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市場調査レポート
商品コード
1444902

ヘアリラクサー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Hair Relaxer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘアリラクサー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘアリラクサー市場規模は、2024年に7億1,988万米ドルと推定され、2029年までに8億8,983万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.33%のCAGRで成長します。

ヘアリラクサー- マーケット

この市場は主に、縮毛矯正製品やリラクサー製品などのヘアスタイリング製品に対する消費者の需要の高まりによって牽引されています。ヘアリラックス剤市場は、ソーシャルメディアやテレビの支持の影響力の増大により、着実に成長しています。ソーシャルメディアのインフルエンサーが自社のヘアスタイリング方法を紹介する傾向がここ数年で増加しており、国内外のヘア製品企業はブランドの認知度を高め、潜在的な消費者にリーチするためにインフルエンサーに頼るようになっています。

消費者動向の変化と製品認知度の向上が市場の成長を支えています。化学物質が髪に及ぼす悪影響についての意識の高まりにより、オーガニックおよびナチュラルラベルのヘアリラクサー製品の需要が高まっています。

特に黒人女性の間で髪のスタイリングや管理を目的としたヘアリラクサーの人気が高まっていることと、さまざまな質感の髪に対応した高度なヘアリラクサー製品の発売の増加が、世界的に市場の成長を押し上げています。さらに、スタイリング製品に対する消費者の購買力の上昇が市場の成長をさらに促進しています。

ヘアリラクサー市場動向

ヘアケアおよびスタイリング製品への支出の増加

毛ヘアリラクサーなどのヘアケア製品は、髪の扱いやすさを高め、とかす手間を軽減し、自尊心を向上させるため、消費者の関心が高まっており、それが市場の売上を押し上げています。個人の健康と外見に対する意識の高まりと、身だしなみへの支出の増加が市場の成長を加速させています。国立バイオテクノロジー情報センター(NCBI)が実施した研究によると、アフリカ女性の3分の2以上が、手入れを容易にし、髪の長さを伸ばす目的で、髪をまっすぐにするためにリラクサーを使用しています。西洋化の進展と消費者の購買力の増大により、グルーミング製品の需要が高まっています。女性がユニークなヘアスタイルを採用することに加えて、長い髪を曲げる傾向により、ヘアケア製品、特にヘアリラクサーの需要が高まることが予想されます。さらに、消費者向けのヘアリラックス製品を導入する企業の増加が市場の成長を推進しています。たとえば、2021年 6月に、Avlonは水酸化グアニジンを使用したAffirmコンディショニングリラクサーシステムを発売しました。このリラクサーコンディショナーは、余分な水分を与え、元の髪の弾力性の79%を維持し、髪にボリュームと輝きを与えます。

中東およびアフリカ地域が大きな市場シェアを保持

中東およびアフリカ諸国の消費者はストレートヘアを好むため、髪を管理しスタイリングするための高品質で革新的なヘアリラックス製品の需要が高まっています。化学的にカールを緩めるのに役立ち、簡単なスタイリングで髪を緩めることができるヘアリラクサーなどのヘアケア製品の需要が高まっています。

ヘアリラクサーは、カールや縮れを取り除き、髪を扱いやすくするためのスタイリング製品として多用されているため、この地域全体でますます使用されています。さらに、自宅でサロンのような体験をしたいという需要が高まっているため、そのような製品の需要がこの地域の市場の成長を促進しています。家庭で使用するための使用前および使用中にパッケージに説明書が記載されたヘアリラクサーキットを提供するために市場で活動しているプレーヤーが多数あり、市場の成長を推進しています。たとえば、大手ヘアケアブランドであるSofnfreeは、アフリカ南部のボツワナでSofn'free Infusions Relaxer Systemを提供しています。これには、最新の動向のヘアスタイル向けの革新的なカスタムメイドのリラクサーシステムが含まれています。

ヘアリラクサー業界の概要

ヘアリラクサー市場は、世界的、地域的、国内のプレーヤーの存在が少ないため、高度に統合されています。市場の主要企業は、L'Oreal SA、Avlon Industries Inc.、MacAndrews &Forbes、Unilever、Jotoco Corpなどです。市場関係者は、さまざまな質感の髪に合わせて、オーガニックや天然のリラクサーなど、消費者向けのヘアリラクサー製品を提供することに重点を置いています。拡大、製品革新、パートナーシップ、合併は、消費者の間でブランドの存在感を高め、市場で大きなシェアを獲得するために、市場関係者が採用する主要な競争戦略です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • ロシア
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Laboratoire Native
    • Avlon Industries Inc.
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • Jotoco Corp.
    • L'Oreal SA
    • Godrej Group
    • George's Hair Fashions East
    • Profectiv MegaGrowth
    • Croda International PLC
    • Unilever PLC

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64004

The Hair Relaxer Market size is estimated at USD 719.88 million in 2024, and is expected to reach USD 889.83 million by 2029, growing at a CAGR of 4.33% during the forecast period (2024-2029).

Hair Relaxer - Market

The market is primarily driven by the rising consumer demand for hair styling products, including hair-straightening or relaxer products. The hair relaxants market has been steadily growing owing to the increasing influence of social media and television endorsements. The trend of social media influencers showcasing their hair styling regimens has been on the rise over the past few years, and both local and international hair product companies have been turning to influencers to increase their brand awareness and reach potential consumers.

Changing consumer dynamics, coupled with increasing product awareness, is supporting the growth of the market. The demand for organic and natural-label hair relaxant products has been growing due to elevated awareness about the harmful effects of the chemicals on hair.

The growing popularity of hair relaxants, especially among black women, to style or manage their hair, along with an increase in launches of advanced hair relaxer products for different textured hairs, are boosting the market growth globally. In addition, the rising spending power of consumers on styling products is further fueling market growth.

Hair Relaxer Market Trends

Rising Expenditure on Haircare and Styling Products

The growing interest of consumers in haircare products such as hair relaxants as it increases hair manageability, reduces the efforts of combing, and improves self-esteem, which in turn boosts the sales of the market. The increasing consciousness among individuals on personal wellness and appearance, along with increased spending on personal grooming, is augmenting the growth of the market. As per the study conducted by the National Center for Biotechnology Information (NCBI), relaxers are used by more than two-thirds of African females to straighten their hair for the purpose of easy grooming and increasing the length of hair. Increasing westernization and increasing purchasing power of consumers have led to high demand for grooming products. The trend of flexing long hair, along with adopting unique hairstyles by women, is expected to boost the demand for hair care products, especially hair relaxers. Furthermore, the increasing number of companies introducing consumer-oriented hair relaxant products is propelling the growth of the market. For instance, in June 2021, Avlon launched its Affirm Conditioning Relaxer System with Guanidine Hydroxide. This relaxer conditioner provides extra moisture and retains 79% of the original hair elasticity, along with giving volume and shine to hair.

The Middle-East and African Region Holds Significant Market Share

Consumers in the Middle-East and African countries prefer straight hair, thus increasing the demand for high-quality and innovative hair relaxant products to manage and style their hair. Hair care products like hair relaxants that help loosen curls chemically and in easy styling are boosting the demand.

Hair relaxants are being increasingly used across the region, as it is heavily used as styling products to remove curls and frizz and to make hair more manageable. Moreover, owing to the increasing demand for salon-like experiences at home, demand for such products is fueling the growth of the market in the region. There are numerous players operating in the market to offer hair relaxant kits with instructions on the packaging before and during the application for use at home, propelling the market growth. For instance, Sofnfree, a leading hair care brand, offers Sofn'free Infusions Relaxer System in Botswana, southern Africa, which includes an innovative and custom-made relaxer system for the latest trending hairstyles.

Hair Relaxer Industry Overview

The hair relaxer market is highly consolidated owing to the presence of fewer global, regional, and domestic players. The key players in the market are L'Oreal SA, Avlon Industries Inc., MacAndrews & Forbes, Unilever, and Jotoco Corp, among others. The market players are focusing on offering consumer-oriented hair relaxant products, such as organic and natural relaxers, for different textured hairs. Expansion, product innovation, partnership, and merger are the key competitive strategies adopted by the market players to boost the presence of their brand among consumers and to gain a significant share in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.1.2 Convenience Stores
    • 5.1.3 Online Retail Stores
    • 5.1.4 Other Distribution Channels
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Russia
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Italy
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 Australia
      • 5.2.3.4 India
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Laboratoire Native
    • 6.3.2 Avlon Industries Inc.
    • 6.3.3 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.4 Jotoco Corp.
    • 6.3.5 L'Oreal SA
    • 6.3.6 Godrej Group
    • 6.3.7 George's Hair Fashions East
    • 6.3.8 Profectiv MegaGrowth
    • 6.3.9 Croda International PLC
    • 6.3.10 Unilever PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS