市場調査レポート
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1197089

ヘアスタイリング製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hair Styling Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘアスタイリング製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘアスタイリング製品の世界市場は、今後5年間でCAGR3.9%を記録すると予測されています。

最近の消費者は、自分の外見や容姿をより意識するようになっています。ライフスタイルの変化や、海外のヘアスタイリング製品に対する消費者の魅力が市場を牽引しています。さらに、市場の主要プレイヤーによる製品イノベーションとマーケティング活動も、その成長を後押しする要因の一つとなっています。植物由来製品の需要が高まっていることから、市場参入企業は植物由来成分を配合した新製品を発売しています。例えば、2022年4月、Bulldog SkinCareは、ヘアスタイリング製品の「Natural Hero Ingredients」シリーズを発売し、ヘアケア分野に参入しました。同製品にはポマード、クリーム、スプレーがあり、アルガンオイル、シアバター、地中海の海塩が含まれています。

また、世界的にヘアムースやジェルなどのヘアスタイリング製品の普及が進んでおり、予測期間中にヘアスタイリング製品の需要が高まると予想されます。さらに、ティーンエイジャーやミレニアル世代におけるソーシャルメディアの影響力の高まりも、市場を牽引しています。ソーシャルメディアのインフルエンサーや俳優たちは、ヘアスタイルを整えるためにさまざまなヘアスタイリング製品を試し、その過程をソーシャルメディアに投稿しています。このため、市場は拡大しています。2022年8月、英国のブランドであるLa Biosthetiqueは、Sun Hair Spraysを発売しました。ブタン不使用のスプレー式ラッカーで、髪全体に完璧に広がり、瞬時に乾き、UVAとUVBを保護します。

ヘアスタイリング製品の市場動向

イノベーションとソーシャル・メディアが市場成長の引き金に

ヘアスタイリング製品に対する需要の高まりは、新しいヘアスタイルやヘアカラー、新製品のイノベーションに対する消費者の関心に起因しています。ヘアスタイリング製品の需要が伸びている主な理由は、ストレート、カール、ウェーブなどのヘアスタイルに加え、さまざまな欧米のヘアスタイルが採用されていることです。新しいヘアスタイリング製品を作るための様々な企業による革新は、市場の需要をさらに高めています。例えば、2022年にComplex Cultureブランドは、ブロードライ前の湿った髪、またはスタイリングツールを使用する前の乾いた髪に塗ることができる新鮮なヘアミスト、Heat Cheatを発売しました。このヒートプロテクトミストは、スタイリングの熱によるダメージから髪を保護するのに役立ちます。

また、ミレニアル世代とZ世代は、ソーシャルメディアの影響により、ヘアスタイリングに魅力を感じています。ソーシャルメディア上で有名人やインフルエンサーを観察し、さまざまなヘアスタイルに課題することに興味を持っているのです。このようなソーシャルメディアの利用拡大や、ソーシャルメディアの動向への適応も、市場の成長を後押ししています。

急成長市場として台頭するアジア太平洋地域

アジア太平洋地域は、ヘアスタイリング製品市場において最も成長率の高い地域です。同市場は高い成長率を示しており、中国が市場需要の大部分を担っています。市場の主要プレイヤーは、都市部や若者層の顧客からの需要や、提供されるプレミアム製品への支出意欲の把握に注力しています。髪質に合わせた製品タイプはユーザーの間で人気を博しており、各社は有効成分を豊富に含む製品に注力しています。すべての製品、価格帯、セクターにおいて、エッセンシャルオイルやオーガニック、バイオダイナミック原料を使用した天然成分への需要が高まっています。インド、日本、オーストラリアなどの国々は、海外のヘアスタイルへの関心から市場の成長に寄与しています。市場関係者は、ティーンエイジャーやミレニアル世代を中心とした一定年齢の消費者をターゲットにしています。例えば、2021年9月、花王株式会社は、有名なアニメシリーズ「呪術廻戦」とコラボレーションしたヘアスプレー「Cape for Active」シリーズを発売しました。このコラボレーションにより、国内の若い消費者は商品に魅力を感じています。

ヘアスタイリング製品市場の競合分析

ヘアスタイリング製品市場は、多くの国際的なプレーヤーが存在し、非常に競争が激しいです。市場は細分化されており、Henkel AG &Co.KGaA、Procter &Gamble、L'Oreal SA、Unilever PLCなどの企業が市場をリードしています。主要企業は、オーガニックや天然成分を使用した製品を提供するための技術に注力し、高まる顧客の需要に応えています。また、地域ごとに異なる顧客の多様なニーズに対応するため、現地生産ブランドもヘアスタイリング製品の成長に貢献しています。両社は、ブランド・カテゴリー・商品のハイブリッド型である専門店のビジネスモデルへの対応に注力しています。また、地域ごとに大きな市場に対応するため、製品の地理的な拡大にも注力しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ヘアジェル
    • ヘアムース
    • ヘアスプレー
    • スタイリングクリーム・ワックス
    • その他スタイリング剤
  • 流通経路
    • コンビニエンスストア
    • スーパーマーケット・ハイパーマーケット
    • 専門店
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Procter & Gamble Company
    • L'Oreal S.A.
    • Unilever PLC
    • Mandom Corporation
    • Amorepacific Corporation
    • Shiseido Company, Limited
    • Flora and Curl Ltd
    • Coty Inc.
    • Kao Corporation
    • Slick Organics Private Limited(Arata)
    • Honasa Consumer Pvt. Ltd(BBlunt)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62424

The Global Hair Styling Products Market is projected to register a CAGR of 3.9% over the next five years.

Consumers these days are more conscious of their looks and appearance. Changes in lifestyle pattern and consumer attraction toward foreign hair styling products is driving the market. Moreover, product innovation and marketing activities by major players in the market are some of the factors propelling its growth. As demand for plant-based products is increasing, the market players are launching new products with plant-based ingredients. For instance, in April 2022, Bulldog SkinCare entered the hair care segment by launching the "Natural Hero Ingredients" range of hair styling products. The products include pomade, cream, and spray and contain argan oil, shea butter, and Mediterranean sea salt.

Furthermore, globally, the rapid adoption of various hair styling products, such as hair mousse, gels, and others, is anticipated to boost demand for hair styling products over the forecast period. Additionally, growing social media influence among teenagers and millennials is also driving the market. Social media influencers and actors try different hairstyling products to style their hair and post the process on social media platforms. Because of this, the market is growing. In August 2022, La Biosthetique, a United Kingdom brand, launched Sun Hair Sprays. The spray-packed lacquer, which is butane-free, spreads perfectly throughout the hair, dries instantly, and provides UVA and UVB protection.

Hair Styling Products Market Trends

Innovation and Social Media Triggering Market Growth

Increasing demand for different hair styling products is due to consumer interest in new hairstyles, hair colors, and new product innovations. The primary reason for the growth in demand for hair styling products is the adoption of different Western hairstyles, along with making the hair straight, curly, and wavy, among other styles. The innovation by various companies in creating new hair styling products is further adding to market demand. For instance, in 2022, the Complex Culture brand launched a fresh hair mist, Heat Cheat, which can be applied on damp hair before blow-drying, or on dry hair before using styling tools. This heat-protectant mist helps in protecting hair from heat styling damage.

Additionally, the millennials and gen Z are much more attracted to styling their hair owing to social media influence. The population is interested in trying different hairstyles by observing celebrities and influencers on social media platforms. This growing use of social media and adaptation of social media trends is also driving market growth.

Asia-Pacific Emerging as the Fastest-growing Market

Asia-Pacific is the fastest-growing region for the hair styling products market. The market includes a high growth rate, and China caters to a large portion of the market demand. The key players in the market focus on understanding the demand from customers in the urban and youth populations, along with their willingness to spend on the premium products offered. Products designed for focused hair types are gaining popularity among users, with companies now focusing on products rich in active ingredients. Across all products, price segments, and sectors, there is an increase in demand for natural ingredients that feature essential oils and organic and biodynamic ingredients. Other countries like India, Japan, and Australia contribute to the market's growth due to their interest in foreign hairstyles. Market players are targeting consumers of a certain age, especially teenagers and millennials. For instance, in September 2021, Kao Corporation launched the " Cape for Active" series of hair spray in collaboration with the famous anime series Jujutsu Kaisen. Because of this collaboration, young consumers in the country are attracted to the products.

Hair Styling Products Market Competitor Analysis

The hair styling products market is highly competitive with many international players. The market is fragmented with companies like Henkel AG & Co. KGaA, Procter & Gamble, L'Oreal SA, and Unilever PLC, which are leading the market. The key players are focusing on technology to offer products made from organic and natural ingredients, catering to the growing customer demand. Locally made brands have also been contributing to the growth of hair styling products because of the diverse needs of customers in different regions. The companies are focusing on adapting to specialty stores' business models, which help offer a hybrid approach toward brands, categories, and products. Meanwhile, the companies are also focused on expanding their products geographically to cater to larger markets regionally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Hair Gel
    • 5.1.2 Hair Mousse
    • 5.1.3 Hairspray
    • 5.1.4 Styling Creams and Waxes
    • 5.1.5 Other Styling Products
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Specialist Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 France
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.2 Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 L'Oreal S.A.
    • 6.3.4 Unilever PLC
    • 6.3.5 Mandom Corporation
    • 6.3.6 Amorepacific Corporation
    • 6.3.7 Shiseido Company, Limited
    • 6.3.8 Flora and Curl Ltd
    • 6.3.9 Coty Inc.
    • 6.3.10 Kao Corporation
    • 6.3.11 Slick Organics Private Limited (Arata)
    • 6.3.12 Honasa Consumer Pvt. Ltd (BBlunt)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS