デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1438375

ビジネス生産性ソフトウェア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Business Productivity Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 122 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
ビジネス生産性ソフトウェア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ビジネス生産性ソフトウェア市場規模は、2024年に592億7,000万米ドルと推定され、2029年までに1,205億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に15.25%のCAGRで成長します。

ビジネス生産性ソフトウェア-市場

ビジネスは、世界中のどこからでもリアルタイムで行うことができます。コラボレーションツールは、出張コストの削減や生産性の向上などのメリットがあるため、経済的にも環境的にも役立ちます。

主なハイライト

  • AIとIoTがテクノロジーの進歩の波を広める一方で、ビジネスの生産性は現在台頭しているビジネス分野の1つです。ビジネスの生産性は、全体的な戦略をうまく実行する組織の能力によって決まります。さらに、ビジネスの生産性は従業員の生産性に正比例します。企業は従業員の生産性向上を支援するさまざまなツールを広く導入しています。
  • スマートフォンと個人端末の持ち込み(BYOD)の普及が増加し、モバイル労働力が拡大しており、市場を強力に推進しています。
  • クラウドコンピューティングやAIをビジネスプロセスに導入すると、市場が活性化します。さらに、企業全体で生成される膨大なデータにより、より優れたデータ管理技術を採用する必要性が高まり、市場の成長を促進します。
  • Business Productivity Softwareは、ビジネスのあらゆる側面でデータとプロセスをサポートおよび統合します。また、クラウドコンピューティングの最適化にも役立ち、クライアント、ベンダー、サプライヤー、従業員、顧客とのより良いコラボレーションにも役立ちます。
  • 組織はパンデミック中に従業員の安全を確保するために在宅勤務ポリシーを採用しました。したがって、スケジュールソフトウェア、コラボレーションツール、その他のソリューションなどのビジネス生産性ソフトウェアの需要が増加しました。

ビジネス生産性ソフトウェア市場動向

最高の導入率を実現するコンテンツ管理とコラボレーション

  • 従来、エンタープライズコンテンツ管理(ECM)はバックオフィスに限定されており、構造化されていませんでした。しかし、ここ数年で、ECMはビジネスにおけるよりインタラクティブな役割へと移行してきました。機械学習、クラウドテクノロジー、モバイル機能は、ビジネスに新たな機会をもたらしました。ビデオ、オーディオ、ソーシャルなどの新しいタイプのコンテンツは、従来のECMの境界線を曖昧にします。
  • Microsoft SharePointは、堅牢なドキュメント管理やその他のSharePoint機能を備えたECMSを構築するためのツールを多数提供しています。顧客は、システムおよびドキュメント管理との強力な内部統合を求めており、さまざまなプレーヤーの要望に応じて、SharePointはECMSをカスタマイズするための強力なツールキットを提供します。
  • クラウドベースのサービスは、費用対効果が高く、柔軟性があり、管理が容易で、信頼できるリソース機能をインターネット上で提供できる可能性を示しています。クラウドベースのECMサービスは、最適な共有利用を通じてハードウェアリソースの能力を向上させます。これらの機能は、組織や個人ユーザーがサービスやアプリケーションをクラウドに移行することを促進します。
  • ドキュメントコラボレーションツールにはクラウドが不可欠であり、Office 365などのツールはクラウドコラボレーションなどの機能を提供します。現代の職場の従業員は、適切な給与や特典を十分なものとして受け入れていません。彼らは、自分のキャリアを向上させ、学ぶことができる職場を探しています。銀行持株会社キャピタル・ワンの調査によると、従業員の4分の3以上が共同作業環境でより高いパフォーマンスを発揮します。自動化の動向に伴って普及率も高まっており、サービスを提供するソリューションを求める企業にとって自動化の重要性はますます高まっています。
  • さらに、Compliant Officeは、公共部門と民間部門の両方の組織にとって使いやすく、規制に準拠したサービスであり、高いセキュリティ標準を備えていると同時に、デジタルイノベーションの機会も提供します。 EU全域で、政治家、公共部門、業界団体がクラウドサービスの必要性を強く主張しています。その使用の合法性については、多くの議論や議論が行われてきました。一部の公的機関はリスク評価を実施し、現行法に従わないことを積極的に決定しました。

北米が過半数のシェアを握ると予想される

  • 北米はビジネス生産性ソフトウェア市場を独占すると予想されています。技術の進歩を早期に導入したことが、この市場の成長を大きく推進してきました。北米は、高度なITインフラストラクチャを備えた多くの企業の存在や技術的専門知識の利用可能性など、いくつかの要因により、クラウドコンピューティングサービスの導入やAIおよびIoTの導入の点で最も成熟した市場です。
  • Amazon Web Services Inc.(米国)、Microsoft(Office 365)、Googleなどの主要な生産性向上ソフトウェアベンダーがこの地域に拠点を置いているため、激しい競合が発生しています。また、北米の強固な財務状況により、先進的なソリューションやテクノロジーに多額の投資が可能になります。これらの利点は、地域組織に市場での競争力をもたらしています。
  • 生産性管理ソフトウェアの市場は、クラウドベースのテクノロジーの使用の増加により発展すると予想されます。接続されたデバイスを通じて、クラウドベースのテクノロジーにより、保存されているファイルへのアクセスが提供されます。クラウドベースのテクノロジーは、従業員のダウンタイムを削減し、生産性を向上させることで、生産性の管理を支援します。
  • たとえば、生産性管理ソフトウェアを製造する米国のフレクセラ社によると、2021年には94%の企業が生産性管理にクラウドベースのテクノロジーを利用することになるといいます。その結果、生産性管理ソフトウェア市場は、クラウドベースのテクノロジーの使用量の増加によって牽引されています。

ビジネス生産性ソフトウェア業界の概要

ビジネス生産性ソフトウェア市場は競争が激しく、いくつかの主要企業で構成されています。現在、市場シェアを独占している大手企業はほとんどありません。卓越した市場シェアを持つこれらの大手企業は、海外全体に顧客ベースを拡大することに重点を置いています。これらの企業は、市場シェアと収益性を向上させるために、戦略的な協力イニシアチブを活用しています。

2022年 2月、米国に本拠を置くソフトウェアスタートアップ企業Pendoは、生産性管理プログラムであるPendo Adoptを導入しました。このプログラムは、組織のスタッフのパフォーマンスを向上させ、生産性を向上させるのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及率の増加とBYODの採用の増加
    • クラウドコンピューティング、ビジネスインテリジェンス、AIに対する需要の増大
    • データ管理のニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 高額なインストールとトレーニングのコスト
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の市場への影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開
    • オンプレミス
    • オンクラウド
  • 組織規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界
    • BFSI
    • 通信
    • 製造業
    • メディアとエンターテイメント
    • 輸送機関
    • 小売り
    • その他のエンドユーザー業界
  • ソリューション
    • コンテンツ管理とコラボレーション
    • アセットの作成
    • AIと予測分析
    • 構造化された作業管理
    • その他のソリューション
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Google LLC
    • Oracle Corporation
    • Broadcom Inc.(Symantec Corporation)
    • SAP SE
    • Salesforce.com Inc.
    • VMware Inc.
    • IBM Corporation
    • Amazon.com Inc.
    • AppScale Systems Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66358

The Business Productivity Software Market size is estimated at USD 59.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 120.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.25% during the forecast period (2024-2029).

Business Productivity Software - Market

Business can be conducted from anywhere, across the world, in real-time. Collaboration tools are economically and environmentally helpful, as their benefits include reduced travel costs and increased productivity.

Key Highlights

  • While AI and IoT propagate the wave of incoming technology advances, business productivity is one area of business that is currently emerging. Business productivity can be traced to an organization's ability to execute an overall strategy successfully. Moreover, business productivity is directly proportional to employee productivity. Businesses are widely adopting various tools to aid employees in enhancing their productivity.
  • The increased adoption of smartphones and bring-your-own devices (BYOD), which have expanded the mobile workforce, are strong drivers in the market.
  • Implementing cloud computing or AI in business processes stimulates the market. Moreover, vast data being generated across businesses propels the need for adopting better data management techniques, driving the market's growth.
  • Business Productivity Software supports and integrates data and processes in every aspect of the business. It also aids in optimizing cloud computing and helps in better collaboration with clients, vendors, suppliers, employees, and customers.
  • Organizations adopted the work-from-home policy during the pandemic to ensure their employees' safety. Thus, the demand for business productivity software, such as scheduling software, collaboration tools, and other solutions, increased.

Business Productivity Software Market Trends

Content Management and Collaboration to have the Highest Adoption Rate

  • Traditionally, enterprise content management (ECM) was confined to the back office and remained unstructured. However, over the past few years, ECM shifted toward a more interactive role in businesses. Machine learning, cloud technology, and mobile capability presented new opportunities for businesses. New types of content, including video, audio, and social, blur the lines of a traditional ECM.
  • Microsoft SharePoint offers many tools to build an ECMS with solid document management and other SharePoint facilities. Customers look for strong internal integration with systems and document management, and as per various players, SharePoint offers a strong toolkit for customizing an ECMS.
  • The cloud-based services exhibit the potential to provide cost-effective, flexible, easy-to-manage, and authoritative resource facilities over the internet. Cloud-based ECM services upsurge the capabilities of hardware resources through optimal and shared utilization. These features encourage organizations and individual users to shift their services and applications to the cloud.
  • Cloud is essential for document collaboration tools, and tools like Office 365 provide features such as cloud collaboration. Employees in the modern workplace no longer accept adequate pay and perks as sufficient. They seek out working places where they may advance their careers and learn. Over 3/4 of workers, according to a study by Capital One, a bank holding company, perform better in collaborative work environments. The penetration rate is also increasing with automation trends, which has become increasingly important for enterprises looking for solutions offering services.
  • Further, Compliant Office is an easy-to-use and regulatory-compliant service for both public and private sector organizations, which features high-security standards while still providing opportunities for digital innovation. Across the EU, politicians, the public sector, and industry organizations have been very vocal about their need for cloud services. There has been much debate and discussion about the legality of their usage. Some public organizations even conducted their risk assessments and actively decided not to comply with current legislation.

North America is Expected to Hold a Majority Share

  • North America is expected to dominate the business productivity software market. The early adoption of technological advancements has majorly driven the growth in this market. North America is the most mature market in terms of cloud computing services adoption or AI and IoT adoption due to several factors, such as the presence of many enterprises with advanced IT infrastructure and the availability of technical expertise.
  • The major productivity software vendors, like Amazon Web Services Inc. (US), Microsoft (Office 365), Google, etc., are based in this region, so there is strong competition. Also, North America's strong financial position enables it to invest heavily in advanced solutions and technologies. These advantages have provided regional organizations with a competitive edge in the market.
  • The market for productivity management software is anticipated to develop due to the rise in cloud-based technology use. Through connected devices, cloud-based technology offers access to stored files. By decreasing employee downtime and increasing productivity, cloud-based technology aids in the management of productivity.
  • For instance, 94% of businesses will use cloud-based technology for productivity management in 2021, according to Flexera, a US-based company that makes productivity management software. As a result, the market for productivity management software is driven by the growth in the usage of cloud-based technologies.

Business Productivity Software Industry Overview

The business productivity software market is highly competitive and consists of several major players. Few of the major players currently dominate the market share. These major players with a prominent market share focus on expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability.

In February 2022, a US-based software startup called Pendo introduced Pendo Adopt, a productivity management program. This program aids an organization's staff to improve their performance, which raises productivity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Smartphone Penetration and Increased Adoption of BYOD
    • 4.2.2 Growing Demand for Cloud Computing, Business Intelligence, and AI
    • 4.2.3 Growing Need for Data Management
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Installation and Training Costs
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment
    • 5.1.1 On-premise
    • 5.1.2 On-cloud
  • 5.2 Organization Size
    • 5.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 5.2.2 Large Enterprises
  • 5.3 End User Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Telecommunication
    • 5.3.3 Manufacturing
    • 5.3.4 Media and Entertainment
    • 5.3.5 Transportation
    • 5.3.6 Retail
    • 5.3.7 Other End User Industries
  • 5.4 Solutions
    • 5.4.1 Content Management and Collaboration
    • 5.4.2 Asset Creation
    • 5.4.3 AI and Predictive Analytics
    • 5.4.4 Structured Work Management
    • 5.4.5 Other Solutions
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Microsoft Corporation
    • 6.1.2 Google LLC
    • 6.1.3 Oracle Corporation
    • 6.1.4 Broadcom Inc. (Symantec Corporation)
    • 6.1.5 SAP SE
    • 6.1.6 Salesforce.com Inc.
    • 6.1.7 VMware Inc.
    • 6.1.8 IBM Corporation
    • 6.1.9 Amazon.com Inc.
    • 6.1.10 AppScale Systems Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS