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市場調査レポート
商品コード
1438462

民間航空機座席電源システム: 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Commercial Aircraft In-seat Power System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 127 Pages | 納期: 2~3営業日

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民間航空機座席電源システム: 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

民間航空機座席電源システム市場規模は、2024年に1億4,904万米ドルと推定され、2029年には1億7,496万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは3.26%で成長する見込みです。

Commercial Aircraft In-seat Power System-Market

主なハイライト

  • 航空業界は、COVID-19パンデミックによるかつてない課題を目の当たりにしました。世界中のいくつかの航空会社が差し迫った損失と流動性の危機に直面し、その結果、航空機の納入や客室の改修プログラムの中止や延期が余儀なくされました。さらに、パンデミックは航空宇宙のサプライチェーン全体の製造施設にも影響を与えました。
  • 主要な航空機の相手先商標製品製造会社(OEM)は、新しい航空機の需要に対応するため、生産率を引き下げました。生産率の低下は、座席内電源システムメーカーのようなティア1やティア2のプレイヤーの大半に支障をきたし、その結果、彼らの成長に課題することになります。
  • 旅客輸送量の大幅な増加と新たな排ガス規制の発動により、新世代の航空機購入需要が大幅に増加しています。これは同時に、民間航空機座席電源システム市場にも好影響を与えると予想されます。航空会社のほとんどが、飛行中の乗客体験を向上させるために、新型航空機にこの機能を提供しているからです。ここ数年、個人的なガジェットの利用が増加し、BYOD(Bring Your Own Device)コンセプトの需要が高まっていることが、座席内電源システムで乗客のサポート(個人用電子機器の充電)を行う必要性を高めています。

民間航空機座席電源システム市場動向

予測期間中、エコノミークラス・セグメントが最も高い成長を示す

  • 予測期間中、民間航空機座席電源システム市場では、エコノミークラス・セグメントが大きな成長を示すと予測されています。この成長の背景には、航空機納入数の増加、先進的な航空機シートへの支出の増加、航空部門の急速な拡大があります。
  • エコノミークラスは航空機の座席の大半を占める。世界中の中流家庭の経済成長に伴い、2008年の不況からの回復以来、エコノミークラスの需要が急増しています。このセグメントに対する需要の高まりを受けて、世界中の航空会社は乗客の体験を向上させるため、客室のインテリア・インターフェースの近代化を進めています。新規発注の航空機に新しい特殊なシートを取り付けるとともに、航空会社による新たな改修プログラムも実施されています。
  • 例えば、2022年6月、レカロ・エアクラフト・シーティングは、パナソニック・アビオニクス株式会社とパートナーシップを結び、CL3810エコノミークラスシートに搭載された新しい機内エンターテインメント・シートエンド・ソリューションを発表しました。これにより、旅行者はハイダイナミックレンジ(HDR)を備えた4K有機ELスクリーンやパナソニックのBluetooth技術、スマートデバイスを急速充電できる67WのUSB-C電源などのエンターテインメント設備を楽しむことができます。
  • さらに、レカロ・エアクラフト・シーティングは2021年2月、エアバスとSWIFTエコノミークラス・シートの納入を継続する延長契約を締結しました。同社は2016年からエアバスA320ファミリーの航空機にエコノミークラスシートBL3530を供給しています。現在、レカロはBL3710、BL3530、CL4710シートの事前定義済みおよび事前認証済みバージョンを提供し、SWIFTファミリーの様々なデュアルクラスキャビンコンフィギュレーションを提供しています。
  • 長距離路線では、エコノミークラスの乗客にUSB電源コンセント(USB-AまたはUSB-C)が提供され、ほとんどの場合、機内エンターテインメント・システム(モニター)に組み込まれています。エコノミークラスの座席に対する需要の高まりと、乗客の体験を向上させるための客室の近代化が、予測期間中の同分野の成長を促進しています。

中東・アフリカ地域が予測期間中に最も高い成長を示すと予測される

  • 中東・アフリカ地域は予測期間中に著しい成長を示すと予想されます。この成長は、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、カタールなどの国々が航空機の近代化に対する支出を増加させるだけでなく、新しい民間航空機の需要を生み出す航空交通量の増加に起因しています。
  • ボーイングはCMO(Commercial Market Outlook)2022を発表し、中東の航空会社は旅客と貿易に対応するため、7,650億米ドルに相当する2,980機の新型機を必要とすると述べた。これらの納入機の3分の2以上は旅客機のニーズを満たすものであり、3分の1はボーイングB737 MAX、B787ドリームライナー、B777Xなど、より燃費の良いモデルで古い航空機を置き換えるものです。
  • さらに、サウジアラビアは2030年までに少なくとも3億人の旅客と500万トンの貨物を受け入れる計画です。このため、空港インフラへの投資、新規航空機調達契約、既存航空機の近代化が拡大しています。2023年6月、サウジアラビア航空はパナソニックアビオニクス株式会社と、最大30機の航空機にアストロバ・シートエンド・ソリューションを搭載する契約を締結しました。これにより、すべての乗客が座席でUSB-C経由で最大100Wの直流電力を利用できるようになり、現行のすべての携帯電話とタブレット、そして世界のノートパソコンの約90%を急速充電できるようになります。
  • 同様に、航空旅客数の増加と航空機需要の増加が、アラブ首長国連邦全体の市場成長を牽引しています。例えば、2022年3月、エティハド航空は最新のエアバスA350キャビンを発表しました。そのビジネスクラスは、AC電源ソケット、USB-AおよびUSB-Cポート、ワイヤレス充電器を全席に装備しています。このように、航空分野への支出の増加、航空機調達計画の上昇、航空機の近代化プログラムは、この地域全体の市場成長を促進すると思われます。

民間航空機座席電源システム産業概要

民間航空機座席電源システム市場は統合された性質を持っており、民間航空機に様々なタイプの座席内電源システムを提供する少数のサプライヤーによって特徴付けられます。民間航空機座席内電源システム市場の主要企業は、Astronics Corporation、KID-Systeme GmbH、Mid-Continent Instrument Co. Inc.、IFPL Group Limited、Inflight Canada Inc.です。

民間航空機座席電源メーカーは、安全性や美観を含む航空機の特性を補完または強化するために、最新の航空機に組み込まれる高度な関連システムの開発に投資しています。このような投資は、設計責任、新しい生産ツールの開発、資本および資金の増加、納品スケジュール、および独自の契約要件に関連する特定のリスクにさらされることになります。さらに、新たな航空機プログラムは、市場の状況によってはコスト超過、遅延、中止の可能性があり、予測期間中の市場見通しに影響を与える可能性があります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 座席クラス
    • エコノミークラス
    • プレミアムエコノミークラス
    • ビジネスクラス
    • ファーストクラス
  • 販売形態
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Astronics Corporation
    • Burrana Pty Ltd
    • GVH Aerospace Ltd.
    • Inflight Canada Inc.
    • KID-Systeme GmbH
    • Imagik International Corp.
    • Astrodyne TDI Corporation
    • IFPL Group Limited
    • Mid-Continent Instrument Co. Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67053

The Commercial Aircraft In-seat Power System Market size is estimated at USD 149.04 million in 2024, and is expected to reach USD 174.96 million by 2029, growing at a CAGR of 3.26% during the forecast period (2024-2029).

Commercial Aircraft In-seat Power System - Market

Key Highlights

  • The aviation industry witnessed unprecedented challenges due to the COVID-19 pandemic. Several airlines across the world faced impending losses and liquidity crises, resulting in the cancellation or postponement of aircraft deliveries and cabin retrofit programs. Furthermore, the pandemic also impacted manufacturing facilities across the aerospace supply chain.
  • Major aircraft original equipment manufacturer (OEMs) have reduced their production rate to adjust to the demand for new aircraft. A reduction in production rate will hamper most of the tier-1 and tier-2 players, like the in-seat power system manufacturers, thereby challenging their growth.
  • The substantial rise in passenger traffic and the imposition of new emission regulations have led to a significant increase in the demand for new-generation aircraft purchases. This is expected to simultaneously have a positive effect on the commercial aircraft in-seat power system market, as most of the airlines are offering this feature on their new fleet to enhance their passenger experience during flight. The growing personal gadget usage and the increasing demand for bring your own device (BYOD) concept in the past few years is driving the need to support the passengers (to charge their personal electronic devices) with in-seat power systems.

Commercial Aircraft In-seat Power System Market Trends

Economy Class Segment Will Showcase the Highest Growth During the Forecast Period

  • The economy class segment is projected to show significant growth in the commercial aircraft in-seat power system market during the forecast period. The growth is attributed to the increasing number of aircraft deliveries, rising spending on advanced aircraft seats, and rapid expansion of the aviation sector.
  • Economy class constitutes a majority of the seats in an aircraft. With the economic growth of middle-class families across the world, the demand for economy class has increased sharply since the recovery from the recession in 2008. With higher demand for the segment, all the airlines around the world are modernizing their cabin interior interfaces to enhance the passenger experience. There are new retrofitting programs being undertaken by the airlines, along with the installation of new and specialized seats in new aircraft orders.
  • For instance, in June 2022, Recaro Aircraft Seating entered a partnership with Panasonic Avionics Corporation to unveil a new in-flight entertainment seat-end solution installed on the CL3810 economy class seat. Through this, travelers can enjoy entertainment amenities such as a 4K OLED screen with High Dynamic Range (HDR) and Panasonic's Bluetooth technology, as well as 67W of USB-C power to fast-charge smart devices.
  • Additionally, in February 2021, Recaro Aircraft Seating signed an extension contract with Airbus to continue delivering SWIFT economy class seats. The company has been supplying economy class seats BL3530 to the Airbus A320 Family aircraft since 2016. Currently, Recaro offers predefined and pre-certified versions of its BL3710, BL3530, and CL4710 seats and provides various dual-class cabin configurations of the SWIFT family of seats.
  • In long-haul flights, economy class passengers are given the provision of USB power outlets (either USB-A or USB-C), which in most cases are integrated into the inflight entertainment systems (monitors). The growing demand for economy class seats, as well as cabin modernization, to enhance passenger experience is driving the growth of the segment during the forecast period.

Middle East and Africa is Anticipated to Show Highest Growth During the Forecast Period

  • The Middle East and Africa region is expected to show remarkable growth during the forecast period. The growth is attributed to the increasing air traffic, which creates demand for new commercial aircraft as well as rising expenditure on aircraft modernization from countries like Saudi Arabia, United Arab Emirates, Qatar, and others.
  • Boeing published a Commercial Market Outlook (CMO) 2022, which stated that the Middle East airlines would require 2,980 new airplanes valued at USD 765 billion to serve passengers and trade. More than two-thirds of these deliveries will fulfill the passenger's needs, while one-third will replace older airplanes with more fuel-efficient models such as the Boeing B737 MAX, B787 Dreamliner, and B777X.
  • Furthermore, Saudi Arabia plans to host at least 300 million passengers and 5 million tons of freight by 2030. This leads to growing investment in airport infrastructure, new aircraft procurement contracts, and modernization of the existing aircraft fleets. In June 2023, Saudi Arabian Airlines signed an agreement with Panasonic Avionics Corporation for the installation of the Astrova seat-end solution on up to 30 of its aircraft. With this, every passenger will have up to 100 W of direct current power, via USB-C, at their seat - providing the ability to fast charge every current phone and tablet and around 90 percent of the world's laptops.
  • Similarly, the growing air number of air passengers and rising demand for aircraft drive the market growth across the United Arab Emirates. For instance, in March 2022, Etihad unveiled its latest Airbus A350 cabin. Its business class features an AC power socket, USB-A and USB-C ports, and a wireless charger in every seat. Thus, increasing spending on the aviation sector, rising aircraft procurement plans, and aircraft modernization programs will drive market growth across the region.

Commercial Aircraft In-seat Power System Industry Overview

The market of commercial aircraft in-seat power systems is consolidated in nature and is characterized by a few suppliers who provide various types of in-seat power systems for commercial aircraft. The major players in the commercial aircraft in-seat power system market are Astronics Corporation, KID-Systeme GmbH, Mid-Continent Instrument Co. Inc., IFPL Group Limited, and Inflight Canada Inc.

Commercial aircraft in-seat power supply manufacturers invest in the development of advanced associated systems to be integrated into modern aircraft, to complement or enhance their characteristics, including safety and aesthetics. Such investments result in the companies being exposed to certain risks associated with design responsibility, new production tool development, increased capital and funding commitments, delivery schedules, and unique contractual requirements. Moreover, new aircraft programs may be prone to cost-overrun, delay, or termination, depending on market conditions which may affect the market prospects of the players during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Seating Class
    • 5.1.1 Economy Class
    • 5.1.2 Premium Economy Class
    • 5.1.3 Business Class
    • 5.1.4 First Class
  • 5.2 Mode of Sales
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Qatar
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Astronics Corporation
    • 6.2.2 Burrana Pty Ltd
    • 6.2.3 GVH Aerospace Ltd.
    • 6.2.4 Inflight Canada Inc.
    • 6.2.5 KID-Systeme GmbH
    • 6.2.6 Imagik International Corp.
    • 6.2.7 Astrodyne TDI Corporation
    • 6.2.8 IFPL Group Limited
    • 6.2.9 Mid-Continent Instrument Co. Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS