デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445442

スポーツ管理ソフトウェア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Sports Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
スポーツ管理ソフトウェア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スポーツ管理ソフトウェア市場規模は、2024年に91億5,000万米ドルと推定され、2029年までに157億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.46%のCAGRで成長します。

スポーツ管理ソフトウェア-市場

世界のスポーツ産業は多くの国の国家GDPを上回るペースで成長することが多いため、次のレベルの管理を備えた組織ビジネスとしてクラブや協会を運営する必要性が、世界のスポーツ管理ソフトウェア市場の需要を促進する主要な要因の1つです。

主なハイライト

  • スポーツ管理プログラムでは、ソフトウェアとサービスがスポーツマネージャーにとって重要な要素として浮上しており、クラブや企業が競争上の優位性を活用する上で不可欠な要素となっています。
  • 主にチームやトレーニングの管理、試合成績分析、試合スケジュール、オンライン登録、競合管理などのアプリケーションが導入を促進しています。
  • たとえば、昨年 11月には、世界スポーツ、音楽、エンターテインメントの代理店であるワッサーマンがBSEメディアグループを買収しました。この買収は、7月に大手野球代理店ジェット・スポーツ・マネジメントを買収したことに続き、昨年のワッサーマンのスポーツおよびサービス提供の拡大に向けた取り組みを継続するものです。
  • COVID-19のパンデミックの発生によりスポーツ全体が混乱し、ファンがライブのスポーツイベントを体験する能力は大きな影響を受けました。同時に、パンデミックは、スケーラブルなハイブリッドクラウドに支えられた魅力的なテクノロジーに対する需要を刺激しました。しかし、市場は長期的にはねじれを伴いながら、将来的には上昇すると予想されています。

スポーツ管理ソフトウェア市場動向

女性のスポーツリーグ志向の高まり

  • イベント管理およびスケジュールソフトウェアは、管理業務での時間の無駄を排除し、コーチに戦術を策定し、複雑な戦略を構築するためのチーム管理ツールを提供します。
  • 市場では、スポーツ統括団体やスポーツ協会がソフトウェアベンダーと協力したり、他の企業を買収して存在感を高めたりする様子が見られました。たとえば、ICM Stellar Sportsは昨年、NFL代理店のSelect Sports Groupを買収し、米国のスポーツ界での存在感を高めました。
  • クラウドベースのスポーツリーグ管理ソリューションであるMonClubSportifは、スポーツチームや組織、コーチ、選手、学校など向けに設計されています。このソリューションの主な機能には、スケジュール、ゲーム結果の追跡、空き状況管理、自動リマインダー、プレーヤー情報、統計が含まれます。
  • スポーツイベントには巨額の収益要因が伴うことが多く、イベントの計画と管理は複雑な作業となるため、スポーツ業界はスポーツクラブ、リーグ、協会の活動を組織する必要性が生じます。
  • スポーツ界では女性の割合が高く、過去50年間でスポーツへの関心における男女差は大幅に縮小しました。女性のスポーツへの関心の高まりに伴い、世界中でさまざまなリーグが発足し、スポーツマネジメント市場の成長に貢献しています。

北米が最大の市場シェアを保持

  • 北米にはサッカー、ラグビー、ホッケー、バスケットボール、野球などのさまざまなスポーツの本拠地があり、スポーツリーグも市場を牽引する重要な要素の一つです。
  • 青少年スポーツ組織もスポーツ管理ソフトウェアの導入に貢献しています。さらに、この地域のベンダーは幅広いスポーツにわたるソリューションを提供しています。米国に拠点を置くVisual ClubMateを使用すると、ユーザーは水中ホッケーやチェスボクシングなど、あらゆるスポーツのフィールドやコートを管理できます。
  • たとえば、Active Network Sportsは、サマミッシュボート協会、クリフトンパークユースホッケー協会、アッパーメイクフィールドバスケットボールなどのリーグおよびクラブの管理者がスポーツ登録を自動化および合理化し、時間を節約できるよう支援しています。

スポーツ管理ソフトウェア業界の概要

調査対象の市場ベンダーとスポーツチームやクラブとの間の協力の拡大により、市場の成長が加速しています。多くの市場ベンダーも、調査対象の市場での無機的な成長を目指して提携および買収戦略を採用しています。これは地理的拡大に役立ち、調査対象市場のイノベーションを強化することも期待されています。

  • 2022年 10月-Sport:80は、etrainuとの提携を発表しました。これにより、同社が協力するスポーツ組織にとって、革新的なオンライン学習ソリューションをよりアクセスしやすく機能的にすることが約束されます。
  • 2022年 4月-TeamSnapは、青少年スポーツ組織向けにオールインワンのマルチプログラム管理システムの立ち上げを発表しました。新しいシステムにより、クラブとリーグは選手を登録し、新しいスケジュール設定やチーム管理ツールを利用できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 市場促進要因
    • スポーツ産業への投資の拡大
    • 女性のスポーツリーグ志向の高まり
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティの問題
  • 重要な市場動向
  • COVID-19による業界への影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • ディプロイメント
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途
    • イベント管理とスケジュール設定
    • マーケティング管理
    • クライアント管理
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Omnify Inc.
    • Sports Engine Inc.
    • Jonas Club Software
    • CourtReserve.com
    • Active Network LLC
    • TeamSideline.com
    • Stack Sports
    • LeagueApps
    • SquadFusion Inc.
    • Jersey Watch
    • SAP SE

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 66906

The Sports Management Software Market size is estimated at USD 9.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.46% during the forecast period (2024-2029).

Sports Management Software - Market

With the global sports industry often growing faster than many countries' national GDP, the need to run clubs and associations as organized businesses with the following levels of management is one of the major factors driving the demand for the global sports management software market.

Key Highlights

  • In sports management programs, software and services are emerging as significant factors for the Sports manager and are becoming essential factors on which clubs and businesses leverage competitive advantage.
  • Applications such as team and training management, match-performance analysis, game scheduling, online registrations, competition management, etc., are mainly boosting the adoption.
  • For instance, in November last year, the Global sports, music, and entertainment agency Wasserman acquired BSE Media Group. This acquisition continues Wasserman's efforts to expand its sport and service offerings in the last year, following the acquisition of leading baseball agency Jet Sports Management in July.
  • The COVID -19 pandemic outbreak disrupted sports as a whole, and fans' ability to experience live sporting events was heavily impacted. Simultaneously, the pandemic stimulated the demand for engaging technologies underpinned by a scalable hybrid cloud. But the market is expected to see an upsurge in the future with a kink in the long run.

Sports Management Software Market Trends

Growing Inclination of Sports League Among Women

  • The event management and scheduling software eliminates wasting time on administrative duties and provides coaches with team management tools to formulate tactics and build complex strategies.
  • The market witnessed sports governing bodies and associations collaborating with software vendors and acquiring other companies to increase their presence. For instance, last year, ICM Stellar Sports boosted its US sports presence with the acquisition of NFL agency Select Sports Group.
  • MonClubSportif, a cloud-based sports league management solution, is designed for sports teams and organizations, coaches, players, schools, and more. Key features of the solution include scheduling, game results tracking, availability management, automatic reminders, player information, and statistics.
  • Sports events often involve huge revenue factors that do planning and managing events a complex task, thereby generating the need for the sports industry to organize the activities of sports clubs, leagues, and associations.
  • Women have been more prevalent in the athletic world, and during the past 50 years, the gender gap in sports interest significantly shrunk. With the increasing interest in sports among women, many different leagues have started worldwide, contributing to the sports management market growth.

North America to Hold Largest Market Share

  • North America is home to various sports such as Soccer, Rugby, Hockey, Basketball, and baseball, as well as sports leagues are among the significant factors driving the market.
  • Youth sports organizations are also instrumental in embracing sports management software. Further, vendors in this region provide solutions across a wide range of sports. USA-based Visual ClubMate allows users to manage fields or courts of any sport, such as underwater hockey or chess boxing.
  • For instance, Active Network Sports is helping league and club administrators such as Sammamish Rowing Associations, Clifton Park Youth Hockey Association, and Upper Makefield Basketball to automate and streamline their sports registrations for time-saving.

Sports Management Software Industry Overview

The growing collaboration between the studied market vendors and sports teams & clubs is augmenting the market growth. Many market vendors are also adopting partnership and acquisition strategies for inorganic growth in the examined market. It is helping them in geographical expansion and is also anticipated to enhance the innovations in the studied market.

  • October 2022 - Sport:80 announced the partnership with etrainu, which promises to make innovative online learning solutions more accessible and functional for the sports organizations that the company works with.
  • April 2022 - TeamSnap announced the launch of its all-in-one multi-program management system for youth sports organizations. With the new system, clubs and leagues can register players and take advantage of new scheduling and team management tools.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Investment in Sports Industry
    • 4.3.2 Growing Inclination of Sports League Among Women
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Security Issue
  • 4.5 Significant Market Trends
  • 4.6 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment
    • 5.1.1 On-Premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Event Management and Scheduling
    • 5.2.2 Marketing Management
    • 5.2.3 Client Management
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Omnify Inc.
    • 6.1.2 Sports Engine Inc.
    • 6.1.3 Jonas Club Software
    • 6.1.4 CourtReserve.com
    • 6.1.5 Active Network LLC
    • 6.1.6 TeamSideline.com
    • 6.1.7 Stack Sports
    • 6.1.8 LeagueApps
    • 6.1.9 SquadFusion Inc.
    • 6.1.10 Jersey Watch
    • 6.1.11 SAP SE

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET