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市場調査レポート
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1433804

電子小売:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

E-Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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電子小売:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電子小売市場規模は2024年に6兆2,700億米ドルと推定され、2029年までに8兆4,800億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.23%のCAGRで成長します。

電子小売- マーケット

渡航制限が強化されたため、市場はCOVID-19症の影響を受けました。しかし、制限が解除された後、多くの人がオンラインウェブサイトから注文し始めたため、市場は成長を遂げました。今日の世界では、消費者の注目と財布のシェアを獲得する最善の方法は、チャネルを超えてシームレスで活気に満ちたショッピングエクスペリエンスを提供することです。今日の買い物客はオンラインショッピングの利便性を広く受け入れており、オンライン小売売上高は2桁の伸びを続けていますが、「実店舗」の小売売上高は1桁台前半か減少傾向にあります。その結果、小売業者は市場シェアと収益を拡大するチャンスを活かすために多額の準備金を準備しています。eコマースおよび関連するデジタル機能へのこれらの投資は、世界中の新しい市場をターゲットにすることで改善できます。

eコマースは、予測期間中に世界最大の小売チャネルとなり、特にスーパーマーケット、独立系食料品店、アパレルおよび履物小売店などの小売店を通じた売上高を上回ると予想されています。世界の小売eコマース売上高は6%以上の安定した成長を記録しました。この成長はアジア太平洋の影響を大きく受けました。東南アジアの一部だけでなく、中央欧州や東欧のデジタル的に成熟した市場では、eコマースが小売売上高に占める割合は5%未満でした。ラテンアメリカ、中東・アフリカなど、経済的要因によりeコマース売上高の伸びが鈍化した地域でも同様でした。

オンライン小売市場の動向

インターネット普及の増加が市場を牽引

eコマースは、小売総売上高の14%を占め、世界最大の小売チャネルになると予想されており、とりわけスーパーマーケット、独立系食料品店、アパレルおよび履物小売店などの小売店を通じた売上高を上回っています。eコマース分野の成長は、インターネットの普及とスマートフォンの使用の増加によって支えられると予想されます。インターネットと携帯電話の普及が進むにつれて、消費者の嗜好はオンライン購入へと移行しています。世界中でスマートフォンやタブレットの使用が増加しているため、オンライン小売が成長しています。ブランドのショッピングアプリ、5G Wi-Fi、ソーシャルショッピングなどの技術の進歩により、人々は携帯電話で買い物をできるようになりました。いくつかのeコマースプラットフォームでは、ブランドは仮想ショッピングや、拡張現実および仮想現実小売の実験に期待しています。消費者は、3D仮想現実であるメタバースに制限がありません。世界中の人々が、場所に関係なく、メタバース内の製品に取り組むことができます。

オンラインでファッションを購入する消費者が市場を牽引

ファッションは食料品に次いで2番目に大きな小売カテゴリーです。eコマースへの移行は、ほとんどの国で顕著かつ明白な動きです。衣料品、アクセサリー、履物(ファッション)への支出の4分の1はすでにオンラインで発生しており、依然として急速に増加しています。オンラインでファッションを購入する普及率は、小売全体の売上の約2倍です。 Amazonのようなオンラインマーケットプレイスは、ファッション買い物客の購入過程において重要な購買影響力を持っています。買い物客は、Webサイトで商品を見つけたり調査ことに多くの時間を費やしており、小売業者は購入者の購入決定に関する洞察を得ることができます。人工知能や機械学習ツールなどのイノベーションにより、小売業者はこの豊富な消費者データを活用してレスポンシブデザインやより適切な製品推奨を実現できるようになります。

オンライン小売業界の概要

このレポートは、電子小売市場で活動する主要な国際プレーヤーの概要を提供します。現在、一部の大手企業が収益シェアの点でこの分野を独占しています。しかし、小規模企業(中堅・中小企業)は、新規契約の獲得や新市場への参入によるプレゼンス向上に注力しています。主要企業には、eBay、Alibaba Group Holdings Ltd、Walmart Inc.、JD.com Inc.、Amazon Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 家電・エレクトロニクス
    • 衣料、フットウェア、アクセサリー
    • 食品とパーソナルケア
    • 家具・インテリア
    • その他の製品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Amazon Inc.
    • eBay
    • Alibaba Group Holding Ltd
    • JD.Com Inc.
    • Flipkart
    • Ikea
    • Walmart Inc.
    • Zalando
    • Groupon Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66054

The E-Retail Market size is estimated at USD 6.27 trillion in 2024, and is expected to reach USD 8.48 trillion by 2029, growing at a CAGR of 6.23% during the forecast period (2024-2029).

E-Retail - Market

The market was impacted by COVID-19 as the travel restrictions were increased. However, after the restrictions were lifted, the market witnessed growth as many people started ordering from online websites. In today's world, the best way to capture consumers' attention and wallet share is to provide seamless, vibrant shopping experiences that go across channels. Today's shoppers have broadly adopted the convenience of shopping online so much that online retail sales continue to grow in double digits, while 'brick-and-mortar' retail sales are either in low single digits or are receding. As a result, retailers are making significant reserves to capitalize on the chance to increase market share and revenues. These investments in e-commerce and related digital capabilities can be improved by targeting new markets around the world.

E-commerce is expected to become the largest retail channel in the world over the forecast period, outpacing sales through retail outlets, such as supermarkets, independent grocers, and apparel and footwear retailers, among others. Global retail e-commerce sales recorded a steady growth of more than 6%. This growth was largely influenced by the Asia-Pacific. In the digitally maturing markets of Central and Eastern Europe, as well as parts of Southeast Asia, e-commerce accounted for less than 5% of the retail sales. The same was true for regions where economic factors had slowed down the e-commerce sales growth, such as Latin America and the Middle East and Africa.

Online Retail Market Trends

Increasing Internet Penetration Driving the Market

E-commerce is expected to become the largest retail channel in the world, accounting for 14% of the total retail sales, outpacing sales through retail outlets, such as supermarkets, independent grocers, and apparel and footwear retailers, among others. The growth of the e-commerce sector is expected to be supported by rising internet penetration and smartphone use. Consumer preferences shift toward online buying as the internet and cell phones become more widely used. Online retail is growing due to the increasing usage of smartphones and tablets worldwide. People can shop on their phones owing to technological advancements such as branded shopping apps, 5G wifi, and social shopping. On several e-commerce platforms, brands count on virtual shopping and experimenting with augmented and virtual reality retail. Consumers have no limits in the metaverse, a 3D virtual reality. People from all across the world can engage with products in a metaverse, irrespective of their location.

Consumers Buying Fashion Online Driving the Market

Fashion is the second-largest retail category after grocery. The shift toward e-commerce is a significant, palpable movement in most economies. A quarter of spending on clothing, accessories, and footwear (fashion) already occurs online, and it is still rapidly growing. The penetration rate of buying fashion online is roughly twice that of the overall retail sales. Online marketplaces, like Amazon, are key purchase influencers in a fashion shopper's purchase journey. Shoppers are spending more time on websites to discover and research products, providing retailers with insights into buyers' purchase decisions. Innovations such as artificial intelligence and machine-learning tools allow retailers to leverage this wealth of consumer data toward responsive design and better product recommendations.

Online Retail Industry Overview

The report provides an overview of the major international players operating in the e-retail market. Currently, some of the major players are dominating the sector in terms of revenue share. However, minor companies (mid-size and small) are focusing on improving their presence by securing new contracts and entering new markets. Some key players include eBay, Alibaba Group Holdings Ltd, Walmart Inc., JD.com Inc., and Amazon Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Technology Innovation
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Home Appliances and Electronics
    • 5.1.2 Clothing, Footwear, and Accessories
    • 5.1.3 Food and Personal Care
    • 5.1.4 Furniture and Home Decor
    • 5.1.5 Other Products
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 Australia
      • 5.2.3.4 India
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Middle-East and Africa
      • 5.2.4.1 Saudi Arabia
      • 5.2.4.2 Egypt
      • 5.2.4.3 United Arab Emirates
      • 5.2.4.4 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Argentina
      • 5.2.5.2 Colombia
      • 5.2.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Amazon Inc.
    • 6.2.2 eBay
    • 6.2.3 Alibaba Group Holding Ltd
    • 6.2.4 JD.Com Inc.
    • 6.2.5 Flipkart
    • 6.2.6 Ikea
    • 6.2.7 Walmart Inc.
    • 6.2.8 Zalando
    • 6.2.9 Groupon Inc.*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US