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市場調査レポート
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ペットヘアケア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Pet Hair Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ペットヘアケア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペットヘアケア市場規模は、2024年に37億7,000万米ドルと推定され、2029年までに47億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.69%のCAGRで成長します。

ペットヘアケア-市場

ペットヘアケア市場は、初期段階でペットケア製品のサプライチェーンが混乱したため、COVID-19感染症のパンデミックの影響を受けました。しかし、輸出禁止やその他のサプライチェーン制限が解除されてから、過去2年間で市場は回復しました。ペットの養子縁組の増加はパンデミックによって加速し、ペットの健康意識の高まりが過去2年間の市場回復を牽引してきました。たとえば、PDSAの動物福祉に関する2021年 6月の報告書によると、2021年に英国では200万人がペットを飼いました。これらのペットのうち、10%が犬、8%が猫、13%がウサギでした。この国でのペットの養子縁組率が非常に高いため、ペットのグルーミングに対する注目が高まっています。市場は、予測期間中に安定した成長率を記録すると予想されます。

市場の成長を促進する要因には、ペットの受け入れの増加、毛髪の問題の増加、天然製品へのニーズの高まり、製品の革新などが含まれます。たとえば、2022年に米国ペット製品協会(APPA)が実施した全国ペット所有者調査によると、2021年には米国の家庭におけるペットの所有率は67%から70%に増加しました。

さらに、ドイツ・ハイムティアマルクトによると、2021年にはドイツの世帯の47%がペットを飼っていました。同じ情報源によると、ドイツでは犬に比べて猫の引き取り数が多かったそうです。 2021年のドイツの家庭の26%には1,670万頭の猫がいたのに対し、犬は21%の世帯で1,030万頭でした。したがって、ペット動物の養子縁組の増加により、これらの動物のヘアケアのニーズへの支出が増加すると予想されます。、ひいては、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、市場関係者による製品発売の増加により、市場の成長が大幅に促進されています。たとえば、2021年 8月に、ピュアアンドナチュラルペットはSuperZooで新製品を発売しました。新製品は、米国農務省(USDA)認定のオーガニック 2-in-1無香料の低刺激性シャンプーとコンディショナーです。

したがって、ペットの普及率の高さや市場関係者による製品発売の増加などの前述の要因により、調査対象の市場は分析期間中に成長すると予想されます。しかし、ヘアケア製品に伴う副作用やアレルギーが市場の成長を妨げると予想されます。

ペットヘアケア市場動向

犬セグメントは予測期間中にかなりの市場シェアを保持すると予想されます

犬のセグメントは、犬の人口の増加により大きな市場シェアを保持すると予想されており、それが犬の健康製品への高額な支出につながり、市場の成長を推進しています。たとえば、2021年のペットフード製造協会(PFMA)の委員会によると、1,700万世帯(59%)の世帯がペットを飼っており、そのうち1,250万世帯(33%)が犬であると推定されています。ペットの普及の増加により、犬用のペット用ヘアケア製品の需要が高まり、それによってセグメントの成長が促進されると予想されます。

さらに、人間中心のパーソナルケアブランドがペットグルーミング分野に参入しており、Hempz、Wet Brush、Waterpikはすべて、ペット製品のクロスオーバー製品をリリースして成功を収めています。しかし、小売業者やブランドは、消費者が自宅でのペットのケアに慣れてくるにつれ、さまざまなグルーミングのニーズを満たす、使いやすく包括的な製品キットを提供する必要があります。たとえば、2021年11月にフェイス・イン・ネイチャーは、犬を甘やかすための新しい犬用シャンプーシリーズを発売しました。

市場関係者による犬用の発売の増加は、予測期間中の市場の成長に大きく貢献しています。たとえば、科学的根拠に基づいた犬用のペットケアおよびグルーミング製品を扱うフライデーズ・ドッグ・ホールディングス社は、2022年8月にアメリカで6種類のグルーミング製品を発売しました。また、2021年3月には、高級ヘアケアブランドのOuaiが全国子犬の日に合わせてファーベベペットシャンプーを発売しました。これらの発売により、犬のヘアケア製品が拡大し、それによってこの部門の成長が促進されることが期待されます。

したがって、前述の要因により、調査対象セグメントは予測期間中に大幅な成長を遂げると予想されます。

北米は予測期間中にかなりの市場シェアを保持すると予想される

北米は、ペットの導入の増加、ペットのヘルスケアと保険への支出の増加、この地域でのペットヘアケア製品を拡大するための市場関係者による発売の増加などの要因により、大きな市場シェアを保持すると予想されています。

この地域でのペット保険の件数の増加は、ペットの全体的なケアに対する支出が高額であることを示しており、これが市場の成長を促進すると予想されています。たとえば、保険情報協会が発行した2022年の統計によると、米国では2021年に390万匹のペットが保険に加入しており、前年比20%増加しました。また、カナダでは2021年に43万2,500匹のペットが保険に加入し、前年比22.7%増加しました。この地域でのペット保険の数の増加は、ペットの養子縁組と親による支出の増加を意味しており、予測期間中の市場の成長をさらに促進すると予想されます。

ペットヘアケア製品を拡大するための市場関係者による発売とパートナーシップは、市場の成長を推進すると予想されます。たとえば、2021年12月、Grove Collaborativeは、シャンプー、コンディショナー、アクセサリーなどを提供する動物実験のないペットグルーミング製品の新しいラインであるペットケアブランド「Good Fur」を立ち上げ、消費者の毛皮で覆われた家族にその持続可能なイノベーションをもたらしました。

さらに、2022年 8月には、フライデーズドッグはベストフレンズ動物協会と提携しました。この提携に基づき、フライデーズ・ドッグがグルーミング製品を購入するごとに、同社はベストフレンズ動物保護区で愛犬に永遠の住み家を見つけるチャンスを与えるため、犬一匹を洗うことになります。このような提携と発売により、ペットケアの需要が高まり、予測期間中の市場の成長が促進されると予想されます。

したがって、ペットケアへの高額支出や市場関係者による製品発売や提携の増加などの上記の要因により、調査対象市場の成長は北米地域で予想されます。

ペットヘアケア業界の概要

ペットヘアケア市場は本質的に細分化されており、いくつかの主要企業で構成されています。 Elanco Animal Health Incorporated、The Clorox Company(Scoop Away)、CHI Haircare、Innovacyn Inc.(Veterycin)、Petkin Inc.、SynergyLabs、Spectrum Brands Inc.(FURminator)、Vetoquinol、Zoetis Inc、SmileyDogなどの企業が、ペットヘアケア市場で大きなシェアを獲得しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ペットの養子縁組の増加
    • 髪の問題の増加と天然製品へのニーズの高まり
    • 製品の革新
  • 市場抑制要因
    • 特殊な製品に対する認識の欠如
    • 製品に関連する副作用とアレルギー
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シャンプー
    • コンディショナー
    • シェディングおよびトリミングツール
    • その他の製品タイプ
  • 動物の種類
    • 他の種類の動物
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • CHI Haircare
    • Elanco Animal Health Incorporated
    • Innovacyn Inc.(Veterycin)
    • Petkin Inc.
    • SynergyLabs
    • Spectrum Brands Inc.(FURminator)
    • The Clorox Company(Scoop Away)
    • Vetoquinol
    • Zoetis Inc.
    • SmileyDog

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48886

The Pet Hair Care Market size is estimated at USD 3.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.73 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.69% during the forecast period (2024-2029).

Pet Hair Care - Market

The pet hair care market was impacted by the COVID-19 pandemic owing to the supply chain disruptions of pet care products in its initial phase. However, the market recovered in the last two years since the export bans and other supply chain restrictions were lifted. An increase in pet adoption was accelerated by the pandemic, and increasing pet health awareness has been leading the market recovery over the last two years. For instance, according to the PDSA, animal wellbeing June 2021 report, 2 million people in the United Kingdom acquired a pet in 2021. Out of these pets, 10% were dogs, 8% were cats and 13% were rabbits. Such a high rate of pet adoption in the country has increased the focus on the grooming of pets. The market is expected to register a stable growth rate during the forecast period.

Factors that are driving the market's growth include the growing adoption of pets, rising hair problems, the growing need for natural products, and product innovations. For instance, according to the National Pet Owners Survey conducted by the American Pet Products Association (APPA) in 2022, pet ownership has increased from 67% to 70% in United States households in 2021.

Furthermore, according to Der Deutsche Heimtiermarkt, 47% of the households in Germany had pets in 2021. As per the same source, the number of cats adopted was higher in Germany as compared to dogs. 16.7 million cats lived in 26% of German households in comparison to 10.3 million dogs in 21% of households in 2021. Thus, the rise in the adoption of pet animals is expected to increase the spending on the hair care needs of these animals, which, in turn, is expected to boost the growth of the market over the forecast period.

Additionally, the rising product launches by market players are significantly adding to the growth of the market. For instance, in August 2021, Pure and Natural Pet launched a new product at SuperZoo. The new product is the United States Department of Agriculture (USDA) Certified Organic 2-in-1 Fragrance-Free Hypoallergenic Shampoo and Conditioner.

Therefore, owing to the aforementioned factors such as the high pet adoption and rising product launches by market players, the studied market is anticipated to witness growth over the analysis period. However, the side effects and allergies associated with hair care products are expected to impede the growth of the market.

Pet Hair Care Market Trends

The Dog Segment is Expected to Hold a Significant Market Share During the Forecast Period

The dog segment is expected to hold a significant market share owing to the rising dog population, which is leading to high expenditure on dog health products and driving the market growth. For instance, according to the Pet Food Manufacturing Association (PFMA) commissions in 2021, it was estimated that 17 million (59% of) households have pets, out of which 12.5 million are dogs (33%). The increasing pet adoption is expected to boost the demand for pet hair care products for dogs, thereby boosting segment growth.

Furthermore, human-centric personal care brands have entered the pet grooming space, with Hempz, Wet Brush, and Waterpik all releasing successful pet product crossovers. However, retailers and brands need to offer easy-to-use, comprehensive product kits that satisfy a variety of grooming needs as consumers familiarize themselves with at-home pet care. For instance, in November 2021, Faith in Nature released a new dog shampoo range for pooch pampering.

The rising launches for dogs by market players are contributing significantly to the market growth during the forecast period. For instance, in August 2022, Friday's Dog Holdings Inc., a line of scientifically-grounded pet care and grooming products for dogs, launched six grooming products in America. Also, in March 2021, the luxury hair-care brand Ouai launched its Fur Bebe pet shampoo to coincide with National Puppy Day. These launches are expected to expand the dog hair care offerings, thereby propelling the segment's growth.

Thus, owing to the aforementioned factors, the studied segment is expected to witness significant growth over the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share Over The Forecast Period

North America is anticipated to hold a significant market share owing to the factors such as increasing pet adoption and rising spending on pet healthcare and insurance and increasing launches by market players to expand the pet hair care offerings in the region.

The rising number of pet insurance in the region indicates the high spending on pets for their overall care, which is expected to propel the market growth. For instance, according to the 2022 statistics published by the Insurance Information Institute, in the United States, 3.9 million pets were insured in 2021, with an increase of 20% compared to the previous year. Also, in Canada, 432.5 thousand pets were insured in 2021, with an increase of 22.7% as compared to the previous year. The rising number of pet insurance in the region signifies a higher pet adoption and spending by pet parents, which is further anticipated to fuel market growth over the forecast period.

The launches by market players and partnerships to expand the pet hair care offerings are expected to propel the market growth. For instance, in December 2021, Grove Collaborative launched the pet care brand, Good Fur, a new line of cruelty-free pet grooming products offering shampoos, conditioners, accessories, and more, bringing its sustainable innovation to consumers' furry families.

Furthermore, in August 2022, Friday's Dog partnered with Best Friends Animal Society. Under the partnership, for each grooming product purchased by Friday's Dog, the company will wash one dog in a Best Friends Animal Sanctuary in an effort to give them a better chance at finding a loving forever home. Such partnerships and launches are expected to boost the demand for pet care, propelling the market growth during the forecast period.

Therefore, owing to the above-mentioned factors such as the high spending on pet care and rising product launches and partnerships by market players, the growth of the studied market is anticipated in the North America Region.

Pet Hair Care Industry Overview

The pet hair care market is fragmented in nature and consists of a several major players. Companies like Elanco Animal Health Incorporated, The Clorox Company (Scoop Away), CHI Haircare, Innovacyn Inc. (Veterycin), Petkin Inc., SynergyLabs, Spectrum Brands Inc. (FURminator), Vetoquinol, Zoetis Inc, and SmileyDog among others, hold substantial shares in the pet hair care market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Adoption of Pets
    • 4.2.2 Rise in Hair Problems and Growing Need for Natural Products
    • 4.2.3 Product Innovations
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Awareness Regarding Specialized Products
    • 4.3.2 Side Effects and Allergies Associated with Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Shampoos
    • 5.1.2 Conditioners
    • 5.1.3 Shedding and Trimming Tools
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Animal Type
    • 5.2.1 Dog
    • 5.2.2 Cat
    • 5.2.3 Other Animal Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 CHI Haircare
    • 6.1.2 Elanco Animal Health Incorporated
    • 6.1.3 Innovacyn Inc. (Veterycin)
    • 6.1.4 Petkin Inc.
    • 6.1.5 SynergyLabs
    • 6.1.6 Spectrum Brands Inc. (FURminator)
    • 6.1.7 The Clorox Company (Scoop Away)
    • 6.1.8 Vetoquinol
    • 6.1.9 Zoetis Inc.
    • 6.1.10 SmileyDog

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS