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市場調査レポート
商品コード
1437979

歯磨き粉:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Toothpaste - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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歯磨き粉:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

歯磨き粉市場規模は2024年に344億8,000万米ドルと推定され、2029年までに507億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.05%のCAGRで成長します。

歯磨き粉- 市場

簡単に言うと、不適切な食習慣、つまりフッ化物への曝露や砂糖入りまたは砂糖を含む食品の頻繁な摂取により、子供と大人の間で歯の問題が増加しており、消費者の歯の健康は徐々に悪化し、虫歯や虫歯などの深刻な口腔健康問題につながります。もっと。さらに、噛みタバコや飲酒の習慣も口腔疾患の原因となります。世界中の消費者の間で複数の病気が蔓延しているため、歯磨き粉の使用が促進されました。

さらに、口腔健康意識の高まりにより、消費者は高品質の口腔ケア製品を使用するようになり、ベンダーが歯を白くする製品などの口腔衛生製品カテゴリーを導入するのに役立ちました。さらに、歯科医療への支出の増加により、世界中の消費者が予防対策を実践し始めており、歯を白くする歯磨き粉、薬用、アーユルヴェーダ歯磨き粉などの効率的な口腔ケア製品のニーズが高まっています。たとえば、英国の歯科サービスに対する世帯支出総額は、2020年の17億2,700万ポンドと比較して、2021年には22億100万ポンドと大幅に増加しました。

歯磨き粉市場動向

市場の消費者の口腔健康の悪化

ハーブ歯磨き粉、標準歯磨き粉などのさまざまな種類の歯磨き粉などの口腔衛生製品が市場を好調に牽引すると予想されます。これは主に、世界中の人々の間で口腔疾患が蔓延しているためです。世界口腔保健状況報告書2022(GOHSR)WHOによると、口腔の問題は一般に予防可能ですが、口腔疾患は最も一般的な非伝染性疾患であり、ほとんどの人々に影響を与えます。世界人口の半分(35億人)。世界的には、5大非感染性疾患(NCD)(精神障害、心血管疾患、糖尿病、慢性呼吸器疾患、悪性腫瘍を合わせたもの)よりも多くの口腔疾患が存在すると考えられています。この報告書は、未治療のう蝕(虫歯)だけでも25億人が影響を受けていることを明らかにしています。その結果、歯科医を頻繁に受診し、歯磨き粉などの口腔健康製品への支出が増加し、市場を良い方向に押し上げました。

アジア太平洋が市場を独占

人口の継続的な増加と世帯所得水準の上昇により、消費者の消費力が高まっています。そのため、中国、インド、その他のアジア諸国で歯磨き粉製品の需要が着実に高まっています。中国国家口腔衛生疫学調査は、国民の口腔ケアに関する調査を繰り返し実施しています。この国の大部分の国民が、虫歯や虫歯、歯の薄化、口臭、その他の一般的な口腔の問題などの口腔の問題に苦しんでいることが明らかになりました。この結果、消費者は歯磨き粉の選択肢を経済的な選択肢から高級品や中級品へと移行し始めました。さらに、地方自治体は、2022年11月にWHOが明らかにしたように、国民全体の95%が恩恵を受ける医療融資制度に口腔保健費を含めるなど、口腔の健康を確保するための対策の実施に注力しています。日本の高齢化人口と若者の間で口腔の健康に対する関心が高まっていることを反映して、歯磨き粉市場は拡大している

歯磨き粉業界の概要

歯磨き粉市場は競争が激しく、コルゲート・パルモリーブ、プロクター・アンド・ギャンブル、ユニリーバ、ライオン社、グラクソ・スミスクライン社がシェアの大部分を占めています。ただし、調査対象の市場には多くの地域プレーヤーも含まれています。歯磨き粉市場の主要企業は、世界的に圧倒的な存在感を誇っています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用して自社の製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな用途、特に知覚過敏や鎮痛の要件に応えることに注力しています。しかし、高度な流通ネットワークと製造の専門知識により、メーカーは製品範囲を世界中に拡大する上で優位性を得ることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 標準的な歯磨き粉
    • 機能性・薬用歯磨き粉
  • カテゴリー
    • 従来型
    • フリーフロム
  • エンドユーザー
    • 子供
    • 大人
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニ/食料品店
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter &Gamble Company
    • Unilever PLC
    • Colgate-Palmolive Company
    • Glaxosmithkline PLC
    • Lion Corporation
    • Dabur India Limited
    • Church &Dwight Co. Inc.
    • Sunstar Suisse SA
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • Science Arts Co Pte Ltd(Yunnan Baiyao)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64021

The Toothpaste Market size is estimated at USD 34.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 50.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.05% during the forecast period (2024-2029).

Toothpaste - Market

On a short note, increasing dental problems among children and adults due to poor eating habits i.e exposure to fluoride and frequent consumption of sugar-filled or sugar-contained food gradually deteriorate the consumer's tooth health, leading to severe oral health issues like cavities/decay and more. Additionally, the habit of chewing tobacco and consumption of alcohol lead to oral diseases. This prevalence of multiple diseases among consumers worldwide propelled the usage of toothpaste.

Additionally, the rise in oral health consciousness encouraged consumers to use quality oral care products and has helped vendors introduce oral hygiene product categories, like teeth-whitening products. Additionally, consumers worldwide have begun practicing preventive measures due to the increased spending on dental care, which has raised the need for efficient oral care products like tooth whitening toothpaste, medicinal, ayurvedic toothpaste, and more. For instance, the total household spending on dental services in the United Kingdom has increased considerably in 2021 with GBP 2,201 million when compared to GBP 1,727 million in 2020.

Toothpaste Market Trends

Depleting Oral Health Among the Consumers in the Market

Oral hygiene products, such as toothpaste of different types such as herbal toothpaste, standard toothpaste, and more are expected to drive the market on a positive note. This is mainly due to the prevalence of oral diseases among people across the world, According to the Global Oral Health Status Report 2022 (GOHSR) WHO, although oral problems are generally preventable, oral disorders are the most common non-communicable diseases, affecting nearly half of the global population (3.5 billion people). More cases of oral diseases are thought to exist globally than of the five major non-communicable diseases (NCDs) (mental disorders, cardiovascular diseases, diabetes, chronic respiratory diseases, and malignancies combined). The report reveals that untreated dental caries (tooth decay) alone affects 2.5 billion people. This resulted in frequent dentist visits and increasing expenditure on oral health products like toothpaste driving the market in a positive direction.

Asia-Pacific Dominating the Market

The continuously increasing population, coupled with an increase in household income levels, has boosted the consumption power of consumers. Therefore, the demand for toothpaste products is steadily rising in China, India, and other Asian countries. The National Oral Health Epidemiological Investigation in China has been conducting surveys repeatedly regarding the oral care of the population. It revealed that a major population of the country is suffering from oral problems such as cavities/decay, tooth thinning, bad breath, and other common oral problems. This has resulted in a shift in the choices of toothpaste among consumers, as they have started moving from the economic options to high- and middle-tiered ones. In addition, the local authorities are focusing on implementing measures to ensure oral health by including oral health expenses in health financing schemes in which 95% of the population benefits as a whole, as revealed by WHO in November 2022. In countries such as Japan, the toothpaste market is expanding, as reflected by the growing concerns over oral health among the Japanese aging population and youth

Toothpaste Industry Overview

The toothpaste market is competitive, with a majority of the share held by Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Unilever, Lion Corporation, and GlaxoSmithKline PLC. However, the market studied comprises many regional players too. The leading players in the toothpaste market enjoy a dominant presence globally. These players are focusing on leveraging opportunities posed by the emerging markets to expand their product portfolio and cater to the requirements for various applications, especially sensitivity or pain relief. However, advanced distribution networks and manufacturing expertise give an upper edge to manufacturers to expand their range of products across the world.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Standard Toothpaste
    • 5.1.2 Functional/Medicated Toothpaste
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Conventional
    • 5.2.2 Free-From
  • 5.3 End User
    • 5.3.1 Kids
    • 5.3.2 Adults
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.4.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.4.4 Online Retail Stores
    • 5.4.5 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 Germany
      • 5.5.2.3 Spain
      • 5.5.2.4 France
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Russia
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa
      • 5.5.5.1 United Arab Emirates
      • 5.5.5.2 South Africa
      • 5.5.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by the Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.4 Glaxosmithkline PLC
    • 6.3.5 Lion Corporation
    • 6.3.6 Dabur India Limited
    • 6.3.7 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.8 Sunstar Suisse SA
    • 6.3.9 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.10 Science Arts Co Pte Ltd (Yunnan Baiyao)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS