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市場調査レポート
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1438562

ポップコーン:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Popcorn - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ポップコーン:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のポップコーン市場規模は、2024年に88億米ドルと推定され、2029年までに148億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.10%のCAGRで成長します。

世界ポップコーン- マーケット

米国ポップコーン委員会が提供する栄養情報によると、ポップコーンの血糖指数(GI)は約55です。ポップコーン5カップのサービングのカロリーはわずか100~150カロリーで、コレステロールはなく、脂肪はほとんどありません(カップあたり0.1 g)。さらに、ポップコーンには、葉酸、ナイアシン、リボフラビン、チアミン、パントテン酸、ビタミンB6、A、E、Kなど、健康にとって重要なビタミンがいくつか含まれています。1回分の鉄分の推奨摂取量の約8%が摂取できます。ポップコーンは、カルシウム、銅、マグネシウム、マンガン、リン、カリウム、亜鉛のレベルが低いです。

ポップコーン市場にも、より重要なスナック業界を牽引する動向の影響が見られます。さまざまなフレーバーの登場により、消費者の選択肢はグルメポップコーンへと移りつつあります。さらに、全天然フレーバーやクリーンラベル原材料などの他の動きも、ポップコーン市場における企業の製品発売に影響を与えています。ポップコーンは一度も加工されていない全粒穀物で、添加物、隠し成分、遺伝子組み換え生物(GMO)は含まれていません。この甘くて小さな穀粒にはボリュームのある全粒穀物が含まれており、脂肪とカロリーが自然に低く、グルテンフリー、非遺伝子組み換えであるため、今日の健康志向の消費者にとって理想的です。したがって、ポップコーンは時が経っても信じられないほど人気が続いています。

市場では、スナックとキャラメルキャンディーを融合させる傾向が高まっています。企業は、甘いスナックとして宣伝され、溶けたキャラメルでコーティングされたポップコーンを小さなパックで提供していることが観察されています。成分の透明性とトレーサビリティーの市場傾向が高まっているため、企業は現在、成分や包装形式を含めて厳格な品質基準を遵守しています。

ポップコーン市場動向

市場を牽引する味の革新

米国ポップコーン委員会は、米国の消費者が年間約140億クォートのはじけたばかりのポップコーンを食べており、そのポップコーンの70%が家庭で消費されていると推定しています。 RTEポップコーンを含め、家庭用に購入されるポップコーンの90%は開封されていません。社会的および経済的パターンの変化、飲食費の増加、より健康的な食品への意識の高まり、食事パターンの変化と根付いた食習慣の結果、インスタント食品の需要はより速いペースで増加しており、新しい味を試したいという欲求が消費者の需要を後押ししています。主要企業は、さまざまなフレーバーの健康的なインスタントポップコーンのパックを提供しており、ポップコーン市場をさらに押し上げています。また、若者が市場で簡単に入手できるさまざまなフレーバーのスナックを好んで食べているため、ポップコーンの需要も増加しています。消費者は現在、ポップコーンのカテゴリーにおけるフレーバーの革新に興味を持っています。なぜなら、すぐに食べられるポップコーンは、あらかじめポップされた利便性があり、複数の味やトッピングに最適な媒体となるからです。チーズやチョコレート、キャラメルでコーティングされたポップコーンなどのよく知られたフレーバーに加え、ドライクランベリー、キャンディー、パンプキンスパイスやジンジャーブレッドなどの季節のフレーバーを含む、新しく革新的なフレーバーを購入する人も少なくありません。

さらに、2022年 1月、世界ポップコーンデーを祝って、インド最大のマルチプレックスチェーンであるINOX Leisure Ltd.(INOX)は、タンドリーとティラミスという2つの新しいポップコーンフレーバーの発売を発表しました。これら2つの品種は、チーズ、キャラメル、クラシックソルテッドなど、INOXの現在のフレーバーのセレクションを補完します。同社は、映画鑑賞体験を向上させるための楽しいスナックのオプションを提供し、映画館の外でのF&Bの提供を強化し、より幅広い観客に対応することを目指しています。

北米はポップコーンの最大の消費国

米国のコーンベルトとも呼ばれる中西部は、世界中で栽培および販売されているポップコーンの大部分を生産しています。米国ポップコーン委員会によると、中西部の長く暑い夏は農業の成長に十分な時間をもたらします。土壌は深く、栄養価が高く、有機物が豊富で、植物の成長に必要な栄養を与えます。中西部は、近隣の川、湖、井戸から、または定期的な降雨と灌漑システムを通じて豊富な水を受け取ります。平らな地形により、作物の植え付けと収穫が簡単になります。中西部、特にイリノイ、インディアナ、アイオワ、ケンタッキー、ミシガン、ミズーリ、ネブラスカ、オハイオは、米国のポップコーンの大部分が栽培されている場所です。

北米は伝統的に世界最大のポップコーン市場です。健康的な間食の傾向は、この地域のポップコーン市場の成長に影響を与えています。この成長の多くは、すぐに食べられるポップコーンに関連した2桁の成長率によるものと考えられます。北米地域の成長を牽引する要因は、マルチプレックスでのポップコーンの消費量の増加、健康上の利点によるポップコーンの消費の膨張、および電子レンジ用ポップコーンの緊急事態です。また、イノベーションはポピネーターのような機械を通じて、人類のためにのんびりとアイテムを生み出しています。北米のポップコーン市場でより大きなシェアを獲得するために、メーカーは既存のブランドまたは新発売を通じて製品範囲のクリーンラベル原材料バージョンを提示することにより、製品ポートフォリオを活性化しています。

ポップコーン業界の概要

世界のポップコーン市場は競争が激しく、国際的なプレーヤーやプライベートブランドが大きな存在感を示しています。新規参入者は、新しいフレーバーのグルメポップコーンや、間食に関連する健康やウェルネスの動向に便乗するなど、ニッチな分野の開拓に重点を置いています。市場の主要企業は、ConAgra Brands、Campbell Soup Company、Weaver Popcorn Bulk, LLC、Pepsico Inc.です。市場は便乗して熾烈な競争が行われており、市場をリードするブランドは、カテゴリーの勝者となるために製品ラインの拡張にますます注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 電子レンジポップコーン
    • RTEポップコーン
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Conagra Brands, Inc.
    • Pepsico, Inc.
    • The Hershey Company
    • Campbell Soup Company
    • Weaver Popcorn Bulk, LLC
    • Hain Celestial
    • Quinn Snacks, Inc.
    • Intersnack Group GmbH &Co. KG.
    • Proper Snacks
    • Eagle Family Foods Group LLC

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67499

The Global Popcorn Market size is estimated at USD 8.80 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.89 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.10% during the forecast period (2024-2029).

Global Popcorn - Market

According to the nutritional information provided by The United States Popcorn Board, Popcorn's glycemic index (GI) is around 55. A serving of five popped cups has only 100 to 150 calories, no cholesterol, and nearly no fat (0.1 g per cup). Additionally, Popcorn contains several crucial vitamins for health, such as folate, niacin, riboflavin, thiamin, pantothenic acid, and vitamins B6, A, E, and K. About 8% of the recommended daily intake of iron is provided by a serving of Popcorn, while calcium, copper, magnesium, manganese, phosphorus, potassium, and zinc are at low levels.

The popcorn market has also seen the influence of the trends driving the more significant snacking industry. With the emergence of various flavors, consumer choices are shifting towards gourmet popcorn. Moreover, other movements, such as all-natural flavors and clean-label ingredients, are also impacting product launches by companies in the popcorn market. Popcorn is a whole grain that has never been processed and contains no added additives, hidden ingredients, or genetically modified organisms (GMOs). This sweet little kernel contains a hearty whole grain that is ideal for today's health-conscious consumer because it is naturally low in fat and calories, gluten-free, and non-GMO. Therefore, Popcorn has remained incredibly popular over time.

An increasing trend toward the fusion of snacks and caramel candies is being observed in the market. Companies are observed to be offering Popcorn coated with melted caramels in small packs, which are being advertised as sweet snacks. Due to the rising market trend of ingredient transparency and traceability, companies are now adhering to strict quality standards by including ingredients and packaging formats.

Popcorn Market Trends

Innovation in Flavor driving the market

The United States Popcorn Board estimates that American consumers eat around 14 billion quarts of freshly popped popcorn per year, with 70% of that popcorn consumed at home. 90% of popcorn purchased for domestic use is unpopped, including RTE popcorn. Convenience food demand is increasing at a faster rate as a result of shifting social and economic patterns, rising food and beverage expenditure, more awareness of healthier foods, alterations in meal patterns and ingrained eating habits, and the desire to try new flavors is driving the market, Key players offer healthy ready-to-eat popcorn packets in different flavors which is further boosting the popcorn market. Also, there is an increased demand for popcorn as the young population thrives on a snack readily available in the market with various flavors. Consumers are now interested in flavor innovation in the popcorn category because ready-to-eat popcorn's pre-popped convenience makes it the ideal medium for multiple tastes and toppings. A large number of individuals purchase new and innovative flavors that include dried cranberries, candies, and ones with seasonal flavors like pumpkin spice and gingerbread, in addition to well-known flavors like cheese and chocolate or caramel-covered popcorn.

Additionally, in January 2022, in celebration of World Popcorn Day, INOX Leisure Ltd. (INOX), India's largest multiplex chain, announced the release of two new popcorn flavors: Tandoori and Tiramisu. These two varieties complement INOX's current selection of flavors, including Cheese, Caramel, and Classic Salted. It aims to provide delightful snacking options to improve the movie-going experience, strengthen its F&B offerings outside cinemas, and cater to a broader range of audiences.

North America the Leading Consumer for Popcorn

The Midwest, also referred to as the Corn Belt of the United States, produces the majority of the popcorn that is farmed and marketed globally. According to the United States Popcorn Board, the lengthy and hot summers in the Midwest provide ample time for agricultural growth. The soil is deep, nutritious, and abundant in organic matter, giving plants the nutrition they need to flourish. The Midwest receives ample water from neighboring rivers, lakes, and wells or through regular rainfall and irrigation systems. Crop planting and harvesting are made simpler by the flat terrain. The Midwest, particularly Illinois, Indiana, Iowa, Kentucky, Michigan, Missouri, Nebraska, and Ohio, is where the majority of United States popcorn is cultivated.

North America has traditionally been the largest market for popcorn globally. The trend of healthy snacking has impacted the growth of the popcorn market in the region. Much of this growth can be attributed to the double-digit growth rate associated with ready-to-eat popcorn. The factors driving the growth in the North American region are an increase in the consumption of popcorn in multiplexes, inflated consumption of popcorn owing to its health advantages, and the emergency of microwave popcorn. Also, innovations are creating items leisurely for humankind through machines like the popinator. In order to attain a larger share in the popcorn market in North America, manufacturers are revitalizing their product portfolios by presenting a clean-label ingredient version of the product range through existing brands or new launches.

Popcorn Industry Overview

The global popcorn market is competitive, with a significant presence of international players and private labels. New entrants focus on tapping niche segments such as gourmet popcorn with new flavors and piggybacking on the health and wellness trends associated with snacking. Key players in the market are ConAgra Brands, Campbell Soup Company, Weaver Popcorn Bulk, LLC, and Pepsico Inc. The market is fiercely competitive piggybacking, and market-leading brands are increasingly focusing on product line expansions to emerge as category winners.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Microwave Popcorn
    • 5.1.2 Ready-to-Eat (RTE) Popcorn
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Conagra Brands, Inc.
    • 6.3.2 Pepsico, Inc.
    • 6.3.3 The Hershey Company
    • 6.3.4 Campbell Soup Company
    • 6.3.5 Weaver Popcorn Bulk, LLC
    • 6.3.6 Hain Celestial
    • 6.3.7 Quinn Snacks, Inc.
    • 6.3.8 Intersnack Group GmbH & Co. KG.
    • 6.3.9 Proper Snacks
    • 6.3.10 Eagle Family Foods Group LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS