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市場調査レポート
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1627624

ペットヘアケア市場:予測(2025年~2030年)

Pet Hair Care Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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ペットヘアケア市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ペットヘアケア市場はCAGR6.25%で成長し、市場規模は2025年の14億6,400万米ドルから、2030年には19億8,200万米ドルに達すると予測されています。

ペットヘアケア市場の成長の原動力となっているのは、ペットの飼い主の増加と、ペットの適切な衛生状態の維持に対する関心です。ライフスタイルと可処分所得の進化により、消費者はペットの健康と衛生状態を改善するためにアニマルヘルスケア製品を購入する傾向が強まっています。

例えば、pHバランスのとれたシャンプーや、毛並みをなめらかにするシャンプーなどです。多くの人々は、衛生や健康増進といった基本的なペットケア活動の重要性を認識し始めています。

さらに、市場には自然でオーガニックなペット用シャンプー製品に対する膨大なニーズがあります。ペットの健康と安全が重視され、より良い選択肢が利用できるようになった今日、ペットの飼い主が、刺激の強い化学物質や人工的な香りのない、自然でオーガニックなペット用シャンプーを探すようになるのは明らかです。このようなベンチャー企業は、化学薬品ベースのペットケア製品の使用に反対している人々にオーガニックのペット用シャンプーを販売することができるため、うまくいく可能性が高いです。

さらに、eコマース技術の発展により、ペット用シャンプー製造業者はさまざまな選択肢を手に入れることができるようになりました。また、eコマースの導入により、ペットの養育者はシャンプーなどのグルーミング補助用品を簡単に手に入れることができるようになりました。ペット飼育者は、様々な価格や種類のペット用シャンプーを閲覧できるオンラインショッピングを好みます。

ペットヘアケア市場の促進要因

  • ペットの飼育数の増加がペットヘアケア市場の成長に貢献

この動向は、都市化、ライフスタイルの変化、ペットが人間の幸福に与える影響に対する意識の高まりに起因しています。このため、ペットがほとんど家族の一員とみなされるようになり、ペット用シャンプーなど、ペットの世話やグルーミングに欠かせないさまざまな製品のニーズが非常に高まっています。現代におけるペットの親は、動物の仲間の利益と福祉に投資する傾向が強いです。この感情的な姿勢は、ペットの身だしなみを整え、清潔にし、香りを漂わせるように仕向けます。ペット用シャンプーのメーカーにとって、上記の要因は大きく拡大する市場を意味します。

ペットヘアケア市場の地理的展望:

  • 北米は予測期間中に急成長を遂げます。

北米のペットサロンの特徴は、ペットの飼育率の高さと、ペットケア文化の優勢さです。地域のペットオーナーは、ペットの幸福度を高めるために、シャンプーのような高価なオーガニックグルーミング製品に傾倒することが多いです。信頼できるペットショップ、動物病院、eコマース市場があれば、無数の流通チャネルが存在します。多くの既存・新興プレーヤーが北米市場のシェア争いを繰り広げ、製品開拓と品質向上を促しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ペットヘアケア市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • シャンプー
  • コンディショナー
  • セラム
  • その他

第6章 ペットヘアケア市場:ペットタイプ別

  • イントロダクション
  • その他

第7章 ペットヘアケア市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 商業用

第8章 ペットヘアケア市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 ペットヘアケア市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • ペットタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • ペットタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • ペットタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • ペットタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • ペットタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Beaphar
  • The Himalaya Drug Company
  • Petkin Inc.
  • Groomers Limited
  • Zoetis Inc
  • Burt's Bees Products Company
  • Spectrum Brands Holdings, Inc
  • ABK Grooming
  • Fur Ball Story
  • Naturelix
  • Captain Z ack
  • Getvetco
  • Zigly
  • Supertails
  • Royal Canin
目次
Product Code: KSI061614034

The pet hair care market is expected to grow at a CAGR of 6.25%, reaching a market size of US$1.982 billion in 2030 from US$1.464 billion in 2025.

The pet hair care market growth is driven by the increasing number of pet owners and their concern about maintaining proper pet hygiene. Due to the evolution of lifestyles and disposable income, consumers are more favourably inclined to buy animal healthcare products to better the health and sanitation of their pets.

These take the form of products such as balanced pH shampoos and smoothing hair shampoos, among others. Most people are beginning to acknowledge the importance of some basic pet care activities, such as hygiene and health improvement.

Moreover, the market has an enormous need for natural and organic pet shampoo products. Because of the focus placed on the health and safety of pets and the fact that better options are available today, it is clear that pet owners will look for pet shampoos that are natural and organic without any harsh chemicals or artificial scents. Such ventures stand a good chance of performing well since they could sell organic pet shampoos to individuals who are against using chemical-based pet care products.

Further, with the growth of e-commerce technology, pet shampoo producers have various options available to them. The adoption of e-commerce also enabled pet parenting to easily acquire grooming ancillary items such as shampoos. Pet Fosters prefer online shopping options as they can browse through assorted prices and a range of pet shampoos.

Pet Hair Care Market Drivers

  • Increased ownership of pets is contributing to the pet hair care market's growth

The ownership of pets is increasing at a high rate, as this trend can be attributed to urbanization, lifestyle changes, and greater awareness of the influence of pets on human well-being. Because of this, the need for various products for pet care and grooming essentials, such as pet shampoos, has tremendously grown due to pets being regarded almost as family members. Pet parents in the modern day tend to have more proclivities toward investing in the benefit and welfare of their animal companions. This emotional posture compels them to ensure that their pets are well-groomed, clean, and fragrant. For manufacturers of pet shampoos, the above factors mean a big and expanding market.

Pet Hair Care Market Geographical Outlook:

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period.

North American pet salons are typified by high pet ownership and a dominant pet care culture. Regional pet owners are most often gravitating towards expensive organic grooming products like shampoos to enhance the well-being of their pets. A myriad of distribution channels exist, provided there are credible pet shops, veterinary clinics, and an e-commerce market. Many existing and emerging players compete for a share of the North American market, encouraging product developments and better-quality enhancements.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Pet hair care market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Shampoo
  • Conditioner
  • Serum
  • Others

By Pet Type

  • Dog
  • Cat
  • Horse
  • Others

By End-Users

  • Household
  • Commercial

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. PET HAIR CARE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Shampoo
  • 5.3. Conditioner
  • 5.4. Serum
  • 5.5. Others

6. PET HAIR CARE MARKET BY PET TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dog
  • 6.3. Cat
  • 6.4. Horse
  • 6.5. Others

7. PET HAIR CARE MARKET BY END-USERS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Household
  • 7.3. Commercial

8. PET HAIR CARE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. PET HAIR CARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Pet Type
    • 9.2.3. By End-Users
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Pet Type
    • 9.3.3. By End-Users
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Pet Type
    • 9.4.3. By End-Users
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Spain
      • 9.4.5.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Pet Type
    • 9.5.3. By End-Users
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Pet Type
    • 9.6.3. By End-Users
    • 9.6.4. By Distribution Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Taiwan
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Beaphar
  • 11.2. The Himalaya Drug Company
  • 11.3. Petkin Inc.
  • 11.4. Groomers Limited
  • 11.5. Zoetis Inc
  • 11.6. Burt's Bees Products Company
  • 11.7. Spectrum Brands Holdings, Inc
  • 11.8. ABK Grooming
  • 11.9. Fur Ball Story
  • 11.10. Naturelix
  • 11.11. Captain Z ack
  • 11.12. Getvetco
  • 11.13. Zigly
  • 11.14. Supertails
  • 11.15. Royal Canin