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市場調査レポート
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1404506

消防飛行艇:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Firefighting Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 88 Pages | 納期: 2~3営業日

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消防飛行艇:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

消防飛行艇市場規模は2024年に5億3,968万米ドルと推定され、2029年には7億1,239万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.71%で成長すると予想されます。

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消防飛行艇には、液体貯蔵用の大型ホールドコンテナが必要です。これは、航空機のホールドエリアにあるタンクと、追加の外部タンク、またはその組み合わせによって実現されます。タンクは水やその他の消火剤を貯蔵するために使用され、消火剤は加圧式ではなく、航空機から投下して消火に使用されます。

消防飛行艇に装備されるタンクには、水や化学難燃剤の泡やゲルを入れることができます。さまざまな国が、火災の前方に難燃剤を投下して延焼を抑えるという新しい消火方法を採用しています。いくつかの消防飛行艇は、高圧ホースを地上に装備しており、消火のために繰り返し飛行することができます。その他、さまざまな消防飛行艇は、船倉部分にスペースがあり、山火事現場に向かう途中で近くの湖から水を入れることができます。消火活動に広く使われている航空機には、ボーイングB747、マクドネル・ダグラスDC-10、BAe146空中消火機などがあります。

世界中で森林火災の発生件数が増加し、より効率的な航空機へのニーズが高まっていることから、さまざまなメーカーが既存の航空機やヘリコプターのラインアップを貨物用航空機として転用するようになり、予測期間中の市場を牽引しています。その一方で、航空機の故障の可能性が高くなることは、今後の市場成長を妨げる重要な要因となると思われます。

消防飛行艇市場の動向

回転翼航空機セグメントは予測期間中に著しい成長を示す

回転翼航空機セグメントは、予測期間中に市場で著しい成長を示すと予測されます。消防任務の支援には、適合性と費用対効果に基づいて選択された幅広い種類の回転翼航空機が使用されます。固定翼機に比べ、ヘリコプターはより少ない消火剤や水を運ぶことができ、消防士や機材の輸送にも使用できます。ヘリコプターは、小規模な山火事を素早く初期消火するのに役立ちます。

いくつかの国では、ヘリコプターに最新の水タンクを内蔵することで、ヘリコプターを消防士に改造しています。例えば、2023年3月、シコルスキー・ブラックホーク・ヘリコプター・プラットフォームをS-70 FIREHAWKSとして艤装しているユナイテッド・ロータークラフト社は、消防・救急救助ヘリコプター・プログラムに対するいくつかのオプションとアップグレードの評価を開始しました。この改良には、同社がダート社と共同で製造する1,000ガロンの複合水タンクが含まれます。さらにユナイテッド・ロータークラフト社は、2001年以来、12機の新造S-70と5機のレガシー軍用HH/UH-60からの改造機、合計17機のFIREHAWKSを納入しています。ユナイテッド・ロータークラフト社の推定によると、この機体はこれまでに10,000時間以上の飛行時間を記録しています。

このように、より多くの水や消火剤を搭載できるヘリコプターのエンジンやタンクの技術開発、装備の改良、消防士の夜間活動を支援する技術の進歩が、世界中のさまざまな消防機関からの新規受注を通じて、このセグメントの成長を支えるものと予想されます。

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北米が予測期間中に最も高い成長を示すと予測される

北米は、予測期間中に消火器市場で最も高い成長を示すと予測されています。米国とカナダでは山火事が多発しています。山火事は、落雷のような自然的な原因によって引き起こされることもあれば、未消火の喫煙具、電気機器の不具合、自動車の過熱、放火のような人為的な活動によって引き起こされることもあります。米国国家機関間火災センターによると、2022年には約66,255件の山火事事故が発生しました。同様に、カナダでは3,623件の山火事が発生し、245,014 haの面積に影響を与えたと報告されています。

北米の山火事対策機関は、シングル・エンジン・エアタンカー(SEAT)、大型エアタンカー(LAT)、超大型エアタンカー(VLAT)、ウォーター・スクーパー、スモークジャンパーなど、数種類の消防飛行艇を使用しています。米国林野局は2020年、10 Tanker、Coulson Aviation、Aero Air、Aero Flite Inc.、Neptune Aviationなど、複数の業者と契約し、エアタンカーによる空中消火サービスを提供しています。これらの会社が配備する固定翼機には、DC-10、C-130、MD-87、RJ-85、Nae-146、B737が含まれます。キングエア90および200、OV-10、BE-90およびBE-200は、先導計画および識別機、または指揮統制機として使用できます。

消防飛行艇産業の概要

消防飛行艇市場は統合されており、少数のプレーヤーが市場で大きなシェアを占めています。市場の主要プレイヤーには、Lockheed Martin Corporation、Airbus SE、Leonardo S.p.A.、Textron Inc.、Shinmaywa Industries Ltd.などがいます。市場の主なプレーヤーは、研究開発や消防飛行艇のための先進的なソリューションの導入に高度に投資しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • 回転翼航空機
    • 固定翼航空機
  • 最大離陸重量
    • 50,000kg未満
    • 50,000kg以上
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • United Aircraft Corporation
    • Lockheed Martin Corporation
    • Viking Air Ltd.
    • ShinMaywa Industries Ltd.
    • MD Helicopters Inc.
    • Textron Inc.
    • Kaman Corporation
    • Airbus SE
    • Leonardo S.p.A.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66368
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The Firefighting Aircraft Market size is estimated at USD 539.68 million in 2024, and is expected to reach USD 712.39 million by 2029, growing at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2024-2029).

Firefighting aircraft need large hold containers for liquid storage. This is achieved using tanks in the aircraft hold area with additional external tanks or a combination. The tank is used for storing water or any other retardant, which is used to extinguish the fire by dropping the retardant from the aircraft rather than using any pressurized method for deployment.

The tanks fitted to the firefighting aircraft may hold water or a chemical fire-retardant foam or gel. Various countries are employing a new method to extinguish the fire by dropping retardant ahead of the fire to control the spread. Several firefighting aircraft are fitted on-ground with high-pressure hoses, enabling them to make repeated flights to extinguish the fire. Various other firefighting aircraft have space in the hold area and can fill water from a nearby lake en route to the wildfire site. Some widely used aircraft for firefighting include the Boeing B747, McDonnell Douglas DC-10, and the BAe 146 aerial firefighting aircraft.

The increase in the number of forest fire incidents worldwide, as well as the growing need for more efficient aircraft, has led to various manufacturers converting existing aircraft and helicopter lineups to be used as a freighting aircraft thereby driving the market during the forecast period. On the other hand, higher chances of aircraft malfunction will be a significant factor that will hamper the market's growth in the future.

Firefighting Aircraft Market Trends

Rotorcraft Segment Will Showcase Remarkable Growth During the Forecast Period

The rotorcraft segment is anticipated to show significant growth in the market during the forecast period. A wide range of rotorcraft is used to support firefighting missions selected based on suitability and cost-effectiveness. Compared to fixed-wing aircraft, helicopters can carry less fire retardant or water, and they can also be used to transport firefighters and equipment. Helicopters are useful for fast initial attacks on smaller wildfires.

Several countries are converting helicopters into firefighters by integrating modern internal water tanks. For instance, in March 2023, United Rotorcraft, which outfits the Sikorsky Black Hawk helicopter platform as S-70 FIREHAWKS, started evaluating several options and upgrades to the firefighting and emergency rescue helicopter program. The improvements include a 1,000-gallon composite water tank that the company produces in collaboration with Dart. Furthermore, United Rotorcraft has delivered 17 FIREHAWKS: 12 newly built S-70is and five converted from legacy military HH/UH-60s since 2001. It estimates that the fleet has accumulated more than 10,000 hours of flight time thus far.

United Rotorcraft is expected to hand over seven more FIREHAWKS in the current year; its backlog shows five, with deliveries scheduled in 2025. Currently, all operators of the helicopter operate in California: Cal Fire, Los Angeles County Fire Department, San Diego County, Ventura County, and Santa Barbara County. This year, the Orange County Fire Authority will join that list with expected delivery. Meanwhile, the FIREHAWK will finally escape the state's borders with the first delivery to the Colorado Department of Fire Prevention and Control. San Diego Gas and Electric will also become the first private operator of a FIREHAWK when it receives the first type-certified S-70M.

Thus, technological developments in helicopter engines and tanks capable of carrying more water or retardant, equipment improvements, and technological advancements that can help firefighters operate at night are expected to support the segment's growth through new orders from various firefighting agencies worldwide.

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North America is Projected to Show Highest Growth During the Forecast Period

North America is anticipated to show the highest growth in the firefighting market during the forecast period. Wildfires are prevalent in the United States and Canada. They may be triggered by natural causes such as lightning or human activity, such as unextinguished smoking materials, faulty electrical equipment, overheating automobiles, or arson. According to the US National Interagency Fire Center, around 66,255 wildfire incidents occurred in 2022. Similarly, Canada reported 3,623 incidents of wildfires that affected an area of 245,014 ha.

The wildfire control agencies in North America use several types of firefighting aircraft, such as Single Engine Airtankers (SEATs), Large Airtankers (LATs), Very Large Airtankers (VLATs), Water Scoopers, and Smokejumpers. The US Forest Service contracted several different providers to offer aerial firefighting services from air tankers in 2020, including 10 Tanker, Coulson Aviation, Aero Air, Aero Flite Inc., and Neptune Aviation. Fixed-wing aircraft deployed by these companies include DC-10s, C-130s, MD-87, RJ-85, Nae-146, and B737. King Air 90 and 200s, OV-10s, and BE-90 and BE-200s can be used as lead plans and identifiers or command and control aircraft.

For instance, in September 2023, the De Havilland Aircraft of Canada Limited was awarded a contract for 22 new DHC-515 Firefighter planes by the Canadian government, which are set to be delivered by the end of 2027. Thus, the prevalence of wildfire occurrences and the need for firefighting aircraft are anticipated to drive the market's growth during the forecast period.

Firefighting Aircraft Industry Overview

The firefighting market is consolidated, with a few players holding significant shares in the market. Some of the key players in the market are Lockheed Martin Corporation, Airbus SE, Leonardo S.p.A., Textron Inc., and Shinmaywa Industries Ltd. Key players in the market are highly investing in research and development and the introduction of advanced solutions for firefighting aircraft. For instance, in August 2022, Textron Inc. announced that it had delivered two Beechcraft King Air 260 aircraft to the US Forest Service. The aircraft will perform wildfire mapping missions. The King Air 260 aircraft was modified to install the latest imaging TK-9 Earthwatch airborne sensor, infrared (IR) sensing technology, and legacy US Forest Service sensors that can accurately map wildfires, even at night and through smoke.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Rotorcraft
    • 5.1.2 Fixed-wing
  • 5.2 Maximum Take-off Weight
    • 5.2.1 Below 50,000 kg
    • 5.2.2 Above 50,000 kg
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 United Aircraft Corporation
    • 6.2.2 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.3 Viking Air Ltd.
    • 6.2.4 ShinMaywa Industries Ltd.
    • 6.2.5 MD Helicopters Inc.
    • 6.2.6 Textron Inc.
    • 6.2.7 Kaman Corporation
    • 6.2.8 Airbus SE
    • 6.2.9 Leonardo S.p.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS