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市場調査レポート
商品コード
1190614

使い捨て失禁用品(ディップス)の世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Disposable Incontinence Products (DIPS) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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使い捨て失禁用品(ディップス)の世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の使い捨て失禁用品(DIPs)市場は、予測期間中に5.0%のCAGRで推移すると予想されています。

腎不全は、COVID-19による死亡の主な原因となっています。COVID-19の重症化のリスクプロファイルを構成する他のパラメータとともに、使い捨て失禁製品はCOVID-19の高齢者患者管理に非常に有用であることが証明されました。2022年3月に更新されたジョンズ・ホプキンス大学のCOVID-19の腎臓疾患への影響に関する論文によると、COVID-19に感染した人の中には腎臓障害の兆候が見られ、これまで腎臓に問題がなかった人でも感染していることが判明しました。さらに、ニューヨークと中国で入院したCOVID-19患者の約30%が中等度または重度の腎臓障害を発症しています。さらに、COVID-19の流行による入院患者数の増加は、使い捨ての失禁用品の需要拡大にも貢献しました。このように、COVID-19は調査した市場に大きな影響を与えました。

調査した市場の成長を推進する主な要因は、腎臓疾患や腎臓損傷の有病率の上昇、使い捨て製品やカテーテルに使用される材料の技術的進歩、個人に合わせたケアや衛生に関する意識の高まりです。例えば、2021年10月にElsevierに掲載された論文によると、UIの有病率は20.3%~54.5%でした。ストレス性UIが主なタイプとして報告されています。主な素因は、慢性呼吸器疾患と便秘でした。したがって、有病率の上昇は、予測期間中に市場を押し上げると予想されます。

新製品の発売は、予測期間中に市場を活性化させると予想されます。例えば、2021年11月、フォーリー留置尿道カテーテルの改良型代替品の開発に専念する医療機器企業であるFlume Catheter Company Ltd(TFCC)は、米国でFlumeカテーテルを販売するための許可を米国食品医薬品局(FDA)から取得したと発表しました。このように、供給者やメーカーが選択する市場戦略は、市場の成長に向けて貢献することになります。

しかし、失禁製品の継続的な使用に伴う副作用の深刻さと限られた償還が、予測期間中の市場のthegrowthを抑制すると予想されます。

使い捨て失禁用品の市場動向

尿バッグは脚用尿バッグが主流となる見込み

使い捨て失禁用品(DIPs)市場の尿バッグ分野では、レッグ尿バッグのサブセグメントが最大の市場規模を持つと予想されます。レッグバッグは、デイケアやモバイルユーザーでその用途を見出す尿バッグです。レッグバッグは、膀胱カテーテルまたは尿道コンドームと接続します。脚に目立たないように固定するために、レッグバッグホルダーを使用し、衣服の下にレッグバッグを隠すことができます。また、快適な装着感のためにソフトフリースでコーティングされています。

このセグメントの成長は、主に個人に合わせたケアと衛生に関する意識の高まりに起因しています。例えば、2022年1月、Friends Dry Pantsは、大人用おむつの使用に関する意識を広めるため、デジタルフィルムを発売しました。また、2021年7月には、大人用おむつブランドであるNobel Hygiene Friendsが、1分間の動画フィルム「Fear of Falling」をデジタルプラットフォームで開始しました。この動画と「#BreakTheFall」キャンペーンを通じて、高齢者が夜間に一人でトイレを使用する際に直面するリスクについて、視聴者に啓蒙することが期待されます。このような認知度の向上は、予測期間中の市場研究を後押しするものと思われます。

さらに、腎臓の病気を患う人が増えています。また、腎臓病を患う人が増えていることもあり、複数の中小企業が尿バッグを製造し、簡単に使用できるようにしているため、発展途上国での採用が進み、市場全体が拡大すると予想されます。

使い捨て失禁用品(DIPs)市場に大きな成長機会をもたらすアジア太平洋地域

日本、中国、韓国、オーストラリアなどのアジア太平洋地域の国々は、健康や衛生に関する意識が高いことが確認されており、これが予測期間中の成長見通しを強化するものと期待されています。また、中国、インド、日本などの国々は、老年人口が多く、都市部の人口が増加し、入院率が高いため、世界のプレーヤーはこの地域の成人用使い捨て失禁市場に積極的に投資するようになったのです。

世界保健機関(WHO)の2021年版アップデートによると、中国では平均寿命の延長と出生率の低下により、20年後には60歳以上の人口が10%から28%に達し、世界で最も高齢化が進んでいる国の1つになると予測されています。日本は高齢化が進んでいるため、腎臓に関連する疾患を持つ高齢者が増えています。例えば、日本政府によると、65歳以上の高齢者の割合(高齢化率)も増加傾向にあり、世界でもトップクラスです。2019年には28.4%でしたが、2036年には33.3%、2065年には38.4%に達すると予想されています。したがって、老年人口が増加していることは、予測年中に市場を活性化させるでしょう。

特に中国と日本では、いくつかの中高所得者層が高付加価値製品への需要を高めています。また、さまざまなオンライン・オフラインチャネルを通じた入手のしやすさも、市場の成長に拍車をかけると予想されます。

主要製品の発売、市場プレイヤーの高い集中度、メーカーの存在感などは、同地域の使い捨て失禁製品市場の成長を促進する要因のひとつです。例えば、2021年12月には、株式会社オーツユナイテッドキングダム製薬工場が、ビーブラウン・エースキュラップ・ジャパンと独占販売契約を締結した医療機器「間欠尿道カテーテルアクトリーン」を発売しました。本製品は、尿意を失った人や普段から排尿困難な人が自己導尿時に使用できるカテーテル(チューブ)とコネクタからなる単回使用のカテーテルで、「間欠尿道カテーテルアクトリーン」は「間欠尿道カテーテルアクトリーン」シリーズに属し、「間欠尿道カテーテル」は「カッテレイン」と「カッテレイン」の2種類あります。2022年3月には、世界ヘルスケアリーダーである米国のSonoma Pharmaceuticals社が、ニュージーランド、オーストラリア、南アフリカで尿路感染症カテーテルと膀胱洗浄剤「Microdox」を発売しています。ユニ・チャーム社は、タイやインドネシアなどの東南アジア諸国における主要な支配的プレイヤーの1つです。また、複数の企業が店頭での販売戦略を採用しており、政府によるキャンペーンやテレビ広告と連動していることも多いです。このように、アジア諸国は予測期間中に大きな成長機会を約束されるものと思われます。

使い捨て失禁用品市場の競合分析

使い捨て失禁用品(DIPs)市場は、競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの観点からは、現在少数の主要プレイヤーが市場を独占しています。しかし、技術の進歩と製品の革新により、中堅・中小企業は、より低価格の新製品を投入することで市場での存在感を高めています。Becton Dickinson and Company、Kimberly Clark Corporation、Medline、Cardinal Health、Coloplast Ltdなどの企業が使い捨て失禁用品(DIPs)市場でかなりのシェアを占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 腎臓疾患および腎臓損傷の有病率の上昇
    • 使い捨て製品およびカテーテルに使用される材料の技術的進歩
    • パーソナライズドケアと衛生に関する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • 失禁製品の継続的な使用に伴う副作用の深刻化
    • 限られた償還額
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 保護衣
      • 使い捨て大人用紙おむつ
      • 使い捨てアンダーパッド
      • 使い捨てプルアップパンツ
      • その他衣類
    • 尿袋
      • レッグ用尿袋
      • ベッドサイド用尿袋
    • 尿道カテーテル
      • 留置(フォーリー)カテーテル
      • 間欠カテーテル
      • 体外式カテーテル
  • 用途別
    • 慢性腎不全
    • 前立腺肥大症
    • 膀胱がん
    • 腎臓結石
    • その他の用途
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Becton, Dickinson and Company(C R Bard Inc.)
    • Cardinal Health
    • Coloplast Ltd
    • Kimberly Clark
    • Abena AS
    • Hollister Incorporated
    • ConvaTec Inc.
    • First Quality Enterprises Inc.
    • HARTMANN USA Inc.
    • Medline Industries Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62257

The disposable incontinence products (DIPs) market is expected to witness a CAGR of 5.0% during the forecast period.

Renal failure is the prevailing cause of death from COVID-19. Together with other parameters that constitute the risk profile for severe COVID-19 evolution, disposable incontinence products proved extremely useful for the elderly patient management of COVID-19. According to a Johns Hopkins University article on the impact of COVID-19 on kidney diseases updated in March 2022, some people infected with COVID-19 showed signs of kidney damage, and even those with no prior kidney problems were infected. Furthermore, approximately 30% of COVID-19 patients hospitalized in New York and China developed moderate or severe kidney injury. Moreover, the increasing number of hospitalizations during the COVID-19 pandemic also contributed to the augmented demand for disposable incontinence products. Thus, COVID-19 had a profound impact on the market studied.

The key factors propelling the growth of the market studied are the rising prevalence of renal diseases and nephrological injuries, technological advancements in the material used for disposable products and catheters, and increasing awareness about personalized care and hygiene. For instance, according to an article published in Elsevier in October 2021, the prevalence of UI ranged from 20.3% to 54.5%. Stress UI was the main type reported. The main predisposing factors were chronic respiratory diseases and constipation. Thus, rising prevalence of diseases are expected to boost the market during the forecast period.

New product launches are expected to fuel the market during the forecast period. For instance, in November 2021, the Flume Catheter Company Ltd (TFCC), a medical device company dedicated to developing an improved alternative to the Foley indwelling urinary catheter, announced that it received clearance from the US Food and Drug Administration (FDA) to market the Flume catheter in United States. Thus, the market strategies opted by suppliers and manufactures will contribute toward the growth of market.

However, severity of side effects associated with the continuous use of incontinence products and limited reimbursement are expected to restrain thegrowth of the market during the forecast period.

Disposable Incontinence Products Market Trends

The Leg Urine Bag Sub-segment is Expected to Dominate the Urine Bag Segment

In the urine bag segment of the disposable incontinence products (DIPs) market, the leg urine bag sub-segment is expected to have the largest market size. A leg bag is a urine bag that finds its application in daycare and mobile users. The leg bag shall be connected to a bladder catheter or a urinal condom. For a discreet fixation on the leg, a leg bag holder can be used to hide the leg bag beneath the clothing. It is coated with soft fleece for comfortable wear.

The growth of the segment is primarily attributed to the rising awareness about personalized care and hygiene. For instance, in January 2022, Friends Dry Pants launched a digital film to spread awareness of using adult diapers. Also, in July 2021, Nobel Hygiene Friends, the adult diaper brand, launched "Fear of Falling," a one-minute video film across its digital platforms. Through this film and the corresponding #BreakTheFall campaign, Friends hoped to educate viewers about the risk elders face in attempting to use the toilet alone at night. Thus rising awareness will boost the market studied during the forecast period.

Furthermore, there is an increasing number of people suffering from renal diseases. Several small companies are manufacturing leg urine bags and making them easily available for use, leading to their increased adoption in developing countries and the growth of the overall segment.

The Asia-Pacific Region Indicates Large Growth Opportunities for the Disposable Incontinence Products (DIPs) Market

The countries in the Asia-Pacific region, such as Japan, China, South Korea, and Australia, were observed to possess higher awareness about health and hygiene, which is expected to reinforce growth prospects over the forecast period. In addition, countries such as China, India, and Japan, have a large base of geriatric populations, rising urban cities, and high hospitalization rates, which prompted the global players to actively invest in the adult disposable incontinence market in this region.

According to the World Health Organisation 2021 update, in 20 years, the population of people over 60 years old in China is projected to reach 28% of the population, up from 10%, due to longer life expectancy and declining fertility rates, making it one of the most rapidly-aging populations in the world. Due to its aging population, Japan has a growing number of senior citizens with kidney-related diseases. For instance, according to the government of Japan, the percentage of people aged 65 and over (the percentage of the elderly) has also been increasing, and it is among the highest in the world. It was 28.4% in 2019 and is expected to reach 33.3% in 2036 and 38.4% in 2065. Thus, the growing geriatric population will fuel the market during the forecast year.

Several middle-high-income populations, particularly in China and Japan, are increasing their demand for high-value-added products. Ease of availability through various online and offline channels is also expected to fuel the growth of the market.

Key product launches, the high concentration of market players, and the manufacturer's presence are some factors driving the growth of the disposable incontinence products market in the region. For instance, in December 2021, Otsuka Pharmaceutical Factory Inc. launched an intermittent urological catheter, "Actreen," a medical device, for which OPF concluded an exclusive marketing agreement with B. Braun Aesculap Japan Co. Ltd. This product is a single-use catheter consisting of a catheter (tube) and connector that can be used during self-catheterization in people who have lost the urge to urinate or who usually have difficulty urinating. In March 2022, the US-based Sonoma Pharmaceuticals, a global healthcare leader, launched Microdox, an urinary tract infection catheter and bladder rinse in New Zealand, Australia, and South Africa. Unicharm Company is one of the major dominant players in Southeast Asian countries, such as Thailand and Indonesia. In addition, several companies are adopting in-store sales strategies, often tied with government campaigns and television advertisements. Thus, Asian countries are expected to promise large growth opportunities during the forecast period.

Disposable Incontinence Products Market Competitive Analysis

The disposable incontinence products (DIPs) market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by introducing new products at fewer prices. Companies like Becton Dickinson and Company, Kimberly Clark Corporation, Medline, Cardinal Health, and Coloplast Ltd hold substantial market shares in the disposable incontinence products (DIPs) market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Prevalence of Renal Diseases and Nephrological Injuries
    • 4.2.2 Technological Advancements in the Material Used for Disposable Products and Catheters
    • 4.2.3 Rising Awareness about Personalized Care and Hygiene
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Severity of Side Effects Associated with Continuous Usage of Incontinence Products
    • 4.3.2 Limited Reimbursement
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Protective Garments
      • 5.1.1.1 Disposable Adult Diapers
      • 5.1.1.2 Disposable Under Pads
      • 5.1.1.3 Disposable Pull Up Pants
      • 5.1.1.4 Other Garments
    • 5.1.2 Urine Bag
      • 5.1.2.1 Leg Urine Bag
      • 5.1.2.2 Bedside Urine Bag
    • 5.1.3 Urinary Catheter
      • 5.1.3.1 Indwelling (Foley) Catheter
      • 5.1.3.2 Intermittent Catheter
      • 5.1.3.3 External Catheter
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Chronic Kidney Failure
    • 5.2.2 Benign Prostatic Hyperplasia
    • 5.2.3 Bladder Cancer
    • 5.2.4 Kidney Stone
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Becton, Dickinson and Company (C R Bard Inc.)
    • 6.1.2 Cardinal Health
    • 6.1.3 Coloplast Ltd
    • 6.1.4 Kimberly Clark
    • 6.1.5 Abena AS
    • 6.1.6 Hollister Incorporated
    • 6.1.7 ConvaTec Inc.
    • 6.1.8 First Quality Enterprises Inc.
    • 6.1.9 HARTMANN USA Inc.
    • 6.1.10 Medline Industries Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS