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市場調査レポート
商品コード
1457102

日焼け止め市場-2024年から2029年までの予測

Sunscreen Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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日焼け止め市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

日焼け止めの世界市場はCAGR 5.28%で成長し、2022年の113億7,200万米ドルから2029年には162億400万米ドルに達すると予測されています。

日焼け止めまたは日焼け止めは、紫外線によるダメージから皮膚を保護する光保護製品です。日焼け、早期老化、その他の皮膚感染症を予防する機能により、こうした製品は日常生活に欠かせないものとなっています。日焼け止めの利点に関する消費者の意識の高まりと相まって、パーソナルケアへの注目が高まっていることが、予測される期間において日焼け止め世界市場の主要な促進要因のひとつになると予想されます。さらに、太陽への露出が多く、皮膚を保護するバリアがないために引き起こされる皮膚がん、皮膚障害、老化の症例の増加も、日焼け止め製品に対する需要を増加させています。さらに、日焼け止め製品は、シワの予防に役立つ多機能日焼け止めを備えているため、市場でも人気を集めています。

市場の促進要因

  • 皮膚疾患の増加が日焼け止めの需要を加速し、市場を牽引しています。

太陽からの紫外線は、メラノーマや皮膚がんなど様々な病気を引き起こしています。さらに、これらの紫外線は皮膚の早期老化の主要原因の一つであり、小じわ、シミ、しわの発生を増加させています。病気から身を守ることとは別に、見た目の美しさと若々しい肌を維持することへの人々の関心の高まりが、世界の日焼け止め市場の主要な促進要因の1つになると予想されます。さらに、野外活動の増加や日焼け止めの重要性に関するプログラムの増加が、世界の日焼け止め市場成長の理由となっています。米国がん協会によると、米国ではメラノーマの有病率が増加しています。2023年の推定では、女性39,490人、男性58,120人がこの病気に罹患すると予想されています。世界中でこのような疾患の有病率が増加していることは、予測期間において日焼け止めの需要を増加させる主要な促進要因の1つと考えられています。

  • 主要国での皮膚がん有病率の増加が市場の成長を後押ししています。

米国皮膚科学会(American Academy of Dermatology Association)によると、皮膚がんによる死亡の大部分はメラノーマによるものです。2022年には、女性2,570人、男性5,080人を含む合計7,650人が黒色腫で死亡すると推定されています。さらに、国内では毎日約20人がメラノーマで死亡しています。このことは、皮膚がんに対する国民の意識レベルの高まりとともに、日焼け止めの採用に対する需要が高まっていることを示しています。そのため、日焼け止めやその他のスキンケアアイテムの動向は、日焼け止め市場の成長を支える増加傾向にあります。

  • 高齢者人口の急増が市場全体の成長を促進しています。

日焼け止め製品は、有害な紫外線を遮断し、皮膚の火傷や感染症を予防することができるため、人々の生活に欠かせないものとなっています。特に高齢者は、時間の経過とともに免疫力が低下し、皮膚の弾力性や厚みが失われるため、このような皮膚感染症にかかりやすくなります。世界の高齢者人口の急増に伴い、高齢者向けの日焼け止め製品の需要は増加傾向にあると予想されます。世界銀行のデータによると、2022年には65歳以上の人口が世界人口の10%を占め、その割合は2015年の2%増となります。

北米はかなりの市場シェアを占めると予想されます。

北米地域は、世界の日焼け止め市場で大きなシェアを占めると予測されています。これは、米国やカナダといった主要地域経済における自意識の高まりと相まって、日焼け止めやスキンケアアイテムに対する需要が増加していることに起因しています。さらに、国内製品とは別に、海外スキンケア製品の売上が今後数年間で増加すると予想されています。例えば、Innisfree、Laniege、Cosrx、Glow Recipeのような韓国のスキンケアブランドや、Hado Laboのような日本企業は、米国市場でかなりのシェアを占め続けると考えられます。これに加えて、有害な太陽光線と日焼け止めのようなスキンケア予防製品に対する人々の意識の高まりが、予測期間まで日焼け止め市場の成長を促進すると考えられます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界の日焼け止め市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 無機
  • 化学薬品

第6章 世界の日焼け止め市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • クリームとローション
  • ジェル
  • スティック
  • スプレー
  • 粉末

第7章 世界の日焼け止め市場:用途別

  • イントロダクション
  • 身体

第8章 日焼け止め市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • L'oreal Paris
  • Johnson & Johnson Services, Inc.
  • Kao Singapore Pte. Ltd.
  • Shiseido Co. Ltd.
  • Estee Lauder Inc
  • Beiersdorf AG
  • Procter & Gamble Company
  • Supergoop!
  • LOTUS HERBALS
  • VLCC Products
目次
Product Code: KSI061614509

The global sunscreen market is projected to grow at a CAGR of 5.28% to reach US$16.204 billion in 2029 from US$11.372 billion in 2022.

Sunscreen or sunblock is a photoprotective product that protects the skin from getting damaged from ultraviolet radiation. Their ability to prevent sunburn, premature aging and other skin infections has made such products an integral part of daily life routine. The increasing focus on personal care coupled with the increasing consumer awareness about the benefits of sunscreen is anticipated to be one of the primary driving factors for the global sunscreen market in the projected period. Furthermore, the rising cases of skin cancer, skin disorders, and ageing caused due to high exposure to the sun and not having any barrier to protect the skin is also increasing the demand for sunscreen products. Additionally, sunscreen products are also gaining popularity in the market as they have multi-functional sun protection which helps in the prevention of wrinkles.

Market Drivers

  • Rising skin disease prevalence has accelerated sunscreen demand thereby driving their market.

The ultraviolet rays from the sun are causing various diseases such as melanoma, and skin cancer among others. Moreover, these UV rays are one of the primary reasons for premature aging of the skin, increasing fine lines, age spots, and the development of wrinkles. The increasing focus of people on looking good and maintaining their youthful skin apart from protecting themselves from the disease is expected to be one of the major global sunscreen market driving factors. Additionally, the increase in outdoor activities and increase in programs related to the importance of sunscreen are providing the reasons for the global sunscreen market growth. According to the American Cancer Society, melanoma prevalence of the disease is increasing in the United States. As per the estimates in 2023, 39,490 women and 58,120 men are anticipated to be affected by this disease. The increasing prevalence of such diseases across the globe is considered one of the primary driving factors for increasing demand for sunscreen in the projected period.

  • Increasing skin cancer prevalence in major economies bolsters market growth.

According to the American Academy of Dermatology Association, a dominant share of skin cancer deaths is caused due to melanoma. In the year 2022, it is estimated that 7,650 deaths in total are caused by melanoma which includes 2,570 women cases and 5,080 cases of men respectively. Moreover, around 20 deaths every day in the country are from melanoma. This indicates the rising demand for the adoption of sunscreens with increasing awareness levels among the population for protection against skin cancer. Hence, in the projected period, the sales of sunscreens and other skincare items will witness an upward trend supporting the sunscreen market growth.

  • The booming old age population has propelled the overall market growth.

The ability of sunscreen products to block harmful ultraviolet radiation and prevent major skin burns and infections has made such products an integral part of people's lives, especially the old age who are more prone to such skin infections as with time their immune system becomes and their skin losses it elasticity, thickness. With the booming old age population globally, the demand for sunscreen products for such elderly is anticipated to show an upward trajectory. According to the World Bank's data, in 2022, the population aged 65 years and above accounted for 10% of the global population which showcased a 2% increase over 2015's percentage share.

North America is expected to account for a considerable market share.

The North American region is anticipated to constitute a significant share of the global sunscreen market which is attributable to the increased demand for sunscreen and skincare items coupled with the growing self-consciousness in major regional economies namely the United States, and Canada. Moreover, apart from domestic products, the sales of foreign skincare products are expected to witness a rise in upcoming years. For instance- Korean skincare brands such as Innisfree, Laniege, Cosrx, and Glow Recipe as well as Japanese companies like Hado Labo will continue to occupy a substantial share of the US market. In addition to this, the increasing awareness among the population about harmful sun rays and skincare prevention products such as sunscreens will drive the sunscreen market growth till the forecast period.

Market Key Developments

  • In January 2023, Beiersdorf AG brand Nivea launched an innovative cosmetic sunscreen for a young girl suffering from a condition called EPP (Erythropoietic Protoporphyria), the people affected by the disease are often referred to as "Shadow Jumpers" as they can be exposed to sunlight. The company has a very strong research and development team especially developed for EPP patients.
  • In May 2022, Eucerin announced the launch of its sunscreen product line for basic sun protection and skincare-related concerns. The product is formulated with 5 AOX Shield that guards against free radicals and supports the maintenance of healthy skin.
  • In May 2022: L'oreal Paris introduced its "UVMune 400" which consists of Mexoryl 400 and protects skin from ultra-long UVA radiations. The new product is a breakthrough in the company's suncare products and is able in L'oreal's "La Roche-Posay Anthelios" brand.

Segmentation:

By Type

  • Mineral
  • Chemical

By Product Type

  • Creams and Lotions
  • Gels
  • Sticks
  • Sprays
  • Powders

By Application

  • Face
  • Body

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • South Korea
  • Japan
  • India
  • China
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL SUNSCREEN MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Mineral
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 5.3. Chemical
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness Insight

6. GLOBAL SUNSCREEN MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Creams and Lotions
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.3. Gels
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.4. Sticks
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.5. Sprays
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.6. Powders
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness Insight

7. GLOBAL SUNSCREEN MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Face
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.3. Body
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness Insight

8. GLOBAL SUNSCREEN MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Product Type
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Product Type
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Product Type
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. France
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. United Kingdom
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Product Type
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Product Type
    • 8.6.3. By Animal
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. South Korea
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. China
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Australia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Others
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. L'oreal Paris
  • 10.2. Johnson & Johnson Services, Inc.
  • 10.3. Kao Singapore Pte. Ltd.
  • 10.4. Shiseido Co. Ltd.
  • 10.5. Estee Lauder Inc
  • 10.6. Beiersdorf AG
  • 10.7. Procter & Gamble Company
  • 10.8. Supergoop!
  • 10.9. LOTUS HERBALS
  • 10.10. VLCC Products