|
市場調査レポート
商品コード
1198523
サンケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Sun Care Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
サンケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
|
サンケア製品市場は、今後5年の間に3.48%のCAGRで推移すると予測されています。
紫外線への曝露に伴う皮膚がんや老化に関する消費者意識の高まりにより、パーソナルケア業界の中でも最も急成長しているセグメントの1つになると予想されます。セルフタンニング製品の需要は今後急増することが予想され、その多くは北米と欧州に集中するものと思われます。
消費者は今後数年間、化粧品ブランドの垣根を越えてワンストップ・ソリューションを求めると思われます。そのため、市場で販売されているサンケア製品の多くは、アンチエイジング効果を持つ化合物と集中保湿ソリューションが組み合わされたものとなっているようです。例えば、2022年2月、スキンケアブランドのラ・ロッシュ・ポゼは、Anthelios UV Correct SPF 70 Daily Anti-Aging Face Sunscreenを発表しました。セロックスB3シールドテクノロジーを配合し、日焼けによるダメージのサインから肌を保護します。オキシベンゾンとオクチノキサートを含まない処方で、あらゆる肌色になじみ、コラーゲンの生成を促します。
さらに、オーガニックのサンケア製品への需要の高まりは、今後数年間、市場関係者に機会を提供すると予想されます。これらの製品は、天然成分で作られており、植物から派生したものです。したがって、サンケア製品に使用される化学物質の副作用に関する意識の高まりから、市場では天然製品に対する需要の増加を満たすために、ブランドはパラベンフリーのサンケア製品を提供するようになってきています。
ここ数年、スポーツ、特に屋外でのゲームへの参加者が増加しています。例えば、スポーツイングランドによると、イングランドでサイクリングに参加するサイクリストの数は、2020年の630万人から2021年には650万人に増加し、3%増となりました。市場の成長には、ビーチバレーの新たな動向が寄与しました。アウトドア産業協会によると、2021年には、アウトドア活動に参加する人の数が過去最高を記録しました。年間1回以上アウトドア活動に参加するアメリカ人は過去最高水準(54%)となり、2021年のアウトドアレクリエーション参加者数は2.2%増の1億6420万人に達しました。肌の色が明るく、メラニン生成量が少ないため(メラニンは皮膚細胞のDNAにダメージを与える前に太陽光を吸収する)、欧米の消費者は外出時、特にビーチでサンケア製品を好んで使用します。肌の色が明るい人は、日光によるダメージを受けやすいです。したがって、欧米人の屋外レジャーへの参加率が高いことが、サンケア製品の売上増に寄与しています。
企業は、アラブ首長国連邦やサウジアラビアを通じて中東市場に参入し、天然成分や有効成分を取り入れるなど、新しい処方の製品を投入して最大限の保護効果を狙っています。例えば、2022年7月、ドバイを拠点とするサンケアブランドSunKissから新しい日焼け止めコレクションが発売されました。この新製品は、高品質でパラベンフリー、シリコンフリー、クルーエルティフリー、ビーガン、リーフセーフの成分を含んでいることに加え、再利用・詰め替え・リサイクル可能なアルミボトルに入っています。さらに、アラブ首長国連邦やサウジアラビアでは、BasharaCareなどのオンライン小売業者がサンケア製品を販売しています。さらに、イスラエルの人々は日焼けした外見に興味があり、その外見を実現するためにサロンの日焼けマシンを多用しています。
トルコ、ケニア、モロッコ、ガーナなどでは、バイヤスドルフのような国際的な企業が幅広い販売チャネルを持ち、店頭で製品が目につきやすくなっています。さらに、消費者が必要な製品を簡単に選択できるようにし、中東諸国でのサンケア製品の需要を促進しています。また、これらの国の消費者は、製品の成分評価を行った上でサンケア製品を選択しています。必要な製品を購入する前に、薬剤師、製品の成分表、皮膚科医からの提案、メディアからの情報など、さまざまなソースから情報を得ようとします。したがって、企業はソーシャルメディアを通じて日焼け防止教育のメッセージを伝え、これらの中東の国々に住む人口のより大きな割合に影響を与え、到達させることができます。
サンケア製品の世界市場は、さまざまな国際的プレーヤーが存在し、非常に競争の激しい市場です。市場の主要プレイヤーは世界中に幅広い販売網を有しています。また、プレーヤーは、セグメントの様々な要件を理解することによって、製品ポートフォリオの拡大に注力しています。L'Oreal S.A.、Beiersdorf AG、資生堂、Procter &Gamble、Johnson &Johnsonが市場の主要プレイヤーです。市場のプレーヤーは、より良い市場シェア、効率的な結果、世界市場の他の競合他社に対する競争力を得るために、急速な市場拡大と新製品の発売に焦点を当てて研究しました。
The sun care products market is projected to witness a CAGR of 3.48% in the upcoming five years.
The market is anticipated to be one of the fastest-growing segments within the personal care industry, driven by the rise in consumer awareness related to skin cancer and aging associated with exposure to UV rays. The demand for self-tanning products is expected to surge in the foreseeable future, and most of the need is likely to be concentrated across North America and Europe.
Consumers will likely look for one-stop solutions across cosmetic brands in the coming years. Therefore, most sun care products available in the market are likely to be infused with a combination of compounds having anti-aging properties and intensive moisturizing solutions. For instance, in February 2022, the skincare brand La Roche-Posay introduced Anthelios UV Correct SPF 70 Daily Anti-Aging Face Sunscreen. It is formulated with Cellox-B3 Shield technology to protect the skin from signs of sun damage. It is formulated with an oxybenzone and octinoxate-free formula that blends on all skin tones and stimulates collagen production.
Furthermore, the growing demand for organic suncare products is expected to provide opportunities for market players in the coming years. These products are made of natural ingredients and are derived from plants. Thus, brands are now offering paraben-free suncare products to satisfy the growing demand for natural products in the market due to rising awareness about the side effects of chemicals used in suncare products.
The past few years have seen an increase in participation in sports, especially in outdoor games. For instance, according to Sport England, the number of cyclists taking part in cycling in England increased from 6.3 million in 2020 to 6.5 million in 2021, representing a 3% increase in the number of cyclists taking part in the sport. The emerging trend for beach volleyball helped in the market's growth. According to Outdoor Industry Association, in 2021, there was a record rise in the number of people participating in outdoor activities. The number of Americans who participated in at least one outdoor activity per year was at the highest level ever (54%), and the number of outdoor recreation participants grew by 2.2% in 2021 to reach 164.2 million. As a result of their light-colored skin and reduced melanin production (melanin absorbs sunlight before it damages the skin cell's DNA), Western consumers prefer to use sun care products when they are outside, especially on beaches. Those with light-colored skin are more likely to suffer damage from sunlight. Hence, the higher participation rate of Western individuals in outdoor recreational activities contributed to the rise in sales of sun care products.
Companies are tapping into the Middle Eastern market through the United Arab Emirates and Saudi Arabia by introducing products with new formulations, such as incorporating natural and active ingredients for maximum protection. For instance, in July 2022, a new sunscreen collection was launched by Dubai-based suncare brand SunKiss. In addition to containing high-quality, paraben-free, silicone-free, cruelty-free, vegan, and reef-safe ingredients, the new products are packaged in reusable, refillable, and recyclable aluminum bottles. Further, online retailers, such as BasharaCare, offer sun care products in the United Arab Emirates and Saudi Arabia. Moreover, people in Israel are interested in a tanned look and heavily use tanning beds in salons to achieve the look.
The extensive distribution channels of international players, such as Beiersdorf, in countries such as Turkey, Kenya, Morocco, Ghana, etc., lead to product availability and shelf visibility of products in stores. Additionally, they enable consumers to choose the required product easily and drive the demand for sun care products in Middle Eastern countries. Consumers of these countries also choose sun care products after ingredient evaluation of the product. They seek information from a variety of sources that include pharmacists, product ingredient lists, suggestions from dermatologists, and information from the media before purchasing the required product. Thus, companies can convey sun protection education messages through social media to influence and reach a more significant percentage of the population residing in these Middle Eastern countries.
The global sun care products market is a highly competitive market, with the presence of various international players. The major players in the market have a wide distribution network across the world. Players are also focusing on expanding the product portfolio by understanding the various requirements of the segment. L'Oreal S.A., Beiersdorf AG, Shiseido Co. Ltd, Procter & Gamble, and Johnson & Johnson are the major players in the market. Players in the market studied focus on rapid market expansion and new product launches to gain a better market share, efficient results, and a competitive edge over other competitors in the global market.