市場調査レポート
商品コード
1197181

ホスピタリティ向けプロパティマネジメントソフトウェア(PMS)市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hospitality Property Management Software (Pms) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
ホスピタリティ向けプロパティマネジメントソフトウェア(PMS)市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ホスピタリティ向けプロパティマネジメントソフトウェア(PMS)市場は、予測期間中に7.85%のCAGRで推移すると予想されています。

PMSソフトウェアは、フロントオフィスのワークフロー、ゲストのチェックイン、チェックアウト、ゲストへの部屋の割り当て、ハウスキーピングタスクの委任、請求など、ホテルの日常業務の管理、整理、スケジュール作成を支援します。つまり、PMSは業務を自動化し合理化することで、労働時間を短縮し、宿泊客により良い体験を提供することができます。

主なハイライト

  • ホスピタリティ向けプロパティマネジメントシステムソフトウェア市場は、Agilysysなど、ホスピタリティ業界で30年以上の経験を持つ企業で構成されています。また、クラウドやサードパーティーの技術統合によってもたらされるビジネスチャンスを背景に、OracleやInforといった大手ERPベンダーの参入も見られます。
  • 混雑するホスピタリティ市場は、ソフトウェアベンダーにとって大きなビジネスチャンスとなります。そのため、同市場はニッチな顧客に対応する小規模なベンダーで構成されています。しかし、新規参入者は、コンピテンシーの面で課題に直面する可能性が高いです。
  • ホスピタリティ業界がパーソナライゼーションに向かう中、人工知能は市場の促進要因となる可能性が高いです。例えば、AIを活用したスマートなテキストボットは、客室の状況を常に把握し、スタッフが可能な限り対応することを可能にします。また、AIを活用した顔認証も、ソフトウェアの観点からの強化として注目されています。
  • 今後数年間は、安定した経済の向上が旅行・宿泊業界の健全化を支えることが予想され、ホテル経営者はより良いサービスの運営に課題することになります。ホテルは、利便性とカスタマイズのための課題を解決する方法を模索すると思われ、それはPMSのようなソフトウェア技術を取り入れることで対応できます。
  • COVID-19の大流行により、世界の中小企業や大企業は経済的な混乱に見舞われました。また、業界を襲ったウイルスの蔓延を最小限に抑えるため、各国政府による封鎖が行われました。COVID-19の影響により、企業は従業員と顧客の安全を確保するために厳しい要件を遵守することを余儀なくされました。
  • さらに、ホスピタリティ業界では、複数の国のホテルが閉鎖され、業務が停止しました。閉鎖が解除された後は、ホスピタリティ業界が複数の予防措置を講じるため、ソフトウェア・ソリューションの採用が増えると予想されます。パンデミック以降、観光や旅行が増加し、ホスピタリティに対する需要が高まっていることが、市場を後押ししています。

ホスピタリティ向けプロパティマネジメントソフトウェアの市場動向

クラウドデプロイメントセグメントが主要な市場シェアを占める見込み

  • クラウドコンピューティングは、バリューチェーンのすべてのレベルにおいて消費者体験を変革し、可能性を現実のものにします。ホテル分析は、ゲストにスムーズなユーザー体験を提供し、サプライズのない快適な到着から迅速で効率的な退出まで、ホスピタリティビジネスに関するより深い洞察を提供する可能性があります。
  • クラウドベースのPMSソフトウェアは、市場のバイヤーに提供する価格設定の柔軟性により、収益を大幅に押し上げています。ホテル管理ソフトウェアの大手プロバイダーであるStayTouchによると、企業はしばしば、レガシーPMSプラットフォーム(オンプレミス)のインフラなど既存のインフラの維持にIT予算の最大75%を費やしています。クラウドベースのソリューションでは、インストール費用、継続的なメンテナンス費用(オンサイトサーバーの運用)、ソフトウェアライセンスの購入、アップグレード、統合のための費用が不要になります。
  • クラウドの登場により、アプリケーションはさらに拡大しました。クラウドベースのPMSソフトウェアは、POS、ゲストデータ管理、ロイヤリティトラッキングサービスなどのプラットフォームとの統合を可能にします。
  • また、各地域の高級ホテルは、PMSプロバイダーと提携してソリューションを展開し、顧客サービスを向上させることを期待しています。例えば、アイルランドのHastings Hotelsは、Agilysys Inc.と提携し、Visual One PMSソリューションを導入して、在庫管理の精度を高め、貴重なスタッフの時間を節約して、より優れたゲスト体験を提供できるようになりました。
  • さらに、旧式の不動産管理システムは、ホテルが効果的に機能するための重要な障害となっています。革新性と俊敏性に基づいたビジネスアプローチを維持するためには、オープンAPIの機能を通じて提供される柔軟性が必要です。最新のクラウドベースの管理ソリューションの導入は、将来の投資として有効なだけでなく、ほとんどのB2Cサービスにおいて自動化と利便性に強く依存する顧客体験の向上にもつながります。

アジア太平洋地域が最も急成長する市場と予想される

  • 世界の景気後退や金融危機にもかかわらず、ホスピタリティ産業は、アジア諸国のさまざまな場所で、賞賛に値するサービスや魅力的なインフラの立ち上げによって成長を続けています。アジア太平洋地域で最も急成長しているホテル市場は中国で、今後数年間で多くの高級ホテルのオープンが予定されています。
  • 2位はオーストラリア、3位はインドとインドネシアです。次いでタイ、ベトナムと続きますが、ベトナムの高級ホテル市場は、平均して他の多くのAPAC諸国よりも大きいことが分かります。このような新しいホテル建設への取り組みが、今後数年間、PMSソフトウェアの市場を牽引していくものと思われます。
  • 今後数年間にAPAC地域でオープンする予定の最大のプロジェクトは、ベトナムのムイディン・エコ・リゾートです。2022年初頭に計画されており、7,000の客室と500の海に面したヴィラ、そしてテーマパーク、カジノ、ビーチクラブ、マウンテンクラブハウスなどのアメニティが含まれる予定です。
  • さらに、COVID-19により、調査された市場は、より非接触の体験にフォーカスしています。2021年、インドのタージグループは、ゼロタッチ体験でゲストを迎え入れることを決定しました。同グループは、顧客に安心感を与えるために、タッチレス・インターフェースに移行しています。その結果、IHCLのゼロタッチ・サービス・トランスフォーメーションという、タージ、ヴィヴァンタなどのブランドのホテルで展開するデジタル・ソリューション群を作り上げることになりました。
  • インドでは、パンデミックにより、政府は2021年9月にNIDHI 2.0(National Integrated Database of Hospitality Industry)スキームを開始し、宿泊施設、旅行代理店、ツアーオペレーターなどのホスピタリティ分野の構成要素のデータベースを整備することを目指します。NIDHI 2.0は、すべてのホテルにプラットフォームへの登録を促すことで、観光セクターのデジタル化を促進することが期待されています。

ホスピタリティ向けプロパティマネジメントソフトウェア市場の競合他社分析

ホスピタリティプロパティマネジメントソフトウェアは非常に断片化されており、多くの世界プレーヤーが市場に参入しています。Oracle Corporation、Agilysys Inc.、Infor Inc.、Cenium AS Realpage Inc.など、市場の主要なプレーヤーは、特に、このような。また、これらの企業は、顧客にカスタマイズされたソリューションを提供するために幅広く投資しています。さらに、この市場の新興企業は、投資家から資金を集めています。市場の主要なプレーヤーは、市場での地位を維持するために、パートナーシップ、合併、買収、投資を行っています。

  • 2022年2月:Agilysysは、IDeasと提携しました。提携内容は、IDeasとVisual One、LMS、Stayの3つのAgilysysのプロパティマネジメントソフトウェアソリューションですべてのホスピタリティ市場セグメントにサービスを提供する間のシームレスな双方向統合です。Agilysysの3つのPMSソリューション(Visual One、LMS、Stay)とIDeas G3 Revenue Managementシステムを統合することで、ホテルは様々な状況に適応し、価格を最適化し、収益パフォーマンスを最大化することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 市場抑制要因
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 中小規模ホテルでの採用拡大
    • ビジネスの最適化と顧客維持の重視が新市場での成長を促進
  • 市場の課題
    • 既存ソリューションとの統合の課題

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • ホテル規模別
    • 小規模・中規模
    • 大規模
  • 地域別で見る
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Agilysys Inc.
    • Infor Inc.
    • Cenium AS
    • Realpage Inc.
    • FCS Computer Systems
    • Hoteliga International S.p. z.o.o
    • Console Group
    • SkyTouch Solutions LLC
    • Maestro

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 66953

The hospitality property management software (PMS) market is expected to register a CAGR of 7.85% during the forecast period. The PMS software helps the hotel manage, organize, and schedule their mundane activities, including front office workflow, guest check-in, and checkout, assigning rooms to guests, delegating housekeeping tasks and billing, etc. In short, PMS automates and streamlines operations to save working hours and offer a better experience to guests.

Key Highlights

  • The hospitality property management system software market consists of established companies, such as Agilysys, with more than three decades of experience in the hospitality industry. In addition, the market has also seen the entry of large ERP vendors, such as Oracle and Infor, owing to the opportunities offered by cloud and third-party technology integrations.
  • The crowded hospitality market provides a huge opportunity for software vendors. So the market comprises significantly smaller vendors catering to a niche audience. However, new entrants are likely to encounter challenges in terms of competencies.
  • Artificial intelligence is likely to be a growth diver in the market as the hospitality industry moves toward personalization. For instance, a smart texting bot that leverages AI can keep the guestroom status up-to-date, enabling staff to be as responsive as possible. AI-enabled facial recognition is being viewed as another enhancement from the software perspective.
  • For the years ahead, a steady and improving economy is expected to support a healthy travel and lodging industry, which challenges hoteliers to manage their services better. Hotels are likely to seek ways to solve challenges for convenience and customization, which can be addressed by embracing software technology like PMS.
  • The COVID-19 pandemic created economic turmoil for small, medium, and large-scale companies worldwide. Also, country-wise lockdowns were inflicted by governments to minimize the spread of the virus that hit the industry. The impact of COVID-19 forced businesses to adhere to strict requirements to ensure the safety of their employees and customers.
  • Furthermore, the hospitality industry witnessed suspended operations with the closures of hotels in multiple countries. The adoption of software solutions is expected to increase after the lifting of lockdowns as the hospitality industry will take multiple preventive measures. After the pandemic, tourism and traveling are increasing, and the demand for hospitality is increasing, which propel the market.

Hospitality Property Management Software Market Trends

Cloud Deployment Segment Expected to Hold Major Market Share

  • Cloud computing is transforming the consumer experience at all levels of the value chain and making the possible a reality. Hotel analytics may provide guests with a smooth user experience and deeper insights into hospitality businesses, from a pleasant, no-surprises arrival to a quick and efficient exit.
  • Cloud-based PMS software has been driving revenues significantly, owing to the pricing flexibility it offers to the buyers of the market. According to StayTouch, a prominent hotel management software provider, companies often spend up to 75% of their IT budgets to maintain existing infrastructure, including the infrastructure for legacy PMS platforms (on-premise). Cloud-based solutions eliminate the installation costs, continual maintenance costs (for running on-site servers), and the costs of purchasing software licenses, upgrades, and integrations.
  • The advent of the cloud has expanded the applications furthermore. The cloud-based hospitality PMS software enables integration with platforms such as Point-of-sale(POS), guest data management, and loyalty tracking services.
  • Luxury hotels in various regions also look forward to partnering with PMS providers to deploy solutions and offer improved customer services. For instance, Hastings Hotels from Ireland partnered with Agilysys Inc. to deploy its Visual One PMS solution to achieve accuracy in managing inventory and save valuable staff time in delivering an enhanced guest experience.
  • Further, outdated property management systems are a significant obstacle to the effective functioning of hotels. It is only possible to maintain a business approach based on innovation and agility with the flexibility delivered through the features of an open API. Not only does this represent a viable future investment by implementing modern cloud-based management solutions, but it also helps improve the customer experience, which strongly depends on automation and convenience for most B2C services.

Asia-Pacific Expected to be the Fastest Growing Market

  • Despite global economic recessions and financial downfalls, the hospitality industry continues to grow in different corners of Asian countries with commendable services and launches of enchanting infrastructure. Asia-Pacific's fastest-growing hotel market is China, which plans to open many luxury hotels in the coming years.
  • Australia comes in second, followed by India and Indonesia. Thailand is next in line, with Vietnam just behind it, which shows that the luxury hotel market in Vietnam would, on average, be larger than in many other APAC nations. Such an initiative on newer hotel construction is expected to drive the market for PMS software in the coming years.
  • The largest project set to open in the APAC region in the coming years is the Mui Dinh Eco-Resort in Vietnam. Planned for the early year 2022, it would include 7,000 rooms and 500 ocean-facing villas and amenities, such as a theme park, a casino, a beach club, and a mountain clubhouse.
  • Moreover, due to COVID-19, the studied market is more focused on the contactless experience. In 2021, Taj Group in India decided to welcome guests with a zero-touch experience. The group has been moving toward a touchless interface to make customers feel safe. This resulted in creating IHCL's Zero-Touch Service Transformation, a suite of digital solutions across its hotels under its brands Taj, Vivanta, and others.
  • In India, due to the pandemic, the government launched the NIDHI 2.0 (National Integrated Database of Hospitality Industry) scheme in September 2021, aiming to maintain a database of hospitality sector components, such as accommodation units, travel agents, tour operators, and others. NIDHI 2.0 is expected to facilitate the digitalization of the tourism sector by encouraging all hotels to register themselves on the platform.

Hospitality Property Management Software Market Competitor Analysis

The hospitality property management software is highly fragmented, with many global players in the market. The key players in the market, like Oracle Corporation, Agilysys Inc., Infor Inc., and Cenium AS Realpage Inc, among others. Also, these companies are extensively investing in offering customized solutions to customers. Moreover, the startups in the market are attracting funding from investors. The Key players in the market are making partnerships, mergers, acquisitions, and investments to retain their market position.

  • February 2022: Agilysys partnered with IDeas. The partners include the seamless two-way integration between IDeas and three Agilysys property management software solutions servicing all hospitality market segments with Visual One, LMS, and Stay. Integrating Agilysys 3 PMS solutions(Visual One, LMS, Stay) and IDeas G3 Revenue Management system help hotel properties adjust to various conditions, optimize pricing and maximize revenue performance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Market Restraints
    • 4.2.2 Threat of New Entrants
    • 4.2.3 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.4 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
    • 4.2.6 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption from Small and Medium-Scale Hotels
    • 5.1.2 Stronger Emphasis on Business Optimization and Customer Retention to Drive Growth in New Markets
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Integration Challenges with Existing Solutions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Hotel Size
    • 6.2.1 Small and Medium-scale
    • 6.2.2 Large Scale
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World
      • 6.3.4.1 Latin America
      • 6.3.4.2 Middle East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Agilysys Inc.
    • 7.1.3 Infor Inc.
    • 7.1.4 Cenium AS
    • 7.1.5 Realpage Inc.
    • 7.1.6 FCS Computer Systems
    • 7.1.7 Hoteliga International S.p. z.o.o
    • 7.1.8 Console Group
    • 7.1.9 SkyTouch Solutions LLC
    • 7.1.10 Maestro

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET