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市場調査レポート
商品コード
1438466

航空機エンジン用複合材料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Aeroengine Composites - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 2~3営業日

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航空機エンジン用複合材料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

航空機エンジン用複合材料市場規模は、2024年に33億9,000万米ドルと推定され、2029年までに57億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.02%のCAGRで成長します。

航空機エンジン用複合材料- 市場

2020年に新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックが発生し、航空業界全体に深刻な影響を与えました。その結果、いくつかの航空会社が破産を申請し、航空機と航空機エンジンの需要が減少しました。各国がヘルスケアインフラの強化に注力しているため、将来の国防費削減は将来の軍用機調達計画にも支障をきたす可能性があります。 2020年にいくつかの国で産業が閉鎖され、部品や材料の製造が停止し、航空機やエンジンの製造に関連するサプライチェーンに影響を与えました。 2021年に状況は改善しましたが、需要は近い将来も引き続き新型コロナウイルス感染症以前のレベルを下回ると予想されます。

旅客輸送量の大幅な増加と新たな排ガス規制の導入により、パンデミック前の過去10年間に新世代航空機の購入需要が大幅に増加しました。航空機メーカーは商業、軍用、一般航空分野で新しい航空機モデルを開発しており、より優れた性能と軽量性を備えた新しいエンジンを必要としています。その結果、複合材料などの新しい材料技術への注目が高まっています。

大手エンジンメーカーは自社の複合材料開発能力を重視しており、外注材料への依存は年々減少すると予想されます。

航空機エンジン用複合材料市場の動向

商用航空機セグメントが2021年に最高の市場シェアを獲得

商用航空機セグメントは、2021年の航空機エンジン用複合材料市場で最高の市場シェアを占めました。民間部門による市場の主な促進要因の1つは、狭胴機の航空機に対する需要です。 2021年末までにエアバスの航空機受注残は7,082機となり、このうち88%以上がA220およびA320ceo/neoファミリーの狭胴機だった。同様に、ボーイングの2021年末の受注残は4,250機で、そのうち3,414機が737ファミリーの狭胴機でした。ボーイング 737 Maxは2年間の運航停止を経て、2021年に世界のいくつかの国で空に戻ることが認められ、2021年の狭胴機全体の受注増加に貢献しています。また、2つの新しい狭胴機モデルであるMC-21型機とC919型機は、2022年に就航する予定です。A320ファミリーの航空機に動力を供給するリープエンジンには、次期MC-21型機やC919型機とともに、3D織られた炭素繊維複合ファンブレードや、ファンケースを使用しております。また、エンジンのタービンシュラウドの構築にはセラミックマトリックス複合材(CMC)が使用されます。

商用航空機エンジンにおける複合材料の使用に関する多くの開発が進行中です。たとえば、GEはGE9X用の新しい複合ブレードの開発に取り組んでいます。新しいエンジンはゼネラル・エレクトリック社が製造した最大のもので、ボーイングの777X航空機専用に設計されています。同社はすでに、エミレーツ航空、カタール航空、エティハド航空、ルフトハンザドイツ航空、キャセイパシフィック航空、ブリティッシュ・エアウェイズ、全日本空輸などの航空会社から、700基を超えるGE9Xエンジンの注文と契約をいくつか受けています。これらの航空機の納入が増加し、同時に商用航空機エンジンでの複合材の使用が増加しているため、この傾向は今後も続くと予測され、このセグメントは予測期間中に健全なCAGRを示すことになります。

アジア太平洋は、予測期間中に航空機エンジン用複合材料の最も急成長する市場になると予想される

アジア太平洋地域は現在、地域に最も急速に成長している航空エンジン複合材市場です。この高い成長率は、これらの複合材料を使用したエンジンを搭載した航空機の調達が増加していることによるものです。民間部門では、航空宇宙大手2社、エアバス SEとボーイングカンパニーの商用航空機納入量の3分の1以上がアジア太平洋地域の顧客向けです。 2021年5月、大手格安航空会社のインディゴは、2023年から納入される同社の新型エアバスファミリー航空機310機の動力源としてCFMインターナショナル「LEAP-1A」エンジンを選択したと発表しました。航空機はA320neo、 A321neo、A321XLR。この契約には、新しく設置された620基のエンジンと関連する予備エンジン、および複数年にわたる長期サービス契約が含まれます。この航空機に使用されているリープエンジンは、以前のエンジンよりも大量の複合材料を使用しています。

一方、2021年11月、オーストラリア空軍(RAAF)はロッキード・マーティン製の新しいF-35AライトニングII航空機3機を受領し、保有機数の合計は44機となった。GKNとメギットは、この航空機にいくつかの複合部品を供給しています。 F-35航空機に動力を供給するF-135エンジン。同様に、この地域で調達される航空機エンジンの複合材料に関する多くの開発により、アジア太平洋地域は今後数年間で最も急速に成長する市場になると予想されます。

航空機エンジン用複合材料業界の概要

GE Aviation、Safran SA、Solvay SA、Meggitt PLC、およびHexcel Corporationは、市場の著名なプレーヤーの一部です。エンジンメーカーの中で、サフランとGEアビエーションは航空エンジン複合材の需要が最も高いが、ロールス・ロイスPLCやプラット・アンド・ホイットニー(レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション)などの他のメーカーも、自社のエンジンモデルで複合材の使用量を増やすことが予想されています。数年後には。長年にわたり、エンジンメーカーは社内で複合材の製造能力を大幅に向上させてきました。たとえば、GE Aviationは独自の複合材料製造施設とさまざまな合弁事業(Safran SAとのNexcellなど)を持っています。この傾向は、エンジンOEM向け複合材サプライヤーの市場収益に影響を与える可能性があります。航空機における複合材料の使用は増加しています。

全体的なエンジン生産率の増加は、予測期間が航空エンジン複合部品メーカーとそのサプライチェーンにとって大きな成長の推進力を示していることを意味します。同時に、材料サプライヤーは競合に勝ち残るために原材料の生産量を拡大する必要があり、その競争力は現在かつてないほど高くなっています。エンジンコアの高温を維持できる複合材料の開発は、予測期間において重要な役割を果たすでしょう。この方向の改善は複合材メーカーに大きな利益をもたらします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • USDの通貨換算レート

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模と予測、世界、2018~2027年
  • 用途別の市場シェア、2021年
  • コンポーネント別の市場シェア、2021年
  • 地域別市場シェア、2021年
  • 市場の構造と主要参入企業

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額別の市場規模と予測、2018~2027年)

  • 用途
    • 商用航空機
    • 軍用機
    • 一般航空機
  • コンポーネント
    • ファンブレード
    • ファンケース
    • ガイドベーン
    • シュラウド
    • その他のコンポーネント
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • エジプト
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • GE Aviation
    • Rolls-Royce PLC
    • Safran SA
    • General Dynamics Corporation
    • GKN Aerospace
    • FACC AG
    • Meggitt PLC
    • Hexcel Corporation
    • Solvay SA
    • Albany Engineered Composites Inc.
    • Pratt &Whitney(Raytheon Technologies Corporation)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67096

The Aeroengine Composites Market size is estimated at USD 3.39 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.02% during the forecast period (2024-2029).

Aeroengine Composites - Market

The outbreak of the COVID-19 pandemic in 2020 severely impacted the entire aviation industry. It has resulted in several aircraft operators filing for bankruptcy, which reduced the demand for aircraft and aircraft engines. Reducing future defense spending may also hamper future military aircraft procurement plans, as countries are more focused on enhancing healthcare infrastructure. The shutdown of industries in several countries in 2020 halted the manufacturing of components and materials and impacted the supply chain associated with aircraft and engine manufacturing. Although situations improved in 2021, the demand is expected to continue to remain lower than the pre-COVID-19 levels in the near future.

The substantial rise in passenger traffic and the imposition of new emission regulations led to a significant increase in demand for new-generation aircraft purchases over the last decade, before the pandemic. Aircraft manufacturers are developing new aircraft models in the commercial, military, and general aviation sectors, requiring newer engines with better performance and low weight. As a result, the emphasis on newer material technologies like composites is increasing.

With the major engine manufacturers emphasizing their own in-house composite material development capabilities, the dependency on outsourced materials is expected to reduce over the years.

Aeroengine Composites Market Trends

The Commercial Aircraft Segment Held the Highest Market Share in 2021

The commercial aircraft segment accounted for the highest market share in the aeroengine composites market in 2021. One of the main drivers for the market from the commercial sector is the demand for narrowbody aircraft. By the end of 2021, Airbus' aircraft order backlog stood at 7,082 aircraft, out of which over 88% were A220 and A320ceo/neo family narrowbody aircraft. Likewise, Boeing's year-end 2021 backlog was 4,250 aircraft, of which 3,414 were 737 family narrowbody jets. After two years of being grounded, the Boeing 737 Max has been cleared to return to the skies in several countries around the world in 2021, helping the growth of the overall narrowbody orders in 2021. Also, two new narrowbody aircraft models, the MC-21 and C919 aircraft, are expected to enter service in 2022. On the leap engines that power the A320 family of aircraft, along with the upcoming MC-21 and C919 aircraft, composite structures, including 3-D woven carbon fiber composite fan blades and fan cases, are used. Also, ceramic matrix composites (CMC) are used to build the turbine shrouds of the engine.

Many developments regarding the use of composites in commercial aircraft engines are underway. For instance, GE is working on new composite blades for the GE9X. The new engine is the largest manufactured by General Electric Company and is designed exclusively for Boeing's 777X aircraft. The company has already received several orders and commitments for more than 700 GE9X engines from several airlines like Emirates, Qatar, Etihad, Lufthansa, Cathay Pacific, British Airways, and All Nippon Airways. With the deliveries of these aircraft being higher and the use of composites increasing on the commercial aircraft engines simultaneously, this trend is projected to continue, making the segment witness a healthy CAGR during the forecast period.

Asia-Pacific Expected to be the Fastest-growing Market for Aeroengine Composites During the Forecast Period

The Asia-Pacific region is now the fastest-growing market for aero-engine composites in terms of geography. This high growth rate is the increasing procurement of aircraft with engines that use these composites. In the commercial sector, more than one-third of the commercial aircraft deliveries of two aerospace giants, Airbus SE and The Boeing Company combined, are to the customers in Asia-Pacific. In May 2021, IndiGo, a major low-cost airline, announced that it selected CFM International 'LEAP-1A' engines to power its fleet of 310 new Airbus family of aircraft delivered from 2023. The aircraft belong to different categories, including A320neo, A321neo, and A321XLR. The agreement includes 620 new installed engines and associated spare engines and a long-term, multi-year service agreement. The Leap Engines used in the aircraft use a higher volume of composites than its predecessors.

On the other hand, in November 2021, the Royal Australian Air Force (RAAF) received three new Lockheed Martin-built F-35A Lightning II aircraft, taking the total size of the fleet to 44. GKN and Meggit supply several composite components for the F-135 engines that power the F-35 aircraft. Likewise, many developments in terms of composites on the aircraft engines procured by the region are expected to make the Asia-Pacific region the fastest-growing market in the years to come.

Aeroengine Composites Industry Overview

GE Aviation, Safran SA, Solvay SA, Meggitt PLC, and Hexcel Corporation are some of the prominent players in the market. Among the engine manufacturers, Safran and GE Aviation generate the highest demand for the aero-engine composites, whereas other manufacturers like Rolls-Royce PLC and Pratt & Whitney (Raytheon Technologies Corporation) are expected to increase the volume of composite usage in their engine models in the years to come. Over the years, engine manufacturers have developed significant in-house composite manufacturing capacities. For instance, GE Aviation has its own composites manufacturing facilities and various joint ventures (like Nexcelle with Safran SA). This trend may affect the market revenues of the composite suppliers for the engine OEMs. The usage of composites is increasing in aircraft.

The increase in the overall engine production rates means that the forecast period is showing considerable growth impetus for the aeroengine composite part manufacturers and their respective supply chains. Simultaneously, material suppliers will need to expand their raw materials output to stay in the competition, which is currently higher than ever before. The development of composites that can sustain high temperatures in the engine core will play a key role in the forecast period. Any improvement in this direction will greatly benefit composite manufacturers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of Study
  • 1.3 Currency Conversion Rates for USD

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Size and Forecast, Global, 2018 - 2027
  • 3.2 Market Share by Application, 2021
  • 3.3 Market Share by Component, 2021
  • 3.4 Market Share by Geography, 2021
  • 3.5 Structure of the Market and Key Participants

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD billion, 2018 - 2027)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Commercial Aircraft
    • 5.1.2 Military Aircraft
    • 5.1.3 General Aviation Aircraft
  • 5.2 Component
    • 5.2.1 Fan Blades
    • 5.2.2 Fan Case
    • 5.2.3 Guide Vanes
    • 5.2.4 Shrouds
    • 5.2.5 Other Components
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.1.1 Application
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.2.1 Application
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.1.1 Application
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.2.1 Application
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.3.1 Application
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
      • 5.3.2.4.1 Application
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.1.1 Application
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.2.1 Application
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.3.1 Application
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
      • 5.3.3.4.1 Application
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.1.1 Application
      • 5.3.4.2 Rest of Latin America
      • 5.3.4.2.1 Application
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.1.1 Application
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2.1 Application
      • 5.3.5.3 Egypt
      • 5.3.5.3.1 Application
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa
      • 5.3.5.4.1 Application

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 GE Aviation
    • 6.2.2 Rolls-Royce PLC
    • 6.2.3 Safran SA
    • 6.2.4 General Dynamics Corporation
    • 6.2.5 GKN Aerospace
    • 6.2.6 FACC AG
    • 6.2.7 Meggitt PLC
    • 6.2.8 Hexcel Corporation
    • 6.2.9 Solvay SA
    • 6.2.10 Albany Engineered Composites Inc.
    • 6.2.11 Pratt & Whitney (Raytheon Technologies Corporation)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS