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市場調査レポート
商品コード
1380443
小売向けブロックチェーンの世界市場:2023-2030年Global Blockchain in Retail Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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小売向けブロックチェーンの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の小売向けブロックチェーン市場は、予測期間中に78.5%という大幅なCAGRで成長すると予測されています。透明性、セキュリティ、決済効率は、小売業界でブロックチェーンを使用する主な利点です。提供される利点により、小売向けブロックチェーンの採用が増加していることが、小売向けブロックチェーンの世界市場の成長を促進する主な要因となっています。小売分野におけるブロックチェーン技術への莫大な投資は、市場の成長にさらに貢献しています。例えば、2023年4月、AI分析を利用して店舗内の足取りを追跡し、オンラインで買い物客とエンゲージするプラットフォームを開発したCosmose Artificial Intelligence(AI)は、ブロックチェーンプロトコルNEARの非営利部門であるNEAR Foundationから非公開の投資を受け、同社の価値を5億米ドルと評価しました。新たな投資により、同社は買い物客にシームレスな体験を提供し、小売業者の売上を増加させることを目的に、Web3のエコシステムに注力します。
小売向けブロックチェーンの世界市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)など、地域によってさらに細分化されます。中でもアジア太平洋地域は、世界の小売向けブロックチェーン市場で最も高い成長を示すと予測されています。同地域の主要小売業者によるブロックチェーン技術の採用拡大が、同地域市場の成長を促進する主要因となっています。例えば、2018年2月、中国最大のオンラインおよび実店舗の小売業者JD.comは、Al Catapult Blockchainインキュベーションの最初の4つの新興企業を発表しました。北京を拠点とするこのプログラムには、オーストラリアや英国といった遠方からも候補者が集まっており、同社の広大な中国のインフラを利用して、ブロックチェーンとAIの新たな応用に到達することを目指しています。
小売向けブロックチェーンの世界市場では、北米がかなりのシェアを占めていました。北米では、米国が地域市場で大きなシェアを占めていました。Walmart、De Beers Group、American Express、Carrefour、P&G and Wallgreens、Denim Dealは、業務にブロックチェーン技術を使用している異なる分野の米国の主要小売業者です。Walmart Canadaは、物流と輸送に関連するおそらく最も広範かつ永続的な問題である、貨物輸送業者のネットワーク内での膨大な量の請求書と支払いの管理に取り組むためにブロックチェーンを使用しました。同地域の小売セクターにおけるブロックチェーン技術の採用率の高さが、同地域市場の高シェアに貢献しています。
主要企業によるロイヤルティプログラムの強化は、この地域市場にさらに貢献しています。オラクルの調査によると、米国の消費者の71.0%は月に少なくとも1~5つのロイヤルティプログラムに積極的に参加しており、56.0%は携帯電話に少なくとも1つのロイヤルティ特典プログラムアプリを入れています。最も重要なことは、消費者の62.0%が、ロイヤルティプログラムがあるからという理由で、他のブランドよりもあるブランドを選びたがっているということです。ブロックチェーンを導入することで、小売企業はロイヤルティポイントを複数のブランドや小売セグメントで使用できる分散型システムを構築できます。小売業にブロックチェーンを導入することで、ブランド、ロイヤリティプログラムの管理者、顧客を含むロイヤリティネットワークの参加者全員が、プライバシーを守りながら信頼できるシステムでやり取りできるようになります。
Title: Global Blockchain in Retail Market Size, Share & Trends Analysis Report by Application (Compliance Management, Smart Contract, Supply Chain & Inventory Management, Transaction Management, Automated Customer Service, and Identity Management)Forecast Period (2023-2030).
The global blockchain in retail market is anticipated to grow at a significant CAGR of 78.5% during the forecast period. Transparency, security, and payment efficiency are the key benefits of using blockchain in retail industry. The growing adoption of blockchain in retail owing to its offered benefits is a key factor driving the growth of the global blockchain in retail market. The huge investments in blockchain technology in retail sector is further contributing to the market growth. For instance, in April 2023, Cosmose Artificial Intelligence (AI), which has developed a platform that uses AI analytics to track in-store foot traffic and engage with shoppers online, has received an undisclosed investment from NEAR Foundation, the non-profit arm of blockchain protocol NEAR, valuing the company at $500 million. With the new investment, it will focus on the Web3 ecosystem with the aim of creating seamless experiences for shoppers and increasing sales for retailers. The pair are building a payment system that allows users to shop with crypto at low transaction fees.
The global blockchain in retail market is segmented based on product type. Based on application, the market is segmented into compliance management, smart contract, supply chain & inventory management, transaction management, automated customer service, and identity management. Supply chain and inventory management hold major share in the global market. The increasing retail theft drives the blockchain technology demand in the retail sector for supply chain management. For instance, according to the data from the National Retail Federation's 2022 Retail Security Survey, retail losses from stolen goods increased to $94.5 billion in 2021, up from $90.8 billion in 2020.
The global blockchain in retail market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to exhibit highest growth in the global blockchain in retail market. The growing adoption of blockchain technology by key retailers across the region is a key factor driving the growth of the regional market. For instance, in February 2018, China's largest online and brick and mortar retailer JD.com announced the first four startups for its Al Catapult Blockchain incubation. The Beijing-based program, which has seen candidates from as far afield as Australia and the UK, aims to use the company's vast Chinese infrastructure to arrive at new applications of Blockchain and AI.
North America held a considerable share in the global blockchain in retail market. In North America, the US held a major market share in the regional market. Walmart, De Beers Group, American Express, Carrefour, P&G and Wallgreens, and Denim Deal are the major retailers of US from different sectors that uses blockchain technology in their operations. Walmart Canada used blockchain to tackle possibly the most widespread and persistent problem associated with logistics and transportation - managing enormous amounts of invoices and payments within the network of freight carriers. The high adoption of blockchain technology in retail sector of the region is a key contributor to the high share of this regional market.
Enhancement of loyalty program by key players is further contributing to the regional market. According to a study by Oracle, 71.0% of US consumers are active in at least one to five loyalty programs per month and 56.0% have at least one loyalty rewards program app on their phone. Most importantly, 62.0% of consumers are willing to choose one brand over another because of its loyalty program. Blockchain implementation can enable retail companies to create a decentralized system where loyalty points can be spent across multiple brands and retail segments. With blockchain in retail, all participants of the loyalty network including brands, loyalty program administrators, and customers can interact in a trustful system while keeping their privacy intact.
The major companies serving the global blockchain in retail market include: SAP SE, IBM Corp., Oracle Corp., Microsoft Corp., Amazon Web Services, Inc. among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2022, Lowe's introduced a new solution, developed in its Innovation labs division, designed to combat retail theft in an invisible way to consumers through the use of the blockchain and RFID chips. The new Project Unlock technology combines IoT sensors and low-cost RFID chips to activate power tools at the point of purchase while creating a publicly accessible, secure, and anonymized record of legitimate purchases on the blockchain.