デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444910

小売業におけるブロックチェーン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Blockchain in Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
小売業におけるブロックチェーン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

小売業におけるブロックチェーンの市場規模は、2024年に4億7,000万米ドルと推定され、2029年までに40億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に52.92%のCAGRで成長します。

小売- 市場におけるブロックチェーン

主なハイライト

  • 小売サプライチェーンにおける透明性、迅速で摩擦のない取引、顧客サービスの向上に対する需要の高まりにより、小売市場の成長においてブロックチェーンが推進されています。
  • ブロックチェーン技術により、小売企業は透明性のある安全な記録管理を維持し、商品の出所を追跡し、安全な取引を行う方法を提供できるようになります。さらに、小売分野におけるブロックチェーン技術は、デジタル記録を安全かつ音声で保存するのに役立ち、安全、迅速、そしてコスト効率の高い資産の移転を可能にします。したがって、小売部門におけるブロックチェーンの需要が高まります。
  • 小売業のバリューチェーンを改善するためのブロックチェーンの利点は大きく、過去数年間で大幅な牽引力を獲得しており、市場の成長にプラスの影響を与えています。データと取引をデジタル台帳に置くことで、取引のスピードが速くなり、紙ベースのプロセスが排除され、多様なサプライチェーンにわたって商品を追跡でき、偽造品を排除できるようになります。
  • さらに、高速でスムーズな取引に対する消費者の需要により、モバイルおよびオンラインのeコマース詐欺とそれに関連するコストが急激に増加しています。ブロックチェーンテクノロジーにより、小売部門における高速で摩擦のない安全な取引が大幅に可能になりました。さらに、ロイヤルティプログラムデータの処理、保護、分散化におけるブロックチェーンの効率も、小売部門でのブロックチェーンの採用を促進しています。このテクノロジーにより、プログラムや小売店全体でのポイントの作成と送信が容易になります。
  • さらに、小売業での盗難の増加により、小売業界における不正行為の防止と検出のためのブロックチェーン技術の需要が高まっています。たとえば、National Retail Federationの2022年小売セキュリティ調査のデータによると、盗難品による小売損失は2020年の908億米ドルから2021年には945億米ドルに増加しました。
  • COVID-19感染症のパンデミックにより消費者の経済的可能性が低下し、小売ブロックチェーンサービスとソリューションの売上が減少しました。しかし、パンデミック後の小売業界は感染拡大時の経済的挫折から回復し始めており、予測期間中に小売部門におけるブロックチェーンの成長に大きな機会を提供すると予想されています。

小売業におけるブロックチェーン市場の動向

サプライチェーンおよび在庫管理部門が主要なシェアを獲得すると予想されます。

  • ブロックチェーンテクノロジーは、詐欺、盗難、検出を防ぐために、サプライチェーン、ロイヤルティプログラム、支払いプロセスなどのさまざまな小売業務で大きな注目を集めています。たとえば、ブロックチェーントークンは、ロイヤルティプログラムの最適化や不正行為防止の強化に使用できます。さらに、小売業者はブロックチェーン技術を急速に導入し、透明性の向上と製品の追跡可能性の向上を通じてサプライチェーンにおける不正行為を削減し、さらには防止しています。
  • さらに、COVID-19感染症のパンデミックにより、小売業者は顧客エクスペリエンスを強化するためにオンラインとオムニチャネルへの移行を急速に進めています。しかし、店舗内、eコマース、オムニチャネルなどあらゆる媒体で盗難が増加し続けており、小売店での盗難や詐欺を防ぐためのブロックチェーン技術の需要が高まっています。
  • \さらに、小売業の盗難は大小の小売企業にとって重大な課題となっており、そのため小売部門でのブロックチェーン技術の急速な導入につながっています。たとえば、米国商工会議所が昨年 9月に発表した新しいデータによると、小規模小売業者の半数以上(56%)が、過去1年間に店舗で盗難を経験したと回答しています。
  • このような開発と小売盗難や詐欺を防止するための需要の増加は、予測期間中に市場を大きく推進すると考えられます。

北米が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • 北米地域は、先進技術の早期導入により、ブロックチェーン市場で大きなシェアを握ると予想されており、IBM Corporation、Oracle Corporation、Amazon Web Service Incなどの主要市場ベンダーの存在と相まって、小売盗難を防止する需要が高まっています。 .(AWS)、およびSAP SE。市場ベンダーは、競合に先んじるために、小売部門向けにブロックチェーンソリューションを継続的に革新しています。
  • たとえば、Amazon Web Service Inc.(AWS)は、信頼性が高く、スケーラブルで、低コストのインフラストラクチャクラウドプラットフォームを提供し、地域の小売ビジネスに力を与えています。さらに、同社は、小売業者間の特典関連取引を管理する中央機関を持たずに、小売業者が特典情報をより迅速かつ透過的に通信および認証できるようにするブロックチェーンネットワークを提供しています。
  • さらに、ウォルマートのような小売業者は、業務効率を合理化し最大化するために、ブロックチェーン技術を自社のサプライチェーンに統合しています。サプライチェーンの自動化の改善や人間の介入を最小限に抑えるなどの利点と、高いトレーサビリティを組み合わせて、サプライチェーンのすべての段階で供給をリアルタイムで追跡し、コストを節約することができます。分散型台帳上のすべての重要な情報。
  • さらに、小売業界によって生成されたデータの信頼性を維持するために、この地域の小売企業は急速にクラウドに移行しています。したがって、そのセキュリティは最も重要です。この地域の小売市場でブロックチェーンで事業を展開している企業は、強化されたセキュリティ機能と組み合わせた革新的な技術ソリューションの開発に注力しているため、北米地域の小売市場でのブロックチェーンの需要が急速に高まっています。

小売業におけるブロックチェーンの概要

市場は細分化されており、多くの既存ベンダーと新規ベンダーが大小のオンラインおよびオフライン小売業者向けのソリューションを開発しています。さらに、市場関係者は、市場での存在感と製品ポートフォリオを強化するために、パートナーシップ、合併、買収活動と併せて、小売部門向けの革新的な新製品の発売に継続的に取り組んでいます。主要なプレーヤーには、Microsoft Corporation、SAP SE、Oracle Corporation、IBM Corporationなどがあります。

2023年6月、サプライチェーン志向のブロックチェーンプラットフォームVeChainはウォルマートとの関係を解消します。ブロックチェーンプラットフォームは、サプライチェーン管理に革命をもたらし、ブロックチェーンに対する顧客の信頼を構築するために、ウォルマートチャイナとのパートナーシップを拡大し、より多くの製品とカテゴリをカバーしています。 VeChain IoTとブロックチェーンソリューションを使用すると、ウォルマートの中国部門は輸送中の温度管理された製品を監視できます。この機能は、腐敗や汚染のリスクを軽減し、食品の安全性を促進します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売詐欺の防止と検出の必要性が市場の成長を促進
    • 取引の透明性の向上が市場を牽引すると予想される
  • 市場抑制要因
    • ブロックチェーンの業界標準化の欠如が市場の成長を妨げている

第6章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • コンプライアンス管理
    • スマートコントラクト
    • サプライチェーンと在庫管理
    • トランザクション管理
    • 自動化された顧客サービス
    • アイデンティティ管理
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corp.
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Capgemini SE
    • Accenture PLC
    • Provenance Ltd
    • Cognizant Technology Solutions Corp.
    • BlockVerify

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64254

The Blockchain in Retail Market size is estimated at USD 0.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 52.92% during the forecast period (2024-2029).

Blockchain in Retail - Market

Key Highlights

  • The increasing demand for transparency in the retail supply chain, the fast, frictionless transactions, and the demand for improved customer service are driving the blockchain in retail market growth.
  • Blockchain technology empowers retail businesses to maintain transparent, secure record-keeping, track the provenance of goods, and provide a method to engage in secure transactions. In addition, blockchain technology in the retail sector helps store digital records safely and audibly, enabling a safe, speedy, and cost-effective transfer of assets. Thus driving the demand for blockchain in the retail segment.
  • The advantages of blockchain to improve the value chain for the retail business are significant and have gained substantial traction over the past few years, thus positively impacting the market growth. By putting data and transactions on the digital ledger, the speed of transactions can be quicker, paper-based processes can be eliminated, goods can be traced across diverse supply chains, and fake goods can be filtered out.
  • Moreover, consumer demand for fast, frictionless transactions is leading to sharp increases in mobile and online e-commerce fraud and associated costs. Blockchain technology is significantly enabling fast, frictionless, and secure transactions in the retail segment. Additionally, Blockchain efficiency in handling, securing, and decentralizing loyalty program data is also driving the adoption of blockchain in the retail segment. The technology facilitates the creation and transmission of points across programs and retailers.
  • Additionally, the increasing retail theft drives the blockchain technology demand in the retail sector for fraud prevention and detection. For instance, according to the data from the National Retail Federation's 2022 Retail Security Survey, retail losses from stolen goods increased to USD 94.5 billion in 2021, up from USD 90.8 billion in 2020.
  • The COVID-19 pandemic lowered consumers' financial potential, decreasing retail blockchain services and solutions sales. However, post-pandemic, retail industries started recovering from economic setbacks during the outbreak and are expected to provide significant opportunities for the growth of blockchain in the retail segment over the forecast period.

Blockchain in Retail Market Trends

Supply Chain and Inventory Management segment is expected to acquire major share.

  • Blockchain technology is gaining significant traction in various retail operations, such as supply chains, loyalty programs, and payment processes, to prevent fraud, theft, and detection. For instance, Blockchain tokens can be used for optimization and enhanced fraud protection in loyalty programs. In addition, retailers are rapidly adopting blockchain technology to reduce and even prevent fraud in the supply chain through greater transparency and improved traceability of products.
  • Further, due to the COVID-19 pandemic, retailers are rapidly moving towards online and omnichannel to provide enhanced customer experience. However, theft is continuously rising in all mediums, including in-store, e-commerce, and omnichannel, driving the demand for blockchain technology to prevent retail theft and fraud.
  • \Moreover, retail theft is becoming a significant challenge for small and large retail enterprises, thus leading to the rapid adoption of blockchain technology in the retail sector. For instance, according to new data released by the U.S. Chamber of Commerce in September last year, Over half (56%) of small retail businesses said they have experienced theft from their stores in the past year.
  • Such developments and increasing demand to prevent retail theft and fraud will significantly drive the market over the forecast period.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The North America region is expected to hold a significant share in the blockchain market owing to the early adoption of advanced technology, increasing demand to prevent retail theft coupled with the presence of major market vendors such as IBM Corporation, Oracle Corporation, Amazon Web Service Inc. (AWS), and SAP SE. Market vendors continuously innovate their blockchain solutions for the retail segment to stay ahead of the competition.
  • For instance, Amazon Web Service Inc. (AWS) provides a highly reliable, scalable, low-cost infrastructure cloud platform, empowering regional retail businesses. Further, the company offers a blockchain network that allows retailers to communicate and authenticate rewards information faster and transparently without a central authority to manage rewards-related transactions amongst retailers.
  • Moreover, retailers like Walmart are integrating blockchain technologies into their supply chains to streamline and maximize operational efficiency. Owing to the advantages offered, such as improved automation of the supply chain and reduced human interference to the minimum, coupled with high traceability, with the help of which one can track supplies in real-time through all the stages of the supply chain and save all the essential information on a decentralized ledger.
  • Further, to retain the data authenticity generated by the retail industry, retail businesses in the region are rapidly moving toward the cloud; hence, its security is of utmost importance. The companies operating in blockchain in the retail market in the region are focusing on developing innovative technological solutions coupled with enhanced security features, thus driving the demand for blockchain in the retail market at a rapid pace in the North America region.

Blockchain in Retail Industry Overview

The market is fragmented, with many existing and new vendors developing solutions for small and large online and offline retailers. Moreover, the market players continuously indulge in new and innovative product launches for the retail segment, coupled with partnerships, mergers, and acquisition activities to enhance their market presence and product portfolio. Some key players include Microsoft Corporation, SAP SE, Oracle Corporation, and IBM Corporation.

In June 2023, Supply chain-inclined blockchain platform VeChain is taking its relationship with Walmart. The blockchain platform has expanded its partnership with Walmart China to cover more products and categories to revolutionize supply chain management and build customers' trust in the blockchain. With the VeChain IoT and blockchain solution, the China arm of Walmart can monitor temperature-controlled products while still in transit. This capability helps to reduce the risk of spoilage and contamination and promotes food safety.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Need for Retail Frauds Prevention and Detection is Driving the Market Growth
    • 5.1.2 Improved Transactions Transparency is Expected to Drive the Market
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Industry Standardisation for Blockchain is Discouraging the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Compliance Management
    • 6.1.2 Smart Contract
    • 6.1.3 Supply Chain and Inventory Management
    • 6.1.4 Transaction Management
    • 6.1.5 Automated Customer Service
    • 6.1.6 Identity Management
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 SAP SE
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corp.
    • 7.1.5 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.6 Capgemini SE
    • 7.1.7 Accenture PLC
    • 7.1.8 Provenance Ltd
    • 7.1.9 Cognizant Technology Solutions Corp.
    • 7.1.10 BlockVerify

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS