デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1197169

ホームケア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Home Care Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ホームケア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ホームケア市場は、予測期間中にCAGR4.67%を記録すると予測されています。

COVID-19の発生後、消費者が個人と家庭の衛生に気を配るようになったため、個人市場と商業製品市場の両方でランドリーケア、表面ケア、トイレケア関連製品の需要がエスカレートした成長を示しています。最近では、オンラインでの消費者支出が大幅に増加し、家庭用洗剤のオンライン販売も活発化しています。Procter &Gamble、Henkel AG、Unilever、Church &Dwight、Reckitt Benckiser Groupは、ホームケア製品を世界的に提供している主要企業です。

コネクテッド・プラットフォームにより、消費者は個人と環境の健康についてより多くの情報を得、関心を持つようになりました。大手企業は、環境への害を減らすために、100%生分解性の素材を使用したパッケージを作成しています。例えば、2021年6月、ユニリーバPLCは、追加のプラスチック層がない世界初の紙ベースの洗濯用洗剤ボトルを作りました。このようなイノベーションは、環境の持続可能な開拓と、より清潔な家庭のために、ホームケア市場を牽引しています。市場のプレーヤーは、オンラインアプリで製品を発売し、プロモーションを行っています。また、有名人を広告に起用するなど、さまざまな独自の方法で製品を宣伝しており、これが市場成長の原動力となっています。

革新的でありながら費用対効果の高い、パワフルで効率的な新しいホームケア製品の開発は、家庭用アプリケーションにおいて、常に開発されるクリーニングやその他のホームケア製品に遅れないようにするために不可欠なものです。さらに、厳しい業界基準や規制を遵守するには、これらの特定の要件を満たす高性能製品が大きく影響し、最終的には多機能ホームケア製品の大きな需要を生み出しています。

ホームケア市場の動向

家庭での衛生志向の高まり

衛生とは、単に清潔であることではなく、洗剤やその他の必要な器具を用いて、物の表面に付着している汚れやゴミを取り除くことを意味します。一方、衛生管理は病気の予防に重点を置いており、その方法の一つとして洗浄があります。以前は、その重要性は認識されていたもの、大衆の衛生意識はそれほど高くはありませんでした。それがCOVID-19の大流行で変わりました。インドでは、世帯数の増加、可処分所得の増加、ホームケアや衛生用品に対する購買力の向上により、国内の住宅部門全体でホームケア用品の売上が伸びています。統計・プログラム実施省(MOSPI)によると、2021年、インド全体の一人当たりの所得は約86,659インドルピーを記録し、2017年の83,003インドルピーから増加しました。これらの数字は、より強い成長モメンタムと関連しており、経済需要の増加を示しています。

中国、日本、オーストラリアなどの国々は、COVID-19の大流行後、ホームケア製品をふんだんに使用しています。P&G、Unilever、The Clorox Companyなどの大手企業は、消費者の要求に応じて製品を用意しており、それが企業収益が伸びている理由です。例えば、P&Gは2021年にファブリックとホームケア分野で26,014百万米ドルの収益を上げています。さらに、魅力的なパッケージや、クルーエルティフリーやエコフレンドリーなどの革新的な製品、マーケティングキャンペーン、健康や衛生に対する消費者の関心の高まりなど、クリーニング製品が幅広く入手可能であることが、業界の成長を後押しすると予想されます。

北米が最大の市場シェアを占める

米国やカナダなどの北米諸国では、より健康的なライフスタイルの採用や衛生面への関心の高まりが、ホームケア市場の主要な促進要因となっています。米国では、確立された不動産部門、家計支出、住宅戸数の増加が、ホームケア製品の販売に直接関係しています。例えば、米国国勢調査局によると、住宅戸数は2020年の1億4080万戸から2021年には1億4195万戸に達し、米国におけるホームケア製品の販売にかなりの規模で寄与しています。ベンダーは、機能性、新成分、パッケージ、香りの面で革新的な製品を投入しています。さまざまなホームケア製品に関する消費者の意識と製品知識が、高性能・高品質の製品の導入につながりました。例えば、下痢などの有害な病気の蔓延に対する消費者の健康意識の高まりが、トイレケア製品の売上増加につながっています。

ホームケア市場の競合他社分析

ホームケア市場は非常に断片的です。市場の主要なプレーヤーは、Procter &Gamble、Unilever、Church &Dwight、Henkel AG &Co.KGaA、Reckitt Benckiser Group PLCなどです。主要企業は、製品のオンライン流通チャネル、オンラインマーケティング、ブランディングに注力し、地理的範囲を拡大し、顧客ベースを増やしています。ホームケア市場の主要メーカーは、中国やインドなどアジア太平洋地域の新興市場がもたらす機会を活用し、収益基盤を拡大することに注力しています。企業は、機能性、成分、価格、香り、パッケージ、フォーマットなどの面で製品を差別化し、競合優位性を獲得しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • エアケア
    • 食器洗い
    • 漂白剤
    • 殺虫剤
    • ランドリーケア
    • 表面ケア
    • トイレケア
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever PLC
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Procter & Gamble Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Church & Dwight Co., Inc.
    • S.C. Johnson & Son Inc.
    • Kao Corporation
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • The Clorox Company
    • Alticor Global Holdings Inc(Amway Corp)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65250

The home care market is projected to register a CAGR of 4.67% during the forecast period.

As consumers have become more conscious about personal and home hygiene after the COVID-19 outbreak, the demand for laundry care, surface care, and toilet care-related products in both personal and commercial product markets is witnessing escalated growth.​ In the recent past, online consumer spending increased significantly, which boosted the online sales of household cleaners. Procter & Gamble, Henkel AG, Unilever, Church & Dwight, and the Reckitt Benckiser Group are the leading players offering home care products globally.

With connected platforms, consumers are more informed and concerned about personal and environmental health. The major players are creating packaging with 100% biodegradable materials to reduce environmental harm. For instance, in June 2021, Unilever PLC made the world's first paper-based laundry detergent bottle without additional plastic layers. Such innovations are driving the home care market for sustainable development of the environment and cleaner homes. The market players are launching their products on online apps to promote them. Also, they are advertising the products in different and unique ways by featuring celebrities in their ads, which drives market growth.

Developing innovative yet cost-effective, powerful, and efficient new home care products is vital in household applications to keep abreast of the constantly developing cleaning and other home care products. In addition, compliance with the demanding industry standards and regulations depends largely on high-performance products that meet these specific requirements, eventually creating substantial demand for multi-functional home care products.​

Home Care Market Trends

Increasing Inclination for Home Hygiene

Hygiene is more than just cleanliness because cleanliness involves the removal of dirt, waste, or unwanted things from the surface of objects using detergents and other necessary equipment. On the other hand, hygiene practices focus on preventing disease, with cleaning as one of the several methods. Earlier, despite a general awareness of its importance, hygiene consciousness among the masses was not too high. This changed with the COVID-19 pandemic. India's growing number of households, disposable income, and increased purchasing power for home care and hygiene products are driving the sales of home care products across the country's residential sector. According to the Ministry of Statistics and Programme Implementation (MOSPI), in 2021, per capita income across India was recorded at nearly INR 86,659, an increase from INR 83,003 in 2017. These figures are associated with stronger growth momentum, indicating increased economic demand.

Countries like China, Japan, Australia, and many more have been using home care products in abundance after the COVID-19 pandemic. The major players like P&G, Unilever, The Clorox Company, and many more are preparing products according to consumer requirements, which is why company revenue is growing. For instance, P&G had a revenue of USD 26,014 million in 2021 in the fabric and home care segment. Furthermore, the wide availability of cleaning products, with attractive packaging and innovative products, such as cruelty-free and eco-friendly, marketing campaigns, and increased consumer focus toward health and hygiene, is expected to boost the industry's growth.

North America Holds the Largest Market Share

The adoption of a healthier lifestyle and the increasing concerns for hygiene are the key drivers for the home care market in North American countries such as the United States and Canada. The well-established real estate sector, household expenditure, and the growth in housing units are directly related to home care sales in the United States. For instance, as per the US Census Bureau, the number of housing units reached 141.95 million in 2021, from 140.8 million in 2020, contributing to the sales of home care products in the United States at a significant scale. Vendors are introducing innovative products in terms of functionality, new ingredients, packaging, and fragrances. Consumer awareness and product knowledge about various home care products led to the introduction of high-performance and quality products. For instance, the rise in health consciousness among consumers about the prevalence of harmful diseases, such as diarrhea, led to an increase in the sales of toilet care products.

Home Care Market Competitor Analysis

The home care market is highly fragmented. Key players in the market include Procter & Gamble, Unilever, Church & Dwight, Henkel AG & Co. KGaA, and Reckitt Benckiser Group PLC. Key players are focusing on online distribution channels for their products, online marketing, and branding to expand their geographic reach and increase their customer base. Leading manufacturers in the home care market are focusing on leveraging opportunities posed by the emerging markets of the Asia-Pacific region, like China and India, to expand their revenue base. Companies are differentiating their products in terms of functionalities, ingredients, prices, fragrances, packaging, and formats to gain a competitive advantage.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Air Care
    • 5.1.2 Dishwashing
    • 5.1.3 Bleach
    • 5.1.4 Insecticides
    • 5.1.5 Laundry Care
    • 5.1.6 Surface Care
    • 5.1.7 Toilet Care
    • 5.1.8 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Unilever PLC
    • 6.3.2 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.3 Procter & Gamble Company
    • 6.3.4 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.5 Church & Dwight Co., Inc.
    • 6.3.6 S.C. Johnson & Son Inc.
    • 6.3.7 Kao Corporation
    • 6.3.8 Himalaya Global Holdings Ltd.
    • 6.3.9 The Clorox Company
    • 6.3.10 Alticor Global Holdings Inc (Amway Corp)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS