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市場調査レポート
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1444900

ハーブ美容製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Herbal Beauty Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハーブ美容製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハーブ美容製品の市場規模は、2024年に1,111億1,000万米ドルと推定され、2029年までに1,551億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.90%のCAGRで成長します。

ハーブ美容製品-市場

主なハイライト

  • 消費者の間でのハーブ製品の採用増加と相まって、外観と外観の強化への傾向は、予測期間中に世界市場全体でハーブ美容製品市場の拡大に利益をもたらすと予想されます。美容製品に添加される化学物質の有害な影響についての消費者の意識の高まりにより、ハーブ美容製品の需要が高まっています。
  • さらに、美容企業は、クリーン、グリーン、ハーブ製品にますます情熱を注ぐ消費者層を拡大するために、ハーバルビューティーおよびパーソナルケアブランドを買収しています。ハーブ美容製品の需要は、皮膚、ニキビ、髪の問題を治療するために、ラベンダー、カモミール、ローズマリー、ホホバオイル、アロエベラなどの有機由来のハーブ化合物を含む化粧品の使用が増加していることによって促進されると予想されます。
  • ハーブには強力な抗菌作用と抗酸化作用があり、色素沈着を抑制する効果があることが多いため、ハーブ抽出物は主に美容製品に組み込まれています。さらに、ビタミン、ウィッチヘーゼル、ヤナギハーブ、緑茶エキス、植物エキスなど、紫外線や大気汚染から肌を守るハーブ成分が配合されています。これらすべての要因により、ハーブ美容製品の需要が増加します。

ハーブ美容製品の市場動向

動物実験を行わない美容製品の人気がハーブ美容製品市場を牽引

  • 化学薬品を含まない製品への嗜好の高まりと、環境的に持続可能な製品の人気の高まりにより、世界中でハーブ美容製品の需要が高まっています。化学薬品を使用していない髪と皮膚の製品に対する需要の増加と、動物実験を行っていない化粧品製品に対する意識の高まりが市場の成長を支えています。
  • ハーブ美容製品の利点を伝えるソーシャルメディアや美容ブログの影響力の大幅な増加は、ハーブ美容製品の売上に影響を与える可能性があります。ソーシャルメディアは動物虐待に対する辛辣な議論で溢れており、動物実験は消費者の選択に影響を与えています。顧客は、自社の倫理基準に従わないブランドを批判しながら、一部のブランドを公に支持することを恐れません。
  • さらに、ハーブ美容製品はあらゆるタイプの肌に適しているため、肌の色に関係なく適切なファンデーション、アイシャドウ、口紅などのハーブ美容製品の売上に影響します。さまざまなハーブ美容製品の入手可能性と流通ネットワークの改善は、市場の成長を促進する上で極めて重要です。

アジア太平洋は最も急成長している市場

  • ハーブ美容製品市場は、主に多数の安全規制、消費者の意識の高まり、高品質のハーブ製品には高い価格を支払う顧客の意向により、アジア太平洋地域で拡大しています。より健康的なライフスタイルを志向する消費者の傾向と、環境への影響が少ない製品への需要の高まりが市場の成長を推進しています。さらに、ミレニアル世代の間でビーガンのライフスタイルの受け入れが増えていることも、市場の成長に寄与すると考えられます。
  • また、スキンケア製品における伝統的な中国成分の人気の高まりも、国内消費者の間での市場の成長を促進しています。中国では天然成分が最優先事項であり、懸念事項となっています。
  • オーガニック製品の人気が高まる中、プレーヤーはエキゾチックな原料を使用した製品を開発しています。たとえば、中国産のカタツムリクリームを配合したフェイスマスクが大人気となっています。治癒効果やアンチエイジング効果、アルガンオイルセラムや緑茶エキス、ビタミンCなどのオーガニック成分を配合したフェイスマスクも人気を集めています。
  • 主要企業は、地元ベンダーと持続可能なパートナーシップを構築したり、消費者の期待に応えるために原材料の産地や品質に関する情報を消費者に提供したりすることで、自社の戦略の環境側面に重点を置いています。このアプローチは、調達慣行だけでなくパッケージングにも適用され、今後数年間でハーブ美容製品市場の市場力学を変えることになるでしょう。

ハーブ美容製品業界の概要

ハーブ美容製品市場は細分化されており、多数のプレーヤーが市場の主要な地位を争っています。市場における著名なプレーヤーとしては、Arbonne International LLC、Weleda AG、Dr. Hauschka、Herbline、Himalaya Herbalsなどがあります。主要企業は、拡大する需要に応えるために、拡大、合併・買収、パートナーシップ、新製品開発などのさまざまな戦略を採用しています。たとえば、2021年11月にビョーク・アンド・ベリーズ社は、スウェーデン北部の庭園で手摘みされたハーブや花で作られたファビケン・バス・ソルトを発売しました。気持ちが落ち着くと言われています。花とハーブを配合したボタニカルバスソルトに、白樺の浄化作用、ラベンダーの鎮静作用、カモミールの花の鎮静作用が加わったといいます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • メイクアップとカラー化粧品
    • フレグランス
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Arbonne International LLC
    • Marc Anthony Cosmetics Inc.
    • Weleda AG
    • Herbline
    • Dr. Hauschka
    • Grown Alchemist
    • Estee Lauder Companies
    • Tata's Natural Alchemy LLC
    • AIMIL Pharmaceuticals
    • Lotus Herbals pvt. Ltd.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63952

The Herbal Beauty Products Market size is estimated at USD 111.11 billion in 2024, and is expected to reach USD 155.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.90% during the forecast period (2024-2029).

Herbal Beauty Products - Market

Key Highlights

  • The inclination toward enhanced appearance and looks combined with increased adoption of herbal products among consumers are anticipated to benefit the expansion of the herbal beauty products market across the global market in the forecast period. There is an increasing demand for herbal beauty products, owing to the rising consumer awareness regarding the harmful effects of the chemical added to beauty products.
  • Moreover, beauty companies have been acquiring herbal beauty and personal care brands to expand the consumer base who are progressively passionate about clean, green, and herbal products. The demand for herbal beauty products is anticipated to be driven by the rising usage of cosmetics containing organically derived herbal compounds like lavender, chamomile, rosemary, jojoba oil, Aloe Vera, etc., to treat skin, acne, and hair issues.
  • Because herbs frequently have strong antibacterial and antioxidant effects and provide pigmentation inhibition, herbal extracts are primarily incorporated into beauty products. Additionally, herbal ingredients that protect skin from UV rays and pollution include vitamins, witch hazel, willow herb, green tea extract, and botanical extracts. All of these factors will increase the demand for herbal beauty products.

Herbal Beauty Products Market Trends

Popularity of Cruelty-free Beauty Products to Drive the Herbal Beauty Products Market

  • The growing preference for chemical-free products and the rising popularity of environmentally-sustainable products are driving the demand for herbal beauty products worldwide. The increased demand for chemical-free hair and skin products and growing awareness about cruelty-free cosmetics products support market growth.
  • The significant rise in the influence of social media and beauty blogs that are communicating the benefits of herbal beauty products is likely to influence sales of herbal beauty products. Animal experimentation impacts consumer choices as social media is filled with virulent discussions against animal cruelty. Customers are fearless in publicly supporting some brands while criticizing those that don't adhere to their ethical standards.
  • Moreover, herbal beauty products are suitable for all types of skin, which influences the sales of herbal beauty products such as foundation, eye shadow, and lipstick which are appropriate irrespective of skin tone. The availability of various herbal beauty products and improving distribution networks are pivotal in driving the market growth.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

  • The herbal beauty products market is expanding in Asia- Pacific primarily due to numerous safety regulations, increased consumer awareness, and customers' willingness to pay a high price for quality herbal products. The consumer inclination toward healthier lifestyles and the growing demand for products with low environmental impact drive market growth. Furthermore, the increasing acceptance of vegan lifestyles among millennials will likely contribute to the market's growth.
  • Also, the increasing popularity of traditional Chinese ingredients in skincare products is aiding the market growth among domestic consumers. Natural ingredients have become the top priority and concern in China.
  • With the growing popularity of organic products, players are developing products with exotic ingredients. For example, facial masks that contain snail cream from China are gaining extreme popularity. Face masks incorporating healing and anti-aging properties and organic ingredients, such as argan oil serum, green tea extract, and Vitamin C, are also gaining popularity.
  • The key players are focusing on the environmental dimension of their strategies by creating sustainable partnerships with local vendors or providing information to their consumers about the origin and quality of their raw materials to meet consumer expectations. This approach is not only for procurement practices but also for packaging, which will change the market dynamics of the herbal beauty products market in the upcoming years.

Herbal Beauty Products Industry Overview

The herbal beauty products market is fragmented, with presence of numerous players competing for major positions in the market. Some prominent players in the market are Arbonne International LLC, Weleda AG, Dr. Hauschka, Herbline, and Himalaya Herbals. The key players are adopting various strategies such as expansion, mergers and acquisitions, partnerships, and new product development to meet the growing demand. For instance, in November 2021, Bjork and Berries firm launched Faviken Bath Salt, which is prepared with hand-picked herbs and flowers from gardens in Northern Sweden. It is described as being calming. The purifying properties of birch, the calming effects of lavender, and the calming effects of chamomile flowers are said to be added to this botanical bath salt, which is produced with flowers and herbs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Skin Care
    • 5.1.2 Hair Care
    • 5.1.3 Makeup and Color Cosmetics
    • 5.1.4 Fragrances
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Himalaya Global Holdings Ltd.
    • 6.3.2 Arbonne International LLC
    • 6.3.3 Marc Anthony Cosmetics Inc.
    • 6.3.4 Weleda AG
    • 6.3.5 Herbline
    • 6.3.6 Dr. Hauschka
    • 6.3.7 Grown Alchemist
    • 6.3.8 Estee Lauder Companies
    • 6.3.9 Tata's Natural Alchemy LLC
    • 6.3.10 AIMIL Pharmaceuticals
    • 6.3.11 Lotus Herbals pvt. Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS