsung Electronics Co., Ltd
    • NEC Corporation
    • Sharp Corporation
    • ViewSonic Corporation
    • Prysm Inc.
    • Sahara Presentation Systems PLC(Boxlight Corporation)
    • STERIS PLC
    • SigmaSense

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67172

The Large Format Display Market size is estimated at USD 16.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 22.63 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.54% during the forecast period (2024-2029).

Large Format Display - Market

The large display market has witnessed many significant technological advancements in the past few years, such as direct-view fine-pixel LED display technology and narrow-bezel LCDs. The previously used bulky and space-consuming displays have evolved into bezel-less and slim displays. The display devices currently used for various purposes have improved contrast ratio and high resolution and consume less power than traditional displays.

Key Highlights

  • The adoption of digital connectivity and recent advancements in display technologies are expected to drive the rapid adoption of public information displays (PID). The increasing panel size and affordable price of digital displays are a few significant factors resulting in the entry of several new players that find unique product implementations, helping digital screen adoption rapidly. The replacement of billboards with digital signage that comprises LEDs in several countries has aided the growth of the large format LED display products.
  • With increasing complexity around online advertising and the premium pricing charged for ad blockers, marketing, and advertising, companies are looking for alternative solutions that may enable them to display their advertisements or messages. This factor presents the outdoor large-format display segment with a lucrative opportunity, which may boost its adoption over the forecast period.
  • The technological advancements in display technology have led to the incorporation of touchscreen technology into large format displays that can offer enhanced user experience. The significant applications of these touchscreen displays are in corporate meetings, control rooms, retail stores, and educational institutes. Major vendors in the market are offering touchscreen displays to cater to the rising demand from consumers.
  • The traditional indoor video wall sometimes referred to as a display wall, is generally comprised of multiple displays arranged in a rectangular array to create appropriate wall size and aspect. The current format appears to have prevailed for the last decade, and the solution is price-competitive and effective. The approach is to leverage thin bezel liquid crystal displays (LCDs).
  • The rising applications of large format displays in digital signage create significant opportunities for the studied market. As interactivity becomes more central to new digital signage network deployments, the technology will likely evolve from single-touch displays to multi-touch screens before ultimately transitioning into multi-user, multi-touch, and ultra-HD/4K displays.
  • However, during the COVID-19 pandemic, players focused on innovation based on touchless technologies for interactive large-format displays. Large display interaction using hover and capacitive imaging of all objects and people near the display surface is an intuitive new way to interact.

Large Format Display (LFD) Market Trends

Commercial Segment to Hold Significant Market Share

  • The commercial segment is expected to witness significant growth during the forecast period, primarily owing to the increased brand activity and advertisements of offers by various organizations increasingly deploying large screens of different sizes in shopping malls and retail stores.
  • Moreover, compared to consumer displays, commercial displays from many vendors are offered additional features and services such as portrait mode operation, other input ports, environment resistance, extended warranty, ability to operate all day, and higher brightness.
  • LFDs are designed to be a reliable asset, specially optimized to perform perfectly, fit for purpose, and without compromising quality in the commercial segment. Walmart United States had 4,742 stores throughout the United States as of January 31, 2022. Walmart, formerly known as Wal-Mart Stores, Inc., is one of the world's most well-known and valuable brands. Growing in popularity across the high street, video wall technology is an increasingly engaging and beneficial tool for commercials as it continues to evolve. The customer's viewpoint is that digital displays can change what they buy because of the information displayed close to the point of purchase, thus driving the demand for large format displays in the commercial segment.
  • Furthermore, the fine-pixel LED displays used to construct smooth video walls are also expected to experience high demand from the commercial sector during the forecast period. Also, the increasing awareness of the benefits of video walls among customers is expected to increase their demand across the globe drastically.

North America to Witness Significant Growth

  • The North American region is expected to witness significant growth over the forecast period due to some essential players in the region, coupled with the extensive R&D activities resulting in the full-scale adoption of the large format displays in the area.
  • The primary factor driving the growth of this regional market is rising outdoor advertisements. According to IAB (U.S.), online advertising revenue in the United States has grown 35.4 percent in recent years. It includes digital out-of-home and comprises street furniture, transit advertising, place-based media, and billboards. With such a positive outlook from the industry, the large format display market is expected to grow steadily in the region over the forecast period.
  • Through strategic partnerships, the players in the ecosystem are working closely to introduce new technologies into the market studied. This factor will fuel the demand for large-format displays over the forecast period.
  • The video walls offer a high-quality pixel density and uniform brightness for every picture. As a result, the inclination towards the deployment of video walls in applications such as commercial, industrial, and infrastructural has increased significantly. It is expected to gain traction in the long run. For instance, in October 2022, the Marriott Marquis in New York's tourist mecca of Times Square had one of the more enormous LED video walls on the planet lining an entire block of the hotel, and now that building also has two jumbo LED video walls inside, aimed at guests.
  • The hotel owned by Host Hotels and Resorts factored a pair of 50-foot wide, eight-foot-tall 1.8mm fine pitch LED video walls in its renovated lobby, on bulkheads that flank a split-floor walkway. According to LG, a DVLED display would blow away a multi-panel installation in terms of wow factor and usage flexibility, thus driving the demand for videowalls in the North American region.
  • Several prominent players in North America such as Samsung, LG, and many more are launching campaigns that use billboards to promote ad campaigns among the region's people. Thus, this increased technology usage is expected to boost the market studied over the forecast period.

Large Format Display (LFD) Industry Overview

The Large Format Display Market is highly competitive owing to the presence of many small and large players in the market supplying their products in the domestic and international markets, with the major players adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions, collaborations, and partnerships to expand their geographical reach and stay ahead of the competition. Some of the major players in the market are Samsung Electronics Co., Ltd, LG Electronics, NEC Corporation, Sharp Corporation, Barco NV, Panasonic Corporation, ViewSonic Corporation, and many more.

In July 2022, Samsung created a new virtual production set in collaboration with the Asian entertainment company CJ ENM. It is one of the largest in the world, with micro LED technology, a wall system, and real-time connected cameras. The CJ ENM studio has the micro LED technology from Samsung via 'The Wall,' a screen of more than 1,000" with a custom oval design 20 meters in diameter and seven meters high that supports a 30,720 p resolution (32K) x 4,320p (4K). 'The Wall's' specifications are customizable to suit the requirements of content creators and the space, such as installation on the roof with a convex or concave design.

In March 2022, Samsung Electronics partnered with The Forestias by MQDC, Thailand's most significant property development project, combining forest with residences and commercial areas. Samsung supplied its state-of-the-art display technology, The Wall, to The Forest Pavilion, located at the heart of the project in Bangkok, to showcase the most immersive cinematic experience. The Wall is the world's first modular MicroLED technology that delivers incredible definition without size, resolution, or form restrictions. This innovation enables a 360-degree theater in The Forest Pavilion that lets the audience enjoy a one-of-a-kind visual experience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Large Format Display Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Innovation in LED Display
    • 5.1.2 Increased Applications for Digital Signage
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Increased Online Advertisement

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Display Type
    • 6.1.1 Video Wall
    • 6.1.2 Standalone
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Indoor
    • 6.2.2 Outdoor
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Commercial
    • 6.3.2 Infrastructural
    • 6.3.3 Institutional
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World (Latin America, Middle East and Africa)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Panasonic Corporation
    • 7.1.2 Barco NV
    • 7.1.3 LG Electronics
    • 7.1.4 Samsung Electronics Co., Ltd
    • 7.1.5 NEC Corporation
    • 7.1.6 Sharp Corporation
    • 7.1.7 ViewSonic Corporation
    • 7.1.8 Prysm Inc.
    • 7.1.9 Sahara Presentation Systems PLC (Boxlight Corporation)
    • 7.1.10 STERIS PLC
    • 7.1.11 SigmaSense

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET