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市場調査レポート
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1441503

軍用輸送機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Military Transport Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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軍用輸送機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

軍用輸送機の市場規模は2024年に79億4,000万米ドルと推定されており、2029年までに64億5,000万米ドルに減少すると予想されています。

軍用輸送機- 市場

主なハイライト

  • 地域別最大の市場、欧州:地域全体で先進的な航空機の調達を目的とした進行中のさまざまな軍事近代化プログラムが市場の成長を促進すると予想されます。
  • 地域別で最も急成長している市場、欧州:フランスやドイツなどの主要国は、新製品開発の協定を締結することで航空資産の増加を目指しています。
  • 国別最大の市場、米国:老朽化した輸送機の更新計画により、輸送機の調達が促進されると予想されます。

軍用輸送機市場動向

欧州は最大の地域です

  • 世界の国防支出は2021年に2兆米ドルを超え、米国などの主要軍事大国は国防予算を2020年の7,780億米ドルから2021年には8,000億米ドル以上へと3%急増させました。米国に続く中国、インド、ロシア、英国も同様に国防支出をそれぞれ14%、5%、6.8%、13%増加させました。
  • 2022年、ロシアとウクライナの間の戦争により、世界中で軍隊の作戦準備を再評価する必要性が高まりました。 NATO諸国などのグループは、輸送機の新たな調達による航空機の近代化および拡張プログラムを実施しています。
  • 軍用輸送機の現役機体数は、2016年から2021年にかけて約0.4%増加しました。世界の現役輸送機機体総数の24%と23%を北米とアジア太平洋が占めています。

軍用輸送機業界の概要

軍用輸送機市場はかなり統合されており、上位5社が97.69%を占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 国内総生産
  • アクティブフリートデータ
  • 防衛費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • シンガポール
      • 韓国
      • タイ
      • その他アジア太平洋
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東とアフリカ
      • アルジェリア
      • エジプト
      • カタール
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • トルコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • ブラジル
      • チリ
      • コロンビア
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Antonov
    • Bombardier Inc.
    • Korea Aerospace Industries
    • Lockheed Martin Corporation
    • PIAGGIO AERO INDUSTRIES SpA
    • PT Dirgantara Indonesia
    • The Boeing Company
    • United Aircraft Corporation

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92744

The Military Transport Aircraft Market size is estimated at USD 7.94 billion in 2024, and is expected to decline to USD 6.45 billion by 2029.

Military Transport Aircraft - Market

Key Highlights

  • Largest Market by Region - Europe : Various ongoing military modernization programs aimed at procuring advanced aircraft across the region are anticipated to drive the market's growth.
  • Fastest-growing Market by Region - Europe : Major countries such as France and Germany aim to increase their aerial assets by entering agreements to develop new products.
  • Largest Market by Country - United States : The country's plan to replace its aging transport aircraft is anticipated to drive the procurement of transport aircraft.

Military Transport Aircraft Market Trends

Europe is the largest Region

  • Military transport aircraft accounted for 8% of the global military aircraft fleet in 2021. The international security horizon in the second half of 2021 was marked by escalating conflicts, geopolitical, and border issues, with major confrontations such as between Russia and Ukraine, India, China, and other nations in Asia-Pacific. The armed conflicts and internal security boosted defense expenditures globally, with countries strengthening their armed forces with new procurements of transport aircraft.
  • The world defense expenditure crossed over USD 2 trillion in 2021, with major military powers, such as the United States, surging their defense budget by 3%, from USD 778 billion in 2020 to over USD 800 billion in 2021. The United States was followed by China, India, Russia, and the United Kingdom, which also increased their defense expenditures by 14%, 5%, 6.8%, and 13%, respectively.
  • In 2022, the war between Russia and Ukraine fueled the need to reassess the operational readiness of the armed forces globally. Groups such as NATO nations are undergoing fleet modernization and expansion programs with new procurement of transport aircraft.
  • The active fleet of military transport aircraft grew by around 0.4% from 2016 to 2021. North America and Asia-Pacific are accountable for 24% and 23% of the total transport aircraft active fleet globally.

Military Transport Aircraft Industry Overview

The Military Transport Aircraft Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 97.69%. The major players in this market are Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, PIAGGIO AERO INDUSTRIES S.p.A, The Boeing Company and United Aircraft Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Gross Domestic Product
  • 4.2 Active Fleet Data
  • 4.3 Defense Spending
  • 4.4 Regulatory Framework
  • 4.5 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Region
    • 5.1.1 Asia-Pacific
      • 5.1.1.1 Australia
      • 5.1.1.2 China
      • 5.1.1.3 India
      • 5.1.1.4 Indonesia
      • 5.1.1.5 Japan
      • 5.1.1.6 Malaysia
      • 5.1.1.7 Philippines
      • 5.1.1.8 Singapore
      • 5.1.1.9 South Korea
      • 5.1.1.10 Thailand
      • 5.1.1.11 Rest Of Asia-Pacific
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 France
      • 5.1.2.2 Germany
      • 5.1.2.3 Italy
      • 5.1.2.4 Netherlands
      • 5.1.2.5 Russia
      • 5.1.2.6 Spain
      • 5.1.2.7 UK
      • 5.1.2.8 Rest Of Europe
    • 5.1.3 Middle East And Africa
      • 5.1.3.1 Algeria
      • 5.1.3.2 Egypt
      • 5.1.3.3 Qatar
      • 5.1.3.4 Saudi Arabia
      • 5.1.3.5 South Africa
      • 5.1.3.6 Turkey
      • 5.1.3.7 United Arab Emirates
      • 5.1.3.8 Rest Of Middle East And Africa
    • 5.1.4 North America
      • 5.1.4.1 Canada
      • 5.1.4.2 Mexico
      • 5.1.4.3 United States
      • 5.1.4.4 Rest Of North America
    • 5.1.5 South America
      • 5.1.5.1 Brazil
      • 5.1.5.2 Chile
      • 5.1.5.3 Colombia
      • 5.1.5.4 Rest Of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Antonov
    • 6.4.3 Bombardier Inc.
    • 6.4.4 Korea Aerospace Industries
    • 6.4.5 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.6 PIAGGIO AERO INDUSTRIES S.p.A
    • 6.4.7 PT Dirgantara Indonesia
    • 6.4.8 The Boeing Company
    • 6.4.9 United Aircraft Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms