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市場調査レポート
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1444899

サラダドレッシング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Salad Dressing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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サラダドレッシング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サラダドレッシング市場規模は2024年に796億4,000万米ドルと推定され、2029年までに1,039億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.47%のCAGRで成長します。

サラダドレッシング-マーケット

パスタや米などの食品をさまざまなソース、調味料、ドレッシングと一緒に食べることは、依然として世界的に流行しています。加工食品の消費への移行が進むと、サラダドレッシングの需要が高まると予想されます。消費者は、サラダに大量のドレッシングを使用する日本料理、タイ料理、中華料理などの新しいエスニック風味の動向にさらに惹かれています。利便性、手頃な価格、革新的な食品の調理法などの要因により、レストランや料理から家庭でのサラダやサラダドレッシングの消費への移行が進んでいます。

さらに、植物ベースのサラダドレッシングに関連した健康強調表示が消費者の間で人気を集めています。さらに、体重管理ダイエットにサラダが推奨されることが増えており、サラダドレッシングはサラダの見た目の美しさと美味しさを高める上で重要な役割を果たしています。この機会を利用して、このカテゴリーの製品開発の競争は激化しています。たとえば、2021年1月にハインツは、ビーンバーガーの3種類のバリエーションと、ビーガンサラダクリームとマヨネーズを導入しました。 2つのビーガンフレンドリーなビーンバーガーにはオリジナルフレーバーとメキシカンフレーバーがあり、卵を含まないマヨネーズの代替品にはオリジナル、ガーリックアイオリ、チリフレーバーがあります。

サラダドレッシング市場動向

クリームベースのサラダドレッシングの需要の高まり

科学技術の発展に伴い、消費者のライフスタイルも変化しています。消費者は健康問題やいくつかの慢性疾患に対する意識を高めています。したがって、消費者は主に健康食品を第一の好みとして好みます。消費者がサラダと一緒にサラダドレッシングを食べるのは、主に、製品がより良い味と栄養を提供するためです。 USDA外国農業局によると、2021年のインドの加工食品市場におけるソース、ドレッシング、調味料の販売量は81万4,000トンに達しました。

消費者はクリームベースのサラダドレッシングも好みます。対照的に、マヨネーズは、消費者が通常のケチャップの代替品として製品を好むため、世界中でサラダドレッシングのベースとして多くの消費者に使用されています。味の素の調査によると、2021年の日本のマヨネーズ市場規模は5億2,000万米ドル。日本のマヨネーズは西洋の製品よりもテクスチャーが厚く、ソフトスクイーズボトルで販売されているのが一般的で、キユーピーは国内市場で最も認知されているブランドです。クリームベースのサラダドレッシングの需要が高まっているのは、消費者がさまざまなフレーバーや味を利用できることも原因です。消費者はマヨネーズに惹かれており、これが市場を牽引する主な理由の1つです。

北米が市場で卓越したシェアを保持

北米には世界最大のサラダドレッシング市場があります。これは、この地域のサラダドレッシングとサラダの消費率によるものです。この市場に移行する主な理由は、栄養価の高い製品の消費の最適化に対する消費者の好みと好みであり、これがこの地域のサラダドレッシング市場の成長を促進する主要な要因の1つです。たとえば、米国では、最も好まれているサラダドレッシングのフレーバーはランチで、次にシーザーとビネグレットが続きます。 Progressive Grocerによると、2021年にはマヨネーズが米国でトップの調味料になるでしょう。同牧場は2位で、2021年には約1億300万米ドルの牧場が売れました。健康に対する意識が高まり、消費者が普段の食事としてサラダを好むようになったことで、消費者は最終的に味を良くし、さらなる健康上の利点を得るためにサラダドレッシングを使用するようになった。これが市場を牽引する重要な理由の1つです。

サラダドレッシング業界の概要

世界のサラダドレッシング市場は、国内外の膨大な数のプレーヤーの存在により競争が激しいです。サラダドレッシング市場における主要な主要企業には、Unilever PLC、Dr. Oetker KG、American Garden、Conagra Brands, Inc.、Hormel Foods Corporationなどがあります。企業の合併、拡大、買収、提携は、大手企業が消費者の間でブランドの存在感を高めるためにこれらの戦略を使用しているため、これらの戦略に重点が置かれています。また、著名なプレーヤーによる独自の戦略により、多くの消費者が衝動買いをし、商品の需要が高まります。主要企業の中には、製品イノベーションを重要な戦略として採用しており、これにより、これらの企業は新製品を市場に投入することで消費者の好みを満たすことができるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • マヨネーズ
    • ソース
    • 油性ドレッシング
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
      • コンビニエンスストア
      • 専門小売店
      • オンライン小売店
      • その他の流通チャネル
    • オントレード
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever PLC
    • Dr. Oetker KG
    • Conagra Brands, Inc.
    • Kewpie Corporation
    • Mizkan Holdings Co. Ltd.
    • The Kraft Heinz Company
    • Veeba Food Services Pvt Ltd
    • Remia International
    • Campbell Soup Company
    • Hormel Foods Corporation
    • American Garden

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63940

The Salad Dressing Market size is estimated at USD 79.64 billion in 2024, and is expected to reach USD 103.93 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.47% during the forecast period (2024-2029).

Salad Dressing - Market

Consumption of food products, such as pasta and rice, with various sauces, condiments, and dressings remains in vogue globally. Increasing the shift toward consuming processed food products is expected to boost the demand for salad dressings. Consumers are more attracted to new ethnic flavor trends such as Japanese, Thai, and Chinese foods, which utilize a considerable quantity of salad dressings to serve. Factors such as convenience, affordability, and innovative food preparation are responsible for the shift from restaurants and cuisines to household consumption of salads and salad dressings.

Additionally, health claims associated with plant-based salad dressings have been gaining popularity among consumers. Moreover, salads are increasingly recommended for weight-management diets, and salad dressing plays a crucial role in enhancing salads' aesthetic appeal and palatability. Taking advantage of the opportunity, product development in this category is becoming increasingly competitive. For instance, in January 2021, Heinz introduced three different bean burger variations along with veganized salad creams and mayonnaises. The two vegan-friendly bean burgers come in original and Mexican flavors, and the egg-free mayonnaise alternatives come in original, garlic aioli, and chili flavors.

Salad Dressing Market Trends

Rising Demand for Cream-Based Salad Dressing

With the development of science and technology, the consumer's lifestyle is changing. Consumers are becoming more aware of health issues and several chronic diseases. Therefore, consumers mostly prefer healthy food as their first preference. Consumers eat salad dressing with salads mainly because the product provides them with better taste and nutrition. According to the USDA Foreign Agricultural Service, in 2021, the sales volume of sauces, dressings, and condiments in the Indian packaged foods market amounted to 814 thousand metric tons.

Consumers also prefer cream-based salad dressings. In contrast, mayonnaise is used by many consumers as a base for salad dressing around the globe, as consumers prefer the product as an alternative to regular ketchup. According to a survey by Ajinomoto, in 2021, the market size of mayonnaise in Japan was USD 0.52 billion. Japanese mayonnaise is commonly thicker in texture than Western products and sold in soft squeeze bottles, with Kewpie being the most recognized brand in the domestic market. Rising demand for cream-based salad dressing is also due to the variety of flavors and tastes available to consumers. Consumers are attracted to mayonnaise, one of the primary reasons driving the market.

North America Holds A Prominent Share in The Market

North America has the world's largest salad dressing market. This is because of this region's salad dressing and salad consumption rate. The primary reason for shifting toward this market is the consumer's tastes and preferences towards optimizing the consumption of nutritious products, which is one major factor driving the growth of the salad dressings market in the region. For example, in the United States of America, the most preferred salad dressing flavor is ranch, followed by Caesar and vinaigrette. According to Progressive Grocer, in 2021, mayonnaise will be the top condiment in the United States. The ranch was in second place, with almost USD 103 million of ranch sold in 2021. With the rising awareness towards health and consumers preferring salad as their regular meal, consumers are eventually using salad dressing for a better taste and to gain additional health benefits, which is one of the significant reasons driving the market.

Salad Dressing Industry Overview

The global salad dressing market is competitive due to the presence of a huge number of domestic and international players. Some major key players in the salad dressing market include Unilever PLC, Dr. Oetker KG, American Garden, Conagra Brands, Inc., and Hormel Foods Corporation. Emphasis is given to corporate mergers, expansions, acquisitions, and partnerships, as these strategies are used by leading companies to boost their brand presence among consumers. In addition, unique strategies by prominent players attract many consumers toward the impulsive buying of the product, thus increasing the demand for the product. Some of the top players also use product innovation as their key strategy, which empowers these companies to meet the consumer's taste by introducing new products to the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Mayonnaise
    • 5.1.2 Sauces
    • 5.1.3 Oil-based Dressings
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Hypermarkets/Supermarkets
      • 5.2.1.2 Convenience Stores
      • 5.2.1.3 Specialty Retailers
      • 5.2.1.4 Online Retail Stores
      • 5.2.1.5 Other Distribution Channels
    • 5.2.2 On-Trade
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Unilever PLC
    • 6.3.2 Dr. Oetker KG
    • 6.3.3 Conagra Brands, Inc.
    • 6.3.4 Kewpie Corporation
    • 6.3.5 Mizkan Holdings Co. Ltd.
    • 6.3.6 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.7 Veeba Food Services Pvt Ltd
    • 6.3.8 Remia International
    • 6.3.9 Campbell Soup Company
    • 6.3.10 Hormel Foods Corporation
    • 6.3.11 American Garden

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS