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市場調査レポート
商品コード
1438391

ヘアスタイリングツール:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Hair Styling Tools - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヘアスタイリングツール:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘアスタイリングツールの市場規模は、2024年に115億1,000万米ドルと推定され、2029年までに143億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.5%のCAGRで成長します。

ヘアスタイリングツール- 市場

調査した市場では、ヘアグルーミング製品やスタイリング製品への支出の急増に伴い、大幅な成長が見られました。大手企業は、個人消費者やプロのサロン運営者が希望のヘアスタイルを作成できるようにする斬新な製品を継続的に導入しています。ワイヤレスおよびポータブルのヘアドライヤーは個人の利便性のニーズを満たし、市場を前進させます。コードレスおよび充電式のAERドライヤーは、ワイヤレスヘアドライヤーの分野でフィリップスなどの企業と激しい競合を引き起こしています。ヘアドライヤー市場の企業は、リチウムシリコン電池を使用してポータブルドライヤーを革新しています。ワイヤレス製品は、ヘアドライヤーカテゴリのアップグレードであり、スマートセンサーが周囲の空気の質と湿度を分析し、熱設定を自動的に変更します。

中期的には、世界のヘアグルーミングとスタイリングへの支出の急増を受けて、ヘアスタイリングツールの市場は大幅な成長を遂げると予想されています。

さらに、材料構成、使いやすさ、携帯性、軽量化、さまざまなシナリオへの適用性における革新が、プロのヘアケアサロンや消費者の間で大きな注目を集めています。彼らはこれらの製品を使用しており、過去数年間の市場の成長を加速させています。

ヘアスタイリングツール市場動向

セルフヘアスタイリングへの関心の高まり

男性と女性の間で健康、身だしなみ、衛生に関する懸念が高まっていることが、市場を牽引する主な要因となっています。ファッションの新たな動向や、見た目の美しさに対するソーシャルメディアの影響と相まって、全体的なヘアスタイリングとケア体制の重要性についての意識の高まりも、市場の成長を後押しすると予想されます。たとえば、2021年9月、ヘアケア製品を提供する米国に本拠を置く企業Shark Ninjaは、熱によるダメージがなく、あらゆる髪質に適したスタイルを実現する超高速乾燥ツールである新しいShark HyperAIRTMヘアドライヤーを発表しました。

アジア太平洋は最も急速に成長している地域です

調査期間中、アジア太平洋地域ではヘアスタイリング製品のサイズ、デザイン、使用方法の革新が見られました。この傾向は、今後数年間でこの地域の市場の成長を促進すると考えられます。さらに、ヘアアイロンによる熱ダメージに対する意識の高まりは、顧客の購買行動に影響を与える重要な要因の1つです。この地域の消費者は現在、髪を保護し栄養を与えるための高度な設定を備えた製品を探しています。この地域の消費者の可処分所得の増加により、消費者は自分のニーズに合ったスタイリングツールを選択して購入できるようになりました。この要因により、市場の主要企業は引き続き、損害の範囲を最小限に抑えるか排除する製品の革新に注力しています。この要因により、今後5年間でこの地域でのヘアスタイリング製品の売上が増加すると予想されます。

ヘアスタイリングツール業界の概要

ヘアスタイリングツール市場は非常に競争が激しく、複数の地域および国際的なプレーヤーが革新性、競争力のある価格、機能性、パッケージングの点で幅広い製品を提供しています。これらの企業は、自社の製品ポートフォリオを拡大し、消費者の要求や要件に応える機会を活用してきました。携帯性、熱ダメージの抑制、従来のヘアスタイリングツールと比較して比較的短時間でヘアスタイルを実現できる高効率ツールが含まれています。市場の主要企業には、Philips NV、Panasonic Corporation、TESCOM、WAHL Clipper Corporation、Andis Companyなどが含まれます。彼らは、ソーシャルメディアマーケティング、パートナーシップ、合併と買収、オンライン販売チャネルの構築などの戦略に焦点を当てて、地理的境界を越えて活動範囲とブランドと製品の認知度を拡大してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ヘアドライヤー
    • ヘアカーラーとローラー
    • ヘアアイロン
    • ヘアスタイリングブラシとコーム
    • その他
  • 流通チャネル
    • オンライン小売
    • オフライン小売
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 採用された主な戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Philips NV
    • Dyson Limited
    • Helen of Troy Limited
    • Panasonic Corporation
    • TESCOM
    • Beauty Elite Group
    • WAHL Clipper Corporation
    • Andis Company
    • Conair Corporation
    • Procter and Gamble Company(Braun)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66488

The Hair Styling Tools Market size is estimated at USD 11.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.34 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.5% during the forecast period (2024-2029).

Hair Styling Tools - Market

The market studied witnessed significant growth following the surge in expenditure on hair grooming and styling products. Major players are continuously introducing novel products that enable individual consumers and professional salon operators to create desired hairstyles. Wireless and portable hair dryers meet the convenience needs of individuals, thus, driving the market forward. Cordless and rechargeable AER dryers are posing stiff competition to companies, such as Philips, in the wireless hair dryers category. Companies in the hair dryer market use lithium-silicone batteries to innovate in portable dryers. Wireless products are an upgrade in the hair dryer category, where the smart sensors analyze the surrounding air quality and humidity to modify heat settings automatically.

Over the medium term, the market for hair styling tools is expected to witness significant growth following the surge in rising expenditure on hair grooming and styling globally.

Furthermore, innovations in material composition, user-friendliness, portability, lighter weight, and applicability in multiple scenarios have garnered significant traction and attention among professional hair care salons and consumers. They use these products, augmenting the market's growth over the past few years.

Hair Styling Tools Market Trends

Increasing Inclination Toward Self Hair Styling Routine

Increasing concerns related to health, self-grooming, and hygiene among men and women is the key factor driving the market. Growing awareness about the importance of overall hair styling and care regime, coupled with emerging trends in fashion, and social media's influence toward aesthetically appealing looks, is also expected to boost the market growth. For instance, in September 2021, Shark Ninja, a US-based company offering hair care products, introduced a new Shark HyperAIRTM Hair Dryer, an ultra-fast drying tool with no heat damage and styles for all hair types.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

Over the study period, the Asia-Pacific region is witnessing hair styling product innovations in size, design, and use. This trend will likely propel market growth in the region over the coming years. Furthermore, increasing awareness about the heat damage caused by hair straighteners is one of the significant factors influencing customers' purchasing behavior. Consumers in the region are now looking for products with advanced settings to protect and nourish their hair. The rising disposable incomes of the consumers in the area have allowed them to select and purchase styling tools that cater to their needs. Due to this factor, the key players in the market remain focused on innovating products that minimize or eliminate the scope for damage. This factor is expected to boost the sales of hair styling products in the region over the next five years.

Hair Styling Tools Industry Overview

The Hair Styling Tools Market is highly competitive, with multiple regional and international players offering a wide range of products in terms of innovation, competitive pricing, functionality, and packaging. These players have been leveraging opportunities to expand their product portfolios and cater to the demands and requirements of consumers. It includes portability, heat damage control, and highly efficient tools that can style the hair in relatively lesser time when compared to conventional hair styling tools. The major players in the market include Philips N.V., Panasonic Corporation, TESCOM, WAHL Clipper Corporation, and Andis Company, among others. They have been focusing on strategies, such as social media marketing, partnerships, mergers & acquisitions, and building online distribution channels to expand their outreach and brand and product visibility across geographical boundaries.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Hair Dryers
    • 5.1.2 Hair Curlers & Rollers
    • 5.1.3 Hair Straighteners
    • 5.1.4 Hair Styling Brushes & Combs
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Retail
    • 5.2.2 Offline Retail
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 France
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategies Adopted
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Philips N.V.
    • 6.3.2 Dyson Limited
    • 6.3.3 Helen of Troy Limited
    • 6.3.4 Panasonic Corporation
    • 6.3.5 TESCOM
    • 6.3.6 Beauty Elite Group
    • 6.3.7 WAHL Clipper Corporation
    • 6.3.8 Andis Company
    • 6.3.9 Conair Corporation
    • 6.3.10 Procter and Gamble Company (Braun)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS